Версия за печат

00172-2017-0002

BG-с. Хитрино:

Решение за откриване на процедура



Решение номер РД-3 от дата 04.01.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000931422

BG333, Oбщина Хитрино, Община Хитрино, с. Хитрино, ул.Възраждане №45, За: Ахмед Ахмед - Зам. кмет на община Хитрино, България 9780, с. Хитрино, Тел.: 05341 2250, E-mail: kmet@hitirno.org, Факс: 05341 2120

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.hitrino.org..

Адрес на профила на купувача (URL): http://hitrino.org/bg/obshtestveni_pory4ki..

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Предоставяне на консултантски услуги при разработване и окомплектоване на проектни предложения за кандидатстване по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ към Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. и изготвяне на анализ „разходи-ползи“ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи”

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е предоставяне на консултантски услуги при разработване и окомплектоване на проектни предложения за кандидатстване по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ към Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. и изготвяне на анализ „разходи-ползи“ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи, включващи изпълнението на следните видове дейности: Дейност 1: Изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане, необходимо на община Хитрино за кандидатстване с проектно предложение, за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях и изготвяне на анализ „разходи-ползи“; Дейност 2: Изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане, необходимо на община Хитрино за кандидатстване с проектно предложение за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища и изготвяне на анализ „разходи-ползи“; Дейност 3: Изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане, необходимо на община Хитрино за кандидатстване с проектно предложение, за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения и изготвяне на анализ „разходи-ползи“; Дейност 4: Изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане, необходимо на община Хитрино за кандидатстване с проектно предложение за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност и изготвяне на анализ „разходи-ползи“; Дейност 5: Изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане, необходимо на община Хитрино за кандидатстване с проектно предложение, за изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства и изготвяне на анализ „разходи-ползи“; Дейност 6: Изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане, необходимо на община Хитрино за кандидатстване с проектно предложение, за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони и изготвяне на анализ „разходи-ползи“; Възможно е да се породи необходимост една и съща дейност от 1 до 6 да бъде изпълнена повече от веднъж, от избрания изпълнител в рамките на договора за обществена поръчка, сключен в резултата на тази процедура. Броят на дейностите от даден вид от 1 до 6 зависи от броя на проектните предложения, който ще подаде възложителя, които към настоящия момент не са уточнени. В съответствие с чл. 48, ал. 1 от ЗОП необходимите характеристики на предмета на обществената поръчка са подробно индивидуализирани в Техническите спецификации и изискванията на Възложителя („Техническа спецификация“), неразделна част от настоящата документация.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Предвид това, че разходът за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта е допустим за финансиране, то направените разходи, във връзка с изпълнението предмета на договора за обществена поръчка ще се искат за финансиране/възстановяване от „Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г.”, подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка се обявява при условията на изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, поради което целта е да се осигури максимална бързина при възлагане и изпълнение, както и оптимална съгласуваност при изпълнение на дейностите. Разделянето на процедурата на обособени позиции би могло да доведе до различно начало на изпълнението на различните обособени позиции, а от там и до евентуална невъзможност за едновременно изпълнение или неспазване на крайния срок за прием на проектни предложения, който съгласно официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните е 16.03.2017 г.. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до разделяне, респ. „размиване“ на отговорността между множество изпълнители по отделните договори, координирането и контролирането на които би създало повече проблеми отколкото ползи, поради което не се явява ефективно. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в конкретния случай би било крайно нецелесъобразно и би причинило значително забавяне и трудности за възложителя при организирането и провеждането на процедурата, което ще отложи във времето определянето на изпълнителите. Това крие сериозни рискове от невъзможност за изпълнение в срок и с необходимото качество.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 270000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На 10.12.2016 г. около 05:40 ч. при навлизане на влакова композиция от двадесет и шест цистерни в гарата на село Хитрино, на 20 км от Шумен, дванадесет от цистерните дерайлират и се взривяват. Над двеста огнеборци, полицаи и служители на „Гражданска защита“ работиха по преодоляване на последствията от взрива. Операцията по обезопасяването на композицията продължи повече от десет дни. Тежкият инцидент отне живота на 7 души, десетки бяха ранени. Материални щети са нанесени на повече от 150 къщи и други обществени сгради. Напълно разрушени са част от проводите, транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея. Със заповед на областния управител Донка Иванова в община Хитрино бе обявено бедствено положение, което остана в сила до приключване на операцията по обезвреждане на цистерните. Достъп до село Хитрино бе ограничен за повече от 20 дни. За преодоляване на последствията от инцидента, Европейската комисия отпусна незабавно 20 000 000 лева. Средствата са от Програмата за развитие на селските райони и ще бъдат използвани за реализиране на инфраструктурни проекти на територията на общината с цел преодоляване на последиците от инцидента и за предприемане на спешни действия за незабавно възстановяване нормалното функциониране и начина на живот на хората. Съгласно официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните, издадена на основание чл. 34, ал. 1, 2, 3, 6 и 7, във връзка с чл. 29, ал. 8, чл. 33, ал.2 и 3 и т. 19, 20, 23 и 24 от § 1 от допълнителните разпоредби от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. за прилагане на Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“, от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., е определен период за прием на заявления за подпомагаме за община Хитрино с начална дата 16.01.017 г. и крайна дата 16.03.2017 г. за допустими дейности по чл. 4, т.1, 2, 3, 6, 7 или 8 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. Предвид непредвидимостта на инцидента, респективно последиците от настъпването му и предоставената възможност за преодоляване на последиците, чрез обявяване на прием, на заявления за подпомагане, за община Хитрино възниква необходимост от неотложно възлагане на обществена поръчка с предмет: „Предоставяне на консултантски услуги при разработване и окомплектоване на проектни предложения за кандидатстване по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ към Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. и изготвяне на анализ „разходи-ползи“ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи”, с което се цели да се осигури необходимата подкрепа на община Хитрино от страна на компетентен екип консултанти при изготвяне и окомплектоване на проектни предложения за кандидатстване по подмярка 7.2 Предоставеният срок за прием 16.01.017 г. - 16.03.2017 г. е крайно недостатъчен за подготовка и провеждане на процедура, (не могат да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне по ЗОП) избор на изпълнител, подписване на договор, изработване на заявления и анализ „разходи-ползи“. Продължава в РАЗДЕЛ VII: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

