Версия за печат

00165-2013-0025

BG-София: 24 - Образователни услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката (МОН), дирекция "Квалификация и кариерно развитие", ул. "Граф Игнатиев" № 15, За: Милка Тодорова Коджабашиева-Йовкова - ръководител на проект ВG051PO001-3.1.03-0001 и директор на дирекция ККР, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217672, E-mail: m.kodjabashieva@mon.bg, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: дирекция "Квалификация и кариерно развитие"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.mon.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.minedu.government.bg/left_menu/contracts/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.minedu.government.bg/left_menu/contracts/.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Образование

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Провеждане на едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация „Учител по чужд език“, „Детски и/или начален учител“, „Учител по информатика и информационни технологии” или за придобиване на професионална квалификация „Учител” с оглед професионалното израстване на млади педагогически специалисти, които желаят да повишат квалификацията си” по 4 обособени позиции: Обособена позиция № 1 – „Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация „учител по чужд език” – по избор от английски, испански, италиански, немски, руски и френски език”. Обособена позиция № 2 – „Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация за „детски и/или начален учител”. Обособена позиция № 3 – „Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация „учител по информатика и информационни технологии” Обособена позиция № 4 – „Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на професионална квалификация „учител”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 24 (24 - Образователни услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Мястото за изпълнение на поръчката е на територията на Република България.
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Проект „Квалификация на педагогическите специалисти“ се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. Целева група на проекта са педагогически специалисти в системата на народната просвета до 35 години, които желаят да повишат квалификацията си.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80300000, 80400000, 80500000, 63510000, 80310000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги на висшето образование
Образование за възрастни и други образователни услуги
Услуги по обучение
Услуги на туристически агенции и спомагателни туристически услуги
Услуги по образование на млади хора

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Осигуряване на достъпа на млади педагогически специалисти, които желаят да повишат квалификацията в едногодишно специализиращо обучение във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация (по чужд език, за детски/начален учител, за придобиване на професионална квалификация „учител”, „учител по информатика и информационни технологии”, провеждане на държавни изпити и сертифициране на педагогическите специалисти, които успешно са ги положили с цел професионално израстване. Обучението е свързано с повишаването на квалификацията на млади педагогически специалисти до 35 годишна възраст, които желаят да повишат квалификацията си по програми за едногодишно специализиращо обучение във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация с индикативен брой на участниците, както следва: а) по обособена позиция № 1 (учител по чужд език) – индикативен брой 600 педагогически специалисти; б) по обособена позиция № 2 (детски и/или начален учител) – индикативен брой 310 педагогически специалисти; в) по обособена позиция № 3 (учител по информатика и информационни технологии) – индикативен брой 120 педагогически специалисти; г) по обособена позиция № 4 (за придобиване на професионална квалификация „учител”) – индикативен брой 300 педагогически специалисти; Поръчката включва и осигуряване на логистиката за организираните и провеждане на обученията: Организационни, подготвителни и съпътстващи дейности, свързани с разработване на учебни планове, учебни програми, обучителни материали, с осигуряване на условия за провеждане на практическо обучение, както и с цялостна логистична подкрепа на обучаемите и на обучението. Стойността на поръчката се определя в лева без ДДС и се предлага от участника в Ценовото предложение. Максимална стойност на всяка обособена позиция: По обособена позиция № 1 – Максималната стойност не може да надхвърля – – 4 530 042,50 лв лв. без ДДС. По обособена позиция № 2 – Максималната стойност не може да надхвърля – 1 739 499,17 лв. без ДДС. По обособена позиция № 3 – Максималната стойност не може да надхвърля – 2 102 750,00 лв. без ДДС. По обособена позиция № 4 – Максималната стойност не може да надхвърля – 793 100,00 лв. без ДДС.

Стойност, без да се включва ДДС
9165391.67 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Завършване

30.09.2014 г. 

