02071-2014-0002

BG-София: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Дирекция "Международни проекти" - Министерство на вътрешните работи, ул. "6-ти септември" №29, стая 295, За: Стойка Димитрова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9827412, E-mail: dmp@mvr.bg, Факс: 02 9822818

Място/места за контакт: Дирекция "Международни проекти"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.dmp.mvr.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.dmp.mvr.bg/EUFond_za_vunshni_granici/default.htm.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Обществен ред и сигурност

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Предоставяне на преводачески услуги”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 27
Основно място на изпълнение: Зоната на отговорност на РДГП Елхово
Код NUTS: BG34
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Ще бъде избран изпълнител за осигуряване на устни преводи за ефективно установяване на самоличността на задържаните на българо-турската граница незаконни имигранти, подробно информиране относно техните права и задължения, както и осигуряване на преводачески услуги за регистрация на граждани на трети страни, при нужда от медицинско обслужване, беседи за установяване на националност и самоличност, както и писмени преводи на официални и други документи.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

79540000, 79530000

Описание:

Услуги по устни преводи
Услуги по писмени преводи

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Предвижда се извършване на двупосочни писмени и устни (консекутивни) преводи от български език на арабски, френски, фарси, пущу, урду, дари и кюрдски

Прогнозна стойност без ДДС
842650 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Завършване

