00647-2015-0012

BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на културата, бул. Александър Стамболийски № 17, За: Малинка Цупарска - гл. юрисконсулт, арх. Иван Мечкунов - държавен експерт, България 1040, София, Тел.: 02 9400987; 02 9400949, E-mail: m.tzuparska@mc.government.bg, Факс: 02 9818145

Място/места за контакт: дирекция Управление на собствеността

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://mc.government.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.profilnakupuvacha.com/Министерство%20на%20културата.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: осъществява държавна политика в обл. на културата

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

,,Ремонт и преустройство на основната сграда и зала в нея на Драматичен театър ,,Н. О. Масалитинов” – гр. Пловдив

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Дейностите, включени в предмета на поръчката са по следните части: архитектура; сценична механизация вкл. и конструкция; водоснабдяване и канализация; отопление и вентилация; пожароизвестяване и пожарогасене; електроинсталации - разработени следните видове инсталации: ел.табла и захранващи линии, осветителна инсталация, силова инсталация, мълниезащитна инсталация, заземителна инсталация; осветителна техника и оборудване; пожарна безопасност; контролно – измервателни прибори и автоматика; озвучаване.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45200000

Описание:

Строителни и монтажни работи на сгради и строителни съоръжения или на части от тях

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

съгласно техническа спецификация към документацията

Прогнозна стойност без ДДС
3479694.2 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

180


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Участникът в процедурата следва да представи гаранция за участие в размер на 34 796.94 /тридесет и четири хиляди седемстотини деветдесет и шест лева и 94 ст./ лева. Гаранцията за участие (1% върху прогнозната стойност на поръчката без ДДС) се представя като: банкова гаранция или като неолихвяем паричен депозит. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. .2. Когато гаранцията е под формата на неолихвяем паричен депозит, последният трябва да се преведе по сметка IBAN BG41BNBG96613300175501, BIC BNBGBGSD, обслужваща банка: БНБ – Централно управление, като се посочи изрично вида на гаранцията, процедурата, за която се внася. 3.Когато участникът избере да представи гаранция за участие под формата на банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок не по-кратък от срока на валидност на офертата на участника. 4. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие в процедурата при условията на чл. 61 от ЗОП. Гаранциите за участие на класираните и отстранените участници се освобождават по реда на чл.62 от ЗОП. Възложителят освобождава гаранциите за участие, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.5. Гаранция за изпълнение на договора - в размер на 5% (пет на сто) от стойността на договора без ДДС, която трябва да обхваща целия срок на договора, удължен с 30 дни. Тя може да бъде представена под формата на банкова гаранция или неолихвяем паричен депозит. Когато гаранцията е под формата на неолихвяем паричен депозит, последният трябва да се преведе по сметка IBAN: BG41BNBG96613300175501, BIC: BNBGBGSD, обслужваща банка: БНБ – Централно управление, като се посочи изрично видът на гаранцията и процедурата, за която се внася тя. Ако банковата гаранция е на език, различен от българския, тя се представя в превод на български език.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Редът и условията за плащане на възнаграждението на изпълнителя на обществената поръчка са определени в договора за възлагане на обществената поръчка, а именно: 1. Аванс, в размер на 20 % (двадесет процента) от стойността на договора за възлагане на обществената поръчка. Авансът е платим в срок до 20 (двадесет) работни дни след подписване на договора за възлагане на обществена поръчка, по банкова сметка, посочена от Изпълнителя в договора, срещу представена фактура и гаранция, покриваща размера на авансовото плащане. Гаранцията за авансово плащане се представя на Възложителя след сключване на Договора, но преди превеждане на аванса. Гаранцията за авансово плащане е със срок на валидност не по-кратък от срока за изпълнение на Договора 2. Окончателно плащане, в размер на останалите 80 % (осемдесет процента) от общата цена за изпълнение на дейностите – в срок до 90 (деветдесет) дни от издаването разрешението за ползване на обекта.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

