Версия за печат

00814-2013-0025

BG-Враца: Изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000193115

Община Враца, ул. Стефанаки Савов 6, За: инж. Красимира Георгиева, Република България 3000, Враца, Тел.: 092 663122, E-mail: obshtinavr@b-trust.org, Факс: 092 627085

Място/места за контакт: Община Враца

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.vratza.bg.

Адрес на профила на купувача: www.vratza.bg.

Електронен достъп до информация: www.vratza.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000193115

Община Враца, ул. Стефанаки Савов 6, За: инж. Маряна Рашева, инж. Илиян Нинов, РБългария 3000, Враца, Тел.: 092 624265, E-mail: zip@vratza.bg, Факс: 092 629561

Място/места за контакт: ЗИП Воден цикъл

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Околна среда

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Рехабилитация на стоманен и реконструкция на съществуващия захранващ азбестоциментов водопровод от язовир „Среченска бара” до гр.Враца

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
от язовир Среченска бара до гр. Враца
Код NUTS: BG312, BG313
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Обектът на поръчката е осъществяване на строително монтажи работи по рехабилитацията на стoманения маистрален водопровод от яз.”Среченска бара” до гр.Враца и пълна реконструкция и подмяна на тръбите с чугунени такива по стария съществуващ азбестоциментов водопровод в същото направление. РЕХАБИЛИТАЦИЯТА НА СТОМАНЕНИЯ ВОДОПРОВОД включва подмяна на капаци на съоръженията по водопровода, рехабилитация на съществуващи и монтаж на 5бр нови катодни станции, подмяна на спирателни кранове и въздушници. РЕКОНСТРУКЦИЯТА НА АЗБЕСТОЦИМЕНТОВИЯ ВОДОПРОВОД предвижда подмяна на тръбите и съоръженията по съществуващия азбестоциментов водопровод, изцяло и само по трасето му, включително отстраняването на старите тръби и извозването им на определени за целта площадки за съхранение, изграждане на нови шахти за отклонения и управление, преминаване през р.Ботуня при с. Стояново. Проектната дължина на водопровода е 34 085м. От тях предмет на изпълнение и финансиране на тази обществена поръчка по ОПОС са 33 300м. В това число 18 966м с муфени тръби от сферографитен чугун с заключващ механизъм PN и АКЗ по подробна спецификация : DN 1000 - 18 966м; DN 800 – 13 787м и 817м и участък с полиетиленови водопроводни тръби PE 100-RC DN 500 по спецификация. Изпълнителят ще извършва строителство (реконструкция) съвместявайки Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите му нормативни актове, както и общите договорни условия на FIDIC за строителство на строителни и инженерни обекти, проектирани от Възложителя („Червена книга”, първо издание 1999 г.).

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45232151

Описание:

Строителни и монтажни работи по реконструкция на главни водопроводи

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Магистрален водопровод с дължина 33 300м. В това число 18 966м с муфени тръби от сферографитен чугун с заключващ механизъм PN и АКЗ по подробна спецификация : DN 1000 - 18 966м; DN 800 – 13 787м и 817м и участък с полиетиленови водопроводни тръби PE 100-RC DN 500 по спецификация.

Стойност, без да се включва ДДС
46789082 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

