Версия за печат

00115-2015-0035

BG-Русе: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Никола Кибритев - изпълнителен директор на Сдружение Регионална енергийна агенция – Русе, Мария Димитрова - младши експерт в отдел Обществени поръчки, Република България 7000, Русе, Тел.: 0898 713415; 082 881710, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: отдел Обществени поръчки

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.ruse-bg.eu.

Адрес на профила на купувача: https://www.ruse-bg.eu/bg/displayzop/516/140/index.html.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635, E-mail: mayor@ruse-bg.eu

Място/места за контакт: Център за административни услуги и информация, гише Обществени поръчки

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Избор на изпълнител по Договор с гарантиран резултат за изпълнение и техническа поддръжка на енергоспестяващи мерки на следните обекти собственост на Община Русе: 1. Спортен комплекс "Дунав", адрес: гр. Русе, ул. „Околчица“ №6; 2. Детска ясла №8, адрес: гр. Русе, ул. "Неофит Рилски" № 68; 3. Детска ясла №15, адрес: гр. Русе, ул. "Околчица" №4; 4. Детска ясла №16, адрес: гр. Русе, ул. "Неофит Рилски" №2-А; 5. Детска градина "Слънце", адрес: гр. Русе, ул. “Шейново” №14.“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Място на изпълнение: на територията на град Русе: За Спортен комплекс "Дунав" - на адрес: гр. Русе, ул. „Околчица“ №6; За Детска ясла №8 - на адрес: гр. Русе, ул. "Неофит Рилски" № 68; За Детска ясла №15 - на адрес: гр. Русе, ул. "Околчица" №4; За Детска ясла №16 - на адрес: гр. Русе, ул. "Неофит Рилски" №2-А; За Детска градина "Слънце" - на адрес: гр. Русе, ул. “Шейново” №14.
Код NUTS: BG323
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Настоящата поръчка е с предмет: Избор на изпълнител по Договор с гарантиран резултат за изпълнение и техническа поддръжка на енергоспестяващи мерки на следните обекти собственост на Община Русе: 1. Спортен комплекс "Дунав", адрес: гр. Русе, ул. „Околчица“ №6; 2. Детска ясла №8, адрес: гр. Русе, ул. "Неофит Рилски" № 68; 3. Детска ясла №15, адрес: гр. Русе, ул. "Околчица" №4; 4. Детска ясла №16, адрес: гр. Русе, ул. "Неофит Рилски" №2-А; 5. Детска градина "Слънце", адрес: гр. Русе, ул. “Шейново” №14.“ Целта на настоящата обществена поръчка е да осигури намаляване на енергийното потребление на обектите, чрез изпълнение и техническа поддръжка на енергоспестяващи мерки (ЕСМ) и сертифицирането им най-малко със съответния клас на енергопотребление, посочен в обследванията за енергийна ефективност на обектите (част от техническата спецификация). При изпълнение на договора следва да се изпълнят минимум всички енергоспестяващи мерки, предвидени в обследванията. Обследванията са неразделна част от Техническата спецификация и съдържат минималните изисквания и указания, които участниците следва да съобразят в техническото и ценовото си предложение. Всеки участник, в техническото си предложение, може да предложи по-добри параметри, от тези в обследванията. Участникът е обвързан с предложените мерки в офертата си, както и със съответния гарантиран резултат. В обхвата на настоящата поръчка влизат следните дейности: строителство по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3, б. „б“ от Закона за обществените поръчки за проектиране и изпълнение на енергоспестяващи мерки; техническа поддръжка на осъществените енергоспестяващи мерки за целия срок на договора, с оглед постигане на гарантираните икономии на енергия; мониторинг на енергийното потребление на сградите и отчитане на енергоефективния резултат. Посочените дейности са съобразени с естеството на договорите с гарантиран резултат по смисъла на чл. 72 и чл. 73 от Закона за енергийна ефективност. С изпълнение на посочените дейности, Изпълнителят гарантира постигането на икономии от потреблението на енергия на Обектите в конкретно определен размер.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45200000, 45300000, 71220000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на сгради и строителни съоръжения или на части от тях
Строителни и монтажни работи на инсталации
Архитектурно проектиране

