Версия за печат

00752-2018-0033

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

71. Национална сигурност


Решение номер 5785мпр-58 от дата 15.08.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695235

BG411, Министерство на вътрешните работи, ул. 6-ти септември, № 29, За: Сияна Вълчева, България 1000, София, Тел.: 02 9823653, E-mail: int.82@mvr.bg, Факс: 02 9813010

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.mvr.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.mvr.bg/aop/dynamicProvider52/b5b506ef-634f-4950-95be-4c4ec75a2ba5/proektirane-izgrajdane-upravlenie-sistema-balgarski-lichni-dokumenti-2019.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Обществен ред и сигурност


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

ДА

ІI.1) Вид на процедурата

Ограничена процедура


IІI: Правно основание

Чл. 160 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Проектиране, изграждане и управление на Система за издаване на български лични документи поколение 2019“

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обществената поръчка е за доставка на чувствително оборудване и пряко свързаните с това оборудване чувствителни строителство и услуги. Предметът на поръчката включва изпълнението на следните основни дейности: 1.Управление на Система за издаване на български лични документи поколение 2019 (СИБЛД) -Дейност 1 с организационно-координационен характер с:изготвяне на цялостен проект на СИБЛД;управление изпълнението на дейностите в предмета на поръчката,изготвяне и изпълнение на План за управление на СИБЛД,както и на График за изпълнение;2.Проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строеж за централизирано издаване на БЛД,вкл.обзавеждането и системата за физическа сигурност на строежа,сградни отклонения за свързване с общите мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, с прилежащата улична мрежа и вертикалната планировка (Дейност 2),в т.ч.: проектиране на една или повече сгради за Персонализационен център за ЦСПБЛД,1 сграда за Офис за административно обслужване на граждани,вертикалната планировка и обекти,осигуряващи експлоатацията на ЦСПБЛД,и изпълнение на строеж в съответствие с проекта на Изпълнителя, одобрен от Възложителя;3.Изграждане на Централизирана система за персонализация на БЛД (ЦСПБЛД)(Дейност 3),включваща изпълнение на услуги за:изготвяне на работен проект на ЦСПБЛД,разработване и внедряване на приложен софтуер,тестване и въвеждане в експлоатация на ЦСПБЛД,доставка и монтаж на технически и програмни средства за работа на приложния софтуер,чувствително оборудване и програмни средства за персонализация на документи тип "паспорт" и "карта";4.Дейности, свързани с издаването на БЛД, включващи:4.1.Доставка на бланки за БЛД от поколение 2019г. с нови функционалности и защити за първите 24 м- от сключването на Договора в количества:за документи тип „паспорт“:1024960 бр. и за документи тип „карта“ – 2 811 350 бр.,а след този период до изтичане на срока на договора възложителят ще заявява доставки на нови количества бланки за БЛД чрез сключване на допълнителни споразумения (Дейност 4.1);4.2.Транспортиране и доставяне ежедневно на персонализираните БЛД до 300 кг(Дейност 4.2);5.Доставка и монтаж на чувствително оборудване за проектиране и предпечатна подготовка,и на специализирано оборудване за изпитване и контрол на качеството на БЛД и за контрол и изследване на документи с цел установяване на фалшификации,доставка и инсталиране на софтуерни приложения (Дейност 5); 6. Доставка и монтаж на технически и системни програмни средства за развитие на съществуващия Национален автоматизиран информационен фонд „Национален регистър на БЛД” (НАИФ НРБЛД),включващи:6.1. Мрежата за пренос на данни на МВР за нуждите на НАИФ НРБЛД (Дейност 6.1);6.2.Технически и програмни средства за развитие на информационната среда и миграция на съществуващите информационни масиви в новоизградената информационна среда (Дейност 6.2);6.3.Крайни работни места,вкл.биометрични станции и управляващ софтуер за работните места за снемане на биометрични данни и за верификация на БЛД (Дейност 6.3);7.Доставка и монтаж на технически и програмни средства за осъвременяване на Инфраструктурата с публични ключове (ИПК) за обслужване на процеса по издаване на БЛД и проверката им (Дейност 7);8.Изграждане на Централизирана система за електронна идентификация (ЦСЕИ) с крайни работни места за запис на УЕИ и УКЕП (Дейност 8);9. Поддържане за срока на договора на СИБЛД, на доставеното оборудване и софтуер (Дейност 9);10.Консултантски услуги до 1000 часа (Дейност 10). В предвидените дейности за реализиране на Модела за ЦПБЛД са включени проектиране и изграждане на ЦСПБЛД, както и всички свързани с това съпътстващи дейности. Посочените дейности включват доставка на чувствително оборудване, услугите, свързани с доставеното оборудване, както и чувствително строителство, предвидени в чл. 148, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от ЗОП.