Версия за печат

00212-2019-0007

BG-Петрич:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

5. Хидроинженерство


Решение номер 15 от дата 07.05.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000024916

BG413, Община Петрич, ул.Цар Борис III № 24, За: Ивайло Попов, България 2850, Петрич, Тел.: 00359 74569112, E-mail: oa_petrich@mbox.contact.bg, Факс: 00359 74562090

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.petrich.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://info-m.eu/petrichnew/?p=6940.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор по време на строителството) за аварийно бетониране на водоотвеждащ канал /дере/, минаващ през средата на с. Марикостиново, Община Петрич

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на поръчката включва бетониране на водоотвеждащ канал /дере/, минаващ през средата на с. Марикостиново, Община Петрич. В изпълнение на Договора за инженеринг се предвижда Изпълнителят по Договора да извърши следните дейности: - Геодезическо заснемане на прилежащия терен; - Допълнителни проучвания при необходимост; - Изготвяне на инвестиционен проект във фаза Работен проект за обекта, в обхват и със съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, законовите и подзаконовите нормативни актове на Република България и в съответствие с изискванията на Възложителя; - Извършване на всички необходими дейности по съгласуване на инвестиционния проект с Възложителя, централни и териториални администрации, специализирани контролни органи и експлоатационни дружества, от името на Възложителя; - Отразяване на направените препоръки и забележки в хода на провеждане на съгласувателните процедури с Възложителя, централни и териториални администрации, специализирани контролни органи и експлоатационни дружества, и на извършване на оценката за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите от Консултанта; - Получаване на всички необходими становища и разрешения, необходими за извършване на неговата работа, съгласно българското законодателство; - Законосъобразно, качествено и срочно започване, изпълнение и завършване на строителството, включително доставка на строителни продукти, механизация, работна сила и всякакви услуги и дейности, необходими за изпълнение на строителството в съответствие с техническите спецификации и инвестиционните проекти, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, всички други действащи нормативни документи и Договора за обществената поръчка; - Своевременно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 163, ал. 2, т. 3 от ЗУТ; - Съхраняване и предоставяне при поискване от останалите участници в строителството или от контролен орган на строителните книжа, заповедната книга на строежа по чл. 170, ал. 3 от ЗУТ, актовете и протоколите, съставени по време на строителството, и друга техническа документация по изпълнението на строежа; - Авторски надзор по време на строителството в обем и със съдържание съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни документи по прилагането му; - Изготвяне на екзекутивна документация съгласно чл. 175 от Закона за устройство на територията и кадастрални заснемания на обекта в необходимия обхват за изпълнение задълженията на Възложителя, произтичащи от чл. 54а, ал. 2 от Закона за кадастъра и имотния регистър - Отстраняване на всички констатирани дефекти в рамките на гаранционния срок; - Гаранционно обслужване до изтичане на гаранционния срок. - Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Съгласно чл. 46, ал. 1 изречение второ от ЗОП Възложителят не разделя поръчката на обособени позиции, тъй като счита за целесъобразно и съответстващо на интересите му цялостното изпълнение на поръчката да се изпълнява от един изпълнител. Настоящата поръчка е за инженеринг - т.е.проектирането и изпълнението на строителството (в т.ч. и упражняването на авторския надор) ще се възлагат с един договор, на един изпълнител. Целта е да се осигури бързина и оптимална съгласуваност при изпълнение на проектирането и строителството, тъй като при инженеринга се спестява време, като не се провеждат отделни процедури за избор на проектант за изработване на инвестиционния проект и за упражняване на авторски надзор по време на строителството, и за избор на строител, което е от изключителна важност при възникналите обстоятелства. Технологично предвидените за изпълнени дейности се изпълняват на един строеж. Евентуално разделяне на бетонирането на водоотвеждащия канал на участъци в отделни обособени позиции би довело до опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически, поради необходимостта от сложна координация между отделни изпълнители. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би могло да доведе до различно начало на изпълнението на отделните обособени позиции, а оттам и до възможни разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане на изпълнение на строителството и разделяне на отговорностите по договора.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1065623.1 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят е избрал възлагането на обществената поръчка да се осъществява по реда на чл. 178, ал. 4 ЗОП, поради необходимост от спешно възлагане на поръчката и невъзможност за спазването на срока по чл. 178, ал. 2 ЗОП. Това се обуславя от обстоятелството, че трябва да се извърши аварийно бетониране на водоотвеждащ канал /дере/, минаващ през средата на с. Марикостиново. Съществуващото дере, служещо като водоотвеждащ нанал, превежда през с. Марикостиново водите от голяма по площ водосборна област. Към настоящия момент в границите на регулацията на селото дерето е със силно намалена проводимост - скатовете и коритото му са обрасли с растителност. В следствие на обилните валежи са се получили нанос и свличане на земни маси, довлечена дървесна растителност и натрупването им в определени зони, което образува „тапи“ по трасето, създаващи реална опастност от значителни разливи към прилежащите имоти – частни къщи и общински път. В голямата си част коритото на дерето е с нарушено трасе, затрупани са скатовете, дерето е затлачено със земни маси, като на места затлачването достига значителен процент от сечението на напречния профил на дерето. Интензивните валежи в периода от началото на годината до сега, доведоха до рязко покачване нивото на водата във водоотвеждащия канал – дере, което създаде непосредствена опасност от преливане на водата и заливане на мостовете по дължината на дерето, наводняване на частни домове, преливане на главен път Е-79 в участъка през с. Марикостиново. Това силно затрудни транспортно – комуникационните връзки в селото. Създадената ситуация нанася материални щети на общинската инфраструктура – прилежащата улица, както и на къщи и частни имоти, и създава опасност за последващи бедствия и аварийни ситуации. Наблюдават се признаци на продължаваща, прогресиращата ерозия, която застрашава прилежащата надземна и подземна инфраструктура на населеното място, като е възможно и в бъдеще по-сериозно засягане на намиращите се имоти и съоръжения в непосредствена близост до брега на дерето. По улицата минава водопровод, разрушаването на който в резултат от ерозията може да доведе до замърсяването на питейните води и до възникване на епидемии от заболявания. Сериозна опасност съществува и за екологичното равновесие в района - приливните вълни разрушават естествените местообитания на животинските видове. След първите прояви на опасност се създава постоянно ситуация на спешност и нужда от действия, за да се предотврати бедствено положение при всяко неблагоприятно метеорологично явление. Необходимо е изграждане на инфраструктура – бетониране на дерето, служещо като водоотвеждащ канал за цялата територия на с. Марикостиново и околните райони, за предотвратяване на наводнения на прилежащите жилищни територии на селото и за стопиране на ерозията на съществуващата улица - като комплекс от действия и мероприятия по осигуряване на нормалното отвеждане на дъждовни води, които действия са небелязани като спешно необходими и аварийни с оглед на текущата ситуация. За необходимостта от финансиране на аварийните дейности и наличие на аварийна ситуация, Община Петрич е уведомила своевременно Междуведомствена комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

07.05.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

ДИМИТЪР ПЕТРОВ БРЪЧКОВ

VIII.2) Длъжност

КМЕТ НА ОБЩИНА ПЕТРИЧ