Версия за печат

00589-2018-0035

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

14. Инженерство, профил Транспорт


Решение номер 35 от дата 21.12.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, пл. Св. Иван Рилски № 1а, За: инж. Богомил Алексов, Галина Ганчева, България 2300, Перник, Тел.: 00359 76684220, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 00359 76603890

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изграждане на кръгово кръстовище на ул.“Юрий Гагарин“ и ул.Благой Гебрев“, кв.Изток на гр. Перник

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е „Изграждане на кръгово кръстовище на ул.“Юрий Гагарин“ и ул.Благой Гебрев“, кв.Изток на гр. Перник”. Целта на обществената поръчка е да бъде определен изпълнител за изграждането на кръгово кръстовище на ул.“Юрий Гагарин“ и ул.Благой Гебрев“, кв.Изток на гр. Перник, с което да се подобри безопасността при преминаване на съществуващото към настоящия момент кръстовище и да се намалят до минимум предпоставките за пътно – транспортни произшествия.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Критериите за подбор:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка е само строителство и разделянето му на обособени позиции е нецелесъобразно, предвид малката дължина на участъка, на който ще се извършва строителството. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, разпокъсаността ще доведе до забавяне на строителството, което ще се отрази на обществеността, предвид значимостта на обекта, както и до затруднения на Възложителя за навременното въвеждане в експлоатация на обекта. От друга страна строително - монтажните работи по реконструкцията и изграждането на мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура, са неразривно свързани с основните дейности по изграждане на кръговото кръстовище - предмет на обществената поръчка. Това налага спазване на определена технологична последователност, поетапно въвеждане на временна организация на движение в района на обекта, използване на оборудването и взаимовръзка между отделните действия, с оглед постигане на необходимото качество и срок на изпълнение. В тази връзка, разделянето на процедурата на две или повече обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнение на съответните дейности, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на обекта. В допълнение на изложеното, така представен обектът, предмет на поръчката, напълно припокрива дефиницията за строеж по смисъла на ЗОП, тъй като след като бъде изпълнен ще представлява резултат от строителни работи, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1583333.33 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "а" от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност равна или по-голяма от 5 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 1-11 на ЗОП процедури. В конкретния случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 1 583 333.33 лв. без ДДС. Прогнозната стойност на обществената поръчка е под прага, определен с чл. 20, ал. 1, т. 1, буква „а“ от ЗОП, но поради това, че Възложителят е възлагал и ще възлага други поръчки с идентичен или сходен предмет, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на предвидената в ЗОП открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и се създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

На основание чл. 114 от ЗОП, договорът за изпълнение на настоящата обществена поръчка влиза в сила след подписването му, като изпълнението на дейностите по него следва да започнат след осигурено финансиране, за което обстоятелство Изпълнителят ще бъде писмено уведомен. В случай, че в срок от 3 (три) месеца от подписването на договора, това условие не бъде изпълнено, всяка от страните ще може да прекрати същия едностранно без предизвестие и без да дължи за това финансови или други компенсации на другата страна. Към момента на откриване на обществената поръчка не е осигурено необходимото финансиране за нейното изпълнение. На основание чл. 114 от ЗОП, в проекто-договора възложителят е предвидил клауза за отложено изпълнение. Предвид факта, че настоящата обществена поръчка е открита по реда ЗОП и същата не съдържа специфични изисквания на нормативни документи, свързани с реализирането на проекти, финансирани с европейски средства, то в случай, че бъдат осигурени такива за финансиране или дофинансиране на настоящата обществена поръчка и за целите на изпълнението на договора, правилата и указанията на Управляващите органи, които поставят клаузи от изготвения проект на договор в противоречие с тях или уреждат по различен начин отношенията между страните, то същите ще имат предимство пред клаузите на настоящия договор. В този смисъл възникването на такива правила и условия в нормативен документ, договор за безвъзмездна финансова помощ, както и всякакви други документи и указания от УО, свързани с начина на плащане, начина на отчитане, както и всякакви други условия от настоящата поръчка, продиктувани от новите правила, се считат за основание за промяна на сключения договор по смисъла на чл. 116, ал. 1, т. 1 от ЗОП, като обхватът и естеството на възможните изменения, както и условията, при които те могат да се използват не трябва да води до промяна в предмета на договора.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Подаването на жалби се извършва по реда на чл.197, ал. 1 т. 1 и т. 7 от ЗОП: Жалба може да се подава в 10-дневен срок: - изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 – срещу решението за откриване на процедурата, решението за създаване на квалификационна система и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация; - получаването на решението за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата;

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.12.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Вяра Михайлова Церовска

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Перник