Версия за печат

00092-2018-0008

BG-Смолян:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 16 от дата 13.07.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000615118

BG424, Кмет на община Смолян, бул. България № 12, За: Милена Хаджиева - ст. юрисконсулт в дирекция ПНО в община Смолян, България 4700, Смолян, Тел.: 0301 67610, E-mail: obshtina_smolyan@abv.bg, Факс: 0301 62426

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.smolyan.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.smolyan.bg/bg/menu/content/2373.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ВЪТРЕШНАТА ВОДОСНАБДИТЕЛНА МРЕЖА НА С. ГЕЛА, ОБЩИНА СМОЛЯН“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на настоящата обществена поръчка е изграждането на водопроводна мрежа, ведно с арматура, съоръжения и сградни водопроводни отклонения (СВО) за всяко УПИ до регулационната линия на имота или до водомерна шахта, ако е налична такава до 2 м от оградата на имота. В проекта са предвидени шахти с регулатор на налягане, спирателни кранове, надземни пожарни хидранти, шахти изпускател и шахти въздушник. Предвидено е мрежата да се изгради на три основни етапа. Етап I обхваща изграждането на цялата най-южна част на с. Гела, както и изграждане на връзката между съществуващите водопроводи DN110 и изградените преди години и неработещите към момента (при трафопоста). Общата дължина, предвидена за ново изграждане и реконструкция за Етап I е на L= 4 181,57 м. Предвижда се всички показани на ситуация нови PEHD водопроводи с диаметър DN90mm да се запазят. В първи етап се предвижда и изграждането на напорния резервоар с обем V=300 m3, което ще реши един от основните проблеми на селото, а именно липсата на водорегулиращо съоръжение и недостига на вода в дните с много приходящи туристи (фестивали и събори), както и уикендите. Предвидено е да се изградят и съпътстващите регулатори на налягане по всеки новоизграждащ се клон. Етап II обхваща изграждане на всички останали новопроектирани клонове от вътрешно-разпределителната мрежа на селото. Общата дължина за новоизграждане и реконструкция за този етап е 4 164,20м. Етап III предвижда реконструкция на довеждащ водопровод от Каптаж 1 и Каптаж 2 до НР с обща дължина за реконструкция 1 080,25 м със следните диаметри: -DN75 – L=110,79м; -DN90 – L=959,95м; Общата цел на настоящия проект е подобряване на жизнения стандарт и качество на живот на населението на с. Гела чрез подобряване и развитие на вътрешно-разпределителната мрежа за селото. Целта на проекта е също да допринесе за постигане на съответствие с изискванията на Рамковата директива за водите 2000/60/ЕС и на Директива 98/83/ЕС за питейните води.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Критериите за подбор:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка обхваща изпълнение на строеж, в който са обособени три отделни строителни етапа, но на основание чл.46, ал.1 от ЗОП е направена преценка от възложителя, че предметът на настоящата обществена поръчка няма да бъде разделян на обособени позиции. Мотивите за това са следните: За качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор, като е налице невъзможност за разделяне на дейностите по обособени позиции и едновременната им реализация от няколко изпълнители, без това да е свързано със значителни затруднения за възложителя и населението на населеното място. Наличието на двама или трима отделни изпълнители на трите етапа би довело до конфликт между тях с оглед ограничения периметър на населеното място (свързано с ограничен периметър на строителната площадка) и спазване на предвижданията им за начин и срок за изпълнение на всеки етап. Трите строителни етапа, част от реализацията на строеж „РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ВЪТРЕШНАТА ВОДОСНАБДИТЕЛНА МРЕЖА НА С. ГЕЛА, ОБЩИНА СМОЛЯН“, се намират в едно и също неголямо по площ населено място – с. Гела, община Смолян, като не са налице отделни подходи за достигането до строителната площадка на всеки строителен етап, т.е. не са налице отделни подходи за различни строители, които могат да бъдат използвани по време на строителството. Също така за изпълнението на всеки от строителните етапи са необходими големи количества строителни материали, чиито транспорт, съхранение, складиране и доставяне на строителната площадка би било затруднено при наличието на повече от един изпълнител. Освен това в обхвата на изпълнение попадат части от уличната мрежа, като евентуалната работа на повече от един изпълнител ще доведе не само до невъзможност за едновременното ситуиране в населеното място на строителните им механизации, работници, материали, санитарно-битови фургони и обслужващи строителството помещения, но би било съпътствано и със сериозни затруднения, свързани с уреждането на пътното движение и осигуряването на безопасност на строителството както за работниците и служителите, така и за жителите и туристите, посещаващи населеното място. За възложителя и за жителите на населеното място е от съществено значение по време на строителството на строежа да не стигне до спад и намаляване на туристическия интерес, което би се случило при блокиране на населеното място от едновременното струпване в него на техническите и човешки ресурси за изпълнение на повече от един изпълнители. Разделянето на поръчката на обособени позиции също така би създало предпостави за конфликт при изпълнението на част от строителните дейности между отделните строители. Ето защо считам, че видовете и количества строителни работи по трите строителни етапа не могат технически и икономически да се разделят и обособят в отделни обособени позиции без значителни затруднения за възложителя и жителите на населеното място. Неразделянето на обособени позиции ще допринесе за улеснена комуникация с бъдещия изпълнител на строителството, максимална оперативност при изпълнението и най-ефикасно използване на времевия ресурс. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че включване на строителните етапи, част от строежа, в отделни обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3138970 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно чл.176 от ЗОП, разпоредбите на Глава XXV от ЗОП се прилагат при възлагане на обществени поръчки на стойност по чл.20, ал.2 от ЗОП. В случая предвид прогнозната стойност на поръчката е взето решение за възлагането и чрез процедура на "Публично състезание", тъй като не са налице основанията за провеждане на процедура на "Пряко договаряне с определени лица".

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Настоящaта обществена поръчка е без осигурено финансиране и се открива под условие, че Възложителят ще осигури финансиране за изпълнението й, като в посочения смисъл съгласно разпоредбата на чл.114 от ЗОП се предвижда клауза за отложено изпълнение в проекта на договор /“Договора“/. Отложеното изпълнение се състои в: липсата на осигурено финансиране за изпълнението на Договора; обуславяне на изпълнението на всеки строителен етап, част от строежа, от осигуряването/получаването на финансиране за изпълнението му - започване на строителството на всеки строителен етап, част от строежа, в това число извършване на подписване на протокол за започване на строителството /протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво съгласно приложения № 2 и 2а от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството (обн., ДВ, бр. 72 от 15.08.2003 г.)/, само след осигуряване/получаване на финансиране за изпълнението на етапа, а не единствено на база сключването на Договора; възможност при липса на финансиране всяка от страните да прекрати Договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му, като в този случай страните не си дължат обезщетение за претърпените вреди от прекратяването на Договора и неустойки.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

13.07.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Николай Тодоров Мелемов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Смолян