Версия за печат

00589-2019-0031

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

5. Хидроинженерство


Решение номер 30 от дата 05.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, пл. Св. Иван Рилски №1А, За: инж. Л. Симеонова, България 2300, Перник, Тел.: 00359 76684220; 00359 76684275, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 00359 076684273

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop-2019.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Инженеринг –проектиране, строителство и упражняване на авторски надзор на обект: „Реконструкция и подмяна на водопроводна мрежа по републикански път III-1003 „Драгичево-Рударци-Кладница”, Община Перник

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на настоящата обществена поръчка включва следните дейности: Дейност 1: Проектиране във фаза „Технически проект“ за обект „Реконструкция и подмяна на водопроводна мрежа по републикански път III-1003 „Драгичево-Рударци-Кладница”, Община Перник ”. Проектът трябва да съдържат: част „В и К”, част „Геодезия“, част „Временна организация на движението”, част „План за безопасност и здраве“, част „План за управление на строителните отпадъци“ (съгласно чл. 156 б ЗУТ) и част „КСС“. Изработване на Технически проект и дейности представляващи условие, следствие или допълнение към него: Изготвяне и съгласуване с експлоатационните дружества и администрации Технически проект, съгласно изискванията на Възложителя и действащите нормативни документи при необходимост. Отстраняване за сметка на изпълнителя недостатъци в проекта, установени в хода на оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и технически контрол, съгласно ЗУТ, включително и по време на СМР. Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на СМР. Дейност 2: Изпълнение на строително - монтажни работи на строежа – на два етапа: Изпълнение на СМР съгл. изготвения от изпълнителя и утвърден от възложителя Технически проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга. Доставяне и влагане в строителството на съответстващи на проекта и техните спецификации строителни продукти. Произведени и/или доставени строителни детайли/елементи вложени в строежа. Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация. Отстраняване на недостатъци, установени при предаването на строежа и приемането му от възложителя /ако е приложимо/. Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация. Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през мин. гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, съгласно чл. 160 от ЗУТ. Строителството на водопровода обхваща два етапа. Дейност 3: Упражняване на авторски надзор по време на СМР: Извършване контрол и консултации на строителната площадка относно съответствие на СМР с одобрения инвестиционен проект; Провеждане на срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта и комисии за съставяне на протоколи за етапното приемане на СМР; Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост. Възложителят предвижда поетапно изпълнение на договорните дейности, като Етап 1 включва изготвянето на технически проект и изпълнение на част от предвидените СМР, а Етап 2 – изпълнение на изрично посочените, останали СМР. В съответствие с чл. 48, ал. 1 от ЗОП необходимите характеристики на предмета на обществената поръчка са подробно описани в Техническата спецификация – приложение към настоящата документация.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Критериите за подбор:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Мотивите за това решение са свързани с характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение дейности, които са взаимосвързани и са част от изпълнението на един общ обект, а именно: „Реконструкция и подмяна на водопроводна мрежа по републикански път III-1003 „Драгичево-Рударци-Кладница”, Община Перник ” и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Функционално предназначение на отделните дейности и техническо им изпълнение не позволява разделяне им в отделни обособени позиции, тъй като това би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. Провеждането на подобен вид поръчки с идентичен предмет е изрично предвидено в Закона за обществените поръчки като възможност за съвместяването и на проектирането и на строителството в една процедура. Дейностите, предмет на поръчката са взаимно свързани по своята същност и в обем, позволяващ изпълнението им от един изпълнител. Дейностите по строителството и съответно техническото предложение за изпълнението им са в пряка зависимост от проектирането и предвидените при изготвянето на техническия проект решения. При възлагане на обществената поръчка на един Изпълнител за изготвяне на проект и изпълнение на строителството, проектното предложение което ще изпълни проектантския екип на Изпълнителя, ще бъде максимално съобразено с техническия му капацитет и ресурс необходим за изпълнението на поръчката в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе и до повишаване на качеството и завършването в срок на строителството. Предвид обстоятелството, че предвидените за изпълнение дейности – проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор, са систематично, икономически и технически неделими, евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни изпълнители би могло да доведе до различни начало и край на дейностите, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на обекта в експлоатация. С възлагането на настоящата обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на дейностите, включени в обхвата на обществената поръчка, в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите дейности. В настоящия случай, за възложителя не само не са налице предпоставки, налагащи разделянето на поръчката на обособени позиции, а противното би затруднило както възлагането, така и извършването на текущ и последващ контрол при изпълнението на договора в последствие, и е технически и икономически неоправдано. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до необосновано ограничаване на участието в нея, като същото няма да доведе до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1118640 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Подаването на жалби се извършва по реда на чл.197, ал.1 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

05.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Вяра Михайлова Церовска

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Перник