00712-2016-0010
Технически редакции | ||
01.12.2016 13:42 ч. : | 01/12/2016 13:31 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
01.12.2016 13:42 ч. : | 01/12/2016 13:31 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
01.12.2016 13:43 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-Поморие:
Решение за откриване на процедура
І: Възложител
Публичен
BG341, Община Поморие, гр.Поморие, ул. Солна № 5, За: инж.Кунчо Гайдов, България 8200, Поморие, Тел.: 0596 22004, E-mail: mayor@pomorie.bg, Факс: 0596 25236
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://pomorie.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://212.5.131.50:81/proc/ZopView.aspx?DosieID=264.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
Сметосъбиране и сметоизвозване на битовите отпадъци, почистване на териториите за обществено ползване, измиване на улиците, снегопочистване и опесъчаване на улиците в Община Поморие
Предмет на обществената поръчка: СМЕТОСЪБИРАНЕ И СМЕТОИЗВОЗВАНЕ НА БИТОВИТЕ ОТПАДЪЦИ, ПОЧИСТВАНЕ НА ТЕРИТОРИИТЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНО ПОЛЗВАНЕ, ИЗМИВАНЕ НА УЛИЦИТЕ, СНЕГОПОЧИСТВАНЕ И ОПЕСЪЧАВАНЕ НА УЛИЦИТЕ В ОБЩИНА ПОМОРИЕ, включва:І. Сметосъбиране и сметоизвозване: Дейностите сметосъбиране и сметоизвозване са свързани с твърдите битови отпадъци, генерирани на територията на Община Поморие.1.Вид и количество на отпадъците, които се обслужват и са предмет на поръчката:1.1. Вид на отпадъци:- „Битови отпадъци”, като към битовите отпадъци се приравняват и :„Растителни отпадъци” и„Сгурия от битово отопление”- появява се сезонно през отоплителния период;2. Дейности сметосъбиране и сметоизвозване.ІІ. Поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване:Включва дейностите: метене /ръчно и машинно/, миене /машинно/ и дейности по зимно почистване на териториите за обществено ползване.
НЕ
НЕ
НЕ
Съгласно разпоредбата на чл. 178, ал. 5 възложителя не е длъжен да мотивира в обявлението невъзможността за разделяне на обособени позиции на поръчка, която е за доставки или услуги.
НЕ
V: Мотиви
На 03.12.2012г. в гр. Поморие, на основание Закона за обществените поръчки и Решение № ОП-005-2011/27.08.2012г. на Кмета на Община Поморие във връзка с проведена процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране и сметоизвозване на битовите отпадъци, почистване на териториите за обществено ползване, измиване на улиците, снегопочистване и опесъчаване на улиците в Община Поморие”, е сключен договор № Д-370/03.12.2012г. между Община Поморие и „РТК” ООД. Срокът на действие на договора изтича на 03.12.2016г. Във връзка с това е необходимо да се възложи по съответния ред на фирмата изпълнител на настоящия договор да продължи дейността си до сключване на нов договор, като мотивите за това са следните: 1.До момента няма утвърдена методика за определяне на размера на такса битови отпадъци към ЗР на ЗИД на ЗМДТ, съгласно параграф „13а. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2015 г., в сила от 01.01.2016 г.) До 31 март 2016 г. Министерският съвет съвместно с Националното сдружение на общините в Република България разработва методика за изготвяне на план-сметката с необходимите разходи за дейностите и за видовете основи, които служат за определяне размера на таксата за битови отпадъци, и внася в Народното събрание проект за изменение на чл. 66 и 67”. До настоящия момент не са изпълнени разпоредбите на паргр.13а, като не е разработена и утвърдена методика за план-сметка и не е приет окончателно проект за изменение на чл.66 и 67 от ЗМДТ. Това води до неяснота, относно всички основи и услуги по които ще се определя таксата, дали ще е на количество и/или килограм, дали ще е на ползвател и как ще се определи размера на генерираното количество битови отпадъци на едно лице годишно, дали ще се възприеме при невъзможност да се установи на количество и ползвател и трета основа, например квадратура на помещение или УПИ и т.н. Всичко това оказва съществено влияние върху възможността ясно и точно да се определи техническото задание за поръчката по отношение на точното определяне на количеството генерирано от всеки субект, а когато това е невъзможно, справедливо да се определи дължимото по някой от другите способи, така, че тази услуга успешно да се самофинансира и справедливо да се идентифицира генерираното количество отпадъци от всеки субект и дължимото срещу него заплащане. Тъй като изпълнителят на услугата по сметосъбиране и сметопочистване ще е основният фактор, който може да установи количеството на генерираните отпадъци и да идентифицира причинителя или притежателя на отпадъците, затова и следва да се създаде подходящия механизъм за обратна връзка и оптимално идентифициране на тези субекти, като не се допуска заплащане и обслужване различно от полагащото се по съответния приет метод.2.Министерството на околната среда и водите подготви проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба 7 от 19.12.2013г. за реда и начина за изчисляване и определяне на размера на обезпеченията и отчисленията при депониране на отпадъци.
