Версия за печат

00137-2019-0005

BG-Лясковец:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 1190 от дата 20.06.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000133844

BG321, Община Лясковец, пл. Възраждане № 1, За: Даниела Маринова, Пенка Велкова, България 5140, Лясковец, Тел.: 0619 22055, E-mail: obshtina@lyaskovets.net, Факс: 0619 22045

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.lyaskovets.net.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Строително–монтажни работи (СМР) на имоти - общинска собственост на територията на Община Лясковец

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Строително–монтажни работи (СМР) на имоти - общинска собственост на територията на Община Лясковец” . Обществената поръчка включва изпълнение на строително-монтажни работи, представляващи основен ремонт и включващи строителни интервенции на сгради - общинска собственост. Предметът на обществената поръчка включва изпълнението на СМР по следните обекти: 1. Обект I. Обслужваща сграда - стадион с. Козаревец. Дейностите, които са предмет на реализация на настоящия обект, включват: - Премахване на хидроизолацията и замазката на покривната конструкция и направа на нова армирана замазка с хидроизолация на два пласта с газопламъчно залепване. Ламаринени обшивки. Изстъргване на компрометирани участъци от вътрешната мазилка, измазване и шпакловане. Боядисване с латекс на стени и тавани. Оформяне на околно пространство с пренареждане и частична подмяна на настилката. Измазване и боядисване на стрехата. 2. Обект II. Помещение за пенсионерски клуб в сградата на Кметство Добри дял. Дейностите, които са предмет на реализация на настоящия обект, включват: - Облицовка на стените с гипсокартон 9.5 мм на метална конструкция. Боядисване двукратно на облицованите стени. Монтаж на четири лум. осветителни тела 4 х 18W, вкл. лампи и ЕПРА за скрит монтаж. Изграждане на окачена таванна система, тип Армстронг с пана 600х600х12. Премахване на дюшемето и направа на армирана замазка, като настилката трябва да бъде от гранитогрес. Монтаж на нова кутия за ел. таблото. Подмяна на водопровод. 3. Обект III. Сградата на Детска градина „Пчелица” – гр. Лясковец. Дейностите, които са предмет на реализация на настоящия обект, включват: а). Укрепване на стълбище в ДГ „Пчелица“: - Ще се подбият основите, като се изпълнят стоманобетонови фундаменти съгласно разрез 1-1 и 2-2 от конструктивния чертеж от бетон С 20/25 и стомана В 500. В местата на по-големите пропадания на стоманобетоновата плоча ще се пробият отвори и ще се инжектира (подлее) с циментов разтвор, след което отворите ще се замонолитят. Ще се изпълни нова циментова замазка с дебелина 4 см и мозайка върху плочата и по стъпалата. Ще се изкърпи бучарда на местата където е деформирана б). Монтиране на козирки на тераси в ДГ „Пчелица“: - Изграждане на метална конструкция от студено огънати квадратни тръби 40.40.3 мм, прикрепена с планки 60.100.4 мм към фасадата и 60.120.4 мм и анкерни болтове ф 12 към подовата конструкция съгласно приложения конструктивен чертеж. Покритието ще бъде с поликарбонат с дебелина 10 мм, цвят бял. Изграждане на снегозадържаща преграда. Грундиране и боядисване на металната конструкция. 4. Обект IV. Сградата на Детска градина „Славейче” – гр. Лясковец. Дейностите, които са предмет на реализация на настоящия обект, включват: - Ремонт на корозирал бетон по стълбищните рамена. - Демонтаж на настилката от страна на югоизточната фасада, профилиране и направа на нова настилка от вибропресовани плочи върху сипица и ограничителни бордюри. - Монтаж на PVC тръби от водосточни тръби към сградните ревизионни шахти. - Преизиждане на компрометирани сградни ревизионни шахти. - Направа от бетон на отводнителен улеи и утайници, към ревизионните шахти. 5. Обект V. Сградата на НУ „Цани Гинчев: - гр. Лясковец“. Дейностите, които са предмет на реализация на настоящия обект, са подробно описани в изготвения инвестиционен проект, като същия е приложение към документацията за участие.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. Тълкуването на приложимите разпоредби на ЗОП налага извода, че в рамките на оперативната самостоятелност на възложителя е преценката дали предмета на поръчката следва и може да се раздели в обособени позиции В настоящият случай обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Касае се за обществена поръчка за строителство по см. на чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно – изпълнение на строеж, като легалната дефиниция на „строеж” се съдържа в § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП – резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция, като самото определение за „строителни и монтажни работи” като работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват, се съдържа в § 5, т. 40 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Неразделянето на поръчката на обособени позиции е обусловено от нейната специфика и конкретните особености. Макар в предметът на поръчка да се включени СМР на няколко обекта – общинска собственост, е нецелесъобразно разделянето й на обособени позиции, а следва те да бъдат обединени в общия предмет на поръчката. Въпреки че обектите са самостоятелни по своето естество, те се намират на близко разстояние помежду си на територията на Община Лясковец. Разделянето им в отделни позиции е необосновано и нецелесъобразно с оглед малкия обем от дейности, предвидени за изпълнение на всеки един от петте обекта, включени в предмета на обществената поръчка. Още повече, че разделянето им в обособена позиция на всеки от тях крие риск от прекратяване на процедурата за съответната позиция поради занижен интерес от страна на потенциалните участници, т.к. обемът от дейности за изпълнение на всеки обект поотделно е прекалено малък и разделянето им на обособени позиции ще затрудни изпълнителите, доколкото те трябва да разполагат с осигурени ресурси – техника и персонал за всеки обект поотделно. С оглед специфичния характер на възлаганите СМР, множеството изисквания към тяхното реализиране, както и размерът на финансовият ресурс определен от общинския бюджет за всеки един от обектите – неатрактивен по единично и с необосновани икономически показатели предвид транспортни, организационни и др. разходи, се предполага, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически и организационно или да се оскъпи поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители, възложителя и ползвателите на съответните обекти – общинска собественост. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на СМР качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно и налага възлагането й общо за петте обекта – общинска собственост. От друга страна, строителните и монтажни работи на отделните обекти са сходни, което предполага, че изпълнителя няма да е необходимо да ангажира персонал за всеки обект поотделно, а с наличния такъв да осигури изпълнението на всеки обект, отчитайки метеорологичните особености. Продължава в раздел VII. 1. Допълнителна информация

