00621-2018-0008
Технически редакции | ||
14.08.2018 09:18 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
14.08.2018 09:18 ч. : | 14/08/2018 08:23 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
14.08.2018 09:18 ч. : | 14/08/2018 08:23 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-ДВЕ МОГИЛИ:
Решение за откриване на процедура
4. Строителни конструкции
І: Възложител
Публичен
BG323, ОБЩИНА ДВЕ МОГИЛИ, БУЛ. БЪЛГАРИЯ 84, За: ЙОАНА ДИМИТРОВА, България 7150, ДВЕ МОГИЛИ, Тел.: 0814192-07, E-mail: obshtina@dvemogili.bg, Факс: 0814192-08
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.dvemogili.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://sop.bg/dvemogili-681/proceduri-20-2-zop/#h.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Инженеринг – проектиране и изпълнение на СМР на тротоар на ул.”Пети Пехотен Дунавски полк” между ОК 90 през ОК 86, ОК 85 до ОК 84, гр. Две могили, община Две могили“
„Инженеринг – проектиране и изпълнение на СМР на тротоар на ул.”Пети Пехотен Дунавски полк” между ОК 90 през ОК 86, ОК 85 до ОК 84, гр. Две могили, община Две могили“
НЕ
НЕ
НЕ
отиви за не разделяне на обособени позиции Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката, с оглед на краен срок, а именно 36 месеца, съгласно договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ №18/07/2/0/00109 от 09.03.2018г. на Община Две могили и ДФ „Земеделие“ - Разплащателна агенция. Посоченият срок се отнася за всички предвидени дейности в договора (договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ №18/07/2/0/00109 от 09.03.2018г. на Община Две могили и ДФ „Земеделие“ Разплащателна агенция). Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на проекта. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някои от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на участниците да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на проекта. Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението, и ще доведе до риск от просрочие при реализацията на проекта. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета за четирите обекта, са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за обектите, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем. Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение.
НЕ
V: Мотиви
Естеството на поръчката позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации, не са налице условия за провеждане на ограночена процедура, състезателен диалог или някоя от процедурите на договоряне с обявление или без обявление и безспорно са налице условия обществената поръчка да се проведе по реда на ЗОП чрез публично състезание. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най - добрите за възложителя условия , настоящата обществена поръчка се възлага именно по реда на чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП , целта на която от друга страна е да защити обществения интерес, чрез разходване на бюджетни средства.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП
14.08.2018 г.
VIII: Възложител
БОЖИДАР ДИМИТРОВ БОРИСОВ
КМЕТ НА ОБЩИНА ДВЕ МОГИЛИ