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие по всяка обособена позиция от процедурата е в размер на: - По обособена позиция № 1 възлиза на 10 000 лв.; - По обособена позиция № 2 възлиза на 5 000 лв.; - По обособена позиция № 3 възлиза на 8 000 лв.; - По обособена позиция № 4 възлиза на 3 000 лв. Гаранция за изпълнение - при сключване на договор участникът предоставя гаранция за изпълнение в размер на 1 % от стойността на поръчката, без ДДС за всяка конкретна обособена позиция. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение, измежду следните възможности: а) парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101; б) банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на изпълнение на договора. Банковата гаранция за изпълнение следва да бъде представена в оригинал, като в случай, че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането ще е със средства, предоставени от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г. за извършване на дейностите по настоящата обществена поръчка с предмет „Провеждане на едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във Висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация „учител по чужд език“, „детски и/или начален учител“, „учител по информатика и информационни технологии” или за придобиване на професионална квалификация „учител” с оглед професионалното израстване на млади педагогически специалисти, които желаят да повишат квалификацията си” по 4 обособени позиции: ВG051PO001-3.1.03-0001 „Квалификация на педагогическите специалисти”. Стойността на всяко от обученията се формира на база ценовата оферта на изпълнителя по съответната обособена позиция и се дължи в български лева, включително законоустановения ДДС. Начин и срок за плащане: 1. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ изплаща 30% (тридесет процента) от цените, оферирани от участника за обучение и логистика, в срок до 15 дни от датата на подписването на констативния протокол за приемане на първия междинен доклад и след представяне от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на фактури (отделни за обучението и логистиката). 2. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ извършва две междинни плащания в размер на 20 % (двадесет процента) от цената на обучението, оферирана от участника, в срок до 15 дни, след представяне от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на втория и на третия междинни доклади на хартиен и електронен носител, подписани констативни протоколи и издадени фактури. 3. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ извършва две междинни плащания в размер на действително извършените и отчетени разходи за логистика, съгласно цените на обучаем , посочени в Ценовата оферта на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и реално изплатените пътни разходи на обучаваните педагогически специалисти, които не са от населеното място, на база представени билети и декларации за използван обществен междуградски транспорт, в срок до 15 дни, след представяне на втория и третия междинни доклади на хартиен и електронен носител, подписани констативни протоколи и издадени фактури. 4. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ извършва окончателно (изравняващо) плащане, покриващо разликата между изплатените суми по-горе и окончателната стойност на изпълнените дейности, предмет на договора за обществена поръчка, в срок до 20 (двадесет) работни дни, по банков път на посочената от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ сметка, след приемането на окончателния доклад от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ с констативен протокол, придружителни документи и данъчни фактури.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Участник в настоящата процедура за обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. При участие на обединения не се изисква създаване на юридическо лице. При подаване на офертата се прилага копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юридическо лице или ЕТ; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, участниците -ЮЛ или ЕТ, прилагат към своите заявления за участие или оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните ЮЛ прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. В процедурата за възлагане на обществена поръчка не може да участва участник, който е: 1. осъден с влязла в сила присъда за престъпленията, посочени в чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а – д” от ЗОП, освен ако е реабилитиран; 2. обявен в несъстоятелност; 3. в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 4. в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай, че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 5. лишен от правото от право да упражнява определена професия или дейност, свързани с предмета на обществената поръчка в областта на обученията за придобиване на нова и/или допълнителна квалификация и да извършва логистичните услуги съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушени; 6. виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 7. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 8. има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните 5 години; 9. осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. 10. при които лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; 11. които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. В процедурата не могат да участва лица, спрямо които са налице обстоятелствата, предвидени в чл. 106, ал. 1 и чл. 107, ал. 1 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на ЕП и на Съвета от 25 октомври 2012. При подаване на оферта посочените по-горе обстоятелства се доказват чрез предоставяне на декларации по образец към документацията. При подаване на офертата се представя декларация по чл. 56,ал.1, т.11 от ЗОП, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, вкл. минималната цена на труд и условията на труд. Допълнителна информация относно обстоятелствата, свързани със закрилата на заетостта, включително минималната цена и условията на труд, могат да бъдат получени от МТСП и неговите структури.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1.Справка за оборота на участника, реализиран от предоставянето на сходни услуги за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, попълнена съгласно образец, приложен към документацията; За всяка отделна обособена позиция, за която се участва, се предоставя отделна справка за оборота. 2. Заверено копие от договор за застраховка по чл. 42, ал. 1 от Закона за туризма.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Всеки участник трябва за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) общо да е реализирал оборот, който се отнася до предмета на поръчката, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, както следва: 1.1. за първа обособена позиция – не по-малко от 600 000 (шестотин хиляди) лева без ДДС; 1.2. за втора обособена позиция – не по-малко от 300 000 (триста хиляди) лева без ДДС; 1.3. за трета обособена позиция – не по-малко от 400 000 (четиристотин хиляди) лева без ДДС; 1.4. за четвърта обособена позиция – не по-малко от 200 000 (двеста хиляди) лева без ДДС. Под „услуги, сходни с предмета на обществената поръчка” се разбират такива, свързани с организиране и провеждане на обучения на възрастни, съобразно обособената позиция за която се участва, както и логистично осигуряване на публични събития (обучения, конференции, семинари и други подобни). Участниците трябва да имат реализиран оборот както от организиране и провеждане на обучения на възрастни, така и от логистично осигуряване на обучения на възрастни и/или на публични събития (конференции, семинари и др.). Когато един участник участва за повече от една обособена позиция, изискваният оборот следва да е не по-малък от сбора от минималните стойности, изисквани за съответните обособени позиции, за които участва. 2. Наличие на валидна застраховка по чл. 42, ал. 1 от Закона за туризма.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък на основните договори за услуги, сходни с предмета на поръчката*, изпълнени през последните 3 години, включително стойностите, датите и получателите на услугата, начална и крайна дата на изпълнение на договора. За всяка отделна об. поз., за която се участва, се представя отделен списък на договорите. Към списъка на договорите се прилагат минимум 2 броя препоръки за добро изпълнение, които се отнасят към договори, посочени в списъка, издадени са от възложителите по договорите и съдържат положителна оценка за изпълнението на договора. От приложените към списъка препоръки трябва да е виден минимално изискуемият брой обучени лица. * Под „договори за услуги, сходни с предмета на поръчката” се разбират такива, свързани с организиране и провеждане на обучения на възрастни, съобразно обособената позиция за която се участва, както и с логистично осигуряване на публични събития (обучения, конференции, семинари и други подобни). 2. За ръководителя и всеки ключов експерт трябва да се представи автобиография; копия от документ за висше образование и квалификация; копие от сертификати, доказващи посочените обстоятелства; копия на документи, доказващи изискуемия опит (трудови/служебни/осигурителни книжки или еквивалентни документи, длъжностни характеристики, служебни бележки, референции, граждански договори, устройствени правилници и други подходящи документи, от които е виден изискваният опит на ръководителя и експертите и неговата продължителност); декларации от членовете на предложения екип - ръководител и ключови експерти, че ще са на разположение за изпълнение на услугата, ако участникът бъде избран за изпълнител, че няма да участват в екипа на друг участник, който кандидатства за същата поръчка и че не са свързани лица с възложителя по смисъла на ЗОП. За всяка отделна обособена позиция, за която се участва, се представя отделен списък на експертите. 3. Заверено копие на удостоверение за регистрация за туроператорска и/или туристическа агентска дейност в съответствие със Закона за туризма или еквивалент. 