Версия за печат

00422-2017-0013

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер РЕ-ОП-21 от дата 19.07.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695395

BG, Министерство на труда и социалната политика, ул. Триадица №2, За: Георги Грудев, България 1051, София, Тел.: 02 8119600, E-mail: georgi.grudev@mlsp.government.bg, Факс: 02 9816978

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.esf.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://profile.mlsp.government.bg/7be95774befa43c01f1f37fd5ccf66c4.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Социална закрила


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 5 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Предоставяне на юридически услуги на Управляващия орган на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е Предоставяне на юридически услуги на Управляващия орган на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" /ОПРЧР/. Подпомагане на Управляващия орган на ОПРЧР за ефикасно изпълнение на дейностите, съгласно разпоредбите и предписанията на регламентите на ЕС за Структурните фондове. Юридическите услуги включват следното: 1. Извършване на писмени консултации, предоставяне на правни становища и правни анализи по оценка за съответствие със законодателството в областта на държавните помощи и прилагане на режима на държавните помощи, включително и проверка за: 1.1. Анализ на свързаността между предприятията за целите на чл. 2, т. 2 от Регламент (ЕС) № 1407/2013 с оглед съответствие с правилата за минимални помощи, относно приложимостта на чл. 3 на Регламент /ЕО/ № 1407/2013 за ненадвишаване на максимално допустимия размер на помощта de minimis, предоставяна на едно и също предприятие за период от 3 бюджетни години; 1.2.Анализ на свързаността между предприятията за целите на чл. 3 от Приложение I на Регламент (ЕС) № 651/2014 с оглед съответствие с правилата за държавни помощи, относно приложимостта на чл. 4 на Регламент (ЕС) № 651/2014 за ненадвишаване на максимално допустимия размер на държавната помощ; 1.3.Определяне на категория предприятие в съответствие с чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и по смисъла на Приложение I към Регламент /ЕС/ № 651/2014 за процедури, за които е приложимо. 2. Предоставяне на становища за наличие/липса на конфликт на интереси по смисъла на чл. 57 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (финансов регламент); 3. Извършване на специализирани юридически услуги при разрешаване на юридически казуси, възникнали в процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, включващи следното: • Предоставяне на писмени и устни консултации и/или становища на УО на ОПРЧР по действащото европейско и национално законодателство в областта на финансовото управление и контрол на Европейските структурни и инвестиционни фондове, практиката на Съда на Европейския Съюз, националните съдилища, Комисията за защита на конкуренцията; • Изготвяне на проекти на документи, договори, пълномощни, вътрешни правила и актове на УО на ОПРЧР, както и други правни документи; • Участие в провеждането на срещи и преговори с бенефициенти по ОП РЧР, както и участие при провеждането на преговори с оглед извънсъдебно решаване на спорове.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Обществената поръчка е във връзка с изпълнението на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", финансирана от Европейския социален фонд. Средствата за изпълнение на договора ще бъдат осигурени по приоритетна ос "Техническа помощ" на ОПРЧР.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно предвид спецификата и обхвата на поръчката, свързана с предоставянето на юридически услуги във връзка с изпълнението на дейностите по ОПРЧР. Всички дейности в предмета на поръчката следва да се извършват от един изпълнител.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 200000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

В описанието на обхвата на предмета на настоящата процедура ясно е посочено, че всички заложени услуги са с юридически характер и следва да се извършват от лица, придобили такава квалификация. Спецификата на заложените по настоящата процедура дейности предполага и изисква от участниците изключително добро познаване и прилагане на действащото законодателство в областта на гражданското и административното право, вкл. и в сферата на обществените поръчки и държавните помощи, както и наличието на умения за вземане на решения по сложни правни казуси и изразяване на аргументирани становища, подготовка на различни документи като вътрешни правила и актове, договори, пълномощни и други прави актове. С оглед гореизложеното и предвид обстоятелството, че за законосъобразното реализиране на планираните дейности в изпълнение на ОПРЧР 2014-2020, съответно и за постигане на заложените обща и специфични цели, е необходимо наемането на външни консултанти с експертен опит и професионална компетентност. Видно от предмета на тази процедура е, че дейностите, които следва да се извършат са такива по Приложение № 2 към чл. 11, ал. 3 - от ЗОП – правни услуги и не са изключени съгласно чл. 13, ал. 1, т. 7 от ЗОП. Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП, когато предмета на поръчката е за услугите по Приложение № 2 към чл. 11, ал. 3 от ЗОП и е на стойност от 70 000 лв. до съответния праг по чл.20, ал. 1 от ЗОП в зависимост от вида на възложителя и предмета на поръчката, Възложителят може да вземе решение за възлагане на обществена поръчка чрез процедура на пряко договаряне. Мотив в тази насока е и обстоятелството, че стойността на поръчката е такава, че попада в стойностите, посочени в чл. 20, ал. 1, т. 1, буква „б” от ЗОП, както и че не е налице законова пречка, същите да се възложат по реда на чл. 18, ал. 1, т.13 от ЗОП.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

1. АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО „МИЛЯНКОВ И НИКОЛОВ”; 2. АДВОКАТСКО СЪДРУЖИЕ „ВАДАДЖИЙСКА И ВУЧОВА”; 3. АДВ. ЙОРДАНКА ПОПОВА-ПЕТКОВА; 4. АДВ. ВАНЯ АНГЕЛОВА; 5. АДВ. МИГЛЕНА ЯНАКИЕВА-БЕЛЧЕВА.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Определеният изпълнител представя гаранция, обезпечаваща изпълнението на договора, при подписването му в размер на 3 % от максимално допустимата стойност на договороа без ДДС. Гаранцията се представя във форма по избор, съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП. Срокът на валидност на банковата гаранция/застраховката следва да бъде 90 (деветдесет) календарни дни след изтичане на срока за изпълнение на възложените с договора дейности. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор - неразделна част от одобрената документация за обществената поръчка. При изпълнение предмета на договора възложителят заплаща на изпълнителя възнаграждение в размера, определен в договора по банков път на банковата сметката на изпълнителя в лева в срок до 20 (двадесет) работни дни след одобрение от страна на възложителя на окончателния доклад и издаване на фактура от изпълнителя, в която се вписва номера на бюджетната линия, по която се извършва плащането.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Решението за откриване на процедурата подлежи на обжалване пред КЗК, в 10-дневен срок от публикуването му, съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

19.07.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Калин Тодоров Рогачев

VIII.2) Длъжност

главен секретар и упълномощено лице по чл.7, ал.1 от ЗОП /Заповед №РД01-357/17.05.2017 г./