00940-2016-0001
Технически редакции | ||
23.11.2016 09:16 ч. : | 22/11/2016 17:47 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
23.11.2016 09:16 ч. : | 22/11/2016 17:47 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
23.11.2016 09:17 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
І: Възложител
Публичен
BG411, Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, ул. Леге №2-4, За: Станислав Ангелов, България 1000, София, Тел.: 02 9407950, E-mail: s.angelov@sme.government.bg, Факс: 02 9407993
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.sme.government.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.sme.government.bg/?p=35447.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Надграждане и разширяване на уеб базираната информационна система за обслужване и вътрешна комуникация между българските служби по търговско-икономически въпроси в чужбина /СТИВ/ и ИАНМСП”
Надграждането и разширяване на уеб базираната информационна система за обслужване и вътрешна комуникация между българските служби по търговско-икономически въпроси в чужбина /СТИВ/ и ИАНМСП”, предмет на настоящата обществена поръчка, има за цел да подобри информационната среда за успешното реализиране на гореизброените ангажименти, както и да създаде подходящи условия, чрез информационна система да се синхронизира дейността по успешно интернационализиране на МСП, в изпълнение на приоритетите на ИАНМСП и СТИВ. Надградената и разширена уеб базирана информационна система за обслужване и вътрешна комуникация между българските служби по търговско-икономически въпроси в чужбина /СТИВ/ и ИАНМСП следва да създаде възможност на потребителите и да общуват, обменят структурирана по отрасли, теми, държави и региони информация, предназначена да повиши експортния потенциал на българските МСП. Също така следва да бъде доразвита съществуващата система с допълнителни и разширени функционалности, позволяващи представителите на СТИВ и ИАНМСП да провеждат съвместни срещи, предварително планирани и потвърдени в системата, спрямо часовите зони и ангажираността на участниците. Системата след разширяването следва да осигури възможност на участниците да обменят съобщения, а също така и да провеждат дискусии по определени теми в специално обособен за целта форум. Ежедневната работа на СТИВ води до генериране на голямо количество данни с контактна информация. За целта в системата следва да има функционалност, позволяваща автоматизираното обработване и съхраняване на контактни данни от визитни карти от администратор. В рамките на настоящата обществена поръчка Изпълнителят следва да реализира исканото надграждане и разширяване на уеб базираната информационна система за обслужване и вътрешна комуникация между българските служби по търговско-икономически въпроси в чужбина /СТИВ/ и ИАНМСП, като използва системното обезпечаване и реализирани разработки в предходна обществена поръчка за създаването на ИС. Надградената и разширена ИС трябва да предоставя всички вече разработени и внедрени функционалности, както и описаните в настоящият документ нови и разширени функционалности. При изпълнение на поръчката за разширяване и надграждане, Изпълнителят следва да запази съществуващите потребители, като надгради и разшири потребителските роли и права. Цел на проекта С надграждането и разширяването на Информационната система ще се подобрят и разширят функционално създадените динамични и активни инфраструктура и инструменти, предназначени да улеснят достъпа и комуникацията между ИАНМСП и СТИВ в полза и подкрепа на насърчаването на интернационализацията на МСП. Целта на ИАНМСП е чрез съвременно информационно–технологично решение да създаде среда, в която СТИВ и ИАНМСП да предоставят и обменят информация за потенциални и съществуващи пазари и възможности за насърчаването и подкрепа на интернационализация на българските МСП, а така също и да комуникират по между си, за оптимизиране на дейността на двете структури и изпълнение на приоритетите на ИАНМСП. Чрез надградените и разширени функционалности на ИС ИАНМСП ще разполага с инструменти за улеснено, точно и бързо извличане на информация за отчети и анализи за дейността на СТИВ и на самата агенция, необходими за насърчаване на интернационализацията на МСП. Очаквани резултати Чрез реализацията на проекта за надграждане и разширяване на ИС, системата ще предоставя възможности за: • Дефиниране на срещи на ИАНМСП със СТИВ, както и между СТИВ с отчитане на времевите различия спрямо локацията; • Комуникация между участниците в системата; • Създаване на събития от СТИВ и/или ИАНМСП; • Форум на ИАНМСП и СТИВ; • Създаване на контактни листи от сканирани изображения на визитни картички; • Справочна част, съдържаща инструменти за извличане на анализи и справки по дейности.
