Версия за печат

00165-2013-0023

BG-София: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Йовко Йовчев, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217601, E-mail: i.iovchev@mon.bg, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: дирекция "Държавна собственост и обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.mon.bg..

Адрес на профила на купувача: http://www.mon.bg/left_menu/contracts/..

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 9217775

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 9217775

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Образование

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Предоставяне на почивни бази за провеждане на ученически отдих на територията на цялата страна и осигуряване на пълен пансион за ученици”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 27 (27 - Други услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Територията на Република България
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Изпълнението на обществената поръчка се състои в предоставяне на почивни бази за провеждане на ученически отдих на територията на цялата страна и осигуряване на пълен пансион за ученици. Срокът за изпълнение е три години. Услугата трябва да се предостави в не по-малко от 40 разнообразни като местоположение почивни бази за отдих на деца, разположени на територията на страната, които да отговарят на изискванията на инспекциите по опазване и контрол на общественото здраве. Най-малко 25 от осигурените бази трябва да са разположени по Черноморското крайбрежие в близост, която да позволява ежедневно посещаване на плажната ивица без използване на транспорт. Базите, с които разполага участника, трябва да имат общ капацитет за осигуряване на летен отдих през месеците юни-септември на не по-малко от 25 000 ученика, при средна продължителност на смяната – минимум 10 дни. Изпълнителят на услугата трябва да осигури пълен пансион за почиващите ученици при спазване на изискванията на инспекциите по опазване и контрол на общественото здраве, като той е длъжен не само да създаде условия за отдих, но и да извърши широка разяснителна кампания сред училищата в страната за предлаганите от него услуги, в резултат на която да осигури интерес към услугата и съответно нейното ползване от не по-малък брой ученици от заявения от възложителя за съответната година. Изпълнителят на обществената поръчка носи отговорност за спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 24.04.1997 г. за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм, изм. и доп., бр. 74 от 30.06.1998 г., бр. 9 от 25.01.2005 г., бр. 24 от 21.03.2006 г. Изпълнителят на договора за обществена поръчка трябва да: - осигури във всяка от предложените бази медицински персонал. - осигури спасители във всяка от почивните си бази, разположени край водна площ – поне един спасител на всеки 50 почиващи. - осигури здравословно хранене, в съответствие с действащата нормативна уредба относно изискванията за хранене на децата и учениците. - поеме за своя сметка разходите за отдих (нощувки и хранене) за един ръководител на всеки 10 почиващи деца и ученици.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

55243000

Описание:

Услуги на бази за ученически отдих

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

За първата година от изпълнението на договора изпълнителят следва да организира и реализира отдиха на не по-малко от 25 000 ученици, при средна продължителност на смяната – минимум 10 дни, т.е. не по-малко от 250 000 леглохранодни (един леглохраноден представлява осигуряване на отдиха на един ученик за един ден при условията на пълен пансион - нощувка, закуска, обяд и вечеря). Възложителят не се обвързва с усвояването на пълния капацитет на предоставените бази. Най-късно един месец преди изтичането на съответния едногодишен период възложителят изпраща заявка, съдържаща броя леглохранодни за следващия период от една година, като този брой зависи от потребностите за организиране на отдих на ученици и от бюджета на възложителя.

Стойност, без да се включва ДДС
3600000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка възлиза на 15 000 (петнадесет хиляди) лв., а гаранцията за изпълнение на договора – 0,5 % от стойността на договора без ДДС. Гаранциите се представят в една от следните форми – парична сума или банкова гаранция, съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП. Кандидатът или определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение. При избор на гаранция под формата на парична сума, то тя следва да се внесе по банков път, по сметката на възложителя: IBAN: BG85 BNBG 96613300149101, към БНБ – Централно управление. Ако кандидатът представя банкова гаранция за участие, то същата трябва да бъде открита със срок на валидност, не по-малък от 150 (сто и петдесет) дни от крайния срок за подаване на заявления за участие. При избор на банкова гаранция същата следва да е неотменяема и безусловна, издадена от банка в полза на възложителя – Министерство на образованието, младежта и науката и да съдържа следните задължителни елементи: - наименованието на поръчката, дадена от възложителя - „Предоставяне на почивни бази за провеждане на ученически отдих на територията на цялата страна и осигуряване на пълен пансион за ученици ”; - срок на валидност; - сума на гаранцията. В гаранцията не може да се поставят условия за нейната валидност, освен такива, произтичащи от нормативен акт. Ако участникът представя банкова гаранция за изпълнение на договора, тя трябва да бъде безусловна и неотменима, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от 30 дни срока на самия договор. Всички разходи по гаранцията за участие в процедурата и гаранцията за изпълнението на поръчката са за сметка на участника, а разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на възложителя. Участниците трябва да предвидят и заплатят своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на гаранциите да не бъде по-малък от определения в процедурата. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документите по гаранцията за участие и за изпълнение се представят и в превод на български език. Гаранциите за участие в процедурата се освобождават или задържат от възложителя по реда и условията на чл. 61 и 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение на договора за възлагане на обществена поръчка се освобождава или задържа съгласно условията и сроковете, определени в договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

