Версия за печат

00053-2013-0009

BG-Средец:

РЕШЕНИЕ

Номер: 1066 от 23.10.2013 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Средец, пл."България" №8, За: Марияна Димитрова, Република България 8300, Средец, Тел.: 05551 6994, E-mail: info@sredets.bg, Факс: 05551 7725

Място/места за контакт: Дирекция "Устройство на територията, строителство, екология и БКС"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sredets.bg.

Адрес на профила на купувача: www.sredets.bg.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 90 ал. 1, т.8 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Строителство
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Изпълнение на допълнителни строителни и монтажни работи по проект: „Водоснабдяване на малки населени места в община Средец и подобряване на социално-битовите условия в тях” с идентификационен номер 02/321/00816 с обособени позиции: Обособена позиция 2: Водопроводна мрежа на с.Росеново“

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

На основание чл. 90,ал.1,т.8 от ЗОП и във връзка с Договор №71/31.10.2012г. за «Изпълнение на СМР по проект:„Водоснабдяване на малки населени места в община Средец и подобряване на социално-битовите условия в тях” с ид.номер 02/321/00816 с об.поз.2:Водопроводна мрежа на с.Росеново“ се налага възлагането на допълнителни СМР.Договор №71/31.10.2012 г. е сключен между Община Средец и "ДАНИ 98"ЕООД на основание проведена процедура за възлагане на малка обществена поръчка с предмет: Изпълнение на СМР по проект:„Водоснабдяване на малки населени места в община Средец и подобряване на социално-битовите условия в тях” с ид. номер 02/321/00816 с об.поз.:Об.поз.1:Външно водосн. на с.Росеново.Реконстр.напорен водоем 220куб.м.;Об.поз.2:Водопр.мрежа на с.Росеново;Об.поз.3:Преустройство на училищна сграда в „Център за социални услуги”,гр.Средец, открита с Решение 145/23.02.2012г. на Кмета на Община Средец за възлагане на МОП чрез открит конкурс и Решение №859/17.09.2012г. на Кмета на Община Средец за избор на изпълнител.При изпълнение на предвидените в договор №71/31.10.2012 г. СМР се констатира необходимост от извършване на допълнителни СМР,появили се вследствие на непредвидени обстоятелства,чието възлагане на друго лице,различно от изпълнителя на основната поръчка, би създало сериозни затруднения за Възложителя за окончателното приключване на обекта,тъй като те не могат да бъдат технически и икономически разделени от предмета на основния договор,без значителни затруднения.Поради неизпълнена улична регулация и обособени нови имоти в с.Росеново се налага изпълнението на допълнителни СМР по изграждането на нови сградни водопроводни отклонения и преместване на трасето на водопровода. Допълнителните стр.дейности са констатирани от участниците в строителния процес и предписани от проектанта на обекта в заповедната книга.Постигането на основната цел на проекта не може да се осъществи без изпълнението на посочените по-горе допълнителни СМР, като за целта с Решение № 538/25.09.2013 г. на Общински съвет Средец са предвидени средства за тяхното изпълнение.С оглед на гореизложеното считам, че са налице непредвидени обстоятелства по см. на чл.90,ал.1,т.8 от ЗОП във връзка с пар.1 т.14б от ПЗР на ЗОП,предвид на това,че така изложените обстоятелства са настъпили независимо от волята на страните, възникнали са и и са установени след сключването на договора, не са могли да бъдат предвидени и правят невъзможно изпълнението при така договорените условия.Предвид на горното при определяне на изпълнител на допълнителните СМР, приложение следва да намери разпоредбата на чл.90, ал.1, т.8 от ЗОП,поради наличието на следните условия: а)наличие на предходен договор с обект строителство;б)настъпване на непредвидени обстоятелства;в)в резултат от непредвидените обстоятелства се поражда необходимост от допълнително строителство;г)невъзможност допълнителното строителство да се раздели технически или икономически от предмета на основния договор без значителни затруднения за възложителя, както и същото е необходимо с оглед цялостното изпълнение на поръчката и реализацията на проекта;д)общата стойност на поръчката,с която се възлага допълнителното строителство не надвишава с 50 на сто от стойността на основната поръчка /стойността на възложената с договор №71/31.10.2012 г. обществена поръчка поръчка е в размер на 336759,04 лева без ДДС, а прогнозната стойност на допълнителните СМР е в размер на 30000 лева без ДДС/.Предвид обстоятелствата, че при изпълнение на Договор №71/31.10.2012 г.е възникнала необходимостта от възлагане на допълнителни СМР,които технически не могат да се разделят от предмета на основния договор без значителни затруднения за възложителя и необходимостта от извършването на които не е могла да бъде предвидена при възлагането на основния договор,общата стойност на поръчката, с които се възлага допълнителното строителство,не е повече от 50 на сто от стойността на основната поръчка,са налице условията за възлагане по реда на чл.90,ал.1,т.8 от ЗОП.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

"ДАНИ 98" ЕООД, със седалище и адрес на управление: гр. Бургас, ул. "Шейново" № 3, ет. 4, ст. 403

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Открита с решение №: 145 от 23.02.2012 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00053-2012-0003
Допълнителната/повторната услуга или строителство е на обща стойност:30000 BGN без ДДС

VI: ОДОБРЯВАМ

поканата за обществена поръчка и документацията


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

23.10.2013 г. 


Възложител

Трите имена: инж.Иван Петков Жабов
Длъжност: Кмет на Община Средец