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Показателите за оценка на офертите:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Дейност 8 от предмета на поръчката – Изграждане на ЦСЕИ се изпълнява по проект „Развитие на пилотната система за електронна идентификация и внедряване в продуктивен режим” (Договор BG05SFOP001-1.002-0006-C03/15.03.2017 г.), финансиран по Оперативна програма „Добро управление”, процедура BG05SFOP001-1.002 „Приоритетни проекти в изпълнение на Пътната карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление на Република България за периода 2016-2020 г. с бенефициент МВР.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на поръчката на обособени позиции е нецелесъобразно , тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането на предмета й, който е със сложен, комплексен и с дългосрочен характер, свързани със сериозен риск за качеството и оскъпяване на отделните видове дейности и на цялостния проект. Реализирането на Модела за ЦПБЛД е единен процес, в който е необходимо да бъдат изпълнени във взаимна обвързаност всички дейности от предмета на поръчката. Анализът на възможността за евентуално разделяне показва, че това е: 1. Нецелесъобразно поради възможността от неблагоприятни последици от техническо, финансово и организационно естество, които поставят в риск постигането на крайната цел и очакваните резултати. Между отделните дейности в предмета съществува организационна, функционална и технологична взаимовръзка, която произтича от целения резултат - изграждане, въвеждане в експлоатация и функциониране на ЦСПБЛД за целия жизнен цикъл на доставеното оборудване. Единствено координираната работа на всички компоненти от техническата инфраструктура и системните програмни средства в тяхната съвкупност и в съответствие с технологичното решение за реализирането на Модела за ЦПБЛД, определено при нейното проектиране, може да осигури надеждното проектиране, изграждане и функциониране на системата, и да минимизира рисковете от евентуални грешки, забавяне или прекъсване на работния процес, вкл. кражби на самоличност и фалшификации, и да предотврати компрометирането на физическата сигурност на персонализационния център.Интересът на възложителя е да получи предмета на поръчката в цялост от един изпълнител, за да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и отговорност на един изпълнител в пълен обем, както и пълна техническа и функционална съвместимост на отделните компоненти и покриване на изискванията за физическа сигурност, сигурност на информацията и защита на личните данни. Евентуалното отделяне на определени дейности в обособени позиции и възлагането им на различни изпълнители създава риск да не се постигне нужната съвместимост на техническите и програмните средства, материалите, консумативите и бланките за БЛД, което би компрометирало процеса на издаване на БЛД. Последователното изпълнение на отделните дейности от различни изпълнители, тяхното координиране и приемане ще изискват допълнително време, което ще доведе до неоправдано забавяне на внедряването на новата система за БЛД. Ако договорите с отделните изпълнители бъдат сключени по различно време в резултат на обжалване по определени позиции или ако такива въобще не бъдат сключени поради липса на подходящи оферти ще възникне реално затруднение и дори невъзможност за работа в нужната технологична последователност, тъй като ще наложи началният момент и начинът на изпълнението на дадена дейност да бъдат съобразени с приключването и резултатите от останалите дейности. Разделянето на обособени позиции би създало реални предпоставки за настъпване на значителни неблагоприятни последици, като: 1)Да не се сключи договор по една или повече позиции, което ще доведе до невъзможност за изпълнение на проекта. 2) Договорите по някои или всички обособени позиции да бъдат сключени в различен период от време, което ще наложи промени в движение на техническото решение и сроковете за реализация на проекта, и до ненавременно изпълнение или до пълно неизпълнение на задълженията, произтичащи от ЗБЛД и ЗЕИ. 3)Затруднение при координиране изпълнението на няколко договора с различни изпълнители, а технологията изисква в някои случаи обвързаност, последователност и вътрешна зависимост от предходното изпълнение, съвместяване и постигане на цялостна и оперативна съвместимост между дейностите. Реален риск за възложителя от непостигане на крайния резултат с нужното качество и надеждност, в предвижданите срокове и/или съществено оскъпяване, и само възлагането без разделяне гарантира постигане на оптимален резултат и минимализиране на възможните рискове.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 238220873 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

