Версия за печат

00165-2013-0034

BG-София: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: г-жа Карина Ангелиева; г-н Стоян Цонев, България 1000, София, Тел.: 02 8720704, E-mail: k.angelieva@mon.bg, Факс: 02 8720704

Място/места за контакт: бул. "Княз Дондуков" № 2А

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.mon.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.mon.bg; http://sf.mon.bg/.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 92177775

Място/места за контакт: „Дирекция канцелария и административно обслужване“ , стая N 1, ет. 1

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.mon.bg.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 92177775

Място/места за контакт: „Дирекция канцелария и административно обслужване“ , стая N 1, ет. 1

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование
Друг: наука

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Извършване на предварителна оценка (Ex ante evaluation) на Оперативна програма за наука и образование за интелигентен растеж, 2014-2020 г.“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: територията на Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обществената поръчка е насочена към извършване на предварителна оценка на Оперативна програма за наука и образование за интелигентен растеж за периода 2014-2020 г., като част от задължителните дейности по програмирането на този документ. Предварителната оценка следва да предостави независимо мнение относно вътрешната и външна съгласуваност на документа, реалистичността на поставените цели, оценка доколко са подбрани подходящите приоритети за изпълнението им и адекватността на предложените финансови ресурси за реализацията им, да представи препоръки за адаптиране и модифициране на ОПНОИР на базата на направения анализ, с оглед подобряването на качеството на документа и на целия процес по програмиране, на ефективността, въздействието, устойчивостта от предвидените дейности, както и улесняване на процеса на вземане на решения, свързани с разработването на ОПНОИР.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79419000

Описание:

Консултантски услуги, свързани с оценяване

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

„Извършване на предварителна оценка (Ex ante evaluation) на Оперативна програма за наука и образование за интелигентен растеж, 2014-2020 г.“ включва следните основни дейности: Изготвяне на искане за преценяване на необходимостта и обхвата за екологична оценка на Оперативна програма за наука и образование за интелигентен растеж, 2014-2020 г. (ОПНОИР) и оценка за съвместимостта; Оценка на външната и вътрешната съгласуваност на ОПНОИР; Оценка на системата от индикатори и бюджета на ОПНОИР; Оценка на административния капацитет, управлението, наблюдението и оценката на ОПНОИР; Изготвяне на окончателен доклад за предварителната оценка на ОПНОИР.

Прогнозна стойност без ДДС
220000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

