Версия за печат

00537-2016-0045

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер З-1-708 от дата 31.10.2016 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 129009070

BG412, ДП ФОНД ЗАТВОРНО ДЕЛО, бул. Ген. Н. Столетов 26, За: Елза Христова - Трайкова, България 1309, София, Тел.: 02 9319295, E-mail: gu@dpfzd.com, Факс: 02 4916063

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://www.dpfzd.com/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.dpfzd.com/profil-na-kupuvacha/proceduri-po-zop/dostavka-na-hranitelni-stoki-i-napitki-za-nuzhdite-na-tp-pri-dpfzd-po-13-trinadeset-obosobeni-pozitsii/.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Подобряване на условията за изпълнение на наказанията


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“, по 13 /тринадесет/ обособени позиции, както следва: -Обособена позиция № 1 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Белене при ДПФЗД; - Обособена позиция № 2 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бобов дол при ДПФЗД; -Обособена позиция № 3 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бургас при ДПФЗД; -Обособена позиция № 4 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Варна при ДПФЗД; - Обособена позиция № 5 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Враца при ДПФЗД; -Обособена позиция № 6 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Ловеч при ДПФЗД; -Обособена позиция № 7 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пазарджик при ДПФЗД; -Обособена позиция № 8 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Плевен при ДПФЗД; -Обособена позиция № 9 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пловдив при ДПФЗД; -Обособена позиция № 10 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Сливен при ДПФЗД; -Обособена позиция № 11 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Смолян при ДПФЗД; -Обособена позиция № 12 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Стара Загора при ДПФЗД; -Обособена позиция № 13 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП София при ДПФЗД

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

„Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“, по обособени позиции, както следва: -Обособена позиция № 1 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Белене при ДПФЗД; -Обособена позиция № 2 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бобов дол при ДПФЗД; -Обособена позиция № 3 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Бургас при ДПФЗД; -Обособена позиция № 4 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Варна при ДПФЗД; -Обособена позиция № 5 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Враца при ДПФЗД; -Обособена позиция № 6 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Ловеч при ДПФЗД; -Обособена позиция № 7 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пазарджик при ДПФЗД; -Обособена позиция № 8 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Плевен при ДПФЗД; -Обособена позиция № 9 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Пловдив при ДПФЗД; -Обособена позиция № 10 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Сливен при ДПФЗД; -Обособена позиция № 11 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Смолян при ДПФЗД; -Обособена позиция № 12 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП Стара Загора при ДПФЗД; -Обособена позиция № 13 „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП София при ДПФЗД

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Процедурата се открива като самостоятелна, поради това че същата е била част от самостоятелна обособена позиция на процедура с предмет: „Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: поз. 1 „Доставка на храни и напитки“; поз. 2 „Доставка на тютюневи изделия“; поз. 3. „Доставка на нехранителни продукти“; поз. 4. „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; поз. 5. „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен/, открита с решение № З-1-538/23.08.2016 г.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3667942 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

През месец февруари и началото на март 2016г. в Държавно предприятие „Фонд затворно дело“ ( ДПФЗД) са открити процедури за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции за всички ТП и ЗО към ДПФЗД, общо 13 бр. В 14 дневния срок от откриването им, и по 13-те процедури постъпват жалби с искане за налагане на временна мяра „спиране“ на процедурата. Жалбите са от фирми, които не подават документи, а единствено обжалват. С тези действия се възпрепятства законосъобразния избор на изпълнител за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода избор. При прекъсваемост на процеса по доставка на определено регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, има реална опасност от създаване на размирици в затворите (бунтове, неподчинение, неизпълнение на трудови задължения, жалби до омбудсман, президент и премиер. Както и жалби до министър на правосъдието, Омбудсман в търсене на законово регламентирани им права).Следва да се отбележи, че дейността по осигуряване на съответните нехранителни продукти за търговски обекти в местата за лишаване от свобода, са част от основните нормативни задължения на ДПФЗД. Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗИНЗС предприятието осъществява дейността си чрез приходи от стопанска дейност и други дейности, насочени към планиране и управление на процесите, свързани с подобряване на условията на труд, чрез оптимизиране на стопанската дейност, която е източник за финансиране на средства за подобряване на условията. Стопанската дейност извършена от лишените от свобода в условията на пазарна конкуренция, дава възможност за увеличаване на заетостта и нивото на ресоциализация, включваща професионално-техническата подготовка на лишените от свобода. Посочените обстоятелства обективно нарушават нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, а именно осъществяването на управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанията съгласно чл. 37, ал. 1 от ЗИНЗС, и попадащи в хипотезата на парг. 1, т. 8 от ЗОП. С оглед непрекъсваемостта на доставките, на хранителните стоки за лавки и бюфети към ТП в затворите и поправителни домове към ДПФЗД и за задоволяване на определени нормативно регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, следва да се предприемат действия по неотложно възлагане на поръчката, поради изключителни обстоятелства увреждащи обществения ред водещи до нарушение на нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, за което се прилага реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП. С решение № З-1-538/23.08.2016 г. на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП е открита процедура с предмет: „Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: поз. 1 „Доставка на храни и напитки“; поз. 2 „Доставка на тютюневи изделия“; поз. 3. „Доставка на нехранителни продукти“; поз. 4. „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; поз. 5. „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен/. По позиция поз. 1 - „Доставка на храни и напитки“ е избран изпълнител и е сключен договор рег. № 1-1426-38/14.09.2016 г. с „Фууд Деливъри Експрес“ ЕООД. Продъжлава в раздел VII