РТК ООД ЕИК 122082104, УЛ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ №23, РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ГР. ЕЛИН ПЕЛИН, Тел.: 02/9382780 УПРАВИТЕЛ: НИКОЛАЙ ИЛИЕВ
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Продължение на мотивите: По настояване на Националното сдружение на общините в Р България са предложени намалени размери на отчисленията за депониране по чл.64 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за периода 2017-2019г., предвид продължаващия процес на изграждане на необходимата инфраструктура за изпълнение на въведените високи изисквания и задължения със ЗУО и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане.3.Октомври 2016г. МОСВ публикува проект на нова Наредба за разделното събиране и третиране на биоотпадъците. В проекта на Наредбата са взети предвид изискванията на Закона за управление на отпадъците (ЗУО), съгласно който общините трябва да предприемат мерки за насърчаване на разделното събиране и третиране на биоотпадъците, чрез компостиране и анаеробно разграждане, с което да се постигне изпълнението на целите по чл. 31, ал. 1 от ЗУО а именно:- най-късно до 1 януари 2020г. подготовка за повторна употреба и рециклиране на отпадъчни материали, включващи хартия и картон, метал, пластмаса и стъкло от домакинствата и подобни отпадъци от други източници на не по-малко от 50 на сто от общото тегло на тези отпадъци;-най-късно до 31 декември 2020 г. ограничаване на количеството депонирани биоразградими битови отпадъци до 35 на сто от общото количество на същите отпадъци, образувани в Р България през 1995 г.В проекта на Наредбата са регламентирани задълженията към общините за прилагане на системи за разделно събиране и рециклиране на биоотпадъците, както и информация за изчисляване изпълнението на целите по чл. 31, ал. 1 от ЗУО.Въпросите за третирането са от особена важност предвид бъдещите две процедури, които в най-скоро време се очакват да бъдат отворени и финансирани по ОПОС 2014 -2020г. „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ и „Проектиране и изграждане на анаеробни инсталации за разделно събрани биоразградими отпадъци“ с бенефициенти конкретни общини. Община Поморие разполага с изготвен морфологичен анализ на битовите отпадъци в съответствие с Методиката за определяне на морфологичния състав на битовите отпадъци, утвърдена със Заповед №РД-744/29.09.2012г. на Министъра на околната среда и водите. Тъй като в дадените указания в Методиката не е посочено изрично, че периодът предмет на морфологичния анализ, следва да бъде извършен в рамките на една календарна година, изготвения до момента морфологичен анализ на отпадъците на Община Поморие обхваща три сезона: пролет, лято и есен. В указанията е допуснато, че консуматорските и потребителски навици в различните сезони на годината влияят върху състава на генерираните отпадъци и резултатите зависят от годишните сезони, което налага Община Поморие да предприеме действия по провеждане на пробонабиране и обобщаване на данните за сезон „зима” 2016г., с цел изследването да обхване четирите годишни сезона. Морфологичният анализ дава ясна оценка на отпадъчните потоци в общото количество генерирани на територията на общината отпадъци, както и количеството на битовите отпадъци подлежащи на депониране т.е дейността по сметосъбиране и сметоизвозване, която предстои да се възложи на фирма изпълнител. Отчетът от дейността по сметосъбирането и сметоизвозването на фирмата изпълнител по настоящия договор в т.ч. количествата на генерираните отпадъци за 2016г. и третирането им към регионалната система за управление на отпадъците, постъпва в общинската администрация в началото на следващата календарна година.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197 от ЗОП.
01.12.2016 г.
VIII: Възложител
Иван Атанасов Алексиев
Кмет на Община Поморие