6


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранцията за участие е 2 200,00 лв. (две хиляди и двеста лева) и следва да бъде в една от следните форми – парична сума, внесена по сметката на Министерството на образованието, младежта и науката (с посочен предмет на обществената поръчка): IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ – ЦУ или банкова гаранция в полза на възложителя (по избор на участника). Валидността на банковата гаранция за участие следва да бъде не по-малко от 30 (тридесет) дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Условията за задържане и освобождаване на гаранциите са съгласно чл. 61-62 от ЗОП. 2. Гаранцията за изпълнение е в размер 2 (две) на сто от стойността на договора без вкл. ДДС и следва да бъде в една от следните форми – парична сума или банкова гаранция по избор на изпълнителя. Гаранцията за изпълнение трябва да бъде с валидност не по-малко от 30 (тридесет) дни след изтичане срока на договора. Условията за освобождаване или задържане на гаранцията за изпълнение са уредени в договора за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща цената по договора по банков път в български лева, по банковата сметка на изпълнителя по следния начин: 1. авансово плащане не се дължи; 2. междинни плащания за всеки завършен етап, съгласно ценовата оферта на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, след приемането и одобряването от Възложителя на докладите за извършените дейности и постигнатите резултати, удостоверени със съответните протоколи за одобряване на приетата работа и представена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Общият размер на междинните плащания не може да надвишава 80% от цената по договора. 3. окончателно плащане в размер на 20% от цената по договора се извършва след приемането и одобряването на окончателен доклад за изпълнението на поръчката и подписване на окончателни предавателно-приемателен и констативен протоколи без забележки и представена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ Срокът за извършване на плащанията е 20 (двадесет) работни дни, считано от дата на подписване на съответния констативен протокол, с който работата е приета без забележки и представяне на съответната фактура. При изпълнението на поръчката следва да се спазват изискванията на действащото общностно и национално законодателство и актовете в областта на Структурните фондове на ЕС и правилата на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси”. Във всички разходооправдателни документи, свързани с изпълнението на договора следва да бъде посочен номера на настоящия договор и да е отбелязано, че се извършва с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси ”, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд”, по проект BG051PO001-8.1-01-0001 „Подкрепа на Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми” в Министерството на образованието и науката за успешното управление на приоритетни оси 3 и 4 на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Не се изисква създаване на юридическо лице в случаите, в които участникът e обединение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всеки участник следва да представи документите, изискуеми съгласно документацията за участие в процедурата - Плик 1 Документи за подбор: 1. Заверено от участника копие (или нотариално заверен препис) от документа за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Физическите лица, участници в процедурата или включени в състава на обединения, представят заверено от тях копие на документа за самоличност. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът по т.1. (или еквивалентен на него документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени) се представя в официален превод на български език. Когато участникът е обединение на юридически и/или физически лица, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, се представя и акта за създаването му в оригинал или в нотариално заверен препис (като в случаите, в които документът е съставен на чужд език се представя и в превод на български език). Удостоверение за актуално състояние, когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, (оригинал или заверено от участника копие). Чуждестранните юридически лица представят съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която са установени; Документът се представя и в официален превод на български език; Чуждестранните лица могат да представят декларация, в случай, че в държавата, в която са установени, не се предвижда издаването на такъв документ, в превод на български език. 2. Документ за регистрация по БУЛСТАТ (когато е приложимо). 3. Декларации за отсъствие на обстоятелствата: - по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” до „д”, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, 4 и 5 и ал. 5 от ЗОП; - по чл. 106, параграф 1, чл. 107, параграф 1 и чл. 109, параграф 2, буква „а“ от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета; 4. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП; 5. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител (ако е приложимо) Декларациите се представят оригинал, изготвени съгласно изискванията определени в документацията за участие в поръчката. От процедурата се отстранява участник, който не е представил изискуемите документи дори след тяхното изискване по реда на чл. 68, ал. 8 от ЗОП, и за когото е налице някое от обстоятелствата: по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” до „д”, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, 4 и 5 и ал.5 от ЗОП; или по чл. 106, параграф 1, чл. 107, параграф 1 и чл. 109, параграф 2, буква „а“ от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета; или е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на възложителя, включително на тези по чл. 57, ал. 2 от ЗОП. 6. Гаранция за участие – документ; 7. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 8. Доказателства за икономическо и финансово състояние на участника описани в раздел III.2.2 от обявлението. 9. Доказателства за технически възможности и квалификацията на участника описани в раздел III.2.3 от обявлението; Плик 2 - Предложение за изпълнение на поръчката и Плик 3 – Предлагана цена, следва да съдържа ценова оферта, попълнена съгласно приложен към документацията образец.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверено от участника копие на счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от предходните три финансови години – 2010, 2011 и 2012 г. или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Когато участникът е представил ЕИК, и изискваните по тази точка документи са публикувани в Търговския регистър, участникът може и да не ги представя, като посочи това обстоятелство. За физическите лица: официални документи (заверени копия), удостоверяващи дохода на физическото лице за всяка от предходните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) или в зависимост от датата, на която участникът е започнал дейността си. 2. Подписана от участника информация за общия оборот и за оборота от услуги сходни с обекта на поръчката за предходните три години – 2010, 2011 и 2012 г. или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Минимални изисквания: Минимално изискване: Общият оборот на участника, за последните три финансови години, или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си трябва да бъде не по-малко от 400 000 лв. (четиристотин хиляди лева) без ДДС. В случай, че участник е обединение, изискването се отнася за обединението като цяло. Минимално изискване: Оборотът на участника, за последните три финансови години, или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си реализиран в резултат от изпълнението на сходни с обекта на поръчката услуги, трябва да бъде не по-малко от 200 000 лв. (двеста хиляди лева) без ДДС. В случай, че участник е обединение, изискването се отнася за обединението като цяло. Сходни с обекта на поръчката са услуги, свързани с поне една от следните дейности: 1) Извършване на анализи/оценки/мониторинг/оценки на въздействието/изследвания на публични политики в сферата на образованието и/или науката; 2) Разработването и/или изпълнението на стратегически/програмни/оперативни документи, свързани с политиката за сближаване в България или в други държави членки или кандидатки за членство в Европейския съюз; 3) Изготвяне на анализи и/или планиране на мерки за изграждане на институционален капацитет. Един референтен договор може да включва една или повече от посочените услуги. Референтните договори следва да са приключили преди крайната дата за представяне на офертите.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за услуги, изпълнени през последните три години, считано от крайния срок за подаване на офертите, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, вкл. стойностите, датите на сключване и изпълнение, и получателите 2. Заверени от участника копия на положителни референции/препоръки от възложителите/получателите на услугите, посочени в списъка по т.1 3. Списък на предложените експерти, придружен с: - автобиографии на експертите; - заверени от участника копия на дипломи, трудови/служебни книжки / длъжностни характеристики, референции и/или заповеди и/или трудови или граждански договори и др. Документи, които са на чужд език се представят и в превод.
Минимални изисквания: Минимално изискване: Участникът трябва да е изпълнил най-малко 3 договора, с предмет, сходен с обекта на поръчката през последните три години считано от крайния срок за подаване на офертите. В случай, че участник е обединение, изискването се отнася за обединението като цяло. Минимално изискване: За изпълнението на поръчката, участникът следва да предложи екип от пет експерта, както следва: Експерт 1: Ръководител на екипа, който отговаря на следните минимални изисквания: a) образователно-квалификационна степен: „магистър“ или еквивалентна; б) професионален опит: най-малко 7 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния, академичния, частния или неправителствения сектор; в) специфичен опит: ръководство/координация на експертни екипи за изпълнение на най-малко 7 проекта, включващи дейности, сходни с предмета на поръчката. Експерти-оценители (трима), които изпълняват дейностите по предварителната оценка и отговарят на следните минимални изисквания: a) образователно-квалификационна степен: „магистър“ или еквивалентна; б) професионален опит: най-малко 5 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния, академичния, частния или неправителствения сектор; в) специфичен опит: участие в изпълнението на най-малко 5 проекта, свързани с изпълнение на дейности, сходни с предмета на поръчката. Експерт 5: Публични консултации и комуникации, който осъществява планирането, организирането и реализацията на публичните консултации и комуникационните дейности и отговаря на следните минимални изисквания: a) образователно-квалификационна степен: „магистър“ или еквивалентна; б) професионален опит: най-малко 5 години общ професионален опит/трудов стаж в публичния, академичния, частния или неправителствения сектор; в) специфичен опит: участие в изпълнението на най-малко 3 проекта, включващи дейности по организация на публични консултации и комуникационни дейности и кампании за структури от публичния и/или частния сектор.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Показатели, посочени в документацията, спецификациите, в поканата за представяне на оферти или за участие в договаряне или в описателния документ
Показател: „Техническа оценка” (То); тежест: 70
Показател: „Предлагана цена” (Пц); тежест: 30

