00568-2019-0001
Технически редакции | ||
31.01.2019 13:17 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
31.01.2019 13:12 ч. : | 31/01/2019 12:18 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
31.01.2019 13:12 ч. : | 31/01/2019 12:18 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Созопол:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG341, Община Созопол, пл.Хан Крум №2, За: Божана Вълкова-Чампарова и Галина Георгиева- юристи, България 8130, Созопол, Тел.: 0359 55025773, E-mail: obshtina@sozopol.bg, Факс: 0359 55025773
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.sozopol.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.sozopol.bg/index.php?option=com_content&view=category&id=262&Itemid=218.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа на с. Зидарово, община Созопол-етапно строителство“.
Изпълнението на предмета на настоящата обществена поръчка е насочено към подобряване качеството на живот на жителите на село Зидарово, община Созопол и ще спомогне да се избегнат екологични проблеми. Проектът предвижда реконструкция и рехабилитация на вътрешната водопроводна мрежа село Зидарово, община Созопол и ще доведе до доставяне на вода до всички имоти включени в регулацията на селото, Намаляване броя на авариите и от там непрекъснатост на водоподаването към потребителите, осигуряване на надеждно противопожарно водоснабдяване, чрез монтаж на нови сигурни водопроводи и нови пожарни хидранти, отговарящи на изискванията на нормативната уредба, възможност за водоподаване към всички имоти и включване потребители към водопроводната мрежа. Състоянието на водопроводната системата води, както до икономически загуби за общината, така и до снижаване стандарта на живот на населението. Настоящата обществена поръчка е разделена на три етапа.
НЕ
НЕ
НЕ
Предметът на обществената поръчка не позволява разделяне на обособени позиции, тъй като представлява водопроводна мрежа с обща техническа функция, която води до затруднения в свободното придвижване на гражданите на територията на с. Зидарово, община Созопол. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, разпокъсаността ще доведе до забавяне на строителството, което ще се отрази на обществеността, както и до затруднения на Възложителя за навременното въвеждане в експлоатация на обектите. Освен това се създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането на обекта и от оскъпяването на отделните видове дейности. В тази връзка, разделянето на процедурата на две или повече обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнение на съответните дейности, а от там и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строежа. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да е осигури работеща синхронизация на различните строително- монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение предмета на поръчката. Това налага спазване на определена технологична последователност, използване на оборудването и взаимовръзка между отделните дейности, с оглед постигане на необходимото качество и срок на изпълнение. Разделянето на поръчката на отделни обособени позиции ще доведе до затруднения в организирането на строителния процес и респективно в управлението и отчитането на техническия проект. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаването на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда и не би довело по никакъв начин до необосновано предимство или необосновано да ограничи участието на стопанските субекти, съответно по този начин всяко едно заинтересовано лице може свободно да участва и да представи своята оферта, като това няма да наруши един от основните принципи, залегнали в ЗОП, а именно „свободна конкуренция”.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 5 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 4 730 933.70 (четири милиона седемстотин и тридесет хиляди деветстотин тридесет и три лава и 70 ст.) лева без вкл. ДДС. Към датата на откриване на обществената поръчка Възложителя няма осигурено финансиране за целия обем на поръчката. Възложителя, ще възлага отделните етапи с оглед на осигуреното финансиране за изпълнението на обекта. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Във връзка с възможността, която чл. 114 от ЗОП предвижда, Възложителят посочва, че към датата на откриване на процедурата няма осигурено финансиране за целия обем на поръчката. Възложителя, ще възлага отделните етапи с оглед на осигуреното финансиране за изпълнението на обекта. Всяка от страните може да поиска писмено прекратяване на договора, без предизвестие, след изтичане на тримесечен срок от сключването му, в случай на неосигурено финансиране.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
31.01.2019 г.
VIII: Възложител
Панайот Василев Рейзи
Кмет на община Созопол