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Необходимите за изпълнение енергоефективни мерки и поддръжка се осъществяват при спазване на следните етапи и подетапи: Етап 1, включващ следните подетапи: Подетап 1.1 - разработване на Инвестиционен проект за всеки от Обектите във фаза „Технически“ или „Работен“ проект (с включена система за мониторинг) за изпълнение на ЕСМ, предвидени в докладите от енергийното обследване на Обектите, както и допълнително предложени в офертата на Изпълнителя ЕСМ. Подетапът включва получаване на всички необходими съгласувателни и разрешителни документи от съответните държавни и общински инстанции за всички обекти; Подетап 1.2 – изпълнение на строително-монтажни работи и въвеждане на система за мониторинг на енергийното потребление на обектите; Етап 2 – Техническа поддръжка на изпълнените ЕСМ до края на срока на договора с оглед оптималното им функциониране за постигането на договорения гарантиран резултат и отчитане на гарантирания резултат. За целта Изпълнителят извършва и мониторинг на енергийното потребление на обектите за установяване на постигнатия резултат, съгласно Програма за енергиен мониторинг, която е неразделна част от договора.

Прогнозна стойност без ДДС
1154102.8 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

120


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяко предложение трябва да бъде представено заедно с Гаранция за участие в процедурата в размер, както следва: 1150 (хиляда сто и петдесет) лв. Гаранциите за участие в процедурата и добро изпълнение на договора се представят от участника, в една от следните форми: Парична сума; Банкова гаранция.Участникът и определеният за изпълнител участник избират сами формата на гаранцията за участие, съответно за добро изпълнение на договора. Когато участникът и определеният за изпълнител участник представят гаранция за участие, съответно гаранция за добро изпълнение под формата на парична сума, тя следва да бъде внесена по следната сметка на Възложителя:ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG-IORTBGSF ; IBAN-BG37IORT73793300030000 Когато участникът представя банкова гаранция за участие, същата следва да бъде неотменима, безусловна и да бъде със срок на валидност не по-кратък от срока на валидност на офертата (180 дена от изтичане на срока за подаване на офертата). Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в обединението може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранциите за участие на отстранените и на класираните участници се освобождават от Възложителят в срока определен в чл. 62, ал. 1 от ЗОП. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават от Възложителят в срока по чл. 62, ал. 3 от ЗОП. Възложителят има право да задържи гаранция за участие, когато участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка обжалва решението на Възложителя за определяне на изпълнител на обществената поръчка. В този случай гаранцията за участие се задържа до решаване на спора. Възложителят има право да усвои гаранция за участие, когато участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка: оттегли офертата си след изтичане на срока за подаване на офертите; е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Гаранцията за участие на класираните на първо и второ място участници ще бъде освободена, при подписване договора и предоставяне на Гаранция за добро изпълнение. В срок до тридесет (30) дни от уведомлението за възлагане, но задължително преди подписване на договора, определеният за изпълнител участник предоставя на Възложителя гаранция за добро изпълнение в размер на 5 % (пет процента) от стойността на договора и в съответствие с условията на договора. В случай че определеният за изпълнител участник представи банкова гаранция, същата следва да е неотменима, безусловна и да е валидна до приемане на Етап 1 от договора за всички обекти от предмета на договора. Гаранцията за изпълнение се освобождава след изпълнение и надлежно предаване на Етап 1 от предмета на обществената поръчка. Неизпълнението от страна на спечелилия участник в процедурата на изискванията на чл. 42, ал. 1 от ЗОП или т. 11.1 от документацията ще съставлява достатъчно основание за отмяна на възлагането на договора и задържане на Гаранцията за участие в процедурата, като в такъв случай Възложителят може да възложи договора на участника класиран на второ място. С гаранцията за изпълнение на договора изпълнителя гарантира, че: Ще завърши дейностите от Етап 1 на обществената поръчката в рамките на предложения срок за завършване, определен в “График за изпълнение на Етап 1“, представляващ Приложение към договора или в рамките на удължен срок, ако такъв е даден на изпълнителя по силата на заложените в договора клаузи; Обектите или техни части ще бъдат изпълнени качествено и няма да имат дефекти в проектирането, материалите и изпълнението на съоръженията и оборудването и в извършените строителни и монтажни дейности; Обектите и всички техни части ще бъдат доведени до ниво на експлоатационна годност.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането за изпълнение на поръчката ще се осигури от бюджета на Община Русе. Възнаграждението се заплаща на месечни вноски. Условията и начина на плащане са описани подробно в проекта на договора, приложен към документацията за участие в процедурата.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Когато участникът, определен за изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице, но договорът за обществена поръчка се сключва след като изпълнителят представи пред възложителя копие от удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение. Ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ от държавата, в която са установени.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Срокът на договора: до 10 години (120 месеца). Срок за изпълнение на Етап 1: до 12 месеца, Срок за Етап 2: оставащите до края на договора месеци.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: За участие в процедурата се изисква Участникът да представи следните документи: Плик № 1: Придружително писмо и списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата (по образец); Представяне на участник (по образец), с приложени (когато е приложимо): копие на договора за обединение, в който е посочено лицето, което представлява участниците в обединението и Документ по Образец № 3, подписан от лицата в обединението; Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, в този случай се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението, подписан от лицата в обединението и задължително да посочва представляващия обединението. Документът за създаване на обединението следва ясно да описва видовете дейности, които ще изпълнява всеки член на обединението, както и дела им. Не се допускат промени в състава на обединението след подаване на офертата. Гаранция за участие; Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП (Образец № 4 "а"). Когато управляващите дружеството са повече от едно лице, декларацията се попълва от всички лица от управителните органи на участника, а в случай, че членовете са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган. Когато участникът е обединение, декларацията се представя от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП (Образец № 4 "б") - случай че участникът предвижда участие на подизпълнители при изпълнение на поръчката; Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 6 от ЗОП (по образец); Декларация по чл. 3, т. 8 и чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици (по образец); Доказателство за съответствие с изискването за вписване