Версия за печат

00537-2016-0041

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер З-1-619 от дата 19.09.2016 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 129009070

BG412, ДП ФОНД ЗАТВОРНО ДЕЛО, бул. Ген. Н. Столетов 26, За: Елза Христова - Трайкова, България 1309, София, Тел.: 02 9319295, E-mail: gu@dpfzd.com, Факс: 02 4916063

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://www.dpfzd.com/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.dpfzd.com/profil-na-kupuvacha/proceduri-po-zop/dostavka-na-hranitelni-i-nehranitelni-stoki-za-lavki-i-byufeti-v-mestata-za-lishavane-ot-svoboda-po-obosobeni-pozitsii-2/.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Подобряване на условията за изпълнение на наказанията


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: Поз. 1. - „Доставка на нехранителни продукти“; Поз. 2.- „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; Поз. 3. – „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавки и бюфети в местата за лишаване от свобода“, по обособени позиции, както следва: Поз. 1. - „Доставка на нехранителни продукти“; Поз. 2.- „Доставка на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия“; Поз. 3. – „Доставка на месо, месни продукти и риба за нуждите на териториалното поделение“ /за ТП Бургас, ТП Белене и ТП Сливен

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 633978 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

До 31.08.2016 г. доставките от хранителни и нехранителни стоки за търговските обекти (лавки) в местата за лишаване се извършват от фирма „Килтекс“ ЕООД по договор № 001-П-694/29.09.2014 г. за доставки за затворите гр. Белене, гр. Бобов Дол, гр. Бургас, гр. Варна, гр. Ловеч, гр. Пазарджик, гр. Пловдив, ЗО гр. Смолян, гр. София и гр. Стара Загора, и с фирма „Стелит 1“ ЕООД по договор № 001-П-667/16.09.2014г. за затворите гр. Враца, гр. Бойчиновци и гр. Плевен. Договорите са сключени не по реда на ЗОП, т.е без провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка, като ориентировъчната стойност на двата сключени договора надвишава 10 млн. лв. без ДДС. Договорите са сключени за периода 01.10.2014 г. до 31.08.2016 г. В горепосочените два договора са констатирани и редица нарушения констатирани с докладни записки на ръководителите на териториалните поделения и експерти в страната. В нарушение на клаузи от договорите цените на доставките не са променени от изпълнителите по същите пропорционално на увеличението или намалението на цената на съответния хранителен продукт, определена въз основа на официално удостоверение от статистически представителна и променяща се във времето цена на продукта, определена от „САПИ“ или друг независим наблюдател. Допуснато е доставките да се извършват по цени, определяни едностранно от доставчиците, без за същите да се прилагат условията на договора и спазване на принципа на определяемите цени, който гарантира пазарен измерител на същите. Прекомерно високите цени и нарушението на законовите разпоредби са довели генериране на незаконосъобразни разходи и до нарушаване на обществения интерес и интереса на лишените от свобода. По договорите също така многократно е констатирано и неспазване на срока на доставка, за което са получени редица писма от ТП в ГУ на ДПФЗД. Извършен е одит от дирекция „Вътрешен одит“ на Министерство на правосъдието, като тези нарушения са констатирани в одитен доклад № 92-24-15/22.06.2015г. С оглед на гореизложената фактология, през месец декември 2015г. ДПФЗД стартира две процедури на договаряне без обявление по реда на чл.90, ал.1, т.4 от ЗОП /отм./, открити с Решение № З-670/03.12.16г. и Решение № З-671/03.12.16г за избор на изпълнител, за доставки на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции, за затворите в гр. Плевен и гр. Враца. Реда за възлагането на процедурите по горепосочените решения, е съобразен с естеството на предмета на поръчката, при наличието на „изключителни обстоятелства“ по смисъла на дефиницията на §1, т. 8 от ЗОП /отм./, които са потвърдени като законосъобразни с решение № 39 от 27.01.2016г. по преписка № КЗК-719/2015г. на Комисията за защита на конкуренцията и Решение № 6982 от 10.06.2016г. на Върховен административен съд. По двете процедури е предоставен пълен и неограничен достъп до всички документи. Въпреки че, при възлагането на този вид процедура, договаряне без обявление, възложителят има задължение да отправи покана до избрани от него определени лица, които счита, че могат да изпълнят условията по договора, е дадена възможност за участие и на по-широк кръг от лица, т.нар. заинтересовани лица, които могат да изпълнят поръчката. С това е осигурен равен достъп на всяко лице (поканено и заинтересовано) да участва в договарянето, което е гаранция за законосъобразното възлагане, както и за осъществяване на обществен контрол върху процедурата, като са гарантирани и спазени основните принципи на ЗОП, а именно публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и недопускане на дискриминационно отношение към нито едно лице, което може да покрие изискванията на възложителя за изпълнение на договорите за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции, за затворите в гр. Плевен и гр. Враца. И двете процедури са обжалвани пред КЗК и в последствие пред ВАС. Продължава в раздел VII