При участници обединения е необходимо да представят нотариално заверено копие на договора за създаване на обединение. Договорът за създаване на обединение трябва да бъде с нотариално заверени подписи, както и да съдържа клаузи, с които: - се гарантира, че всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - се определя точно и ясно разпределението на изпълнението на отделните видове дейности между отделните участници в обединението. Разпределението следва да посочва съответния вид дейност, който ще се изпълнява от всеки от членовете на обединението, като не е достатъчно само посочване на процентното разпределение на дейностите. Изискването е с цел осигуряване на възможност за преценка за спазване на изискванията на ЗОП и настоящата документация от отделните членове на обединението и съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП; - се посочва задължително физическото лице, упълномощено да представлява обединението пред трети лица, в т.ч. и пред възложителя, и да подписва всички документи от името на обединението, да представи офертата от името и за сметка на обединението, както и да сключи договор с възложителя. В случай че в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението, се представя и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. - се поема задължение, че всички членове на обединението са задължени да останат в него за периода на изпълнение на договора, включително през най-дългия гаранционен срок.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника или упълномощен от него представител, поставен в началото на офертата (Приложение № 2); 2.Оферта за участие (Образец № 1); 3. Представяне на участника, което включва: а) посочване на единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен. За физически лица – копие от документа за самоличност. За юридически лица с нестопанска цел – удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 1 /един/ месец преди датата на представянето му с офертата за участие. За чуждестранните лица – от представения документ следва да са видни лицата, които представляват участника; б) Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП, подписана от лицата, които представляват участника (Приложение № 4); 4.Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (тогава, когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това); 5. При участници обединения – нотариално заверено копие на договора за създаване на обединение. Договорът за създаване на обединение трябва да бъде с нотариално заверени подписи, както и да съдържа клаузи, с които: - се гарантира, че всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - се определя точно и ясно разпределението на изпълнението на отделните видове дейности между отделните участници в обединението. Разпределението следва да посочва съответния вид дейност, който ще се изпълнява от всеки от членовете на обединението, като не е достатъчно само посочване на процентното разпределение на дейностите. Изискването е с цел осигуряване на възможност за преценка за спазване на изискванията на ЗОП и настоящата документация от отделните членове на обединението и съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП; - се посочва задължително физическото лице, упълномощено да представлява обединението пред трети лица, в т.ч. и пред възложителя, и да подписва всички документи от името на обединението, да представи офертата от името и за сметка на обединението, както и да сключи договор с възложителя. В случай че в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението, се представя и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. - се поема задължение, че всички членове на обединението са задължени да останат в него за периода на изпълнение на договора, включително през най-дългия гаранционен срок. 6. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т.1, б. ,,а” до ,,д”, т.2,3 и 4 и ал.5 от ЗОП за подизпълнители (Образец № 3); 7. Декларация за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП и за липса на обстоятелства по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП (Образец №5); 8. декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, вкл. минимална цена на труда (образец № 6) 9. декларация по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружестваа, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързните с тях лица и техните действителни собственици от учстник/подизпълнител (образец №7) 10. декларация по чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружестваа, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързните с тях лица и техните действителни собственици от учстник/подизпълнител (образец №8) 11.Декларация по чл.56,ал.1, т.8 от ЗОП за участие или неучастие на подизпълнители (Образец № 9); 12. декларация за съгласие за участие като подизпълнител (образец № 10) 13. декларация за посещение и оглед на обекта – (образец № 19) 14.Оригинал на банкова гаранция за участие (Образец № 18) или копие от документ за внесена гаранция под формата на парична сума;