в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите в България или в подобен регистър на държава членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, за изпълнение на строежи от първа група, четвърта категория, съгласно ЗУТ и Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, които отговарят на предмета на настоящата обществена поръчка; Декларация за оглед на обектите (по образец); Декларация за ползване на подизпълнител (по образец); Декларация за съгласие за участие от подизпълнителите (по образец); Нотариално заверено пълномощно на лицата упълномощени да представляват участника в настоящата процедура и да подписват офертата, в случай че нямат законни представителни функции (по образец); Декларация за съгласие с условията по проекта на договор по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП (по образец); Декларация, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд съгласно чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП (по образец); Декларация за подновяване на застраховка за професионална отговорност на участниците в строителството” по чл.171 от ЗУТ (по образец); Плик № 2: Попълнено, подпечатано и подписано от участника „Техническо предложение“ по образец към Приложение № 1 към документацията; Попълнена, подпечатана и подписана „Програма за енергиен мониторинг“ (свободна форма); Попълнен, подпечатан и подписан „План-график за изпълнение на поръчката” (свободна форма). Плик № 3: Ценовото предложение трябва да включва: Попълнено, подпечатано и подписано от участника „Ценово предложение“ по образец в Приложение № 2 към документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: удостоверение от банка; годишния финансов отчет за предходна приключила финансова година и/или годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.
Минимални изисквания: Участниците следва да разполагат с финансов ресурс за изпълнение на поръчката в размер, съгласно чл. 50, ал .1 от ЗОП, както следва: 550 000 (петстотин и петдесет хиляди) лв. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. Участникът може да не представя годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ, ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, съответствието с минималното изискване за финансовото и икономическото състояние се доказва от един или повече от участниците в обединението. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за финансовото и икономическото състояние с възможностите на трети лица. За трети лица могат да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на участника с тях. В тези случаи, освен документите, определени от Възложителя за доказване на съответните обстоятелства за финансово и икономическо състояние, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Сертификат на участника за въведена система за управление на качеството ISO 9001:2008 (или еквивалентна) с обхват строителство -копие, заверено от участника; Сертификат на участника за въведена система за управление по отношение на опазване на околната среда 14001:2004 (или еквивалентна) с обхват строителство -копие, заверено от участника; списък на строителството, изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата по Образец № 8, с Приложение: Таблица с инженеринг (строителство и проектиране), изпълнени през последните 5 /пет/ години, а за дейности, които са еднакви или сходни с предмета на поръчката, и придружено от: посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, или удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт, или копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности. Декларация за профеисоналната правноспособнст и квалификация на член от проектантския екип; Към декларацията се представя документ за регистрация на проектантите в ЦПРП или еквивалентен документ. Декларация за квалифицирания персонал на участника, който ще вземе участие в изпълнението на поръчката и приложения
Минимални изисквания: Всеки участник трябва да има внедрена система за управление на качеството и да притежава валиден сертификат за ISO 9001:2008 или еквивалент, издаден от независим, акредитиран сертифициращ орган, с обхват дейностите по строителство. Изискването се доказва чрез представяне на копие на сертификата или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки. При участие на обединения, които не са юридически лица, изискванията за технически възможности и квалификация се доказва само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор; Всеки участник трябва да има внедрена система за управление по отношение на опазване на околната среда, съгласно БДС EN ISO 14001:2004 или еквивалент, издаден от независим, акредитиран сертифициращ орган с обхват дейностите по строителство. Изискването се доказва чрез представяне на копие на сертификата или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки. При участие на обединения, които не са юридически лица, изискванията за технически възможности и квалификация се доказва само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор; За период от 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите, участнииците следва да имат най-малко 1 (един) изпълнен инженеринг (проектиране и строителство) на сгради, включващ изпълнение на мерки за енергийна ефективност Еднакво или сходно с предмета на поръчката строителство се счита пълен инженеринг (проектиране и строителство), включващо изпълнение на мерки за енергийна ефективност на сгради, или договори с гарантиран резултат по чл. 72 от Закона за енергийната ефективност (ЕСКО договори), включващи проектиране и строителство на сгради. За изпълнен обект се счита обект, който е въведен в екплоатация. Възложителя ще приеме и комбинация от изпълнени проектиране за най-малко 1 (един) обект и строителство за най-малко 1 (един) обект, до покриване минималните изисквания на Възложителя. Участникът може да се позове на предходно изпълнено строителство и проектиране или пълен инженеринг или Договор с гарантиран резултат (ЕСКО договор), които е изпълнил като главен изпълнител, член на обединение или подизпълнител с дял не по-малък от 50%; Всеки участник трябва да разполага с необходимия квалифициран персонал, за изпълнение на проектантските и строително-монтажните работи от поръчката. Минималното изискване за квалифициран персонал, който да е отговорен за изпълнението на поръчката, е както следва: Ръководител проект с висше техническо образование – магистър и минимален трудов стаж в сферата на строителството 5 години. Финансов експерт с висше икономическо образование. Юрист с висше юридическо образование и минимален стаж 5 години. Проектанти с пълна проектантска правоспособност по съответните части, които ще разработят всички части (посочени в Техническата спецификация) на Инвестиционния проект /фаза РП/ за изпълнение на предвидените в докладите от обследването за енергийна ефективност енергоспестяващи мерки и съпътстващи ремонтно възстановителни работи на обектите на настоящата обществена поръчка. Проектантите трябва да разполагат с валидни удостоверения за пълна проектантска правоспособност по съответните части, издадени от компетентен орган съгласно законодателството на Република България или на друга държава членка на Европейския съюз, или на държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария. Продължава в раздел VI.3 Допълнителна информация
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: ТО - Техническа оценка; тежест: 60
Показател: ЦО - Ценова оценка; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
08.12.2015 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
08.12.2015 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 09.12.2015 г.  Час: 14:00
Място

