00140-2019-0001
Технически редакции | ||
18.02.2019 15:57 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
18.02.2019 15:56 ч. : | 18/02/2019 15:42 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
18.02.2019 15:56 ч. : | 18/02/2019 15:42 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Ихтиман:
Решение за откриване на процедура
6. ВиК инженерство
І: Възложител
Публичен
BG412, Община Ихтиман, ул.Цар Освободител № 123, За: Цветелина Хаджийска, България 2050, Ихтиман, Тел.: 0359 72482381, E-mail: obshtina_ihtiman@mail.bg, Факс: 0359 72482550
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.ihtiman-obshtina.com.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.ihtiman-obshtina.com/index.php?pg=93&objtype=6&sortfield=issuedate%20desc&sortlink=issuedate%20desc.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Реконструкция и рехабилитация на съществуваща водоснабдителна мрежа в гр. Ихтиман, община Ихтиман – Етапно строителство“.
Изпълнението на предмета на настоящата обществена поръчка е насочено към подобряване качеството на живот на жителите на гр. Ихтиман и на цялата община и ще спомогне да се избегнат екологични проблеми. Проектът предвижда реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа в гр. Ихтиман в участъци които са на режим на водоподаване. Наложително е да се извърши ремонт, реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа с цел избягване на проблемите от честите аварии в гр. Ихтиман. Авариите са в следствие на неправилни връзки и малки диаметри в някои участъци от мрежата, които са причина за получаването на зони с минимално налягане и липса на минимално водно количество. Поради многото странични течове съществува опасност от механично и биологично замърсяване. Състоянието на водопроводната системата води, както до икономически загуби за общината, така и до снижаване стандарта на живот на населението. Настоящата обществена поръчка е разделена на два етапа. Първият етап от процедурата обхваща следните участъци: Реконструкцията и рехабилитацията на водопроводна мрежа в гр. Ихтиман включва следните участъци от водопроводната мрежа: ул. “Самуил” / ос.т. 338 до ос.т. 155 /, ул. „арх. Генадий Ихтимански” / ос.т. 155 до ос.т. 152 /, ул. „Кирил и Методий” / ос.т. 152 до ос.т. 210 /, ул. „Стипон” / ос.т. 27 до ос.т. 196 /. Втори етап включва следните участъци от водопроводната мрежа: ул. “Ал. Стамболийски” / околовръстен път до ос.т. 357 /, ул. „Трети март” / ос.т.336 до ос.т.348 /, ул. „Пенчо Славейков” / ос.т. 186 до ос.т. 138 /, ул. Патриарх Евтимий” / ос.т. 138 до ос.т.115 /, ул. „Сан Стефано” / кръст. ул. „Пенчо Славейков” до ос.т. 179 /, ул. „Паисий Хилендарски „ / ос.т. 179 до ос.т. 689 /.
НЕ
НЕ
НЕ
Предметът на обществената поръчка не позволява разделяне на обособени позиции, тъй като представлява водопроводна мрежа с обща техническа функция, която води до затруднения в свободното придвижване на гражданите на територията на община Ихтиман. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, разпокъсаността ще доведе до забавяне на строителството, което ще се отрази на обществеността, както и до затруднения на Възложителя за навременното въвеждане в експлоатация на обектите. Освен това се създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането на обекта и от оскъпяването на отделните видове дейности. В тази връзка, разделянето на процедурата на две или повече обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнение на съответните дейности, а от там и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строежа. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да е осигури работеща синхронизация на различните строително- монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение предмета на поръчката. Това налага спазване на определена технологична последователност, използване на оборудването и взаимовръзка между отделните дейности, с оглед постигане на необходимото качество и срок на изпълнение. Разделянето на поръчката на отделни обособени позиции ще доведе до затруднения в организирането на строителния процес и респективно в управлението и отчитането на техническия проект. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаването на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда и не би довело по никакъв начин до необосновано предимство или необосновано да ограничи участието на стопанските субекти, съответно по този начин всяко едно заинтересовано лице може свободно да участва и да представи своята оферта, като това няма да наруши един от основните принципи, залегнали в ЗОП, а именно „свободна конкуренция”.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 5 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 2 871 377.00 лв. (два милиона осемстотин седемдесет и една хиляди триста седемдесет и седем лева) лева без вкл. ДДС. Към датата на откриване на обществената поръчка Възложителя няма осигурено финансиране за целия обем на поръчката. Възложителя, ще възлага отделните етапи с оглед на осигуреното финансиране за изпълнението на обекта. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Във връзка с възможността, която чл. 114 от ЗОП предвижда, Възложителят посочва, че към датата на откриване на процедурата няма осигурено финансиране за целия обем на поръчката. Възложителя, ще възлага отделните етапи с оглед на осигуреното финансиране за изпълнението на обекта. Всяка от страните може да поиска писмено прекратяване на договора, без предизвестие, след изтичане на тримесечен срок от сключването му, в случай на неосигурено финансиране.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
18.02.2019 г.
VIII: Възложител
Калоян Ангелов Илиев
Кмет на община Ихтиман