4. Заверено копие от документа на висшето училище за валидна институционална акредитация* съгласно чл. 77 ЗВО и заверено копие на документ за валидна програмна акредитация съгласно чл. 78 ЗВО, издадени от специализирания орган за оценяване, акредитация и контрол на висшите училища - Националната агенция за оценяване и акредитация към Министерски съвет или от съответния еквивалентен орган в държавата, в която участникът е установен. * По смисъла на чл. 75, ал. 1 от ЗВО, акредитацията е признаване от Националната агенция за оценяване и акредитация на правото на висшите училища да дават висше образование по образователно-квалификационни степени в определени области, професионални направления и по специалностите от регулираните професии.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. През послед. 3 г.(2010,2011,2012), считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертите, участниците трябва да са изпълнили успешно не по-малко от 2 дог. за услуги, сходни с предмета на поръчката. Участникът следва да е организирал и провел обучения за придоб. на нова и/или допълнит. проф. квалиф-я в съотв. област (в зависимост от об. поз. за която участва) за общо не по-малко от 200 лица за всяка об. поз., за която се участва. Посочените по-горе изисквания се отнасят за всяка об. поз. поотделно. 2.Участникът трябва да разполага с екип, състоящ се от ръководител и минимум 4 ключови експерти (КЕ): Ръководител екип: Образование: магистър, доктор или д-р на науките от област на висшето образование (ВО), съотв. на конкрет. об. поз.: за об. поз.1 „Хуманитарни науки”, проф. направление „Филология” или екв.; за об. поз.2 и 4 „Педагогически науки” или екв.; за об. поз.3 „Природни науки, математика и информатика”, проф.направл.„Информатика и компютърни науки” или Технически науки, проф. направл.„Комуникационна и компютърна техника” или „Социални, стопански и правни науки”, проф.направл. „Обществени комуникации и информационни науки” или екв.; Общ. опит: мин. 5г. хабилитиран преподавател в научната област, в която се провежда ЕСО по съответната об. поз., заемащ акад. длъжност „доцент” или „професор”, с основен труд. дог-р в съответното ВУ и мин. 5 г. опит преподават. дейност, в т.ч. и обучение за придобиване на нова/допълнит. проф.квалиф-я; Специф. опит: не по-малко от 3г. в организиране, подгот. и провеждане на обучение на педагог. специалисти в магистърски програми и/или следдипломна квалиф-я за придоб. на нова/допълнит. проф. квалиф-я съобразно об. поз., за която се участва. КЕ 1 и 2: Образование: бакалавър или магистър от област на ВО, съотв. на конкрет. об.поз.: за об. поз. 1 "Хуманитарни науки”, проф. направл. „Филология” или екв.; за об.поз. 2 и 4 „Педагогически науки” или екв.; за об. поз. 3 „Природни науки, математ. и информат.”, проф.направл. „Информат. и компют. науки” или „Технически науки”, проф.направл. „Комуникационна и компют. техника” или „Соц., стоп. и правни науки”, проф. направл.„Обществени комуникации и информационни науки” или екв.; Общ опит: не по-малко от 3 г. осъществ. в системата на ВО на профилирана преподават. дейност в област, съответ. на конкрет.об.поз.; Специф. опит: мин. 2 г. в организ., подготовка и провеждане на обучение на педагог. специалисти в магистърски програми и/или в следдипломна квалиф- за придобиване на нова/допълнителна проф. квалиф-я в област, съответ. на конкрет. об. поз. Приема се и опит, свързан с координиране и консултиране на обучаеми и преподаватели-обучители. КЕ 3: Образование: „бакалавър“ или „магистър”: „Социални, стоп. и правни науки”, „Техн. науки”, „Природни науки, математ. и информат.” или екв.; Общ опит: мин. 3г. в сферата на туризма, иконом., администриране и управление на дейности, свързани с логистика; Спец. опит: мин. 2г. опит в организирането, осигуряването и/или управлението на цялостното логистично осигуряване на публични събития и/или контрол на дейността; КЕ 4: Образование: бакалавър или магистър в проф. направл. "Икономика" от област на ВО "Соц., стоп. и правни науки" или екв.; Общ опит: мин. 3 г. в счетовод., финансите, иконом., администриране и управление на дейности, свързани с отчетност и контрол; Спец. опит: мин. 2 г. в отчитането и/или контрола върху отчетността, както и наличие на практ. опит в обработв. на фин.- счет. документи. В случай, че участник кандидатства за повече от една обособена позиция, то той трябва да предложи отделни екипи от ръководител ключови експерти. Не се допуска ръководителят и ключовите експерти да се повтарят в различните екипи. 3. Да е регистриран като туроператор и/или туристически агент по смисъла на ЗТ. 4. Участникът следва да разполага с валидна институционална акредитация съгласно чл. 77 от ЗВО и валидна програмна акредитация съгласно чл. 78 от ЗВО в областта на об. поз., за която участва.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2013/S 44 - 070706 от 02.03.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
15.06.2013 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
25.06.2013 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 26.06.2013 г.  Час: 14:00
Място

