Версия за печат

00120-2017-0012

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер РД-09-277-1 от дата 22.12.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 130344823

BG411, Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс ЕАД, бул. Васил Левски № 54, За: Роман Райчев, България 1142, София, Тел.: 02 9885905, E-mail: sbrnk@rehabilitation.bg, Факс: 02 9876121

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://nkrehabilitation.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://nkrehabilitation.bg/profil-na-kupuvacha/.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Здравеопазване


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Доставки на хранителни продукти на едро за нуждите на "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Доставки на хранителни продукти на едро за нуждите на "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка не се разделя на обособени позиции, поради необходимостта всички стоки, обект на поръчката да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия. Стоките, обект на доставка, са еднородни – хранителни продуки. Едновременно с това не са заложени изисквания към участниците да са производители на всички или някои от доставяните стоки, сътоветно неразделянето на поръчката на позиции няма да доведе до нарушаване на конкуренцията или ограничаване на участието на лица. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за нуждите на пациентите на специализираните болници за рехабилитация, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене в болничните заведения на възложителя.Следва да се има предвид обстоятелството, че приготвянето на готова храна за нуждите на възложителя се извършва по следните рецептурници: „Сборник рецепти за диетични ястия за заведенията за обществено хранене и лечебно-профилактичните заведения" на Държавно издателство „Техника" 1984 г. на МЗ; „Сборник рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3 годишна възраст утвърден от Министерството на здравеопазването с писмо № 74-01-106 от 5.09.2013 г. на издателство „Арбилис”; „Сборник рецепти с наръчник за хранене на децата от 3 до 7 годишна възраст" на издателство „Техника" от 2007 г., одобрен от Министерството на здравеопазването с писмо № 33-17-130 от 29.11.2004 г.; „Сборник рецепти за ученическите столове и бюфети" на издателство „Техника", София, 2012 г. Цитираните рецептурници включват в себе си рецепти за приготвяне на готова за консумация храна, които предвиждат използване на всички хранителни продукти, обект на настоящата обществена поръчка. Посочената връзка между хранителните продукти, обект на доставка, наред с обстоятелството, че представляват стоки от един вид – хранителни продукти, обосновава целесъобразност на провеждане на общствената поръчка без разделянето й на обособени позиции. Целта на възлагането на поръчката в рамките на един предмет без обособяване на позиции е да се постигне оптимален процес на управление на цялата поръчка и един отговорен контрагент /едно юридическо лице или няколко юридически или физически лица, обединени в консорциум/ за дейностите в пълен обем.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3432000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4 във вр. с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката. Към момента на откриване на настоящата процедура на договаряне без предварително обявление е открита „открита” по вид процедура за провеждане на обществена поръчка със същия предмет, решението и обявлението, за която са публикувани в РОП на 18.11.2016 г. Решението за откриване на процедурата е обжалвано пред КЗК с жалба вх. № ВХР- 2602-13.12.2016 г. на Терра веджис ООД и жалба вх. № ВХР-2590-12.12.2016 г. на Чех Йосиф Новосад ООД. С жалбите е направено искане за налагане на временна мярка спиране на процедурата. Жалбата е оставена без уважение с Реш. № 145/09.02.2017 г., постановено от КЗК по преп. № КЗК-943/2016, оставено в сила с Реш. № 5656/05.05.2017 г. по адм. дело № 3851/2017 г. на ВАС. С Реш. № РД-09-246-4/31.10.2017 г. е избран изпълнител на откритата обществената поръчка. Последното решение е обжалвано с жалба вх. № ВХР-2386-10.11.2017, но КЗК с разпореждане от 01.12.2017 г. е отказала образуване на производство на основание чл.201, ал.1, т.2 и ал.2 от ЗОП. Разпореждането на КЗК е обжалвано с частна жалба пред ВАС, от която към настоящия момент възложителят не е получил препис. До влизане в сила на разпореждане от 01.12.2017 г. на КЗК или до влизане в сила на решение за оставяне на жалбата срещу Реш. № РД-09-246-4/31.10.2017 г. без уважение, възложителят няма право да сключи договор в изпълнение на последното решение. С Реш. № РД-09-59-1/30.03.2016 г. на възложителя е открита предходна „открита” по вид процедура за провеждане на обществена поръчка със същия предмет. Решението е обжалвано и отменено като незаконосъобразно с Реш. № 400/01.06.2016 г., постановено по преписка № КЗК-199/2016 г., потвърдено с Реш. № 11176/24.10.2016 г., постановено по адм. дело № 8027/2016 г. на ВАС. Към момента доставките на хранителни продукти за нуждите на обектите на "СБР-НК" ЕАД се осъществяват по силата на Договор № РД-05-89/30.12.2016 г., сключен с Панда ИП ЕООД, след проведена процедура за възлагане на обществена поръчка, открита с Реш. № РД-09-269-1/21.12.2016 г. на Изпълнителния директор на СБР – НК ЕАД. Съгласно чл. 2 от договора срокът му е до сключване на договор между ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и бъдещия ИЗПЪЛНИТЕЛ по открита процедура, открита с Реш. № РД-09-246-1/17.11.2016 г., вписана в РОП под № 00120-2016-0016 с предмет „Доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на „СБР-НК” ЕАД", но с продължителност не по-голяма от 12 месеца, т.е. договорът изтича на 30.12.2017 г. С анекс № 1 (РД-05-89-1) от 20.12.2017 г. към същия договор срокът му на действие е удължен на основание чл. 116, ал. 1, т. 6 ЗОП до сключване на нов договор за обществена поръчка със същия предмет в резултат на проведена процедура по ЗОП или до достигане на стойност на доставките в размер на 10 на сто от стойността на първоначалния договор. Посочената стойност ще бъде достигната до 01.02.2018 г. Необходимостта от непрекъсваемост на доставката на хранителни продукти за нуждите на посочените в предмета на поръчката обекти на "СБР-НК" ЕАД обуславя неотложното възлагане на процедурата. Липсата на доставки на хранителни продукти на практика ще възпрепятства извършването на дейността на възложителя. В обектите на възложителя – лечебни заведения, са настанени за стационарно лечение множество пациенти, за които следва да бъде осигурено хранене, отговарящо на диета, съобразена със здравословното им състояние. Част от пациентите са деца в основно болнично училище „Д-р Петър Берон“ в СБР- НК филиал Момин проход, гр. Момин проход. Необходимо е осигуряване на възможност за хранене и на персонала на лечебното заведение. Продължава в поле VII.1)

