00537-2016-0043
Технически редакции | ||
07.10.2016 16:00 ч. : | 07/10/2016 15:49 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
07.10.2016 16:00 ч. : | 07/10/2016 15:49 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
07.10.2016 16:02 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
І: Възложител
Публичен
BG412, ДП ФОНД ЗАТВОРНО ДЕЛО, бул. Ген. Н. Столетов 26, За: Елза Христова - Трайкова, България 1309, София, Тел.: 02 9319295, E-mail: gu@dpfzd.com, Факс: 02 4916063
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): https://www.dpfzd.com/.
Адрес на профила на купувача (URL): https://www.dpfzd.com/profil-na-kupuvacha/proceduri-po-zop/dostavka-na-nehranitelni-produkti/.
Публичноправна организация
Друг: Подобряване на условията за изпълнение на наказанията
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Доставка на нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“ към ДПФЗД
„Доставка на нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“ към ДПФЗД
НЕ
НЕ
НЕ
Процедурата се открива като самостоятелна, поради това че същата е била част от самостоятелна обособена позиция на процедура с предмет: „Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: поз. 1. „Доставка на нехранителни продукти“; поз. 2.„Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; поз. 3. – „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен/", по която за другите обособени позиции ими сключени договори.
НЕ
V: Мотиви
През месец декември 2015г. ДПФЗД стартира две процедури на договаряне без обявление по реда на чл.90, ал.1, т.4 от ЗОП /отм./, открити с Решение № З-670/03.12.16г. и Решение № З-671/03.12.16г за избор на изпълнител, за доставки на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции, за затворите в гр. Плевен и гр. Враца. Реда за възлагането на процедурите по горепосочените решения, е съобразен с естеството на предмета на поръчката, при наличието на „изключителни обстоятелства“ по смисъла на дефиницията на §1, т. 8 от ЗОП /отм./, които са потвърдени като законосъобразни с решение № 39 от 27.01.2016г. по преписка № КЗК-719/2015г. на Комисията за защита на конкуренцията и Решение № 6982 от 10.06.2016г. на Върховен административен съд. По двете процедури е предоставен пълен и неограничен достъп до всички документи. Въпреки че, при възлагането на този вид процедура, договаряне без обявление, възложителят има задължение да отправи покана до избрани от него определени лица, които счита, че могат да изпълнят условията по договора, е дадена възможност за участие и на по-широк кръг от лица, т.нар. заинтересовани лица, които могат да изпълнят поръчката. С това е осигурен равен достъп на всяко лице (поканено и заинтересовано) да участва в договарянето, което е гаранция за законосъобразното възлагане, както и за осъществяване на обществен контрол върху процедурата, като са гарантирани и спазени основните принципи на ЗОП, а именно публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и недопускане на дискриминационно отношение към нито едно лице, което може да покрие изискванията на възложителя за изпълнение на договорите за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции, за затворите в гр. Плевен и гр. Враца. И двете процедури са обжалвани пред КЗК и в последствие пред ВАС. Към настоящият момент и по двете процедури няма избран изпълнител, тъй като са в постоянен процес на обжалване. Успоредно с двете договаряния, през месец февруари и началото на март 2016г. в ДПФЗД са открити процедури за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции за всички ТП и ЗО към ДПФЗД, общо 13 бр. В 14 дневния срок от откриването им, и по 13-те процедури постъпват жалби с искане за налагане на временна мяра „спиране“ на процедурата. Жалбите са от фирми, които не подават документи, а единствено обжалват. С тези действия се възпрепятства законосъобразния избор на изпълнител за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода избор. При прекъсваемост на процеса по доставка на определено регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, има реална опасност от създаване на размирици в затворите (бунтове, неподчинение, неизпълнение на трудови задължения, жалби до омбудсман, президент и премиер. Както и жалби до министър на правосъдието, Омбудсман в търсене на законово регламентирани им права).Следва да се отбележи, че дейността по осигуряване на съответните нехранителни продукти за търговски обекти в местата за лишаване от свобода, са част от основните нормативни задължения на ДПФЗД. Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗИНЗС предприятието осъществява дейността си чрез приходи от стопанска дейност и други дейности, насочени към планиране и управление на процесите, свързани с подобряване на условията на труд, чрез оптимизиране на стопанската дейност, която е източник за финансиране на средства за подобряване на условията. Продължава в раздел VII
„МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД, „Лили Дрогерие“ ЕООД, „ДЕЗИНСЕКЦИЯ И ДЕРАТИЗАЦИЯ“ ЕООД, "Екватор" ЕООД, ВЕСЕЛИНА – БИС“ ООД, "Нове Инженеринг" ЕООД
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Стопанската дейност извършена от лишените от свобода в условията на пазарна конкуренция, дава възможност за увеличаване на заетостта и нивото на ресоциализация, включваща професионално-техническата подготовка на лишените от свобода. Посочените обстоятелства обективно нарушават нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, а именно осъществяването на управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанията съгласно чл. 37, ал. 1 от ЗИНЗС, и попадащи в хипотезата на парг. 1, т. 8 от ЗОП. С оглед непрекъсваемостта на доставките, на нехранителните стоки за лавки и бюфети към ТП в затворите и поправителни домове към ДПФЗД и за задоволяване на определени нормативно регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, следва да се предприемат действия по неотложно възлагане на поръчката, поради изключителни обстоятелства увреждащи обществения ред водещи до нарушение на нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, за което се прилага реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП.С решение № З-1-538/23.08.2016 г. на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП е открита процедура с предмет: Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: поз. 1 - „Доставка на храни и напитки“; поз. 2- „Доставка на тютюневи изделия“; поз. 3. - „Доставка на нехранителни продукти“; поз. 4.- „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; поз. 5. – „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен/. По поз. 4 оферти не бяха подадени, а по поз. 5 подадените оферти не отговаряха на изискванията на възложителя, което наложи повторното им стартиране. С решение № З-1-619/19.09.2016 г. на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП е открита процедура с предмет: Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: поз. 1. - „Доставка на нехранителни продукти“; поз. 2.- „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; поз. 3. – „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен/. По поз. 1 подадена оферта не отговаряше на изискванията на възложителя, което налага повторното й стартиране. По поз. 2 е сключен договор, а по поз. 3 предстои сключване на договор с избрания изпълнител.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалба може да се подаде в 10 дневен срок, на основание чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.
07.10.2016 г.
VIII: Възложител
Иван Русенов Иванов
Изпълнителен директор