00383-2017-0039
Технически редакции | ||
18.12.2017 17:03 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
18.12.2017 16:50 ч. : | 18/12/2017 16:49 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
18.12.2017 16:50 ч. : | 18/12/2017 16:49 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Добрич:
Решение за откриване на процедура
І: Възложител
Публичен
BG332, Кметът на Община град Добрич, ул. България № 12, За: Станка Василева, Ивелина Никова, Весела Димитрова, България 9300, Добрич, Тел.: 058 600001, E-mail: dobrich@dobrich.bg, Факс: 058 600166
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.dobrich.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://46.47.127.246/procurements.aspx?ProviderID=92e44767-d947-4aa1-9695-3cb81099318f.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Открита процедура
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„ИНЖЕНЕРИНГ – проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР/СРР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност по проект: „Енергийно обновяване на многофамилни жилищни сгради в град Добрич”, по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020” на сграда с административен адрес: гр. Добрич, ул. „Страцин” № 4.
Предметът на поръчката, обхваща - изпълнение на инженеринг за една многофамилна сграда в гр.Добрич и включва: 1.Изготвяне на инвестиционен проект във фаза Работен, за внедряване на най-ефективния пакет от енергоспестяващи мерки за съответната сграда, с който се постига най-малко клас на енергопотребление „С” в съответствие с Наредба №7 от 2004 година за енергийна ефективност на сгради, при спазване на пакета от енергоспестяващи мерки, предложени в доклада за енергийно обследване на обекта и други допустими по ОПРР дейности; 2.Извършване на строително-монтажни работи и дейности на обекта, съгласно изготвения от Изпълнителя, съгласуван и одобрен по съответния ред Работен инвестиционен проект; 3.Упражняване на авторски надзор по време на изпълнението на строително-монтажните работи на обекта в съответствие с изискванията на чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от Закона за устройство на територията. Обществената поръчка е насочена към внедряване на високоефективни мерки за енергоспестяване в жилищни сгради, за значителното намаляване на разходите за електро- и топлинна енергия и повишаване качеството на живот на хората живеещи в тях. Част от предвидените в инвестиционния проект интервенции по сградите ще включват: изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни при проведеното енергийно обследване и които водят до клас на енергопотребление клас най-малко „С“; изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите и обективирани в Част „Б“ от техническите им паспорти; изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа на лица с увреждания до сградите, обект на енергийно обновяване.
НЕ
ДА
Финансирането на настоящата обществена поръчка се осигурява по проект: „Енергийно обновяване на многофамилни жилищни сгради в град Добрич”, по Договор за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.011-0003-C01, процедура на директно предоставяне № BG16RFOP001-1.011 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Добрич - град“, част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие".
НЕ
Не е възможно разделянето на обекта на поръчката на позиции, тъй като дейностите - предмет на поръчката са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение дейностите, предмет на поръчката, трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Възложителят, в рамките на оперативната си самостоятелност е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Налице е невъзможност за разделяне на дейностите предмет на поръчката и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Изпълнението касае един строителен обект. Допълнителна трудност са гаранционните срокове за свършеното, отговорността за въвеждането на обекта в експлоатация и осигуряването на безопасност на строителната площадка. По посочените причини е необходимо видовете и количества строителни работи да се реализират от един изпълнител, тъй като те не могат технически и икономически да се разделят и обособят в рамките на изпълнението на поръчката без значителни затруднения за възложителя. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно чл.20 ал.1 т.1 ЗОП, процедурите по чл.18 ал.1 т.1-11 ЗОП се прилагат от публични възложители, когато прогнозната стойност на обществената поръчка е по - голяма или равна на 5 000 000 лв. за строителство. В настоящия случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 455 063,40 лв.без ДДС, но при формулиране на потребностите, съгласно утвърдения план-график на Община град Добрич за 2017год. са заложени в близък времеви период и други строително-монтажни дейности с общ източник на фифансиране - ОПРР и сумарна стойност над 5 000 000 лв., поради което настоящата обществена поръчка се възлага, по реда предвиден за праговете по чл.20, ал.1, т.1 от ЗОП. Съгласно чл.73 ал.1 ЗОП, при възлагане на обществени поръчки, публичните възложители могат свободно да избират открита или ограничена процедура. Следователно, в рамките на своята оперативна самостоятелност, Възложителя издава настоящото решение за провеждането на открита процедура за възлагане на обществена поръчка, като избраната процедура гарантира в най- висока степен равнопоставеност на участниците, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност при разходването на средства. Настоящата обществена поръчка е смесена по смисъла на чл.11, ал.1 ЗОП и включва дейности с повече от един обект по чл.3 ЗОП (строителство и предоставяне на услуги). Поръчката се възлага по реда, приложим за обекта, който характеризира дейностите – основен предмет на поръчката, в конкретния случай: строителство по смисъла на чл.3, ал.1, т.1 ЗОП. Поради горното, обществената поръчка се възлага, чрез открита процедура за строителство.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
На основание чл.197 ал.1 т.1 ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл.100 ал.3 ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменениет или допълнителна информация.
18.12.2017 г.
VIII: Възложител
Йордан Тошков Йорданов
Кмет на Община град Добрич