Министерство на образованието и науката, бул. Дондуков 2А

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Финансирането ще е със средства, предоставени от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г. за извършване на дейностите по настоящата обществена поръчка с предмет „Провеждане на едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация по чужд език, за "детски или начален учител", "учител по информатика и информационни технологии" или за придобиване на професионална квалификация „учител” с оглед професионалното израстване на млади педагогически специалисти, които желаят да повишат квалификацията си” по 4 обособени позиции: по проект: ВG051PO001-3.1.03-0001 „Квалификация на педагогическите специалисти”.

VI.3) Допълнителна информация

В случай, че срок от настоящото обявление изтича в неработен ден, то се счита, че изтича в първия възможен работен ден, следващ наребаотния.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Сроковете за обжалване на „открита“ процедура са уредени в чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП. Съгласно цитираните разпоредби, жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; 2. срокът за обжалване на решението по чл. 120, ал. 5, т. 1 тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: - жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; - документацията не е публикувана едновременно с обявлението; - документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

31.05.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация „учител по чужд език” – по избор от английски, испански, италиански, немски, руски и френски език”.
1) Кратко описание

Организиране, осигуряване и провеждане от висши училища, акредитирани в професионално направление „Филология“ по съответния език, на едногодишно специализиращо обучение за придобиване на допълнителна квалификация „учител по чужд език“ на учители до 35 години, с висше образование без квалификация „учител по чужд език”, които имат ниво на владеене на съответния чужд език Б1 според критериите на Общата европейска езикова рамка.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80300000, 80310000, 63500000, 80400000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги на висшето образование
Услуги по образование на млади хора
Услуги на туроператори и на туристически агенции; спомагателни туристически услуги
Образование за възрастни и други образователни услуги

3) Количество или обем

600 педагогически специалисти на възраст до 35 години, с висше образование – образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър, достигнато ниво на владеене на избрания език – Б1, с професионална квалификация „учител”, без допълнителна квалификация учител по съответния чужд език, както следва: 1. aнглийски език - до 450 учители; 2. испански език – до 30 учители; 3. италиански език– до 15 учители; 4. немски език – до 45 учители; 5. руски език– до 30 учители; 6. френски език – до 30 учители

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
4530042.5 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Дата за начало: , Дата за завършване: 30.09.2014 г. 
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

II. Характеристика на дейността 1. Организиране, осигуряване и провеждане от висши училища, акредитирани в професионално направление „Филология“ по съответния език, на едногодишно специализиращо обучение за придобиване на допълнителна квалификация „учител по чужд език“ на учители до 35 години, с висше образование без квалификация „учител по чужд език”, които имат ниво на владеене на съответния чужд език Б1 според критериите на Общата европейска езикова рамка. 2. Изработване на учебни планове за провеждане на обучение, обособено в отделни програми по съответните езици - английски, испански, италиански, немски, руски и френски, което включва курсове по основни учебни дисциплини, осигуряващи базисна професионална подготовка за придобиване на професионална квалификация „учител по чужд език“, както следва: 2.1. обучение по съответния чужд език, което да води до усъвършенстване и осъвременяване на чуждоезиковите умения, създаване и развитие на многоезикова и междукултурна комуникативна компетентност у обучаваните и да е съобразено със спецификите на съответния чужд език спрямо българския език; 2.2. обучение по основни лингвистични учебни дисциплини, осигуряващи базисна професионална подготовка за съответната филологическа специалност, от хабилитирани преподаватели, специалисти в съответната научна област; 2.3. обучение по основни културно-исторически периоди и литературни течения с най-значимите представители на културата и литературата на съответния език от хабилитирани преподаватели, специалисти в съответната научна област; 2.4. обучение по методика на чуждоезиковото преподаване със засилен акцент върху новите методи и техники на преподаване в клас на съответния чужд език; 2.5. обучение по приложението на съвременните информационни и комуникационни технологии при чуждоезиковото преподаване; 2.6. практическо обучение по чуждоезиково преподаване в базови училища и по възможност осигуряване на наблюдение на обучение, провеждано от преподаватели – носители на езика; 3. Обучението трябва да е насочено към: 3.1. развиване на критическото мислене като основен подход при чуждоезиковото преподаване; 3.2. усвояване на различни методи за мониторинг и оценяване на напредъка на учениците, включително и методи за индивидуален подход според конкретните нужди и интереси на обучаемите; 3.3. изграждане на умения за разработване, прилагане и оценяване на учебни помагала и средства; запознаване със съществуващите системи за чуждоезиково обучение и формиране на критерии за тяхната оценка; 3.4. усвояване на методите за учене през целия живот; 3.5. запознаване с основни нормативни документи, свързани с учебните програми по съответния образователен стандарт. 4. логистично осигуряване на обучаваните.




Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация за „детски и/или начален учител
1) Кратко описание

Организиране, осигуряване и провеждане от висши училища, акредитирани в съответното професионално направление, на едногодишно специализиращо обучение за придобиване на допълнителна квалификация „детски/начален учител“ на учители до 35 години, с висше образование.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80300000, 80310000, 60000000, 63000000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги на висшето образование
Услуги по образование на млади хора
Транспортни услуги (с изключение на извозването на отпадъци)
Спомагателни услуги в транспорта; услуги на туристически агенции

3) Количество или обем

310 педагогичски специалисти на възраст до 35 години, с образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър” по област от висшето образование „Педагогически науки” или „Хуманитарни науки”, както и с квалификация „детски учител” или „начален учител”.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1739499.17 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Дата за начало: , Дата за завършване: 30.09.2014 г. 
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Характеристика на дейностите в едногодишното специализиращо обучение (ЕСО) във висше училище: 1. Организиране, осигуряване и провеждане от висши училища, акредитирани в съответното професионално направление, на едногодишно специализиращо обучение за придобиване на допълнителна квалификация „детски/начален учител“ на учители до 35 години, с висше образование без допълнителна квалификация „детски/начален учител”. 2. Ефективното провеждане на едногодишното специализиращо обучение се свързва със следните приоритетни дейности: 2.1. Разработване на съвременно структурирани и съдържателно прецизирани учебен план и съответни учебни програми отчитащи Европейската референтна рамка за ключовите компетенции. 2.2. Изработване на квалификационна характеристика за целевата група към учебния план, която има отношение към сертифицирането на едногодишното специализиращо обучение. 2.3. Разработване на обучителен пакет, структуриран и тематично проектиран съобразно изискванията към учебния план и учебните програми. 2.4. Идентифициране на предварителната подготовката на целевите групи и проучване на ориентацията на обучавани педагогически специалистите (входящо проучване на нагласи и компетентности). 2.5. Прилагане на интерактивни и комуникативно иновативни форми и методи за преподаване и за обратна връзка за постиженията на обучавани педагогически специалистите н процеса на обучение. 2.6. Сформиране на преподавателски екипи и определяне на научно ръководство. 2.7. Осъществяване на наблюдение и контрол на активното участие на обучаваните по време на обучението. 2.8. Цялостна логистична подкрепа на обучаваните. 2.9. Осъществяване на анализи на проблемите, по които ще се извършва обучението и оценяване на резултатите на обучаваните - текущата и сертифициращата дейност.




Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на допълнителна квалификация „учител по информатика и информационни технологии
1) Кратко описание

Придобиване на допълнителна квалификация „учител по информатика и информационни технологии” във висши училища с акредитация в съответното професионално направление, ориентирана към подготовка на учители за преподавaне на предметите Информатика и Информационни технологии.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80300000, 80310000, 60000000, 63000000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги на висшето образование
Услуги по образование на млади хора
Транспортни услуги (с изключение на извозването на отпадъци)
Спомагателни услуги в транспорта; услуги на туристически агенции