30

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участниците следва да представят с офертата си и документ (в оригинал) за внесена или учредена гаранция за участие в откритата процедура в размер на 460 000,00 лв. ( четиристотин и шестдесет хиляди). Гаранцията за участие в процедурата трябва да бъде представена в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие.- Паричната сума следва да бъде внесена предварително по следната банкова сметка на Община Враца: IBAN: BG13UBBS80023300146537; BIC: UBBSBGSF при ТБ „ОББ” АД - клон Враца. - Банковата гаранция за участие следва да е безусловна и неотменима, да е издадена в полза на възложителя за конкретната поръчка и да е със срок на валидност - не по-кратък от срока на валидност на офертата. Банковата гаранция се представя по образец Приложение № 8 от документацията или по образец, утвърден от съответната банка, ако тази гаранция за участие съдържа основните елементи, посочени в образеца.Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, е длъжен преди подписването на договора да представи банкова гаранция за изпълнение на договора в размер на 3 (три) % от стойността на обществената поръчка без ДДС. Банковата гаранция за изпълнение следва да е безусловна и неотменима, да е издадена в полза на възложителя за конкретния договор и да е със срок на валидност до 28 дни след изтичане Срока на изпълнение. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на обслужващата ги банка, стига тя да съдържа цялата необходима информация. Гаранцията за изпълнението на договора се задържа и освобождава в съответствие с договорните условия. Съгласно клауза 14.2. от СПЕЦИФИЧНИ УСЛОВИЯ НА ДОГОВОРА, Инженерът трябва да издаде "Акт за междинно плащане" за авансовото плащане, след получаването на (i) "Програмата" съгласно Под-Клауза 8.3 [Програма] и (ii) гаранция в суми и валути, равностойни на авансовото плащане. Тази гаранция трябва да бъде представена в съответствие със Законите в Държавата и изискванията на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Заплащането на строителните и монтажни работи предмет на настоящата обществена поръчка ще се извършва съгласно условията и сроковете на Специфичните и Общите Договорни условия по FIDIC - авансово, междинни и окончателно, както следва: Авансово плащане: Едно плащане в размер на 20 % от приетата от Възложителя цена на договора; валута: ЛЕВА(BGN), срещу представена фактура и банкова гаранция за авансово плащане за цялата сума. Междинни плащания: Минималната сума на междинните плащания е 500 000,00 лв. без ДДС. Междинните плащания се правят докато общата им сума достигне 90% от приетата цена на договора; Процент за задържане и лимит на Задържаните Пари: Процент за задържане до 20% Лимит на Задържаните Пари до 20% от приетата от Възложителя цена на договора * за „приета цена на договора” да се счита цената на договора с ДДС В случай, че до 15. август 2015 г. не е издаден „Сертификат за приемане за обекта” Изпълнителят издава банкова гаранция за изплащане на задържаните суми, със срок на валидност 10 дни след „Сертификат за приемане за обекта”.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Когато определеният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, преди подписване на договора за възлагане на изпълнението, трябва да се представи удостоверение за регистрация от Регистър БУЛСТАТ и за данъчна регистрация. Ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ за регистрация от държавата, в която са установени, съгласно нейното законодателство. Когато участникът е обединение/консорциум, но не представи договора (споразумението за създаването на обединението), или в представения договор липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на посочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Изпълнението на рехабилитацията на стоманения водопровод ще се извършва при условията на чл.151, ал.1, т.5 от ЗУТ - без издаване на рарешение за стоеж. Строежът "Реконструкция на захранващ водопровод от азбестоциментови тръби от яз. "Среченска бара" до гр. Враца" е е първа категория съгласно чл.137, ал.1, т.1-б от ЗУТ и чл.2, ал.2, т.4 от Наредба №1/2003г. за номенклатурата на видовете строежи и с Решение № 471/11.06.12 г. на Министерски съвет обекта е обявен като „обект с национално значение”. Строителството ще започне след издаване на разрешение за строеж по реда на чл. 148, ал.3 от ЗУП от Министъра на регионалното развитие и благоустройството.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Не може да участва в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка участник, при който са налични обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви от „а” до „д”, т. 2 и 3, ал. 2, т.1,3 и 5 и ал.5 от ЗОП Участниците трябва да бъдат вписани в Централния професионален регистър на строителя и да има издадено удостоверение от Камарата на строителите за четвърта група строежи от първа категория, съгласно чл. 5, ал. 6, т. 4.2.1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя. В случай на участие на чуждестранните лица възложителят ще приеме еквивалентен документ, издаден от съответния компетентен орган в държава-членка на ЕС или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство за обхвата на дейностите, предмет на настоящата поръчка. ( чл.3, ал.2 от Закона за Камарата на строителите) или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон. Когато участникът е обединение/консорциум, изискването важи за членовете на обединението/ консорциума, които са пряко ангажирани с изпълнение на строителните дейности.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Застраховка за професионална отговорност на Участника по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ( заверено от участника копие). *Забележка: Когато Участникът предвижда подизпълнители или когато Участникът е обединение/консорциум, всеки подизпълнител или всеки един от членовете в обединението/консорциума, който ще е пряко свързан с изпълнението на строителството трябва да притежават валидни застрахователни полици по чл.171, ал.1 от ЗУТ за строителство. Чуждестранните участници представят еквивалентен документ съгласно законодателството на страната където са установени 2.Удостоверение от банка за достъп до гарантирана неотменима кредитна линия или друга приемлива форма на разполагаеми средства от участника, в размер на не по-малко от 5 000 000 ( пет милиона ) лева – издадено не по-рано от 1 (един) месец преди датата на отваряне на офертите в настоящата процедура - оригинал; 3. Информация по чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП за общия оборот и оборота от строителство на обекти, сходни с предмета на поръчката за 2010 г., 2011 г. и 2012 г. в зависимост от датата, на която Участникът е учреден или е започнал дейността си, подписана от представляващия Участника.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участниците трябва да имат застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с общ лимит на отговорността, покриваща минималната застрахователна сума за вида строеж, обект на поръчката. •Когато участникът предвижда подизпълнители или когато участникът е обединение/консорциум, всеки подизпълнител или всеки един от членовете в обединението/консорциума, които ще е пряко свързан с изпълнението на строителството трябва да притежават валидни застрахователни полици по чл.171, ал.1 от ЗУТ за строителство. Чуждестранните участници представят еквивалентен документ съгласно законодателството на страната където са установени •Застрахователната полица по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ трябва да бъде в сила в срока на валидност на офертата. В случай, че срока на застраховката изтича в периода, участникът, респективно всеки подизпълнител или всеки един от членовете в обединението/консорциума трябва да декларират, че ще удължат срока и. 2. За осигуряване на ритмичност по време на изпълнение на договор, участникът следва да представи удостоверение от банка за достъп до кредитна линия или друга приемлива форма на разполагаеми средства в размер не по-малък от 5 000 000.00 (пет милиона) лв. Когато участникът е обединение/консорциум, изискването е за обединението/консорциума като цяло. 3. Участникът трябва да има общ оборот за последните три години (2009, 2010 и 2011 г.) в размер на не по-малко от 90 000 000 лева (деветдесет милиона лева) и оборот от обекти, подобни/сходни на обекта на поръчката (строителство и/или рехабилитация на В и К мрежи) за последните три години не по-малко от 45 000 000 лева (четиридесет и милиона лева). Когато участникът е обединение/консорциум, изискването е за обединението/консорциума като цяло. Възложителят ще отстранява от участие в откритата процедура всеки участник, който не отговаря на минималните изисквания

