Версия за печат

00842-2019-0006

BG-Златица:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер ОП-12 от дата 03.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000776464

BG412, Община Златица, пл. Македония № 1, За: Ива Петрова - ст. юрисконсулт, България 2080, Златица, Тел.: 0728 60201, E-mail: ob_zlatica@mail.bg, Факс: 0728 60202

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.zlatitsa.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.zlatitsa.bg/изпълнение-на-строително-монтажнит/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Изпълнение на строително-монтажните работи по проект: „Реконструкция и рехабилитация на улици на територията на Община Златица"

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

„Изпълнение на строително-монтажните работи по проект: „Реконструкция и рехабилитация на улици на територията на Община Златица“. Предметът на поръчката включва: Подобект 1.1: ул. Розова с обхват от ул. Цено Куртев до ул. Сава Чукалов: Дължина– 321.41 м •площ асфалтова настилка - 2 072 м2, •площ тротоарна настилка - 314 м2 Подобект 1.5: ул. Софийско шосе с обхват от ул. Гео Милев до ул. Владислав Варненчик Дължина– 925.68 м •площ асфалтова настилка – 8 570 м2, •площ тротоарна настилка - 220 м2 Подобект 1.6: ул. Владислав Варненчик с обхват от ул. Софийско шосе до ул. Гео Милев Дължина– 743.59 м •площ асфалтова настилка – 7 797 м2, •площ тротоарна настилка – 512,5 м2 Пълното описание на дейности и количества, е в Техническата спецификация към обществената поръчка.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Проект №: BG06RDNP001-7.001-0059 „Реконструкция и рехабилитация на улици на територията на Община Златица“, подмярка 7.2, мярка 7 от ПРСР 2014-2020г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката, с оглед на краен срок, а именно до 36 месеца, считано от датата на сключване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG06RDNP001-7.001-0059-C01/17.05.2019г.,подписан между Държавен фонд „Земеделие“ и Община Златица, но не по-късно от 15.09.2023г.. Посоченият срок се отнася за всички предвидени дейности в договора. Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на проекта. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някой от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на кандидатите да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на проекта. Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението, и ще доведе до риск от просрочие при реализацията на проекта. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета за двата обекта са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за улиците, предмет на поръчката, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем. Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1077614 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Мотиви за избрания ред за възлагане: прогнозната стойност на обществената поръчка е в 1 077 614,00лв. без включен ДДС. Тази стойност попада в праговете на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, а именно: при строителство от 270 000,00лв. до 10 000 000,00лв., като процедурата е публично състезание. С оглед на всички планирани и проведени обществени поръчки от общината, в това число и идентични или сходни с предмета на настоящата поръчка такива (възложителят е съобразил всички сходни или идентични дейности, които са му известни, предварително планирани), както и съобразно начините за определяне на прогнозната стойност по ЗОП, то не са налице предпоставки за провеждане на открита процедура по реда на ЗОП и следва да се проведе публично състезание.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация, съгласно чл.197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

03.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Инж. Магдалена Величкова Иванова

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Златица