30.11.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие в размер на 8 426 лв., като участникът определя сам формата на гаранцията за участие, както следва: а) Парична сума - внася се по набирателна сметка на Дирекция „Международни проекти” - МВР в Българска народна банка (БНБ) / BIC: BNBGBGSD / IBAN: BG02BNBG 96613300147103, като в нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: „Гаранция за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Предоставяне на преводачески услуги” в рамките на изпълнение на проект „Подкрепа с цел справяне с миграционния натиск на българо-турската граница” по Фонд за външните граници - спешни мерки б) Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Дирекция „Международни проекти” - МВР, изготвена съгласно Приложение № 12. Гаранцията за участие следва да е със срок на валидност, какъвто е срокът на валидност на офертата. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 3% (три) процента от стойността на договора, без ДДС. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение: парична сума, която се внася по набирателната сметка на възложителя или банкова гаранция – съгласно приложения образец - Приложение 14 от документацията за участие. При качествено, точно и съобразено с клаузите на договора изпълнение, гаранцията се освобождава в пълен размер, в рамките на 30 (тридесет) календарни дни след изтичане на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансовите условия и начинът на плащане са описани подробно в раздел IV на приложения към документацията за участие проект на договор.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че определеният изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица. Когато участникът, определен за Изпълнител, е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва след като определеният изпълнител представи пред Възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Участник в настоящата процедура може да бъде всяко българско или чуждестранно, физическо или юридическо лице, както и техни обединения. За юридически лица - заверено копие от документа за регистрация на участника или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (оригинал или заверено от участника копие). Когато не е представен ЕИК съгласно Закона за търговския регистър, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Когато участникът в процедурата е чуждестранно юридическо лице, или обединение включващо такова, следва да бъде приложен еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която въпросното лице е установено и да се представи официален превод на български език. За физически лица - заверено копие от документа за самоличност. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, се представя договор за създаване на обединението; в случай, че представляващият не е посочен в договора за създаване на обединението се представя и документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. Участниците следва да представят декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1-5 и ал. 5 от ЗОП. Обстоятелствата по чл. 47, ал. 2, т. 1-5 от ЗОП водят до отстраняване на участника. Информация относно всички останали изискуеми документи са посочени в документацията за участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. За юридическите лица: 1.1. Информация за общия оборот и за оборота на стоките, които са обект на поръчката, за последните три приключени финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си (съгласно Приложение 8); 1.2 Заверено от участника с „вярно с оригинала” копие на счетоводния баланс за всяка от последните три приключени финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), изготвен съгласно изискванията на законодателството на държавата, в която участникът е установен, когато публикуването му се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Изискването не важи за участници, които са представили ЕИК и изискуемите документи са публикувани в Търговския регистър в Р България. 1.3. Заверено от участника с „вярно с оригинала” копие на отчет за приходите и разходите за всяка от последните три приключени финансови години (2010г., 2011 г. и 2012 г.), изготвен съгласно изискванията на законодателството на държавата, в която участникът е установен. Изискването не важи за участници, които са представили ЕИК и изискуемите документи са публикувани в Търговския регистър в Р България. 2. За физическите лица: подписана от участника декларация, удостоверяваща дохода на физическото лице за всяка от последните три приключени финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012г.). 3. За обединение, което не е юридическо лице: документите по т. 1 и 2 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор на възложителя.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участникът трябва да има общ оборот (ако е физическо лице общ доход) за последните три приключени финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в размер на минимум 1 685 300 (един милион шестотин осемдесет и пет хиляди и триста) лева без ДДС - общо за трите години.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Подписан от участника списък на: договори с предмет, сходен с този на настоящата поръчка, изпълнени през последните три години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.) (съгласно Приложение 8). Договорите следва да са приключили до крайния срок за подаване на оферти. Списъкът на основните договори трябва да съдържа следната информация: предмет на договора, възложител и/или получател по договора, описание на дейността по договора, стойност на договора, начална и крайна дата на изпълнение на договора, качеството на изпълнителя. Всеки договор от списъка, с който участника доказва покриване на минималните изисквания на възложителя, следва да е придружен от препоръка за добро изпълнение. Участникът следва да докаже обстоятелствата за договорите, с които доказва покриване на минималните изисквания на възложителя, декларирани в списъка на основните договори. В случай, че приложените към договорите препоръки за добро изпълнение не доказват всички обстоятелства от списъка, в допълнение към тях могат да се приложат и копия от договорите, приемо-предавателни протоколи, фактури и/или други доказателства (заверени с гриф „Вярно с оригинала” и подпис на представляващия участника). В случай, че участникът е участвал в консорциум, обединение или като подизпълнител, от приложените документи следва да е виден делът от стойността и дейностите по съответния договор. 2.Заверено от участника с „Вярно с оригинала”, подпис и печат копие на валиден сертификат БДС EN 15038:2006 или еквивалент. 3.Списък на лицата, ангажирани с изпълнение на поръчката, придружен с доказателства за професионален опит и квалификация на преводачите: 3.1 дипломи и/или сертификати за специализации и/или удостоверения от курсове, доказващи нивото на владеене на съответния език. При липса на такъв документ, може да се представи клетвена декларация за доказване нивото на владеене на език; 3.2 Копие от трудова книжка и/или граждански договори, препоръки (референции), доказващи професионалния опит; 3.3 Автобиографии; 4. За преводачи с различно от българско гражданство, следва да се представи копие на валиден документ/и, удостоверяващ статута им на пребиваване в Република България. За обединение, което не е юридическо лице, документите по т. 1 - 4 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор на възложителя.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участникът следва да е изпълнил договори (включително в качеството си на подизпълнител), сходни с предмета на настоящата поръчка, през последните 3 години (считано от крайния срок за подаване на оферти) на стойност: 1 200 000 (един милион и двеста хиляди) лева, без ДДС – общо за трите години. Под изпълнени договори се разбират договори, приключили към крайния срок за подаване на оферти по настоящата поръчка. Договори, сходни с предмета на поръчката са договори, с предмет: предоставяне на устен и/или писмен превод. 2. Участникът следва да притежава валиден сертификат БДС EN 15038:2006 или еквивалент. 3. Участникът следва да разполага и/или наеме необходимия персонал, експертен и ресурсен капацитет за изпълнение на поръчката. Преводачите, чиито услуги изпълнителят ще ползва при извършване на услугата трябва: - да имат минимална образователно-квалификационна степен - средно образование; - да имат минимум 2 години общ професионален опит в дейности, сходни с предмета на настоящата обществена поръчка; - да имат минимум 1 година опит в превод от и на съответния език.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
17.02.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие се заплаща по банков път: IBAN: BG65BNBG96613100147101 , БНБ-ЦУ, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: "Закупуване на документация за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Предоставяне на преводачески услуги” в рамките на изпълнение на проект „Подкрепа с цел справяне с миграционния натиск на българо-турската граница” по Фонд за външните граници - спешни мерки

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
27.02.2014 г.  Час: 10:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

60

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 27.02.2014 г.  Час: 14:30
Място

ул. "ген. Пьотр Паренсов" № 9

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Право да присъстват имат участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Настоящата поръчка се финансира по спешните мерки на Фонда за външните граници.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5 от ЗОП жалби могат да се подават в 10-дневен срок.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

17.01.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