Версия за печат

00352-2019-0001

BG-Полски Тръмбеш:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер СА-03-04-2376/4/ от дата 08.05.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000133933

BG321, Община Полски Тръмбеш, гр. Полски Тръмбеш, обл.Велико Търново, ул. Черно море № 4, За: Стефка Буюклиева, България 5180, Полски Тръмбеш, Тел.: 06141-4133, E-mail: obshtina_pt@abv.bg, Факс: 06141-6954

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.trambesh.eu/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.trambesh.eu/profil_na_kupuvacha/obsht_por_proceduri_ZOP_2019.php.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Реконструкция на ул."Търговска", гр. Полски Тръмбеш” – ЕТАП I

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Целта на проекта е организиране и регулиране на движение на най-натоварената улица в града, както и подобряване на техническото й състояние. Настоящата поръчка ще се изпълнява по работен проект за обновяване на улица „Търговска”, като при изпълнение на СМР към този проект са обособени три етапа. Предмет на настоящата поръчка е Първи етап, който обхваща улицата от началото й /при улица „Черно море”/ до пресичането й с ул. „Бачо Киро” от км 0+000 до км 0+180. Дължина на този етап е 180 м. Предвидения за изпълнение етап съответства на дефиницията "Етап" от ДР на ЗУТ т.45 и е част от строежа със самостоятелно функционално предназначение, за която ще бъде издадено отделно разрешение за ползване. Също така отговаря и на т. 51. от ДР на ЗОП, където е посочено, че "Строеж" е резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция. Изпълнението на предвидените в проекта СМР ще доведе до осигуряване на безопасно и безпроблемно движение на хора и ППС. Проекта предвижда реконструкция на водопроводно трасе преминаващо в уличното платно Реконструкцията да се извърши с полиетиленови тръби висока плътност (ПЕВП) тип 100, PN 10. При реконструкцията ще се подменят сградните водопроводни отклонения, състоящи се от водовземна скоба, тръба от ПЕВП до границата на парцела. Да се монтират С.К. на всички връзки на водопроводите, както и на прави участъци с по-голяма дължина, където е необходимо, съгласно проекта. Да се изградят Пожарни хидранти по Наредба № Iз-1971 от 29 октомври 2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на бeзопасност при пожар. Да се изпълни обратно засипване на пластове с пясък, баластра и трошен камък с подбрана зърнометрия до проектно ниво, осигуряващо изграждане на конструкцията на уличната настилка. Също така ще се изградят нови стълбове за улично осветление, а на съществуващите стълбове ще се подменят прожектори със съвременни- с LED осветление, същите ще се пребоядисат, защото част от тях е корозирали. В тротоарите ще се прокарат слаботокови HDP тръби, които ще служат за трасета на комуникационни оператори в града.Пътната част на етапа предвижда предварителен ремонт на различни видове установени повреди: единични мрежови пукнатини с различна ширина, изкърпване на дупки, възстановяване на компроментирана основа от трошен камък; засипване и изграждане на нова пътна конструкция над местата, където преминават новият водопровод и водпроводните отклонения, както и пресичанията на новите комуникационни (слаботокови) тръби; фрезоване на съществуващата настилка полагане на първи и втори битумен разлив; подмяна на старите улични бордюри с нови такива; полагането на изравнителния пласт от неплътен асфалтобетон (биндер); полагане на износващия асфалтобетонов пласт от плътен асфалтобетон, който е с константна дебелина от 4 см; изграждане на нови тротоари с конструкция от 25 см нефракциониран скален материал 0-40 мм, и бетонови павета с дебелина 6 см разположени върху пясъчен слой от 5 см. Организацията на движението на ППС и пешеходците по улиците е решена с хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Критериите за подбор:

1

Показателите за оценка на офертите:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Не се предвиждат обособени позиции. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции, поради следните причини: Дейностите предмет на поръчката са неделими, а са систематично свързани. Технологията на изпълнение на отделните дейности на строежа не позволява механичното им разделяне, тъй като всеки вид СМР се изпълнява в строга последователност в съответствие с Техническата спецификация и изискванията на работен проект. Организацията на работния процес, технологическата последователност и качественото изпълнение на поръчката обуславя необходимостта дейностите да се извършват от един изпълнител. С огледправилното и последователно изпълнение на строителни и монтажни работи, както и качеството на влаганите строителни продукти, разделянето на поръчката на обособени позиции не е целесъобразно.В тази връзка за качественото изпълнение на поръчката дейностите предмет на поръчката трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на проекта, тъй като предмета на настоящата поръчка е централната и най-натоварена улица в града. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някои от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението, и ще доведе до риск от просрочие при реализацията на проекта. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности на строежа, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем. Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 458939.29 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На основание чл. 176 от ЗОП настоящата обществена поръчка се възлага чрез публично състезание по смисъла на чл. 18, ал. 1, т. 12 от Закона за обществените поръчки (ЗОП). Мотиви за избора на процедура: Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12-13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност за Първи етап от обществената поръчка предвиден за изпълнение е в размер на 458 939,29 лева без ДДС, на Възложителя не са известни към момента на стартиране на действия по възлагане на настоящата поръчка на други поръчки за възлагане със сходен идентичен предмет, чиято стойност надвишава стойността по чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП, поради което възлага настоящата обществена поръчка по реда на „публично състезание“ по реда ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на „публично състезание“. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура чрез „публично състезание“ гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства по проекта. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Срокът за обжалване е съгласно Част Шеста, Глава двадесет и седма, чл. 197, ал.1, т. 4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

08.05.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Георги Александров Чакъров

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Полски Тръмбеш