Версия за печат

00073-2019-0025

BG-Велико Търново:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер РД 24-65 от дата 04.06.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000133634

BG321, Община Велико Търново, пл. Майка България № 2, За: инж. Динко Кечев- Директор Дирекция СУТ;инж. Цанко Бояджиев -Началник на отдел Техническа инфраструктура;Русанка Александрова-Главен юрисконсулт Дирекция Обществени поръчки, България 5000, Велико Търново, Тел.: 062619 506; 062619 512; 062619 231, E-mail: mop_vt@abv.bg, Факс: 062619 231

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://www.veliko-tarnovo.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/profil-na-kupuvacha/667.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“Проектиране на елементи на техническата инфраструктура и съоръженията към нея на територията на община Велико Търново, вкл. и укрепване на свлачища и осъществяване на авторски надзор по време на строителство. Поддържане, основен ремонт /рехабилитация/, реконструкция и ново строителство на транспортната техническа инфраструктура (пътища, улици, транспортни мрежи и съоръжения), стабилизиране на свлачища и възстановяване на засегнатите елементите на транспортната инфраструктура от свлачищни и/или срутищни процеси на територията на община Велико Търново.“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Проектиране на елементи на техническата инфраструктура и съоръженията към нея на територията на община Велико Търново, вкл. и укрепване на свлачища, осъществяване на авторски надзор по време на строителство и извършване на строителство - поддържане, основен ремонт /рехабилитация/, реконструкция и ново строителство на транспортната техническа инфраструктура (пътища, улици, транспортни мрежи и съоръжения), стабилизиране на свлачища и възстановяване на засегнатите елементите на транспортната инфраструктура от свлачищни и/или срутищни процеси на територията на община Велико Търново, с териториален обхват:Общинската пътна мрежа на община Велико Търново с дължина 196,500 км;Уличната мрежа на град Велико Търново с обща дължина 89,745 км;Уличната мрежа на 36 населени места на територията на община Велико Търново с обща дължина 559,1 км; Изготвяне на инвестиционни проекти на елементи на техническата инфра-структура и съоръженията към нея на територията на община Велико Търново, вкл. и укрепване на свлачища - фаза “Работен проект“.Изпълнение на строително-монтажни работи съгласно одобрените инвести-ционни проекти; Осъществяване на Авторски надзор по време на строителството.Изпълнение на строително-монтажни работи по поддържане, основен ремонт /рехабилитация/ и реконструкция на транспортната техническа инфраструктура (пътища, улици, транспортни мрежи и съоръжения), стабилизиране на свлачища и възстановяване на засегнатите елементите на транспортната инфраструктура от свлачищни и/или срутищни процеси на територията на община Велико Търново.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от лоша координация на участващите в процеса на изпълнение.Разделянето на обособени позиции би довело до затруднения при осъществяването на финансова контрол, тъй като сходни работи биха се извършвали при различни финансови условия. Възлагането на обществената поръчка на един изпълнител ще има за своя последица повишаване на качеството на изпълнение и е предпоставка за възлагане на работите при по - изгодни условия и постигане на по- малки бюджетни разходи. По- големия обем от дейности, респективно по - големия очакван търговски оборот за евентуалния изпълнител от възлаганите дейности би стимулирало постъпването на по- конкурентни оферти, респ. инвестирането в нова механизация, използвана при изпълнението, което детерминира изпълнение в кратки срокове и при високо качество. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. От значение е също, че изпълнението трябва да отчита спецификата за изпълнение в градски условия, извънградски условия, инфраструктурата на град Велико Търново, а възлагането на дейностите на различни изпълнители би могло да доведе до изключително затрудняване на трафика, предвид специфичната инфраструктура на град В. Търново, характеризираща се с по- тесни улици, което би създало значително неудобство, както за гражданите, така и за туристите. Не се цели изпълнение едновременно на СМР в различни райони и по различни обекти, което да изисква необходимост от повече от един изпълнител. Работите ще се възлагат поетапно според осигуреното финансиране. Естеството на работите изисква да не се изпълняват едновременно на различни обекти, защото това би създало трудности за организиране на движението, особено ако обектите се намират на територията на град Велико Търново. Град Велико Търново, се характеризира с голям трафик, интензивен пътнико- поток поради голямото присъствие на туристи, посещаващи града заради крепостта „Царевец”, която е архитектурно-музеен резерват и ред други културни обекти с национално значение. Не на последно място град Велико Търново има централно географско местоположение, като съществуващите пътни артерии, осигуряват пряка пътна връзка с редица населени места, по които се осъществява не само вътрешнообластен транспорт, но и междуобластен. Ето защо, едновременен ремонт на повече от един обект няма да се допуска, освен ако това не цели предотвратяване на опасности с оглед намаляване до минимум на неудобства за граждани и туристи - шум, запрашеност, затруднен трафик и присъщите му съпътстващи неудобства, като се сведат до минимум хипотетични вреди от влиянието на ограниченията и временната организация на движението върху бизнеса и инвеститорите в района на обектите на дейността им. Поетапното, а не едновременно възлагане гарантира, че няма да се стигне до блокиране на междуобластния транспорт, който се осъществява през Велико Търново, а и строително- монтажните работи засягат основни пътни връзки/ връзка София- Русе и София - Стара Загора; пътна връзка Русе- Варна. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването, както на отделните подобекти, така и на цялостния обект на строителство.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 9998619.17 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност равна или по-висока от 270 000 лв. до 10 000 000 без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или т. 13 на ЗОП процедури. Прогнозната стойност на настоящата обществена поръчка е съгласно IV.7 от настоящото решение за откриване. Избраната процедура гарантира публичност, прозрачност при разходването на финансовите средства и насърчава конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица. Редът за възлагане на настоящата обществена поръчка е определен, като са взети предвид всички идентични или сходни потребности, известни към датата на обявяване на настоящото решение за откриване на процедурата. Обобщената стойност на тези потребности попада в прага по чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, като бяха отчетени актуалните пазарни условия, пазарната стойност на предстоящите за възлагане дейности за периода на действие на договора за обществена поръчка е експлоатационно състояние на обектите, предмет на строителна интервенция.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Изпълнителят е длъжен да организира работния процес така че да не причинява вреди/щети на преминаващите или пребиваващите на мястото на обектите или на намиращото се в близост имущество, за което предлага конкретни мерки в организацията си на работа, както и конкретни мерки, които ще се предприемат в случай на причиняване на вреда на лица и имущество при изпълнение на дейностите. Организацията на изпълнение трябва да отчита в приложимите случаи спецификата за изпълнение в градски условия, извънградски условия, инфраструктурата на град Велико Търново.В техническото предложение се посочват се мерки за осигуряване на безопасността на движение на моторните превозни средства по време на ремонтните работи.Участника в техническото си предложение представя декларация, че ще предприема всички необходими мерки за изпълнение на авторския надзор от авторите на проектите и че в случай на обективна невъзможност на автор- проектант да упражнява авторски надзор или при възникване на други обстоятелства със същите последици, ще осигури със съгласието на автора, друго лице да изпълнява същата функция със същата или еквивалентна професионална компетентност и ще представи писмени доказателства пред възложителя за полученото съгласие или писмени доказателства за предоставяне на авторските права, в полза на участника. Контрола на качеството на вложените материали за целия срок на изпълнение на договора да се осъществява от акредитирана лаборатория, за което участника представя декларация в техническото си предложение.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП жалба може да се подава до КЗК с копие и до Възложителя от всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.06.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Даниел Димитров Панов

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Велико Търново