Версия за печат

00081-2017-0057

BG-Варна:

Решение за откриване на процедура



Решение номер 2155 от дата 13.07.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000093442

BG331, Община Варна, бул. Генерал Колев 92, ет.5, За: Станимира Колева, България 9000, Варна, Тел.: 052 820830; 052 820839, E-mail: op@varna.bg, Факс: 052 820848

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.varna.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=579.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Доставка на мляко и млечни продукти, необходими за приготвяне храната за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца, посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на Община Варна”

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

При изпълнение на поръчката следва да се доставят мляко и млечни продукти за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца, посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на oбщина Варна с изисквания, описание и ориентировъчни количества, както следва: Прясно мляко-3,6% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, ,бутилка по 1 л., 9 000 бр. Прясно мляко-3,5% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, бутилка по 1 л., 9 000 бр. Прясно мляко-3,2% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, кутия по 1 л., 42 200 бр. Прясно мляко – 3% масленост пастьоризирано, съгласно Tехнологична документация на производителя, плик по 1 л., 19 000 бр. Кисело мляко – масленост 3,6 %, съгласно БДС12:2010 , индивидуална опаковка 0,400 кг., 70 300 бр. Сирене от краве мляко, съгласно БДС 15:2010, кутии по 8 кг. изцедено тегло, 7 300 кг. Сирене от краве мляко, съгласно БДС 15:2010, вакуумирана опаковка по 1 кг, 1100 кг. Сирене от краве мляко, съгласно БДС 15:2010, вакуумирана опаковка до 0,500 кг., 180 кг. Кашкавал от краве мляко, съгласно БДС 14:2010, опаковка вакуум по 1 кг, 1 200 кг. Кашкавал от краве мляко, съгласно БДС 14:2010, опаковка вакуум до 0,500 кг., 100 кг. Краве масло, не по-малко от 82 %, масленост, цвят светложълт до кремав, вкус специфичен, съгласно Tехнологична документация на производителя, опаковка фолио с гр. 0,250 кг., 26 000 бр. Краве масло с не по-малко от 82% масленост, светложълт до кремав, вкус – специфичен, съгласно Tехнологична документация на производителя, опаковка фолио с гр. 0,125, 19 000 бр. Сметана заквасена млечна, без съдържание на растителни мазнини, с масленост 20-30%, съгласно Tехнологична документация на производителя, индивидуална опаковка до 0,400, 400 бр. Извара кашкавалена от обезмаслено мляко, млечна, безсолна, вкус, мирис и аромат специфичен за продукта, съгласно Tехнологична документация на производителя, индивидуална опаковка до 0,500 кг., 1 500 бр. Био оризово мляко, съгласно Tехнологична документация на производителя, тетрапак кутии по 1 литър, 100 бр. Био оризова напитка с какао, съгласно Tехнологична документация на производителя, тетрапак кутии по 1 литър, 100 бр.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка не се разделя на обособени позиции, поради необходимостта всички стоки, обект на поръчката да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия. Стоките, обект на доставка, са еднородни – мляко и млечни продукти. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца, посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на Община Варна, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене на децата. Предвид изложеното за възложителя не е целесъобразно да раздели настоящата обществена поръчка на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 400000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

С настоящото решение се открива процедура на договаряне без предварително обявление по реда на чл.79,ал.1,т.4 от ЗОП с предмет „Доставка на мляко и млечни продукти,необходими за приготвяне храната за децата от неорганизирания контингент на детските кухни и организирания контингент деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна”.Предпоставките за откриване на настоящата процедура са следните:С Решение №0930/03.04.2017г.на Кмета на общ.Варна бе открита процедура за сключване на рамково споразумение с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент–деца в детските кухни и организирания контингент–деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна,финансирани от общ.Варна, по обособ.позиции”,с уникален номер в АОП 00081-2017-0032,включващо като обособена позиция доставка на мляко и млечни продукти.Решението за откриване бе обжалвано от „Ийт Уел“ АД с жалба с №ВХР-941-02.05.2017г.по описа на КЗК.Процедурата бе спряна,поради искане на временна мярка за спиране.Впоследствие процедурата бе прекратена с Решение №1377/12.05.2017г.на Кмета на общ.Варна.Предходният договор за доставка на мляко и млечни продукти е прекратен,поради изтичане на срока на действието му,а предвид предмета на дейност на ОП „Комплекс за детско хранене“-приготвяне на храна за деца от 10 мес.до 3 год.възраст в детските кухни,детските ясли и яслените групи на детските градини и цялата отговорност,произтичаща от това,с оглед запазване здравето на децата и с цел осигуряване на непрекъснатост на доставките от мляко и млечни продукти за приготвяне на храната за децата, се налага неотложно провеждане на горецитираната процедура.Организираното и неорганизираното хранене на децата в кърмаческа и ранна детска възраст включва пълноценно и здравословно хранене,както и спазване изискванията за качествени и безопасни храни,подходящи за възрастта им.Рецептите,по които се изготвят предварителните менюта,са съобразени с изискванията към храните и храненето,специфични за кърмачетата и малките деца, като среднодневният прием на мляко и млечни продукти в тази възраст е 400гр.Приложимостта на разпоредбата на чл.79, ал.1,т.4 от ЗОП е обвързана с възникването на изключителни обстоятелства,последиците от които не могат да бъдат преодоляни при спазване на сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура.Съгласно дефиницията на §2,т.17 от ДР на ЗОП,това са обстоятелства,предизвикани от непредвидими за възложителя събития,като природно бедствие,авария или катастрофа,както и друго събитие,което застрашава живота и здравето на хората или околната среда или могат съществено да затруднят или нарушат нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя. В случая е налице потенциална опасност от забава на доставка на жизнено важни хранителни продукти за нуждите на една от най-уязвимите групи,а именно децата.Налице е необходимост от предприемане на неотложни действия по избора на доставчик.Видно от изложеното по-горе,в случая следва да се осигури доставка на хранителни продукти от първа необходимост за приготвяне на храна на уязвима група лица–деца в детските кухни и деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна.Нужно е да се обезпечи непрекъсваемостта на доставките на тези продукти,жизнено необходими за децата.Невъзможността да се сключи договор за доставките,предмет на разглежданото възлагане, се явява потенциална опасност за здравето на децата,тъй като би довело до нарушаване на здравословното им хранене,съгласно нормативната уредба в областта.Изложеното води до заключение,че за нуждите на общината е налице необходимост от предприемане на неотложни действия по избора на доставчик,което не позволява спазване сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

„Варна Оборот” ЕООД адрес: гр.Варна, ул. Академик Курчатов” №1

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Органите, предоставящи информация за данъци, околна среда, закрила на заетостта и условията на труд са: НАП, МОСВ, АЗ и ИА "ГИТ". Със свое Определение №652 от 15.06.2017г. КЗК оставя без разглеждане жалбата на "Ийт Уел" АД срещу Решение №0930/03.04.2017г.на Кмета на община Варна за откриване на обществена поръчка с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за приготвяне на храна за децата от неорганизирания контингент–деца в детските кухни и организирания контингент–деца,посещаващи детските ясли и яслените групи на детските градини на територията на общ.Варна,финансирани от общ.Варна, по обособ.позиции” и пекратява произвдството по преписка №КЗК-474/2017г.Определението е в срок на обжалване.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал.1, т.5 ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

13.07.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Николаев Портних

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Варна, чрез д-р Даниела Колева - Директор на ОП "Комплекс за детско хранене", съгласно Заповед №2052/04.07.2017г.