Версия за печат

00537-2016-0047

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер З-1-760 от дата 29.11.2016 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 129009070

BG412, ДП ФОНД ЗАТВОРНО ДЕЛО, бул. Ген. Н. Столетов 26, За: Елза Христова - Трайкова, България 1309, София, Тел.: 02 9319295, E-mail: gu@dpfzd.com, Факс: 02 4916063

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://www.dpfzd.com/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.dpfzd.com/profil-na-kupuvacha/proceduri-po-zop/dostavka-na-hranitelni-stoki-i-napitki-za-nuzhdite-na-tp-pri-dpfzd-po-4-chetiri-obosobeni-pozitsii/.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Подобряване на условията за изпълнение на наказанията


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“, по 4 /четири/ обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бургас при ДПФЗД; Обособена позиция № 2 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пазарджик при ДПФЗД; Обособена позиция № 3„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Плевен при ДПФЗД; Обособена позиция № 4 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Сливен при ДПФЗД

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“, по 4 /четири/ обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бургас при ДПФЗД; Обособена позиция № 2 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пазарджик при ДПФЗД; Обособена позиция № 3„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Плевен при ДПФЗД; Обособена позиция № 4 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Сливен при ДПФЗД

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 749000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

ДА

Обща стойност на поръчката, част от която се възлага с настоящата процедура:
Стойност, без да се включва ДДС: 3557942 BGN
Списък на останалите процедури с кратко описание на техния предмет

„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Белене при ДПФЗД; Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бобов дол при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бургас при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Варна при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Ловеч при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пазарджик при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Плевен при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пловдив при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Сливен при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Смолян при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Стара Загора при ДПФЗД; „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП София при ДПФЗД


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

С решение № 3-11/12.01.2016 г. Държавно предприятие „Фонд затворно дело“ ( ДПФЗД) е открита процедура за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции за ТП Враца. В 14 дневния срок от откриването й постъпват жалби с искане за налагане на временна мяра „спиране“ на процедурата. Жалбите са от фирми, които не подават документи, а единствено обжалват. С тези действия се възпрепятства законосъобразния избор на изпълнител за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода избор. При прекъсваемост на процеса по доставка на определено регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, има реална опасност от създаване на размирици в затворите (бунтове, неподчинение, неизпълнение на трудови задължения, жалби до омбудсман, президент и премиер, както и жалби до министъра на правосъдието, Омбудсман в търсене на законово регламентирани им права).Следва да се отбележи, че дейността по осигуряване на съответните хранителни продукти за търговски обекти в местата за лишаване от свобода, са част от основните нормативни задължения на ДПФЗД. Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗИНЗС предприятието осъществява дейността си чрез приходи от стопанска дейност и други дейности, насочени към планиране и управление на процесите, свързани с подобряване на условията на труд, чрез оптимизиране на стопанската дейност, която е източник за финансиране на средства за подобряване на условията. Стопанската дейност извършена от лишените от свобода в условията на пазарна конкуренция, дава възможност за увеличаване на заетостта и нивото на ресоциализация, включваща професионално-техническата подготовка на лишените от свобода. Посочените обстоятелства обективно нарушават нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, а именно осъществяването на управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанията съгласно чл. 37, ал. 1 от ЗИНЗС, и попадащи в хипотезата на парг. 1, т. 8 от ЗОП. С оглед непрекъсваемостта на доставките, на хранителните стоки за лавки и бюфети към ТП в затворите и поправителни домове към ДПФЗД и за задоволяване на определени нормативно регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, следва да се предприемат действия по неотложно възлагане на поръчката, поради изключителни обстоятелства увреждащи обществения ред водещи до нарушение на нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, за което се прилага реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП. С решение № З-1-538/23.08.2016 г. на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП е открита процедура с предмет: „Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: поз. 1 „Доставка на храни и напитки“; поз. 2 „Доставка на тютюневи изделия“; поз. 3. „Доставка на нехранителни продукти“; поз. 4. „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; поз. 5. „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен/. По позиция поз. 1 - „Доставка на храни и напитки“ е избран изпълнител и е сключен договор рег. № 1-1426-38/14.09.2016 г. с „Фууд Деливъри Експрес“ ЕООД. Продъжлава в раздел VII

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

Доби Ел“ ЕООД, „ВМВ“ ЕООД, „Стед -88“ ООД, „Екватор“ ЕООД, „Понс Комерс“ ЕООД, „Интерфууд Средец“ ЕООД, „Капина – 71“ ООД, „Есен Комерс“ ЕООД, „Артемида“ ЕООД, „Туида Груп“ ООД, Метро Кеш енд Кери ЕООД

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: З-1-708 от 31.10.2016 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00537-2016-0045

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Като резултат от доклада, по безспорен начин се обуславят изводите за неизпълнение на задълженията по договора от страна на „ФУУД ДЕЛИВЪРИ ЕКСПРЕС“ ЕООД, изразяващо се в неспазване на утвърдения график за доставки, частично изпълнение на заявките в количествен и качествен план, неспазване изискванията съгласно техническата спецификация на възложителя и др. ДПФЗД осъществява управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанията, каквато е и дейността по доставката на хранителни продукти и напитки в местата за лишаване от свобода. Некоректното изпълнение на договорните задължения от страна на изпълнителя, възпрепятства нормалния жизнен стандарт на лишените от свобода, от една страна, и реализирането на търговската дейност на предприятието от друга. Същото води до ескалираща ситуация в местата за лишаване, което застрашава живота и здравето на служителите от ДПФЗД и нормативно регламентираната дейност на предприятието. Във връзка с неизпълнение на договора от страна на изпълнителя по смисъла на чл. 26 ал. 1 от договор № 1-1426-38/14.09.2016 г. възложителя е изпратил писмено предизвестие за прекратяване на договора, считано от 10.11.2016 г., което наложи стартиране на процедура по реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП. С решение рег. № З-1-708/31.10.2016 г. беше открита процедура с предмет: „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“, по 13 обособени позиции. За обособени позиции №№ 1,2,6,9,12 и 13 е сключен договор рег. № 1-1654-21/16.11.2016 г. За обособена позиция № 11 е сключен договор рег. №1-1654-24/17.11.2016 г. За обособена позиция № 5 е сключен договор рег. № 1-1654-30/21.11.2016 г. Процедурата беше прекратена по обособена позиция № 4 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Враца при ДПФЗД“ на основание чл.110, ал.1, т.1 от ЗОП. С решение рег. № З-1-733/16.11.2016 г. беше открита процедура по реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП с предмет: „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Враца при ДПФЗД“. Обособени позиции №№ 3,7,8, и 10 бяха прекратени на основание чл.110, ал.1, т.2 от ЗОП поради това, че офертите на участниците не отговаряха на изискванията на възложителя по смисъла на т. 25, § 2 от Допълнителните разпоредби на ЗОП и на основание чл. 107, т .2, буква „а“ от ЗОП. Предвид, което след срока на обжалване се открива процедура с настоящия предмет: Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“, по 4 /четири/ обособени позиции, както следва: обособена позиция № 1 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бургас при ДПФЗД; обособена позиция № 2 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пазарджик при ДПФЗД; обособена позиция № 3„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Плевен при ДПФЗД; обособена позиция № 4 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Сливен при ДПФЗД.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подаде в 10 дневен срок, на основание чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

29.11.2016 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Русенов Иванов

VIII.2) Длъжност

Изпълнителен директор