Версия за печат

00237-2018-0010

BG-Аксаково:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

17. Машинно инженерство


Решение номер 570 от дата 14.08.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000093385

BG331, Община Аксаково, ул. Г. Петлешев, №58б, За: Ирина Добрева, България 9154, Аксаково, Тел.: 052 762157, E-mail: d_pravna@aksakovo.net, Факс: 052 762157

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.aksakovo.net.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.aksakovo.net/proc/ZopView.aspx?DosieID=240.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Осигуряване на достъпна среда в административната сграда на Община Аксаково чрез подмяна на асансьорната уредба

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнението на настоящата обществена поръчка е в рамките на Проект „Красива България“ 2018, Мярка М01-01 “ Осигуряване на достъпна среда на обществени сгради“. Предмет на настоящата обществена поръчка са строителни дейности за подмяна на асансьорната уредба в административната сграда на община Аксаково.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите, предмет на поръчката, са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение дейностите, предмет на поръчката, трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Налице е невъзможност за разделяне на дейностите предмет на поръчката и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Изпълнението касае един строителен обект. Допълнителна трудност са гаранционните срокове за свършеното и отговорността за въвеждането на обекта в експлоатация. По посочените причини е необходимо видовете и количества строителни работи да се реализират от един изпълнител, тъй като те не могат технически и икономически да се разделят и обособят в рамките на изпълнението на поръчката без значителни затруднения за Възложителя. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 94665.49 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят обявява настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка на основание чл. 18, ал. 1, т. 12, във връзка с чл. 20, ал. 2, т. 1, ал. 9 и чл. 178, ал. 3 от Закона за обществените поръчки. За нерегламентираните в настоящата Документация за участие условия по провеждането на процедурата, се прилагат разпоредбите на Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. Настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка, се обявява под формата на Публично състезание, чрез прилагане на чл. 178, ал. 3 от Закона за обществените поръчки. Срокът за получаване на оферти е определен на не по-малко от 10 календарни дни от изпращане на Обявлението за обществената поръчка за публикуване, въз основа на следните мотиви: Административната сграда на Община Аксаково е с обществено обслужваща функция. Същата се състои от 10 етажа и сутерен. В отделните етажи са разположени малки зали за срещи и съвещания, кабинети на служители и приемни помещения за обслужване на граждани, а в сутерена функционира столова и складови помещения, като е изградена и асансьорна уредба. Предвид дългогодишната употреба, компонентите на асансьора са физически и морално остарели, което води до чести аварии и спирането му за дълги периоди от време. Друга причина за възникването на аварии е липсата на автоматична функция за контролиране претоварването на асансьорната уредба, за което в момента се разчита на съвестта на ползващите го. От около три години възникват по-чести аварии с асансьорната уредба, а от почти две седмици съоръжението изобщо не работи и няма конкретно решение за възникналия проблем. По тази причина, използването на услугите на Община Аксаково става на практика невъзможно за хората от третата възраст, трудноподвижни и такива с увреждания. В сградата на Община Аксаково работят и хора с увреждания на опорно-двигателния апарат, като единствения начин за достигане до работните им места е използването на асансьора и на практика те не могат да изпълняват своите ежедневни задължения. Изложеното до тук налага предприемане на спешни мерки за подмяна на асансьорната уредба в най – кратки срокове с цел нормализиране на работния процес в административната сграда на Община Аксаково. Имайки предвид ограничените възможности на бюджета, община Аксаково предприе мерки за осигуряване на допълнителни средства за финансиране необходимите дейности за подмяна на асансьорната уредба. Община Аксаково кандидатства за финансиране и сключи споразумение по Проект „Красива България“ 2018, Мярка М01-01 „Осигуряване на достъпна среда на обществени сгради“ с обект „Осигуряване на достъпна среда в административната сграда на Община Аксаково чрез подмяна на асансьорната уредба”, като съгласно клаузите на споразумението, крайният срок за сключване на договор за изпълнение на дейностите по проекта е 14.09.2018 г., като неспазването му води до автоматично прекратяване на споразумението. Предвид гореизложените мотиви е необходимо обществената поръчка да бъде приоритизирана и проведена в най – кратки срокове.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл.197, ал.1, т. 4 и ал. 2 от Закона за обществените поръчки

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

15.08.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Руска Георгиева Илиева

VIII.2) Длъжност

Зам.-кмет на Община Аксаково - Възложител, съгласно заповед №242/18.04.2016 г. на Кмета на Община Аксаково