В проекта на договор начинът на плащане е уреден по следния начин: ІІІ. ЦЕНА И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ 6. Цената на услугата, посочена в т. 1 и т. 2 от договора се определя по следния начин: 6.1. За първата година от срока по т. 5. от договора цената е в размер на ……................……. /…………………………………………………../ лева – 25 000 деца по …….. лв. на ден поевтиняване, средно за 10 дневен период на отдих или общо за 250 000 леглохранодни. 6.2. За втората и третата година от срока на договора се прилага следният механизъм на ценообразуване: 6.2.1. Най-късно един месец преди изтичането на съответния едногодишен период възложителят изпраща заявка, съдържаща броя леглохранодни за следващия период от една година. Общата цена по т. 6.1. за съответната година се коригира пропорционално със съответния процент увеличение/намаление на общия брой леглохранодни. 7. За всяка година от срока на договора ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ авансово сума в размер на ……………… % от годишната стойност в срок до 7 /седем/ дни след подписване на настоящия договор или след започване на съответния годишен период. 7.1. Останалата част от годишната стойност ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на равни месечни вноски, платими до 15-то число на текущия месец, без последната месечна вноска. 8. Окончателното разплащане за съответната година се извършва до 7 (седем) дни след представяне на отчета, съгласно условията по т. 12 – втора хипотеза. Окончателните сметки се равняват след приключване на срещата по фактически разходи, като общата им стойност не може да надвишава стойността на услугата за съответната година, изчислена по реда на т. 6.1 и 6.2.1. 9. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ сумите по т. 7, 7.1 и 8 чрез банков превод по сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ ………………….., след представяне на фактура, а по т. 8 и на отчет.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Заявлението за участие в процедурата трябва да съдържа следните документи: 1. копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако кандидатът е обединение, което не е търговско дружество, се представя документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато не е представен ЕИК кандидатите- юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който се представя в официален превод; 2. декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от Закона за обществените поръчки. - отстранява се от участие в процедурата кандидат, по отношение на който са налице обстоятелствата, описани в чл. 47, ал. 2, т. 1, 2а, 4 и 5 3. доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени в обявлението; 4. доказателства за техническите възможности и/или квалификаци, посочени в обявлението; 5. подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на поръчката, и дела на тяхното участие, когато се предвижда участието на подизпълнители; 6. документ за внесена гаранция за участие. 7. декларация по чл. 77, ал. 3, т. 8 от ЗОП. 8. декларация за приемане на условията в проекта на договора; 9. списък на документите, съдържащи се в заявлението, подписан от кандидата.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Справка – декларация за оборота на участника, който се отнася до предмета на поръчката, за последните три приключили финансови години – 2010, 2011 и 2012 г., в зависимост от датата, на която кандидатът е учреден или е започнал дейността си. 2. Заверени от регистриран одитор (в случай, че финансовият отчет на кандидата подлежи на независим финансов одит) счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът е учреден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. Когато кандидатът предвижда участие на подизпълнители, документите по т. 1 и т. 2 се представят за всеки от тях, а изискванията се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато кандидат в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по т. 1 и т. 2 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Кандидатът общо за последните три приключили финансови години (2010, 2011 и 2012 г.) трябва да е реализирал оборот, сходен с предмета на поръчката (организиране и провеждане на детски и ученически отдих) не по-малък от 5 000 000 (пет милиона) лева без ДДС. 2. Кандидатът общо за последните три приключили финансови години (2010, 2011 и 2012 г.) трябва да е реализирал общ оборот, не по-малък от 10 000 000 (десет милиона) лева без ДДС.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Документи, удостоверяващи броя на постоянно заетия на трудов договор персонал на кандидата. 