Версия за печат

00035-2018-0004

BG-Костинброд:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер РД-05-217 от дата 16.08.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000776363

BG412, община Костинброд, ул. Охрид №1, За: Теодора Гогова - зам.-кмет; снежа Трендафилова - директор на дирекция ОП и Оп и П и главен юрисконсулт, България 2230, Костинброд, Тел.: 0721 68719; 072 168712, E-mail: kostinbrod.bg@gmail.com, Факс: 0721 68777

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.kostinbrod.bg..

Адрес на профила на купувача (URL): http://kostinbrod.bg/archives/17775.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на строително – монтажни работи на обект: „Реконструкция на общинска пътна мрежа в община Костинброд“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметна настоящатаобществена поръчкаеизпълнение на строително – монтажни работи на обект: „Реконструкция на общинска пътна мрежа в община Костинброд”. Изпълнението на поръчката включва реконструкция и рехабилитация на следните общински пътища- SFO 1403 II-81 /София-Костинброд/- ФАО, SFO 2406 I-8 /Драгоман-София/- Петърч, SFO 3410 II-81 /Костинброд - Градец/ - кв. Обединение, SFO 2405 Градец – Царичина и SF0 3411 III-811 /Богьовци-Сливница/ - Безден. Изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура на съществуващите общински пътища, посочени по-горе.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Обществена поръчка, ще се финансира със средства, отпуснати на община Костинбродпо Програмата за развитие на селските райони 2014г.-2020г., Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“, Подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“, по проект „Реконструкция на общинска пътна мрежа в община Костинброд“ съгласно Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №23/07/2/0/00559/20.03.2018г. по одобрен проект №23/07/2/0/00559

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката, с оглед на краен срок, а именно 36 месеца (съгласно Договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № 23/07/2/0/00559 от 28.03.2018г., сключен между Община Костинброд и ДФЗ-РА). Посоченият срок се отнася за всички предвидени дейности в договора(Договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № 23/07/2/0/00559 от 28.03.2018г., сключен между Община Костинброд и ДФЗ-РА). Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на проекта. Разделянето на процедурата на обособени позиции, ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някой от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на кандидатите да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на проекта. Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението, и ще доведе до риск от просрочие при реализацията на проекта. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета за петте обекта са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. Община Костинброд е кандидатствала и одобрена за получаване на безвъзмездна финансова помощ, като е предложила един проект с пет обекта, неизпълнението на всеки един обект от проекта, ще представлява неизпълнение на проекта. На последно място, но не и по значение е факта, че за всички обекти, включени в предмета на поръчката има издадено едно общо Разрешение за строеж № 86 от 30.09.2016г. на Главния архитект на Община Костинброд. Възложителя отчита и факта, че разделянето на обособени позиции би създало риск от прилагане на различни подходи за изпълнение на технологичните последователнисти при изпълнение на строителството.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 5575967.33 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят желае максимална прозрачност при възлагането на обществената поръчка и реши да открие открита процедура по чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на този вид процедура осигурява в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Идентификатор, даден от възложителя: ОП 2018-3. на основание чл.32, ал.1, т.1 от ЗОП, от датата на публикуване на Обявлението в Офицциален вестник на Европейския съюз, Възложителят – кмета на община Костинброд предоставя неограничен, пълен, безплатен и пряк достъп до документацията на обществената поръчка, чрез публикуване в профила на купувача в електронна преписка на обществената поръчка. В деня на публикуване в регистъра на АОП на Решението и Обявлението на обществената поръчка, същите се публикуват и в профила на купувача, по реда на чл.24, ал.1, т.1 от ППЗОП. На посочената хипервръзка, се публикуват и всички относими документи и съобщения по провежданата процедура и поръчка, както следва: http://kostinbrod.bg, раздел „Профил на купувача”, Обществени поръчки, в обособена за обществената поръчка админстративна преписка с линк: http://kostinbrod.bg/archives/17775 Съгласно чл. 31, ал. 1 от ЗОП, документацията за обществена поръчка съдържа технически спецификации, инвестиционен проект, методика за оценка, образци на документи, както и указание за подготовката им, проект на договор и разрешение за строеж. За указания, които не са специфични за конкретна процедура се препраща към относимото методическо указание на страницата на АОП, с вход в меню: Начало > Законодателство и методология > Въпроси и отговори.http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93,1660363&_dad=portal&_schema=PORTAL.Съгласно чл.67, ал.4 от ЗОП във връзка с §29, т.5, б. „а“ от ПЗР на ЗОП, в сила от 01.04.2018г. ЕЕДОП се представя ЗАДЪЛЖИТЕЛНО в електронен вид. Образецът на ЕЕДОП следва да бъде цифрово подписан (с квалифициран електронен подпис) и приложен на подходящ оптичен носител към пакета документи за участие в процедурата. Форматът, в който се представя ЕЕДОП не следва да позволява редактиране на неговото съдържание. За допълнителна информация: Методическо указание изх.№МУ-4 от 02.03.2018г. на Агенцията по обществени поръчки.https://ec.europa.eu/tools/espd/about.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. Изтичането на срока по чл. 100, ал.3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата( т.е до 26.08.2018 г.) и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация, които е 14 дневен рок от публикуване на обявлението в РОП, с което се оповестява откриване на процедурата(т.е. до 09.09.2018 г.). 2. в случаите по чл. 196, ал. 5 от ЗОП - уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

16.08.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Трайко Андреев Младенов

VIII.2) Длъжност

кмет на община Костинброд