3) Количество или обем

Общият брой на обучаваните е 300 педагогически специалисти, работещи като учители в системата на образованието. Обучаемите са на възраст до 35 години, с придобити образователно-квалификационни степени „бакалавър” и „магистър” от област на висшето образование: „Технически науки”, „Социални, стопански и правни науки” и „Природни науки, математика и информатика”, без професионалното направление „Информатика и компютърни науки” и не притежават квалификация „учител по информатика и информационни технологии”.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
2102750 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Дата за начало: , Дата за завършване: 30.09.2014 г. 
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Характеристика на дейността 1. Дейността по изпълнението на възложената обществена поръчка е свързана с организиране, осигуряване (методическо, научно, кадрово и материално-техническо) и осъществяване от висши училища на едногодишно специализиращо обучение на учители, работещи в системата на образованието (по смисъла на чл. 3, ал. 3, т. 2 на Инструкция № 2 от 29.07.1994г. за изискванията за заемане на длъжността „учител” или „възпитател” съобразно придобитото образование, професионална квалификация и правоспособност), на възраст до 35 години, навършени не по-късно от 01.09.2011 г.; сертифициране на успешно завършилите обучението (Наредбата за единните държавни изисквания към съдържанието на основните документи, издавани от висшите училища - приета с ПМС № 215/12.08.2004 г., обн. ДВ, бр. 75 от 2004 г., изм. и доп. бр. 10 от 2006 г., бр. 39 от 2009 г., изм. бр. 79 от 2009 г., доп. бр. 33 от 2011 г.), както и логистична подкрепа на обучаемите. 2. Обект на заданието са предметите: Информатика и Информационни технологии (ИТ), които се изучават в задължителната подготовка (ЗП).




Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция Осигуряване на достъп до програми чрез едногодишно специализиращо обучение (ЕСО) във висши училища с цел придобиване на професионална квалификация „учител”
1) Кратко описание

Провеждане на едногодишно специализиращо обучение във висше училище акредитирано в съответното професионално направление насочено към придобиване на професионална квалификация „учител” от педагогически специалисти.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80300000, 80310000, 60000000, 63000000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги на висшето образование
Услуги по образование на млади хора
Транспортни услуги (с изключение на извозването на отпадъци)
Спомагателни услуги в транспорта; услуги на туристически агенции

3) Количество или обем

Общият брой на обучаваните е 120 педагогически специалисти, работещи учители по различни учебни предмети. Обучаемите са на възраст до 35 години, навършени не по-късно от 01.09.2011 г., с придобита образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър”, „бакалавър” и „магистър” от области на висшето образование „Хуманитарни науки”, „Социални, стопански и правни науки”, „Технически науки”, „Аграрни науки и ветеринарна медицина”, „Здравеопазване и спорт”, „Изкуства” и преподават по учебните предмети от общозадължителната и от професионалната подготовка. Те имат стаж като учители по учебни предмети, но нямат придобита професионална квалификация „учител”, т.е. притежават известен практически педагогически опит, но им липсва теоретична педагогическа, психологическа и методическа подготовка. Посоченото обстоятелство предполага възможност, първо, да се редуцира в известна степен хорариумът за практическа подготовка (по смисъла на чл. 5 от Наредбата за единните държавни изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител” – приета с ПМС № 162 от 1997 г., обн. ДВ, бр. 34 от 25.04.1997 г.) за сметка на увеличаване на хорариума на теоретичните занятия в рамките на предвидения в т. 5 на това задание общ хорариум и второ, да се съобрази практическата подготовка с наличния практически опит на курсистите.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
793100 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Дата за начало: , Дата за завършване: 30.09.2014 г. 
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Дейността по изпълнението на възложената обществена поръчка е свързана с организиране, осигуряване (методическо, научно, кадрово и материално-техническо) и провеждане от висше училище на едногодишно специализиращо обучение на учители, работещи в системата на образованието (по смисъла на чл. 3, ал. 3, ал. 4, т. 2 и на чл. 8, ал.1 на Инструкция № 2 от 29.07.1994г. за изискванията за заемане на длъжността „учител” или „възпитател” съобразно придобитото образование, професионална квалификация и правоспособност), на възраст до 35 години, навършени не по-късно от 01.09.2011 г.; сертифициране на успешно завършилите обучението съгласно изискванията на Наредбата за единните държавни изисквания към съдържанието на основните документи, издавани от висшите училища (приета с ПМС № 215/12.08.2004 г., обн. ДВ, бр. 75 от 2004 г., изм. и доп. бр. 10 от 2006 г., бр. 39 от 2009 г., изм. бр. 79 от 2009 г., доп. бр. 33 от 2011 г.), както и логистична подкрепа на обучаемите. Естеството на дейността предполага тя да се осъществява от акредитирано висше училище (по смисъла на чл. 11 от ЗВО и на чл. 2 от Наредбата за единните държавни изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител” – приета с ПМС № 162 от 1997 г., обн. ДВ, бр. 34 от 25.04.1997 г.).