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: доказва се с един или няколко от следните документи: а. удостоверение от банка или б. годишния финансов отчет за предходните три години, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.В случай че годишния финансов отчет е публикуван в публичен регистър в Република България, достатъчно е участникът само да посочи информация за органа, който поддържа регистъра.
Минимални изисквания: Размер на разполагаем финансовия ресурс, с който участниците следва да разполагат е не по-малко от 1 000 000, 00 (един милион) лева.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: А) Декларация, съдържаща Списък на изпълнени подобни договори за строителство, изпълнени през последните 5 години от датата на подаване на офертата (Образец № 13), и - посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, или - удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт, или - копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности б) Декларация - списък на собствена и/или наета строителна техника, необходима за изпълнението на обекта, с която разполага участникът за изпълнение на обществената поръчка (Образец №20) в) Списък на предложения инженерно-технически състав - (Образец № 15), придружен от автобиография, подписана от съответния член на екипа (Образец № 16); г) Валидна застраховка "Професионална отговорност" съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. д) Заверено копие от валиден сертификат по ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качеството в строителството или еквивалент/еквивалентен документ; е) Заверено копие от валиден сертификат по ISO 14001:2004 за внедерена система за управление на околната среда в строителството или еквивалент/еквивалентен документ; ж) Заверено копие от валиден сертификат по OHSAS 18001:2007 за внедрена система за управление на здравословни и безопасни условия на труд или еквивалент/еквивалентен документ;Заверено копие на удостоверение за вписване в ЦПР-трета кат.декл. по чл. 51, ал.1, т.8 и по чл. 51а от ЗОП
Минимални изисквания: а. Участникът трябва успешно да е изпълнил минимум 3 /три/ договора с предмет, сходен на предмета на настоящата поръчка за период от 5 /пет/ години /2010, 2011, 2012, 2013 и 2014 г./. Договори със сходен предмет се тези, при които има изпълнени строителни дейности по съответните части, съгласно техническата спецификация. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, това изискване се отнася общо за обединението. Договори в процес на изпълнение не се приемат за изпълнени. Участникът трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав оттехнически правоспособни лица, които да бъдат ангажирани с изпълнението на поръчката, включващ минимум следните позиции: • ръководител на обекта: образователна степен магистър, специалност"строителен инженер", "инженер" или "архит . Трудов стаж по специалността - минимум 5 години; •Ръководител на част строително-ремонтни дейности (СРД) / Технически ръководител: минимум средно специално образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство" или "Техника". Трудов стаж по специалността - минимум 3 години;•Инженер „ВиК": образователна степен магистър, специалност „ВиК" илианалогична. Трудов стаж по специалността -минимум 3г.;•Електроинженер: образователна степен магистър, специалност„Електроснабдяване иелектрообзавеждане" или аналогична. Трудов стаж поспециалността - минимум 3 години; Специалист по част ,,ОВик”: машинен инженер с висше образование по специалност „Топлотехника“ или „Топлинна и масообменна техника“ или еквивалентна, отговарящ на изискванията на чл.163 а от ЗУТ. трудов стаж по специалността – минимум 1 (една) година. •Отговорник по контрола на качеството: притежаващ познания и техническакомпетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството, и опит на подобна позиция минимум 2 години;•Координатор по безопасност и здраве: отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия натруд при извършване на строителни и монтажни работи, и опит на подобна позиция минимум 2 години.За отговорника по качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на двете позиции.Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването е кумулативно. в.Участникът трябва да има внедрени следните системи за управление на: качеството в строителството според международно признат стандарт ISO 9001:2008 или еквивалент/внедрени еквивалентни мерки за осигуряване на качеството;•околната среда в строителството според международно признат стандарт ISO14001:2004 или еквиваленj
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: „Техническо предложение” (П1) ; тежест: 50
Показател: Ценово предложение” (П2) ; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
12.06.2015 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
22.06.2015 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 24.06.2015 г.  Час: 10:30
Място

Министерство на културата, гр. София

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията са публични и на тях имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.1.1) Орган, който отговаря за процедурите по медиация

Комисия за защита на конкурунцията, бул. Витоша 18, България 1000, София

VI.4.2) Подаване на жалби

съгласно чл. 120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

12.05.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