НЕ
НЕ
НЕ
Доставката може да бъде извършена от един доставчик и не е необходимо да бъде разделяна на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
Внедрената уеб базирана информационна система за обслужване на българските служби по търговско-икономически въпроси в чужбина – СТИВ, използвана от ИАНМСП, е разработена и доставена от „Айсиджен Корпорейшън“ ЕООД, ЕИК 123503218, след проведена обществена поръчка по реда на ЗОП. Всяко следващо надграждане на системата чрез доставка на допълнителни модули/функционалности се явява надстройка на предходната система и ползва нейните данни. Възложител на доставената от „Айсиджен Корпорейшън“ ЕООД система е ИАНМСП, като авторските права, съгласно сключения договор принадлежат на доставчика. Съгласно чл. 10, т. 4 и чл. 11, ал. 2, т. 6 от договора изпълнителя притежава авторските права върху доставената система, като не се допуска извършването на каквато и да е техническа намеса по отношение работата на програмното осигуряване, включително промяна или модификация на програмния код, структурата на базата данни от възложителя или трети страни. В края на 2016 г. с решение на Министерския съвет са отпуснати допълнителни средства на агенцията, с които реално може да бъде доразвита системата. В агенцията е извършен анализ на ефективността от приложението на системата съпоставена към нуждите на възложителя. Достигна се до решение, че възникналите в процеса на работа казуси могат да се преодолеят чрез създаване на възможност на потребителите и да общуват, обменят структурирана по отрасли, теми, държави и региони информация, предназначена да повиши експортния потенциал на българските МСП. Също така следва да бъде доразвита съществуващата система с допълнителни и разширени функционалности, чрез доставка, позволяващи представителите на СТИВ и ИАНМСП да провеждат съвместни срещи, предварително планирани и потвърдени в системата, спрямо часовите зони и ангажираността на участниците. Системата след разширяването следва да осигури възможност на участниците да обменят съобщения, а също така и да провеждат дискусии по определени теми в специално обособен за целта форум. Възлагането на дейностите по надграждането на информационния продукт на друг изпълнител, различен от „Айсиджен Корпорейшън“ ЕООД би представлявало техническа намеса по отношение работата на програмното осигуряване и извършването на такива дейности е в разрез с изключителните права на изпълнителя, установени и защитени с горепосочената алинея от договора. В тази връзка и на основание чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗОП, възложителят избира процедура на договаряне без предварително обявление по чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП, тъй като са налице изключителни права, включително права на интелектуална собственост. Чрез реализацията на проекта за надграждане и разширяване на ИС, системата ще предостави възможности за: Дефиниране на срещи на ИАНМСП със СТИВ, както и между СТИВ с отчитане на времевите различия спрямо локацията; Комуникация между участниците в системата; Създаване на събития от СТИВ и/или ИАНМСП; Форум на ИАНМСП и СТИВ; Създаване на контактни листи от сканирани изображения на визитни картички; Справочна част, съдържаща инструменти за извличане на анализи и справки по дейности на вече изградена (съществуваща), внедрена и работеща софтуерна архитектура. Във въпросната архитектура се включват функционалности, изградени на база авторският продукт ICYGEN .NET Core 1.0, както и набор от специфично разработени интерфейси, класови структури, методи, алгоритми, база данни, алгоритми за случаен избор, програмна логика, изпълнявана в приложния слой, асинхронни заявки към сървъра и сървърна логика за обслужване на асинхронни заявки, HTML, CSS и специфична логика, обект на софтуерен програмен код, който е собственост на "Айсиджен Корпорейшън" ЕООД и се ползва със защитата на Закона за авторско право и сродните му права. прдодължава в раздел 7.1 допълнителна информация.
Айсиджен Корпорейшън ООД, ул. Професор Хараламби Тачев 16, България 1164, София
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
продължение от Мотиви: От описаната фактическа обстановка и представените доказателства е видно, че дружеството, поканено за участие в процедурата, е единственият носител на авторските права върху софтуерния продукт – уеб базирана информационна система за обслужване на българските служби по търговско-икономически въпроси в чужбина – СТИВ и възлагането на развитието й на друго лице, чрез дотавка на допълнителни функционалности/модули би довело до нарушаване на тези права. Доколкото избраното правно основание за договаряне е свързано с наличие на продукт, явяващ се обект на защита по смисъла на ЗАПСП, следва да се има предвид, че с настоящата процедура не се цели закупуване и въвеждане на цялостна по същността си система, а единствено да се добави/закупи функционалност и да се надгради вече съществуваща такава, чрез доставка, така че тя да продължи да обслужва нуждите на възложителя, заради които е била закупена. В този смисъл, е съобразено допълнителните работи в логически, функционален и финансов аспект да са съпоставими с първоначалното възлагане. Наличните функционалности на сегашната софтуерна система не могат да се надградят с други, които да бъдат доставени от друг изпълнител, без това да промени по някакъв начин и наруши ползваемостта на същестуващата софтуерна система. Т.е. налична е технологична несъвместимост между съществуващата доставена и това, което ще се надгражда, чрез доставка, поради ползване на собствен програмен код, на модулите. От горепосоченото е видно, че е налице хипотезата на чл. 79, ал. 1, т. 3, б. „в“ от ЗОП, съгласно която публичните възложители могат да прилагат процедура на договаряне без предварително обявление, когато поръчката може да бъде изпълнена само от определен изпълнител поради наличие на изключителни права, включително на права на интелектуална собственост, каквито са авторските права върху посочената информационна система.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 196, ал. 1 от ЗОП на обжалване подлежи всяко решение на възложителите по процедура за възлагане на обществена поръчка. Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на решението за провеждане на процедурата
22.11.2016 г.
VIII: Възложител
Никола Руменов Стоянов
Зам. Изпълнителен директор на ИАНМСП с правомощия по чл. 7, ал. 2 от ЗОП, съгласно Заповед РД-13-135/22.11.2016г.