Версия за печат

01605-2017-0006

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер 9 от дата 28.02.2017 г. 

І: Възложител

Секторен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 175405647

BG411, БДЖ - Пътнически превози ЕООД, ул. Иван Вазов №3, За: Б. Николова; инж.Г. Шумков, България 1080, София, Тел.: 0887 755390; 0885 558040, E-mail: bnikolova@bdz.bg, Факс: 02 9800494

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.bdz.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): www.bdz.bg.

I.4) Основна дейност

Транспортни услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

”Доставка на 48 бр. необработени бандажи от валцувана нелегирана стомана за електрически локомотиви серии 44 и 45”

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Доставка на 48 бр. необработени бандажи от валцувана нелегирана стомана за 6 бр. електрически локомотиви серии 44 и 45

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка е доставка на един вид стока, което не налага наличието на обособени позиции

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 62880 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Предвид прогнозната стойност на поръчката на основание чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП, "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД , като възложител по смисъла на ЗОП, може да не провежда процедурите по ЗОП, но е длъжен да приложи условията и реда на Глава двадесет и шеста от същия закон, при обществени поръчки с обект по чл.3, ал.1 от ЗОП, т.е да възложи обществената поръчка, чрез събиране на оферти с обява, ако не е налице друго специфично основание на ЗОП за провеждане на процедурата.В случая, такова основание е разпоредбата на чл.182, ал.1, т.1 от ЗОП. Поради настъпилата тежка зимна обстановка за периода от месец 11.2016г. до края на месец 01.2017г. , много локомотиви престояваха продължително време в ремонт по необходимост, свързан с отстраняването на повреди, предизвикани основно от ниските температури и снега. По тази причина локомотивите, останали в екплоатация, се наложи да обслужват всички влакове, заложени в Графика за движението на влаковете.Това непредвидено обстоятелство доведе до почти двойно увеличаване на среднодневния им пробег в км., като по този начин рязко се увеличи темпа на износване на бандажите. Предварително планирания среднодневен/средномесечен пробег на локомотив се увеличи и доведе до рязкото изчерпване ресурса на бандажите на локомотивите, които са в експлоатация. Поради тази причина предварително планираните срокове за провеждане на процедура за доставка на бандажи се оказват неподходящи за осигуряване на изправни локомотиви за обслужване на Графика за движение на влаковете. Неосигуряването на бандажи за локомотивите освен, че ще наруши Графика за движение на влаковете, но може да доведе и до тежки последици, свързани със здравето и безопасността на гражданите, ползващи услугите на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, като национален превозвач.Това с оглед сигурността на пътниците и персонала, обслужващ влаковете е недопустимо.Ако не се осигурят своевременно бандажи за локомотивите, които интензивно износваха същите през зимния период, ще се получи силен спад в броя изправни локомотиви, необходими за обслужване на Графика за движение на влаковете, а това ще доведе до масова отмяна на влакове и причиняване на силно нарушаване на транспортната схема по отношение на превоза на пътници.От посочените мотиви е видно, че в настоящия случай са налице изключителни обстоятелства, които не са свързани с действията или бездействията на длъжностните лица, отговарящи за доставката на бандажи. Възложителят, добросъвестно е предприел действия по организиране и провеждане на процедура за доставка на необходимия брой и вид бандажи за ТПС за период от една година, която е в процес на обявяване.Предвид горното и като се има предвид - малката стойност на бандажите необходими да бъдат доставени спешно за периода до финализиране на процедура със същия предмет, се счита , че са налице основанията за приложение на чл. 182, ал.1, т.1 от ЗОП.Следва да се подчертае, че основният и задължителен аргумент при прилагането на този нормативен текст е опазване здравето и безопасността на хората, ползващи влаковете на националния превозвач, както и на превозните бригади, които ги обслужват.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"ССС ТРЕЙД ЧЕШ РЕПУБЛИК - ФИЛИАЛ БГ" - КЛОН, при условията на чл.182, ал.1 т.1 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

1.Предмет на поръчката: ”Доставка на 48 бр. необработени бандажи от валцувана нелегирана стомана за електрически локомотиви серии 44 и 45”. 1.1.Предметът на обществената поръчка е доставка на един вид стока, което не налага наличието на обособени позиции. 1.2.Количество: 48 броя с размер: ф1255/ф1090/143 2.Срок и място на доставка: До 30 дни след подписване на договора. Място на доставка: гр. София, Локомотивно депо "Подуяне", ул."Майчина слава" №2. 3.Критерий за възлагане на обществената поръчка: " Най- ниска цена". 4. Срок за получаване на офертите: 01.03.2017г. 16:45 часа; Офертата се представя в запечатана, непрозрачна опаковка, от участника или от упълномощен представител, лично или чрез пощенска или друга куриерска услуга, препоръчана пратка с обратна разписка, адресирана до деловодството на “БДЖ-Пътнически превози” ЕООД, на адрес: гр. София 1080, ул. „Иван Вазов” № 3, всеки работен ден от 08.00 ч. до 16.45 ч. Върху опаковката се посочват: - Наименование на поръчката, закоято се подава офертата; - Наименование на участника, включително на участниците в обединението, когато е приложимо; - Адрес за кореспонденция: телефон, факс и електронен адрес; Опаковката с офертата трябва да съдържа задължително: - Техническо предложение (по образец). - Ценово предложение (по образец). - Пълномощно, когато лицето, което подава офертата, не е законен представител на участника./Представя се в оригинал или нотариално заверено копие Офертата се подава на български език, а в случай че е представен документ на чужд език, същият следва да е придружен от превод на български език. Когато офертата се подава от юридическо лце, същата следва да е подписана от законния представител на участника, съгласно търговската му регистрация или упълномощен с нотариално заверено пълномощно негов предствител, както и оформена с печат на участника. Пълномощното се представя в оригинал или в нотариално заверено копие 5.Дата и място за провеждане на преговорите: 02.03.2017г. от 10:00 ч. в сградата на ул."Иван Вазов" № 3, гр. София. На основание чл.65, ал. 2 от ППЗОП, Възложителят взема решение за откриване на процедурата и сключва договор за обществена поръчка след влизането в сила на решението за откриване на процедурата. При подписване на договора определеният за Изпълнител представя освен документите по чл. 67, ал.6 от ЗОП и декларация за липса на обстоятелства по чл.54, ал.1, т.7 от ЗОП. Сключването на договор с избрания изпълнител ще се осъществи на основание чл.112, ал.7, т.1, буква "a" от ЗОП преди изтичане на 14 дневния срок от уведомяване на страните. Сключването на договор се извършва по реда на чл.112 от ЗОП. Техническите изисквания за " Доставка на необработени бандажи от валцувана нелегирана стомана за ТПС" на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, документацията и условията за участие са публикувани на адрес на " Профил на купувача" http://www.bdz.bg/bg/proceduri-po-zop/dostavka-na-48-br-neobraboteni-bandaji-ot-valcuvana-nelegirana-stomana-za-elektricheski-lokomotivi.html .

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

10 - дневен срок от обстоятелството по чл.197, ал.1 , т. 5 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

28.02.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Христо Игнатов Иванов

VIII.2) Длъжност

Управител на " БДЖ - Пътнически превози" ЕООД