Административната сграда на Община Русе, площад Свобода №6, ет. 3, Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение на раздел III.2.3. "Технически възможности": Изискването се доказва чрез представяне на: Заверено копие от документ удостоверяващ, че проектантът е вписван в Централния професионален регистър на проектанта при Камара на Инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) или при Камара на Архитектите в България (КАБ) за пълна проектантска правоспособност, съгласно Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на проектанта (ЦПРП). За участници, които не са установени в Република България следва да се приложи заверено копие на документ, удостоверяващ правото да проектират строежи от същата група и категория, издаден от компетентен орган на държава членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, придружено с официален превод на български език. Изискването към квалифицирания персонал се доказва чрез представяне на декларация по Образец № 9, попълнена и подписана от всеки член на проектантския екип. Технически ръководител с висше техническо образование по специалност строителство на сгради и съоръжения или еквивалент. Технически ръководители с висше или средно техническо образование и минимален трудов стаж в сферата на строителството 3 години. Квалифициран специалист, който да отговаря за здравословните и безопасни условия на труд по време на изпълнение на поръчката. Всеки участник представя посочената в декларация по Образец № 10 информация за всеки експерт от екипа, включително за всеки проектант от проектантския екип. Всеки участник посочва информация относно квалификацията си и професионален опит за всеки член от екипа по образец, приложен към декларацията по Образец № 10; При участие на обединения, които не са юридически лица, изискванията за технически възможности и квалификация се доказва само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация с възможностите на трети лица. За трети лица може да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на участника с тях. В тези случаи, освен документите, определени от Възложителя, за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.11.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