Версия за печат

00795-2019-0007

BG-Садово:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 243 от дата 04.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000471582

BG421, община Садово, ул. Иван вазов, 2, За: Светлана Атанасова, България 4122, Садово, Тел.: 03118 2601, E-mail: obsadowo@abv.bg, Факс: 03118 2500

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.sadovo.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://sadovo.bg/63894?cat=55.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

ДОВЪРШИТЕЛНИ СТРОИТЕЛНИ РАБОТИ НА СГРАДАТА НА ДЕТСКА ГРАДИНА ГРАД САДОВО – БЛОК А

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Общата цел на настоящата обществена поръчка е да се завърши блок А (двуетажно тяло със сутерен) от общинската сграда, построена в урегулиран поземлен имот IV – училище и детска градина в кв. 13 по ПУП на град Садово, област Пловдив. Сградата се намира на административен адрес – град Садово, област Пловдив, ул. Лиляна Димитрова, №2. Сградата, в частта й на блок А е завършена с приета конструкция, като е необходимо да бъде довършено строителството и след оборудването и обзавеждането й, да получи разрешение за ползване като детска градина. Блок А – предмет на строителните работи е с разгърната застроена площ от 1 560.33 кв.м. Предмет на поръчката са строителни работи на блок А от сградата по следните части на техническия проект: Архитектура, Конструкции, ВиК, Електро, ОВК, Енергийна ефективност, Пожарна безопасност. Строителството ще се изпълнява по одобрен проект и разрешение за строеж № 21 от 1985 год., допълнено със заповед № 4 от 27.06.2014 год. и заповед № 3 от 17.05.2019 год. на гл. архитект на община Садово.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите предвидени за изпълнение са взаимно свързани - във времево и технологично отношение. Следва да се изпълняват едновременно и в този смисъл същите са неделими. За качественото изпълнение на поръчката, дейностите трябва да бъдат изпълнени от един изпълнител. Като се е съобразил с разпоредбата на чл.46, ал.1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Разделянето на предмета на обособени позиции може да доведе до различно начало на изпълнение на отделните дейности, технически затруднения и сложна координация между отделните изпълнители, което създава необосновано поемане на риска доизграждането на целия обект да не приключи качествено и в срок. За качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор, като е налице невъзможност за разделяне на дейностите по изпълнението на двата или повече подобекта в отделни обособени позиции и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Наличието на двама или повече отделни изпълнители би довело до конфликт между тях с оглед ограничения периметър на строителната площадка и спазване на предвижданията им за начин и срок за изпълнение на всеки подобект. За изпълнението на подобектите са необходими големи количества строителни материали, чието съхранение, складиране и доставяне на строителната площадка би било затруднено при наличието на двама или повече изпълнители, поради недостатъчното пространство. При ограниченото пространство възлагането на строителството на двама или повече изпълнители би създало затруднения не само за складиране на необходимите строителни материали и за движението на обслужващата механизация и ситуирането на санитарно-битовите фургони за строителните екипи по време на строителството, но и условия за инциденти и създаване на риск за здравето и живота на строителните екипи и гражданите. Считам, че видовете и количества строителни работи не могат технически и икономически да се разделят и обособят без значителни затруднения за възложителя. Изпълнението касае един строеж, в обхвата на който е налице обусловеност между дейностите по изпълнение, като същите не могат да се изпълняват отделно и напълно независимо. С горните мотиви, и позовавайки се на основната цел на закона за ефективност при разходване на публичните средства, възложителят приема, че разделянето на конкретната обществена поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 851407.02 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителите прилагат процедурата по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП – публично състезание, когато обществената поръчка с обект строителство е с прогнозна стойност от 270 000 до 10 000 000 лв. без ДДС. Прогнозната стойност на настоящата поръчката е в размер на 851 407.02 лв. без ДДС като в това число 2% непредвидени разходи върху прогнозата стойност на строителството – 834 712.76 лева без вкл. ДДС. Прогнозната стойност е определена в стойностна сметка – част от техническия проект, включваща всички видове строителни дейности с обеми, прогнозни единични цени и прогнозни общи стойности. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на тази процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства на възложителя. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно чрез посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия за участие.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба срещу решението може да подаде всяко лице от кръга на посочените в чл.198 от ЗОП, в 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП пред Комисията за защита на конкуренцията с копие и до кмета на община Садово.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Димитър Бориславов Здравков

VIII.2) Длъжност

кмет на община Садово