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

„Мира Фууд“ ЕООД, „"Надежда -М" ООД, "Хигиенно медицинска индустрия" ЕООД

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: З-1-538 от 23.08.2016 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00537-2016-0039

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Към настоящият момент и по двете процедури няма избран изпълнител, тъй като са в постоянен процес на обжалване. Успоредно с двете договаряния, през месец февруари и началото на март 2016г. в ДПФЗД са открити процедури за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода, по обособени позиции за всички ТП и ЗО към ДПФЗД, общо 13 бр. В 14 дневния срок от откриването им, и по 13-те процедури постъпват жалби с искане за налагане на временна мяра „спиране“ на процедурата. Жалбите са от фирми, които не подават документи, а единствено обжалват. С тези действия се възпрепятства законосъобразния избор на изпълнител за доставка на хранителни и нехранителни стоки за лавките и бюфетите в местата за лишаване от свобода избор. Това е и основна предпоставка да не може да се прекратят договорите с фирма „Килтекс“ ЕООД за доставки за затворите в гр. Белене, гр. Бобов Дол, гр. Бургас, гр. Варна, гр. Ловеч, гр. Пазарджик, гр. Пловдив, ЗО гр. Смолян, гр. София и гр. Стара Загора. и № 001-П-667/16.09.2014 г. с фирма „Стелит 1“ ЕООД за затворите в гр. Враца, гр. Бойчиновци и гр. Плевен. При прекъсваемост на процеса по доставка на определено регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, има реална опасност от създаване на размирици в затворите (бунтове, неподчинение, неизпълнение на трудови задължения, жалби до омбудсман, президент и премиер. Както и жалби до министър на правосъдието, Омбудсман в търсене на законово регламентирани им права). Следва да се отбележи, че дейността по осигуряване на съответните хранителни и нехранителни продукти за търговски обекти в местата за лишаване от свобода, са част от основните нормативни задължения на ДПФЗД. Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗИНЗС предприятието осъществява дейността си чрез приходи от стопанска дейност и други дейности, насочени към планиране и управление на процесите, свързани с подобряване на условията на труд, чрез оптимизиране на стопанската дейност, която е източник за финансиране на средства за подобряване на условията. Стопанската дейност извършена от лишените от свобода в условията на пазарна конкуренция, дава възможност за увеличаване на заетостта и нивото на ресоциализация, включваща професионално-техническата подготовка на лишените от свобода. Посочените обстоятелства обективно нарушават нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, а именно осъществяването на управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанията съгласно чл. 37, ал. 1 от ЗИНЗС, и попадащи в хипотезата на парг. 1, т. 8 от ЗОП. С оглед непрекъсваемостта на доставките, на хранителни и нехранителните стоки за лавки и бюфети към ТП в затворите и поправителни домове към ДПФЗД и за задоволяване на определени нормативно регламентирани потребности на лицата лишени от свобода, следва да се предприемат действия по неотложно възлагане на поръчката, поради изключителни обстоятелства увреждащи обществения ред водещи до нарушение на нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, за което се прилага реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП. С решение З-1-538/23.08.2016 г. е открита процедруа настоящия предмет по реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП, но за доставка на нехранителни продукти, перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински пособия нямаше постъпили оферти, а за доставка на месо, месни продукти и риба подадените оферти не отговаряха на изискванията на възолжителя, което налага повторното им стартиране.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подаде в 10 дневен срок, на основание чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

19.09.2016 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Русенов Иванов

VIII.2) Длъжност

Изпълнителен директор