00081-2017-0057
Технически редакции | ||
13.07.2017 15:22 ч. : | 13/07/2017 15:14 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
13.07.2017 15:22 ч. : | 13/07/2017 15:14 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
13.07.2017 15:22 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-Варна:
Решение за откриване на процедура
І: Възложител
Публичен
BG331, Община Варна, бул. Генерал Колев 92, ет.5, За: Станимира Колева, България 9000, Варна, Тел.: 052 820830; 052 820839, E-mail: op@varna.bg, Факс: 052 820848
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.varna.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=579.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Доставка на мляко и млечни продукти, необходими за приготвяне храната за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца, посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на Община Варна”
При изпълнение на поръчката следва да се доставят мляко и млечни продукти за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца, посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на oбщина Варна с изисквания, описание и ориентировъчни количества, както следва: Прясно мляко-3,6% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, ,бутилка по 1 л., 9 000 бр. Прясно мляко-3,5% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, бутилка по 1 л., 9 000 бр. Прясно мляко-3,2% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, кутия по 1 л., 42 200 бр. Прясно мляко – 3% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, плик по 1 л., 19 000 бр. Кисело мляко – масленост 3,6 %, съгласно БДС12:2010 , индивидуална опаковка 0,400 кг., 70 300 бр. Сирене от краве мляко, съгласно БДС 15:2010, кутии по 8 кг. изцедено тегло, 7 300 кг. Сирене от краве мляко, съгласно БДС 15:2010, вакуумирана опаковка по 1 кг, 1100 кг. Сирене от краве мляко, съгласно БДС 15:2010, вакуумирана опаковка до 0,500 кг., 180 кг. Кашкавал от краве мляко, съгласно БДС 14:2010, опаковка вакуум по 1 кг, 1 200 кг. Кашкавал от краве мляко, съгласно БДС 14:2010, опаковка вакуум до 0,500 кг., 100 кг. Краве масло, не по-малко от 82 %, масленост, цвят светложълт до кремав, вкус специфичен, съгласно Tехнологична документация на производителя, опаковка фолио с гр. 0,250 кг., 26 000 бр. Краве масло с не по-малко от 82% масленост, светложълт до кремав, вкус – специфичен, съгласно Tехнологична документация на производителя, опаковка фолио с гр. 0,125, 19 000 бр. Сметана заквасена млечна, без съдържание на растителни мазнини, с масленост 20-30%, съгласно Tехнологична документация на производителя, индивидуална опаковка до 0,400, 400 бр. Извара кашкавалена от обезмаслено мляко, млечна, безсолна, вкус, мирис и аромат специфичен за продукта, съгласно Tехнологична документация на производителя, индивидуална опаковка до 0,500 кг., 1 500 бр. Био оризово мляко, съгласно Tехнологична документация на производителя, тетрапак кутии по 1 литър, 100 бр. Био оризова напитка с какао, съгласно Tехнологична документация на производителя, тетрапак кутии по 1 литър, 100 бр.
НЕ
НЕ
НЕ
Предметът на обществената поръчка не се разделя на обособени позиции, поради необходимостта всички стоки, обект на поръчката да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия. Стоките, обект на доставка, са еднородни – мляко и млечни продукти. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца, посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на Община Варна, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене на децата. Предвид изложеното за възложителя не е целесъобразно да раздели настоящата обществена поръчка на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
С настоящото решение се открива процедура на договаряне без предварително обявление по реда на чл.79,ал.1,т.4 от ЗОП с предмет „Доставка на мляко и млечни продукти,необходими за приготвяне храната за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна”.Предпоставките за откриване на настоящата процедура са следните:С Решение №0930/03.04.2017г.на Кмета на общ.Варна бе открита процедура за сключване на рамково споразумение с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент–деца в детските кухни и организирания контингент–деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна,финансирани от общ.Варна, по обособ.позиции”,с уникален номер в АОП 00081-2017-0032,включващо като обособена позиция доставка на мляко и млечни продукти.Решението за откриване бе обжалвано от „Ийт Уел“ АД с жалба с №ВХР-941-02.05.2017г.по описа на КЗК.Процедурата бе спряна,поради искане на временна мярка за спиране.Впоследствие процедурата бе прекратена с Решение №1377/12.05.2017г.на Кмета на общ.Варна.Предходният договор за доставка на мляко и млечни продукти е прекратен,поради изтичане на срока на действието му,а предвид предмета на дейност на ОП „Комплекс за детско хранене“-приготвяне на храна за деца от 10 мес.до 3 год.възраст в детските кухни,детските ясли и яслените групи на детските градини и цялата отговорност,произтичаща от това,с оглед запазване здравето на децата и с цел осигуряване на непрекъснатост на доставките от мляко и млечни продукти за приготвяне на храната за децата, се налага неотложно провеждане на горецитираната процедура.Организираното и неорганизираното хранене на децата в кърмаческа и ранна детска възраст включва пълноценно и здравословно хранене,както и спазване изискванията за качествени и безопасни храни,подходящи за възрастта им.Рецептите,по които се изготвят предварителните менюта,са съобразени с изискванията към храните и храненето,специфични за кърмачетата и малките деца, като среднодневният прием на мляко и млечни продукти в тази възраст е 400гр.Приложимостта на разпоредбата на чл.79, ал.1,т.4 от ЗОП е обвързана с възникването на изключителни обстоятелства,последиците от които не могат да бъдат преодоляни при спазване на сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура.Съгласно дефиницията на §2,т.17 от ДР на ЗОП,това са обстоятелства,предизвикани от непредвидими за възложителя събития,като природно бедствие,авария или катастрофа,както и друго събитие,което застрашава живота и здравето на хората или околната среда или могат съществено да затруднят или нарушат нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя. В случая е налице потенциална опасност от забава на доставка на жизнено важни хранителни продукти за нуждите на една от най-уязвимите групи,а именно децата.Налице е необходимост от предприемане на неотложни действия по избора на доставчик.Видно от изложеното по-горе,в случая следва да се осигури доставка на хранителни продукти от първа необходимост за приготвяне на храна на уязвима група лица–деца в детските кухни и деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна.Нужно е да се обезпечи непрекъсваемостта на доставките на тези продукти,жизнено необходими за децата.Невъзможността да се сключи договор за доставките,предмет на разглежданото възлагане, се явява потенциална опасност за здравето на децата,тъй като би довело до нарушаване на здравословното им хранене,съгласно нормативната уредба в областта.Изложеното води до заключение,че за нуждите на общината е налице необходимост от предприемане на неотложни действия по избора на доставчик,което не позволява спазване сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура.
„Варна Оборот” ЕООД адрес: гр.Варна, ул. Академик Курчатов” №1
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Органите, предоставящи информация за данъци, околна среда, закрила на заетостта и условията на труд са: НАП, МОСВ, АЗ и ИА "ГИТ". Със свое Определение №652 от 15.06.2017г. КЗК оставя без разглеждане жалбата на "Ийт Уел" АД срещу Решение №0930/03.04.2017г.на Кмета на община Варна за откриване на обществена поръчка с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент–деца в детските кухни и организирания контингент–деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна,финансирани от общ.Варна, по обособ.позиции” и пекратява произвдството по преписка №КЗК-474/2017г.Определението е в срок на обжалване.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал.1, т.5 ЗОП.
13.07.2017 г.
VIII: Възложител
Иван Николаев Портних
Кмет на община Варна, чрез д-р Даниела Колева - Директор на ОП "Комплекс за детско хранене", съгласно Заповед №2052/04.07.2017г.