Версия за печат

00568-2019-0003

BG-Созопол:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 4 от дата 28.02.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000057236

BG341, Община Созопол, пл.Хан Крум №2, За: Божана Вълкова-Чампарова, Галина Георгиева - юристи, България 8130, Созопол, Тел.: 0359 55025773, E-mail: obshtina@sozopol.bg, Факс: 0359 55025773

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.sozopol.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://sozopol.bg/index.php?option=com_content&view=category&id=262&Itemid=218.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“Консервация и реставрация на „Епископска резиденция и светилище – Южна укрепителна система“ - град Созопол.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обект на настоящата разработка е консервация, реставрация и частична реконструкция на епископската резиденция и светилище. В проектната разработка са включени консервацията, реставрацията и частичната реконструкция на стените и три арки над проходи. Частичната реконструкция на стените се изразява в частичната им доизграждане до достигане на нивата в проекта по част „Архитектура”. Предвижда се изпълнението на стоманобетонови пояси с размери на напречните сечения 35/35 см и 30/35 см на ниво тухлен пояс (opus), които се обзиждат от всички страни с реплики на тухления пояс (виж черт. 3/3). В зоните от стените, където тухления пояс е разрушен се предвижда възстановяването му по съществуващ образец. Изпълняват се също стоманобетонови колони (6 бр.) с напречно сечение 30/30 см., които се обзиждат от всички страни с лицев камък по съществуващ образец. Стоманобетоновите колони се изливат в стените с отвори, където ще се възстановяват арките от тухлена зидария - реплики от римски тухли 30/30/4 см, импрегнирани по технологичен проект за КРР (консервационни и реставрационни работи). Стоманобетоновите колони ще се фундират върху съществуващите каменни стени, дебелината на които варира от 78 см до 96 см. преди наливане на колоните и стоманобетоновите пояси старателно да се почисти основата плоскост - повърхността на каменната стена. Новата каменна зидария да бъде изпълнявана от лицев камък по оригинален съществуващ образец, положен на разтвор от хидравлична вар. Съгласно изготвените проекти дейностите по изпълнение на поръчката са разделени на два етапа, които са неразривно свързани:Дейности по изпълнение на поръчката:

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително - монтажни работи, предвидени в инвестиционния проект, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един общ обект и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. На първо място, с оглед специфичния характер на поръчката, множеството изисквания към нейното реализиране, както и възможни подходи на изпълнение, може да се направи обосновано предположение, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически или да се оскъпи, поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на проекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда и не би довело по никакъв начин до необосновано предимство или необосновано да ограничи участието на стопанските субекти, съответно по този начин всяко едно заинтересовано лице може свободно да участва и да представи своята оферта, като това няма да наруши един от основните принципи, залегнали в ЗОП, а именно „свободна конкуренция”.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 359200 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 5 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 359 200 (триста петдесет и девет хиляди и двеста) лева без вкл. ДДС. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Във връзка с възможността, която чл. 114 от ЗОП предвижда, Възложителят посочва, че към датата на откриване на процедурата няма осигурено финансиране за целия обем на поръчката. Възложителя, ще възлага отделните етапи с оглед на осигуреното финансиране за изпълнението на обекта. Всяка от страните може да поиска писмено прекратяване на договора, без предизвестие, след изтичане на тримесечен срок от сключването му, в случай на неосигурено финансиране.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

28.02.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Панайот Василев Рейзи

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Созопол