Версия за печат

00237-2018-0017

BG-Аксаково:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

29. Ландшафтна архитектура...


Решение номер 797 от дата 21.11.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000093385

BG331, Община Аксаково, ул. Г. Петлешев, №58б, За: Ирина Добрева, България 9154, Аксаково, Тел.: 052 762157, E-mail: d_pravna@aksakovo.net, Факс: 052 762157

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.aksakovo.net.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.aksakovo.net/proc/ZopView.aspx?DosieID=251.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Проектиране, авторски надзор и изпълнение СМР на обект: „Основен ремонт, реконструкция и естетизиране на достъпна селищна среда в обществените територии в централната част на гр. Игнатиево - етап 1“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на процедурата е: „Проектиране, авторски надзор и изпълнение СМР на обект: „Основен ремонт, реконструкция и естетизиране на достъпна селищна среда в обществените територии в централната част на гр. Игнатиево - етап 1“. Проектът представлява инвестиция във физическата и жизнена среда на гр. Игнатиево. Дейностите по проекта са насочени към реконструкция, естетизация и модернизация на градските пространства и осигуряване на достъпна среда. Реализирането им ще допринесе за повишаване качеството на живот, осигуряване на достъп до основни услуги на населението, подобряване на екологичната среда и развитие на населеното място. Проектът е ориентиран към задоволяване нуждите и потребностите на целевите групи - населението на гр. Игнатиево, както и на посетителите, гостите и туристите в региона. Резултатите от изпълнението му ще спомогнат и за повишаване на инвестиционната атрактивност и подпомагане балансираното икономическото развитие на града и региона и ще имат благоприятен социален ефект. Предвидените интервенции, чрез които ще бъдат постигнати целите, включват: - реконструкция и рехабилитация на съществуващата улична мрежа, зони за обществен отдих, включително градско обзавеждане и озеленяване; - оформяне на зони за паркиране на МПС и места за спиране на обществен автомобилен транспорт с навеси за изчакване на пътниците в централна градска част; - въвеждане на енергоспестяващо улично и парково осветление; - външно видеонаблюдение на централна градска част; - капково напояване на зелените площи; - достъпна архитектурна среда, свързана с горните направления. Количество и обем Дейност I: „Изготвяне на проект по всички части във Фаза: „Идеен проект“ на Инвестиционния проект за зоната, находяща се между ул. „Слави Дойчев“ от ОТ68 до ОТ132, ул. „Плиска“ от ОТ67 до ОТ23 и ул. „Побити камъни“ от ОТ131 до ОТ63, имоти общинска собственост: УПИ VІІІза озеленяване кв. 25; УПИ Хкметство кв.25; УПИ ХХХVІІза озеленяване и мемор. обект кв. 7, включително с реконструкцията на включената в тези граници улична мрежа“. Дейност II: „Изготвяне на проект по всички части във Фаза: „Технически проект“ на Инвестициония проект, за зоната пред и в страни на Сградата на Кметство гр. Игнатиево в карето на имот общинска собственост УПИ VІІІза озеленяване кв. 25, находящ се между ул. „Слави Дойчев“ и ул. „Плиска“, включително с реконструкцията на съседните му улични тротоари“, включващ два подобекта: Подобект 1: „Основен ремонт, реконструкция и естетизиране на достъпна селищна среда в УПИ VІІІ за озеленяване, кв.25 гр. Игнатиево“. Изпълнителят следва да осигури изготвяне на проектна документация по части: „Геодезия“, „Ландшафтно строителство и озеленяване“, „Конструктивна“, „ВиК“, „Електро“, „Телекомуникационна“, „ПБЗ“ и „ПБ“, в съответствие с дадената виза за проектиране от Главния архитект на Община Аксаково и действащите нормативни документи. Подобект 2: „Основен ремонт и реконструкция на част от ул. „Слави Дойчев“ от ОТ68 до ОТ67 и ул. „Плиска“ от ОТ67 до ОТ23 в гр. Игнатиево“. Изпълнителят следва да осигури изготвяне на проектна документация по части: „Геодезия“, „Пътна“, „Организация на движението“, „Конструктивна“, „Електро“, „Телекомуникационна“, „Озеленяване“, „ПБЗ“ и „ПБ“, в съответствие с дадената виза за проектиране от Главния архитект на Община Аксаково и действащите нормативни документи. Дейност III: „Строително-монтажни дейности за изпълнение на одобрения Техническия проект, изготвен в дейност II по всичките му части“. Следва да бъдат изпълнени всички видове СМР по съответните части, предвидени в обхвата, така както е определен в „Техническата спецификация”, в съответствие с одобрените инвестиционни проекти от Главния архитект на Община Аксаково. Изпълнителят следва да осигури осъществяване на авторски надзор по време на строителството от лицата, изготвили проектната документация по всички части на инвестиционния проект.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка е без обособени позиции по смисъла на ЗОП. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е фактът, че дейностите ще бъдат извършвани поетапно, което предполага необходимост от координация в определени времеви периоди с цел несъздаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един изпълнител, който е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на дейностите, включени в предмета на поръчката. Освен това се избягва оскъпяването на отделните видове дейности. Следва да се има предвид и факта, че след приключване на СМР е целесъобразно и отговорността по изпълнението да не е разделена. Възлагането на поръчката, без тя да бъде разделена на обособени позиции гарантира постигането на оптимален резултат. Отделно от горното, едно от основните изисквания при изпълнение на поръчката е да се постигне естествена свързаност както между обектите в проекта, така и свързаността им с реализирани предходни проекти и планирани бъдещи инвестиции, или т.нар. интегриран териториален подход - система от взаимосвързани действия, които целят трайно подобрение на икономическото, социалното и екологичното състояние на дадена територия. Основата на този процес е „интеграцията“, което означава, че всички дейности трябва да бъдат разглеждани в тяхната взаимовръзка с оглед на това между отделните елементи да има такава свързаност, че цялостното въздействие на проекта да превишава сбора от въздействието на отделните му съставни части, ако те бъдат осъществени поотделно. Поради тази причина изпълнението на всички обекти трябва да се реализира паралелно и взаимосвързано, за да се постигне по-висока добавена стойност и мултиплициращ ефект, което пък ще доведе до постигане на етапните цели и качественото отчитане на заложените индикатори. В конкретният случай е налице обективна невъзможност за отделянето на строителните дейности в отделни обособени позиции, предвид факта, че нужният ефект може да бъде постигнат единствено чрез възлагането на обществената поръчка в цялост. Евентуално обособяване на дейностите би довело до сериозни рискове по отношение на навременното завършване на строителните дейности, както и влагане на различни материали на различните обекти. От друга страна, участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда. Всичко гореизложено показва, че обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 335000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възлагането на строителството по тази поръчка се извършва по реда на открита процедура по смисъла на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП, във връзка с чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗОП. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най - добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по реда на посочения вид процедура, целта на която, от друга страна, е да защити обществения интерес, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция и пропорционалност.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл.197, ал.1, т. 1 и ал. 2 от Закона за обществените поръчки

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.11.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Руска Георгиева Илиева

VIII.2) Длъжност

Зам.-кмет на Община Аксаково - Възложител, съгласно заповед №242/18.04.2016 г. на Кмета на Община Аксаково