Версия за печат

00814-2018-0032

BG-Враца:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

7. Електроинженерство


Решение номер 2980 от дата 22.08.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000193115

BG313, Община Враца, ул. Стефанаки Савов № 6, За: Марио Милов, началник на Отдел Обществени поръчки, България 3000, Враца, Тел.: 092 622400, E-mail: mmilov@vratza.bg, Факс: 092 623061

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.vratza.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vratza.bg/?category=18&obiavi=699.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Поставяне на осветление на стадион „Христо Ботев”, гр. Враца (изграждане на осветителна система) – инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство)“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Целта на настоящата обществена поръчка е проектирането и изграждането на прожекторна осветителна уредба на стадион „Христо Ботев“ гр. Враца в съответствие с изискванията към спортната инфраструктура на УЕФА с Ръководство за осветление на стадиони, издание 2016 (UEFA Stadium Lighting Guide 2016) за стадиони от Ниво D и в съответствие БДС EN 12193:2009 или еквивалент /„Светлина и осветление. Осветление на спортни съоръжения”.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

По обществената поръчка не се предвиждат обособени позиции. Предметът на обществената поръчка не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. Възложителят е преценил, че не е целесъобразно разделянето на същата на обособени позиции, последното би се отразило на качеството и логическата взаимообвързаността на проектните работи. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е фактът, че дейностите по изпълнение на поръчката са систематично свързани, поради което обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции, тъй като това ще доведе до затруднения с изпълнение и отчитане на работите по обектите. За качественото изпълнение и постигане на минимално затруднение по време на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. Изискването на Възложителя за изграждане на прожекторната осветителна уредба предполага единен координиран подход при извършване на проектантските работи, строително-монтажните работи и пускането в експлоатация на прожекторната осветителна уредба, което би се постигнало ефективно и в най-кратки срокове, ако проектантът и строителят са част от един изпълнител.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 416666.66 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 416 666,66 лева (четиристотин и шестнадесет хиляди и шестстотин шестдесет и шест лева и 66 стотинки) без включен ДДС. Съгласно разпоредбата на чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП, Възложителят провежда публично състезание. Провеждането на предвидената в ЗОП публично състезание гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респективно прозрачността при разходването на публични финансови средства. Мотиви за съкращаване на сроковете: През последните две години ПОФК Ботев Враца извървя пътя от Трета лига на българскяи футбол, до завръщане в елитната Първа група. Във вечната ранглиста на Първа лига, Ботев Враца е на 14-та позиция и на 8-ма сред отборите, които в момента са в Първа лига. В същото класиране има отбори само от четири града пред Враца - София, Пловдив, Варна и Стара Загора. Всичко това доказва, че футболът е с огромно социално значение за жителите на Враца и цялата област. Дори когато тимът бе трета лига на домакински мачове са идвали над 3000 зрители, а във Втора лига на стадион "Христо Ботев" над 8000 зрители. За съпоставка - имаше мачове между Левски и ЦСКА с по-малка посещаемост, играни в центъра на София. Завръщането на Ботев Враца в елита бе истински празник за Враца, но наредбите на Български футболен съюз са категорични, че срещите в Първа професионална лига ще се провеждат само на стадиони с изкуствено осветление и тревна настилка. Именно за това Ботев Враца не може да домакинства на своя стадион "Христо Ботев", преди да се изгради осветлението. От тук следват няколко негативни последици. 1. Поради високата значимост на футбола във Враца, преместването на домакинските срещи в друг град създава обществено напрежение в града. 2. С организирането на домакински мачове в друг град, общинският футболен клуб търпи финансови загуби. Средства, които са предвидени да се реинвестират в детската школа на клуба, където тренират над 200 деца. 3. Настоящото ръководство пое ПОФК Ботев Враца в началото на 2016 г. с близо 1 милион лева дългове. Основно към НАП, като от тогава са погасени близо половината задължения. Клубът е най-активно погасяващата публичните си задължения спортна организация в България и за да продължи да бъде такава се нуждае час по-скоро да приема домакинските си мачове във Враца. С оглед на горепосоченото е необходимо да бъде осигурена своевременна възможност за провеждане на домакинските срещи от държавното първенство на Първа професионална лига на стадион "Христо Ботев" в гр. Враца. От изключително значение е планираните СМР дейности да приключат до час по-скоро или най-късно до края на месец септември 2018 г. Футболното първенство е събитие с изключителна обществена значимост, включва провеждането на редица мачове и традиционно привлича много фенове. С оглед на горепосоченото е необходимо да бъде осигурена своевременна възможност за провеждане на домакинските срещи от държавното първенство на Първа професионална лига на участващите в нея отбори и конкретно на ПОФК "Ботев Враца" - на стадион "Христо Ботев" в гр. Враца. Поради липса на алтернатива, планираните в първенството мачове няма къде да се състоят, освен на стадион "Христо Ботев" в град Враца. От изключително значение е планираните СМР дейности да приключат до 20.10.2018 година. Поради липсва на финансови средства Община Враца депозира, в Министерски съвет на Република България, искане за отпускане на целеви финансови средства за Изграждане на осветление на стадион „Христо Ботев“ в град Враца. ......................Продължава в Раздел VII.1) Допълнителна информация

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължение от Раздел V.1) Мотиви за избора на процедура ......................Министерски съвет на Република България, със свое Решение № 165 от 07.08.2018 година, взе решение да се отпуснат целеви финансови средства на Община Враца в размер на 500 000,00 лева за поставяне на осветление на стадион „Христо Ботев“ в град Враца, с оглед на което е невъзможно спазването на сроковете разписани в чл. 178, ал. 2 от ЗОП за провеждане на публично състезание за строителство, които следва да са не по-кратки от 28 дни, тъй като е невъзможно да се проведе процедура и да се изпълни СМР до 20.10.2018 година. Налице са основание за спешно възлагане на обществената поръчка, поради поставяне на възложителя в невъзможност да спази законоустановените срокове. С оглед горното и отчитайки възникналите обстоятелства, които изискват спешно възлагане на обществената поръчка, възложителят ще се възползва от възможността по чл. 178, ал. 3 ЗОП за съкращаване на срока за получаване на оферти на 12 дни. Прилагането на срок от 28 дни по чл. 178, ал. 1 ЗОП съществено ще затрудни правилното изпълнение на нормативноустановените дейности на възложителя. Обстоятелствата, с които се обосновават мотивите за съкращаване на срока за получаване на оферти не се дължат на възложителя.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

22.08.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Калин Ангелов Каменов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Враца