Версия за печат

00369-2018-0007

BG-Луковит:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 250 от дата 17.07.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000291602

BG315, Община Луковит, ул. Възраждане № 73, За: гл. експерт ППОП А.Цветанова, България 5770, Луковит, Тел.: 0697 52464, E-mail: lukovit@lukovit.bg, Факс: 0697 52014

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.op.lukovit.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://op.lukovit.bg/vsichki-obshtestveni-porachki/208-.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Луковит”: Подобект 1: Общински път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“ и Подобект 2: „Общински път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обект: „Реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Луковит”: Подобект 1: Общински път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“. Обектът е Втора група, Трета категория, чл. 137, ал.1, т. 3, б. “а“ от ЗУТ; Реконструкция и рехабилитация на общински път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“. Реконструкция и рехабилитация на тротоари по общински път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“. Изграждане на трасе на кабелна мрежа по път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“. Проектът е разработен с технически елементи съответстващи на проектна скорост 60 км/час в отделните хомогенни участъци от пътя, съгласно изискванията на Норми за проектиране на пътища /НПП/, при условието за максимално придържане към съществуващия път. Подобект 2: „Общински път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км“. Обектът е Втора група, Трета категория, чл. 137, ал.1, т. 3, б. “а“ от ЗУТ; Реконструкция и рехабилитация на общински път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км“. Реконструкция и рехабилитация на тротоари по общински път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км“. Изграждане на трасе на кабелна мрежа по път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км“. Ситуационното решение на трасето е разработено съгласно "Норми за проектиране на пътища /НПП/ - 2000 " за проектна скорост V = 40 км/ч при следните технически елементи:

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Настоящата обществена поръчка се финансира по договор за финансово подпомагане № 11/07/2/0/00639/ 21.03.2018 година, сключен между ДФЗ – Разплащателна агенция и Община Луковит по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г., съфинансирана от държавния бюджет на Република България и Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане с настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително – монтажни работи, предвидени в инвестиционния проект, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един общ проект - „Реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Луковит”:Подобект 1: Общински път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“ и Подобект 2: „Общински път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км““ и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката.Безспорно взаимообвързани са също така и отделните подобекти, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции и би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими, като за тяхното изпълнение е издадено едно Разрешение за строеж, респективно обектът ще бъде въведен в експлоатация с едно Разрешение за ползване, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването, както на отделните подобекти, така и на цялостния обект на строителство. Не без значение, в сравнение с гореизложените аргументи е и обстоятелството, че обществената поръчка е одобрена от финансиращата изпълнението институция - Държавен фонд „Земеделие“, в качеството му на Управляващ орган на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. именно с така структурирания предметен обхват. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета за двата обекта са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за двата общински пътя, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контра

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 4994299 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно изготвения инвестиционен проект бюджетът за изпълнение на дейностите от обхвата на настоящата поръчка е в размер на 4 994 299,96 лева (четири милиона деветстотин деветдесет и четири хиляди двеста деветдесет и девет лева и деветдесет и шест стотинки) без ДДС. Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП, публичните възложителите прилагат процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 от ЗОП, когато обществените поръчки за строителство имат прогнозна стойност от 270 000 лв. до 5 000 000 лв.. Предвид обстоятелствтото, че общата прогнозна стойност на поръчката е 4 994 299,96 лева (четири милиона деветстотин деветдесет и четири хиляди двеста деветдесет и девет лева и деветдесет и шест стотинки) без ДДС, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП реда за провеждане на публично състезание. От друга страна, мотивът за избор на вида процедура се обосновава от факта, че естеството на поръчката позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации и не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне – с обявление или без обявление и безспорно са налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по реда, предвиден в Закона за провеждане на публично състезание. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по реда на посочения вид процедура, целта на която, от друга страна, е да защити общественият интерес, посредством осъществяване на контрол върху разходването на средства от държавния бюджет и едновременно с това да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура - публично състезание гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства по проектите, каквато несъмнено е една от водещите цели на Община Луковит, в качеството й на Възложител на обществената поръчка.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Осигуреното финансиране за изпълнение на дейностите по обществената поръчка е в размер на 4 994 299,96 лева (четири милиона деветстотин деветдесет и четири хиляди двеста деветдесет и девет лева и деветдесет и шест стотинки) без ДДС за обект: „Реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Луковит”: Подобект 1: Общински път LOV 1253 „Дъбен -Тодоричене, Ш-307 - участък Лот П-от км. 10+500 до км. 15+000 - 4.5 км“ и Подобект 2: „Общински път LOV 1090 “ІІІ-305, Ъглен-Торос / Торос-Дъбен/ LOV 1253“ (стар № 10347) – от км 0+000 до км 6+700 - 6,7 км“, в това число непредвидени разходи, в размер на 237 823,81 лв. от стойността на СМР. Оферираната от участника обща цена за изпълнението на поръчката трябва да включва всички работи, дейности, услуги и др., нужни за качественото изпълнение на предмета на обществената поръчка, в това число непредвидени разходи, в размер до 237 823,81 лв. от стойността на СМР, подлежащи на доказване. В ценовото си предложение участникът посочва стойности на елементите на ценообразуване, по които ще се остойностяват възникналите непредвидени разходи.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалбата може да се подава в 10-дневен срок от изтичяне срока по чл.100, ал.3- срещу Решението за откриване на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

17.07.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Димитров Грънчаров

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Луковит