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

При невъзможност за осигуряване на хранителни продукти за нуждите на възложителя, същият ще е принуден да преустанови дейността си, което ще доведе до съществено засягане интереса на лекуващите се лица, обществения интерес и този на служителите на възложителя. Неотложността от възлагане на настоящата пoръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид процедура 4 месеца преди изтичане на срока на договора за доставки, още повече че в него се съдържа възможност за продължаване на срока с 6 месеца. Непосредствено след влизане в сила на решението на КЗК за отмяна на Реш. № РД-09-59-1/30.03.2016 г. на възложителя, същият е открил нова процедура, но решението за откриването й е обжалвано на свой ред. След констатиране на законосъобразност на Реш. №РД-09-246-1/17.11.2016 г. с Реш. № 145/09.02.2017 г., постановено от КЗК по преп. № КЗК-943/2016, оставено в сила с Решение № 5656/05.05.2017 г. по адм. дело № 3851/2017 г. на ВАС, на свой ред е обжалвано и Реш. РД-09-246-4/31.10.2017 г. за избор на изпълнител. С оглед изложеното възложителят се възползва от възможността, която предоставя Законът за обществените поръчки, за провеждане на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане изпълнението по откритата процедура за обществената поръчка. С оглед на изложеното е налице неотложно възлагане на поръчката, което се явява изключително обстоятелство по смисъла на §2 т. 17 от ЗОП във връзка с чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП. Договорът за изпълнение на настоящата процедура, който ще се сключи ще бъде с продължителност до сключване на договор с избран изпълнител по обжалваната открита процедура за възлагане на изпълнението на обществената поръчка, но с продължителност не по-голяма от 12 месеца.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП жалба срещу настоящото решение може да се подава в 10-дневен срок от публикуването му.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

22.12.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Плумелина Димитрова Мичева

VIII.2) Длъжност

изпълнителен директор