1. „КОНСУЛТАЦИИ БГ“ ООД, УЛ. СЪЕДИНЕНИЕ № 82, ет. 1, ГР. ШУМЕН, Тел.: 0899874829, УПРАВИТЕЛ: ПАВЛИН ГРИГОРОВ 2. ЕВРОПРОГРАМКОНСУЛТ“ ЕООД Ж.К. ГЕО МИЛЕВ, БЛ. 255, ВХ. Г, ЕТ. 7, АП. 67, ГР. СОФИЯ 1111, Тел.: 0879213383, УПРАВИТЕЛ: ПЕТЪР ЕЛЕН ПЕТРОВ;

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължава от РАЗДЕЛ V: МОТИВИ Предвид гореизложеното, решението за възлагане на поръчката по ред на чл. 79, ал.1, т.4 е породена от настъпване на изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, предизвикани от непредвидими за възложителя събития – авария, катастрофа, които увредиха и могат да доведат до последващо възникване на опосност както за живота и здравето на хората, така и за обществения ред, и могат съществено да затруднят и да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. За преодоляване на последиците не могат да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне по ЗОП, а обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност не се дължат на възложителя. Съществуващата реалната опасност за живота и здравето на хората и за обществения ред е предпоставка за нанасяне на големи икономически загуби и съществени затруднения, както и нарушаване нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности, на възложителя, поради което считам за обосновано предприемането на неотложни действия за ограничаване и ликвидиране на материални щети, нанесени на обществени сгради, проводи, транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея, чрез незабавен избор на изпълнител за предоставяне на консултантски услуги при разработване и окомплектоване на проектни предложения за кандидатстване, предмет на разглежданото договаряне с цел осигуряване на своевременно подаване на заявления за подпомагане в определения от Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ) срок, пълнота и цялост на окомплектоване на необходимите изискуеми документи.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на решението за провеждане на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.01.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Ахмед Мехмед Ахмед

VIII.2) Длъжност

Заместник - кметът на Община Хитрино - упълномощен със Заповед № РД – 416/03.12.2015 год.