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
18.09.2013 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
25.09.2013 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 26.09.2013 г.  Час: 14:00
Място

МОН, бул. "Княз Дондуков" № 2А

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Поръчката се изпълнява в рамките на проект BG051PO001-8.1-01-0001 „Подкрепа на Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми” в Министерството на образованието и науката за успешното управление на приоритетни оси 3 и 4 на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

VI.3) Допълнителна информация

забележка 1: към раздел IV.2.1. "Критерий за оценка на офертите": Определянето на показател „Техническа оценка” (То) се извършва съгласно следните подпоказатели: П1: Стратегия и методи за изпълнение на предварителната оценка на ОПНОИР – максимален брой точки 40; П2: Описание на дейностите, техниките и инструментите за изпълнение на предварителната оценка на ОПНОИР – максимален брой точки 35; П3: Организация на изпълнението на поръчката – максимален брой точки 25. забележка 2 : Настоящата поръчка се провежда чрез прилагане на опростена открита процедура по чл.14, ал. 3 от ЗОП. забележка 3 : Срокът за представяне на оферти е намален по реда на чл. 64, ал. 3: - обявлението за откриване на обществената поръчка е изпратено до Агенцията за обществени поръчки за вписване в РОП по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис; - Възложителят е осигурил пълен достъп до документацията за участие в откритата процедура за възлагане на обществената поръчка по електронен път - http://www.mon.bg и http://sf.mon.bg/.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от Закона за обществените поръчки.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

28.08.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