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Удостоверение от Камарата на строителите за вписване в Централния професионален регистър на Участника за изпълнение на строително-монтажни работи за четвърта група строежи от първа категория, допускаща по закон изпълнението на обекти от вида, предмет на тази обществена поръчка или еквивалентен документ ( при участие на чуждестранни лица); 2. копие от валиден сертификат ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството (заверено от Участника копие) или еквивалент; 3. копие от валиден сертификат по ISO 14001:2005 за опазване на околната среда (заверено от Участника копие) или еквивалент; 4. копие от валиден сертификат OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството (заверено от Участника копие) или еквивалент; 5. Декларация със списък на основните договори със същия или сходен предмет на настоящата Обществена поръчка, изпълнени от Участника през периода от 2008 г. до момента на подаване на офертата, с посочен предмет на договора, кратко описание на дейностите, стойностите и срокове за изпълнение , придружен с препоръки отговарящи на изискванията на чл. 51, ал.1, т.2 от ЗОП . *под същия или сходен предмет да се разбира изграждане и/или реконстукция на водопроводи, материал – „чугун” с един или всеки от диаметърите от DN 400 до DN 1000 6. справка за инженерно-техническия и изпълнителския състав, определен за изпълнението на Обществената поръчка, придружена от дипломи, сертификати, удостоверения или други документи, удостоверяващи необходимата квалификация и документи доказващи опит съгласно минималните изисквания. Участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие, че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Възложителят ще отстранява от участие в откритата процедура всеки участник, който не отговаря на минималните изисквания