В дейностите за изпълнение на поръчката са включени проектиране и изграждане на ЦСПБЛД, както и всички свързани с това съпътстващи дейности.Те включват доставка на чувствително оборудване, услугите, свързани с доставеното оборудване, както и чувствително строителство, предвидени в чл. 148, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от ЗОП във вр. с определението в § 2, т. 65 от ДР на ЗОП за „чувствително оборудване, строителство или услуга" е оборудване, строителство или услуга за целите на сигурността, които включват, изискват и/или съдържат класифицирана информация“. Специализираната техника и стоките, необходими за полиграфическата изработка на бланки и за персонализирането на БЛД представляват оборудване, а наличието на класифицирана информация го определя като чувствително оборудване по смисъла на ЗОП. Информацията за производствената технология и отделните начини за защита на БЛД е класифицирана по смисъла на ЗЗКИ. За обезпечаване на цялостния процес за производство и вграждане на защитни елементи в БЛД е необходимо строителство на една или повече сгради, съответстващи на нормативните изисквания за физическа сигурност на класифицираната информация, със съответните зони за сигурност и контрол на достъпа до тях, в които да се достави и монтира чувствително оборудване и софтуер за цялостния процес, свързан с подготовката, доставката и персонализацията на БЛД. Полиграфическата изработка на бланки на БЛД е услуга, която изисква и съдържа класифицирана информация, тъй като утвърдените от МС графични проекти и носителите (файлове, печатни форми и др.), необходими за изработването на бланките, са класифицирани. Дейността по изработката на бланки включва създаване, обработване и съхранение на класифицирана информация. Изпълнението на поръчката е свързано с достъп на Изпълнителя до информация относно защитния графичен дизайн на всички нови БЛД, както и нейното съхранение, съгл. т. 27 от Раздел II на Приложение № 1 към чл. 25 от ЗЗКИ: “Информация за производствената технология, както и отделни начини за защита на БЛД, банкноти и други ценни книжа и разплащателни средства, както и други защитавани (от фалшификация) документи, издавани от органите на държавна власт и техните администрации”. Това налага и утвърдена Схема за класификация на етапите за възлагане и изпълнение на Договора, съгласувана с ДА„Национална сигурност“. Във връзка с това и на основание чл. 148, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от ЗОП поръчката следва да бъде възложена при условията и по реда на Част четвърта от ЗОП. Относно вида процедура, съгласно чл. 19, ал. 3 от ЗОП при възлагане на обществени поръчки в областите отбрана и сигурност възложителите може да изберат ограничената процедура свободно, съгласно чл. 160 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Мотивиране на срока на изпълнение съгл. чл. 113, ал. 2 от ЗОП: Предметът на Обществената поръчка е комплексен и включва доставка на чувствително оборудване, строителство (проектиране и изпълнение на строеж) и услуги, пряко свързани с доставеното оборудване за всеки и всички елементи от неговия жизнен цикъл. За обезпечаване на цялостния процес за производство на бланки за БЛД, персонализирането им и вграждането на защитни елементи в БЛД е необходимо строителство на сгради, съответстващи на нормативните изисквания за физическа сигурност на класифицираната информация, със съответните зони за сигурност и контрол на достъпа до тях, в които да се достави и монтира специално оборудване и софтуер за цялостния процес, свързан с подготовката, доставката и персонализацията на БЛД. Комплексният предмет на поръчката предполага и широка сфера на дейност и компетентност на бъдещия Изпълнител, тъй като изграждането на изцяло нова система, която да се експлоатира и поддържа за целия жизнен цикъл на доставеното оборудване при оптимално съотношение „качество-цена“ изисква системна координация при изпълнение на предвидените дейности, от тук и сериозна инвестиция, респективно продължителен срок за възвръщането й. Размерът на инвестицията влияе върху периода на пълната й възвращаемост, който в случая надхвърля предвидения в чл. 113, ал. 1 от ЗОП максимален срок от 5 години. Това налага приложението на възможността по чл. 113, ал. 2 от ЗОП по изключение възложителите да могат да сключват договори за по-дълъг срок, когато това се налага поради естеството на предмета на поръчката, необходимостта от възвращаемост на инвестицията или поради техническа причина. Предвид сложния, специфичен и комплексен предмет и технологии, относително високата стойност и необходимостта да се възвърне инвестицията за по-дълъг период, както и за поддържането на доставената техника и софтуер за периода на неговия жизнен цикъл , срокът е определен на 120 месеца.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 197, ал.1, т.1 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

15.08.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Красимир Георгиев Ципов

VIII.2) Длъжност

Заместник-министър на вътрешните работи, оправомощено длъжностно лице съгласно заповед № 8121з-411/18.04.2018г. на министъра на вътрешните работи