00797-2019-0036

BG-Бургас:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

59. Екология


Решение номер 1748 от дата 28.06.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000056814

BG341, Община Бургас, ул. Александровска № 26, За: Иванка Баева, България 8000, Бургас, Тел.: 056 907276, E-mail: i.baeva@burgas.bg, Факс: 056 860912

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.burgas.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/39044.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Извършване на непрекъснат мониторинг на концентрацията на замърсителите в атмосферния въздух и изготвяне на пълен анализ на качеството на атмосферния въздух на територията на гр. Бургас“

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка е определяне на обхват на основни и специфични замърсители на атмосферния въздух, приложимите методи за измерване и локации на точките на измерване. Предвидените за допълнително проследяване основни и специфични замърсители на въздуха в Бургас са сероводород, бензен, толуен, етилбензен, о- и р-ксилен, формалдехид, ФПЧ, ПАВ и -, -пинени. Предвидените зони за разполагане на пробовземна апаратура за допълнително проследяване на атмосферни замърсители са: кв. Долно Езерово; к-с „Славейков“ – 2 точки за измерване; к-с „Възраждане“; к-с „Меден Рудник“; к-с „Изгрев“; кв. Сарафово; гр. Българово. Към 01.01.2019 г. наблюдението и контрола върху КАВ на територията на Община Бургас се осъществява от три постоянни пункта за мониторинг (ПМ), обслужвани от Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС) към Министерството на околната среда и водите (МОСВ). Единните методи и средства за измерване, които се използват в пунктовете за мониторинг за качеството на атмосферния въздух включват: Пробовземни устройства (ПУ) с последващ тегловен анализ; Автоматични анализатори; ПУ и последващ лабораторен анализ; ПУ и АПУ и последващ лабораторен анализ; Пробонабиране; ДОАС система; Необходимо е използваните референтни методи и средства за измерване да са в съответствие с прилаганите Европейски стандарти за проследяване качеството на атмосферния въздух. Измерванията за оценка на КАВ трябва да се извършват съгласно методи, които са установени със съответните стандартизационни документи и чрез средства за измерване, които са сертифицирани и притежават свидетелство за одобряване на типа. При отсъствие на стандартни/референтни методики може да се допусне и извършване на измервания съгласно валидирани методики от акредитирани лаборатории по БДС EN ISO 17025.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предвид разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, Възложителят счита, че поради естеството на поръчката, а именно специфичният му предмет - извършване на непрекъснат мониторинг на концентрацията на замърсителите в атмосферния въздух и изготвяне на пълен анализ на качеството на атмосферния въздух на територията на гр. Бургас, не позволяват разделянето на поръчката на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 375000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Естеството на поръчката позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации. Посоченото обстоятелство изключва прилагането на ограничена процедура. Освен това не са на лице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите по договаряне - с обявление или без обявление, поради което безспорно са налице възможност и условия, обществената поръчка да бъде възложена чрез открита процедура. В допълнение с цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага чрез открита процедура с цел да защити обществения интерес и да насърчи конкуренцията, като се създадат равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Провеждането на предвидената в ЗОП открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респективно прозрачност при разходването на финансовите средства, каквато несъмнено е една от водещите цели на Възложителя.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП- срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

28.06.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Руска Димитрова Бояджиева

VIII.2) Длъжност

Заместник-кмет на община Бургас, длъжностно лице, по чл.7, ал.1 от ЗОП, упълномощено със Заповед №1190/04.05.2016 г.