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 79937.72 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съобразно отговорността на възложителя за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки, в качеството си на такъв Кметът на Община Лясковец отчита необходимостта от провеждане на процедура по избор на изпълнител на обществената поръчка с предмет: „Строително–монтажни работи (СМР) на имоти - общинска собственост на територията на Община Лясковец”. Предвид изложеното и съобразно изискванията на чл. 21 от ЗОП, то определяща за реда на възлагане на обществена поръчка е нейната прогнозна стойност и максимално допустимият финансов ресурс за заплащане. В конкретния случай, с оглед максималния финансов ресурс на възложителя за изпълнение на дейностите, обектът на настоящата поръчка попада в стойностните прагове на чл. 20, ал. 3, т. 1 от ЗОП, но от друга страна, вземайки предвид възложените и предстоящите за възлагане обществени поръчки за строителство за календарната 2019 г. тяхната обща прогнозна стойност, с оглед стойностните прагове същата попада в обхвата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, поради което възложителят обявява процедура „публично състезание”. От друга страна, мотивът за избора на вида процедура се обосновава от факта, че поради естеството на конкретната обществена поръчка, в т.ч. възможността достатъчно точно да се определят техническите спецификации, не са налице условията за провеждане на ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне, състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне – без обявление или пряко, и безспорно са налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по реда, предвиден в ЗОП за процедура, при която всички заинтересовани лица могат да подадат оферта, като съобразно чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП избраният вид процедура е по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП – „публично състезание”, при която процедура всички заинтересовани лица могат да подадат оферта. Провеждането на избраният вид процедура - „публично състезание”, осигурява максимална публичност, защитава обществения интерес и едновременно с това има за цел да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура „публично състезание” гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства, каквато несъмнено е една от водещите цели на при прилагането на ЗОП от страна на възложителя на обществената поръчка.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Същевременно, съгласно основополагащата разпоредба на чл. 2, ал. 2 от ЗОП при възлагане на обществените поръчки възложителите нямат право да ограничават конкуренцията чрез включване на условия и изисквания (било в решението, обявлението или документацията за участие), които дават необосновано предимство или необосновано ограничават участието на стопански субекти в обществените поръчки и които не са съобразени с предмета, стойността, сложността, количеството или обема на обществената поръчка. Аналогично е изискването, предвидено и в чл. 49, ал. 1 от ЗОП, съгласно което техническите спецификации трябва да осигуряват равен достъп на кандидатите или участниците за участие до процедурата за възлагане на обществена поръчка и да не създават необосновани пречки пред възлагането на обществената поръчка в условията на конкуренция. От тълкуването на цитираните разпоредби следва, че е недопустимо не всяко, а само необоснованото ограничаване на участниците за участие в процедурите по ЗОП за възлагане на обществените поръчки. Именно евентуалното разделяне в случая на поръчката на обособени позиции - всеки обект поотделно, би създало необоснована пречка пред възлагането й в условията на свободна конкуренция. Възлагането на обществена поръчка е насочено към задоволяване на конкретен интерес – изпълнение на строително-монтажни работи представляващи основен ремонт, включващ строителни интервенции на сгради - общинска собственост, като залагането от възложителя на адекватни изисквания към участниците, отнасящи до техния опит, икономическо състояние и технически възможности да изпълнят поръчката е не само допустимо, а задължително. Такива изисквания са формулирани както в техническата спецификация, така и чрез съответни критерии за проверка на техническите и професионални възможности на участниците, от които се изискват умения и възможности за изпълнение на строителството в обема и спецификата на строителните дейности, които ще бъдат изпълнявани. Те от своя страна са проявление на правото на възложителя да определи условия и изисквания към участниците, които смята, че ще съответстват в най-висока степен на изпълнението на предмета на поръчката. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции обуславя и поставянето на по-леки критерии за подбор, относими за предмета на обществената поръчка, независимо, че в него са включени 5 (пет) обекта, което от своя страна ще създаде условия за насърчаване на конкуренцията и участие на икономически оператори, които имат по-малък оборот, опит и персонал, като се цели и съответствие с принципа, заложен в чл. 2, ал.1, т. 2 от ЗОП, доколкото те биха имали интерес от изпълнението на цялата поръка, т.к. ще могат да осигурят адекватно използване на наличния човешки и технически ресурс, с който разполага. Така посредством неразделянето на предмета на поръчката на обособени позиции, е осигурено по-широко участие на потенциални заинтересовани участници в съответствие с принципите, заложени в чл. 2 от ЗОП, като възприетият от възложителя подход цели да насърчи конкуренцията.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

20.06.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

д-р Ивелина Хараламбиева Гецова

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Лясковец