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"Брадърс Комерс" ООД, "ВДН Трейд" АД, "Варна оборот" ЕООД, "СЕНЮ" ООД, "Литекс Комерс" АД, "Панда ИП" ЕООД, "Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, "Туида Груп" ООД, "КАПИНА -71" ООД, "Даракчиев" ООД, "Салдо" ЕООД, "Финес" ООД, "Стед - 88" ООД, "Екватор" ЕООД, "Памела Комерс" ЕООД

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: З-1-538 от 23.08.2016 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00537-2016-0039

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

В процеса на изпълнение на цитирания договор, в деловодството на ДПФЗД постъпват писмени сигнали от страна на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ – Министерство на правосъдието, служители обслужващи лавките към местата за лишаване от свобода, както и множество жалби от лишени от свобода и техни близки при изпълнението на договорните задължения с „ФУУД ДЕЛИВЪРИ ЕКСПРЕС“ ЕООД, изразяващи се в закъсняване на доставките, разминаване между доставени стоки и заявени такива, разминаване и завишаване на цените на доставяните и оферираните в ценовото предложение на изпълнителя, неразделна част от договора. Проведени бяха многократни разговори с представители на фирмата – изпълнител, с цел отстраняване на допуснатите нарушения при изпълнението. Въпреки проведените срещи продължиха да постъпват сигнали за неизпълнение на договора. След осъществяване на проверката от страна на комисията по места, назначена от възложителя по разпореждане на зам.-министъра на правосъдието и по решение на Управителния съвет на ДПФЗД, заповед рег. № З-1-649/10.10.2016 г. за назначаване на комисия беше изготвен Доклад № 1-1426-28/19.10.2016 г., в който бяха отразени констатациите по изпълнението на договора за доставка на хранителни стоки и напитки, подкрепени със снимков материал, приложени заявки за доставки от служителите на ДПФЗД и стокови разписки за доставени стоки. Като резултат от доклада, по безспорен начин се обуславят изводите за неизпълнение на задълженията по договора от страна на „ФУУД ДЕЛИВЪРИ ЕКСПРЕС“ ЕООД, изразяващо се в неспазване на утвърдения график за доставки, частично изпълнение на заявките в количествен и качествен план, неспазване изискванията съгласно техническата спецификация на Възложителя и др. ДПФЗД осъществява управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанията, каквато е и дейността по доставката на хранителни продукти и напитки в местата за лишаване от свобода. Некоректното изпълнение на договорните задължения от страна на изпълнителя, възпрепятства нормалния жизнен стандарт на лишените от свобода, от една страна, и реализирането на търговската дейност на предприятието от друга. Същото води до ескалираща ситуация в местата за лишаване, което застрашава живота и здравето на служителите от ДПФЗД и нормативно регламентираната дейност на предприятието. Във връзка с неизпълнение на договора от страна на изпълнителя по смисъла на чл. 26 ал. 1 от Договор № 1-1426-38/14.09.2016 г., е възложителя е изпратил писмено предизвестие за прекратяване на същия, рег. № 1-1426-80/31.10.2016 г., което от своя страна налага стартиране на процедура по реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП с предмет „Доставка на хранителни стоки и напитки за нуждите на ТП при ДПФЗД“ .

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подаде в 10 дневен срок, на основание чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

31.10.2016 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Ивайло Иванов Драганов

VIII.2) Длъжност

За изпълнителен директор /съгл. заповед № З-1-706/31.10.2016 г./