2. Списък на базите, с които разполага кандидатът и които ще се използват за изпълнение на услугите по договора, придружен от следните документи: - документи, удостоверяващи правото на кандидата да ползва съответните бази и да организира настаняване в тях (документ за собственост и/или документ за въвеждане на обекта в експлоатация и/или договор за наем на базата и др. подобни). В случаите, в които почивните бази не са собственост на кандидата, от представените документи следва да е видно, че той има право да ползва съответната база и да организира настаняване в нея през периода 28.06.2013 г. – 27.06.2016 г.; - декларация, подписана от кандидата или от собственика на съответната почивна база (в случай че тя не е собственост на кандидата), в която изрично да се посочва какъв е капацитета на базата, каква част от нея е обособена за ползване на ученици и по какъв начин е извършено обособяването, както и дали в базата има спортна площадка и за кои видове спорт е подходяща. В случай че базата не е собственост на участника в декларацията трябва да се съдържа агажимента на собственика да осигури ползването и за нуждите на изпълнението на договора в периода 28.06.2013 г. – 27.06.2016 г. 3. Справка-декларация, съдържаща списък на договори, които се отнасят до предмета на поръчката (организиране и провеждане на детски и ученически отдих), които кандидатът е изпълнил през последните три години, считано до крайния срок за подаване на заявления. Справката трябва да съдържа датите на сключване и на изпълнение на договорите, данни за възложителите, стойността на договорите и броя на децата и учениците, отдиха на които е организиран от кандидата в изпълнение на всеки от договорите. Към справката кандидатът представя препоръки /референции/ за добро изпълнение на поне два договора, с които му е възложено организиране и провеждане на отдиха на сумарно не по-малко от 1000 (хиляда) деца и ученици.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Към момента на подаване на заявлението кандидатът трябва да разполага с минимум 200 души постоянно зает персонал на трудов договор. 2. Към момента на подаване на заявлението кандидатът трябва да разполага с не по-малко от 40 почивни бази на територията на Република България (собствени или ползвани на друго основание), които да отговарят на изискванията на инспекциите по опазване и контрол на общественото здраве и да разполагат с обособена спортна площадка. Най-малко 25 от базите трябва да са по Черноморското крайбрежие, с разположение, което да позволява ежедневно посещаване на плажната ивица без използване на транспорт. Тези бази трябва да имат общ капацитет за осигуряване на летен отдих през месеците юни-септември на не по-малко от 25 000 ученика при средна продължителност на смяната – 10 дни, във връзка с което трябва да разполагат с общ капацитет на по-малък от 2500 легла. 3. През последните три години, считано до крайния срок за подаване на заявления, кандидатите трябва да са изпълнили успешно не по-малко от 2 (два) договора с предмет, който се отнася до предмета на настоящата поръчка, и за изпълнението им да разполагат с положителни референции от възложителите. Изпълнените през последните две години договори, за които се представят положителни референции от възложителите, трябва да са свързани с организиране и провеждане на детски и ученически отдих на сумарно не по-малко от 1000 (хиляда) деца и ученици.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне

Прибягване към поетапна процедура за постепенно намаляване на броя на обсъжданите решения или на договаряните оферти

НЕ

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2013/S 044 - 070706 от 02.03.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
17.05.2013 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава в деловодството на МОМН всеки работен ден, след представяне на документ за закупена документация. Плащането се извършва по банков път - IBAN - BG50BNBG96613000149101 - БНБ - ЦУ - София. При поискване от заинтересовано лице, придружено с документ за закупена документация, възложителят изпраща документацията за сметка на лицето, отправило искането, на посочен в искането адрес.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
27.05.2013 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Място

Министерство на образованието и науката, бул. "Дундуков" № 2А

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на заявленията на кандидатите ще се извърши на 28.05.2013 г., от 11:00 ч., като на него могат да присъстват кандидатите или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Прогнозната стойност, посочена в поле II.2.1 от обявлението, е за първата година от договора.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване по реда на чл. 120 и следващите от ЗОП подлежи всяко решение на възложителя, взето в процедура за обществена поръчка, като жалби се подават пред Комисията за защита на конкуренцията. Сроковете за подаване на жалби срещу решението за откриване на процедура са регламентирани в чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

26.04.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