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участниците трябва да бъдат вписани в ЦПРС и да има издадено удостоверение от КС за 4 група строежи от 1 категория, съгласно Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС .В случай на участие на чуждестранните лица възложителят ще приеме екв. документ, издаден от съответния компетентен орган в държава-членка на ЕС или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство за обхвата на дейностите, предмет на настоящата поръчка. ( чл.3, ал.2 от ЗКС) или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон.Когато участникът е обединение/консорциум, изискването важи за членовете на обединението/ консорциума, които са пряко ангажирани с изпълнение на строителните дейности. 2. Участникът трябва да има доказан опит в изграждането и/или рехабилитация на В и К мрежи в периода от 2008 г. до момента на подаване на офертата, а именно: Участникът трябва да докаже изградени и/или реконстуирани водопроводи, материал – „чугун” с един или всеки от диаметърите от DN 400 до DN 1000 и обща дължина поне 8 км. Когато участникът е обединение / консорциум, изискването е за обединението /консорциума като цяло. 3. Участниците трябва да притежава следните сертификати: по стандарт ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството,по стандарт ISO 14001:2005 за опазване на околната среда,по стандарт OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството. Възложителят ще приеме екв. сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Когато участникът е обединение/консорциум, всеки член на обединението следва да представи сертификат по стандарт ISO 9001:2008, с обхват на дейността, която той ще извършва при изпълнението на ОП. Сертификатите по стандарти ISO 14001:2005 и OHSAS 18001:2007 се представят от членовете на обединението/ консорциума, които са пряко ангажирани с изпълнение на строителните дейности. 4. Участникът трябва да разполага за изпълнение на поръчката с инженерно технически персонал назначен на трудов или граждански договор, които трябва да отговарят на следните изисквания: Ръководител на обект – трябва да:има диплома от завършено висше образование, степен „магистър”, квалификация стр. инженер, специалност ВиК, ХТС, ХМС или екв. спец.;има опит в ръководенето и управлението на минимум 2 инв. инфраструктурни обекта в областта на сектор „Води”; Двама групови технически ръководители:- за земни работи и съоръжения: да има диплома от завършено висше образование, степен „магистър”, квалификация стр. инженер със спец. ВиК, ХТС, ХМС или екв. специалност или диплома за стр. техник със ср. образование с 4 курс на обучение и да има опит в изпълнението на минимум 2 инв. инфраструктурни обекта в областта на сектор „Води”;- за монтажни работи:да има диплома от завършено висше образование, степен „магистър”, квалификация машинен инженер или стр. инженер или диплома за стр. техник със средно образование с 4 курс на обучение и да има опит в изпълнението на минимум 2 инв. инфраструктурни обекта в областта на сектор „Води”; Инженер – геодезия, който има диплома от завършено висше образование с квалификация стр. инженер, със специалност „Геодезия” или еквивалент и да е участвал като геодезист при изпълнението на не по-малко от 3 обекта, сходни с този, предмет на настоящата обществена поръчка. Експерт - контрол на качеството, който има диплома от завършено висше образование с квалификация стр. инженер и има най-малко 3 г. стаж на длъжност, свързана контрол на качеството и да притежава удостоверение/ сертификат за вътрешен одитор по качество. Експерт - координатор по безопасност и здраве, които има най-малко 3 години стаж на длъжност Координатор по безопасност и здраве;да притежава валидно удостоверение за КБЗ в стр-то, съг. Наредба 2/2004 на МРРБ;5. Участниците трябва да разполагат с необходимия бр.персонал, от които мин.10 бр. стр.работници „монтажник ВиК мрежи"

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: А: Финансов показател / предлагана цена/; тежест: 30
Показател: Б: Технически показател; тежест: 70
Показател: Б1: Строителна програма; тежест: 7
Показател: Б2: Срок за изпълнение на поръчката; тежест: 3
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.1) Референтен номер на досието, определен от възлагащия орган/възложителя

05-2013-077

ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2013/S 041 - 065430 от 27.02.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
09.08.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
19.08.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 19.08.2013 г.  Час: 16:30
Място

Заседателна зала на Община Враца, ет.2

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

съгласно чл. 68, ал.3 от ЗОП

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

по проект “Интегриран проект за Водния цикъл на град Враца” по Договор № 58111-С065-256/15.01.2010г. за предоставяне на Безвъзмездна Финансова Помощ по Приоритетна ос 1 от ОП “Околна Среда”

VI.3) Допълнителна информация

Пълен достъп до настоящата документация, в т.ч. Работен проект е предоставен на официалната интернет страница на Община Враца - www.vratza.bg.Профил на купувача. Работния проект на хартиен носител ще е на разположение за запознаване с него в ст. 27, ет. 2 в сградата на Община Враца

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

чл. 120, ал.5 т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.07.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