Версия за печат

01953-2013-0001

BG-София: Изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

ПАЗАРИ ВЪЗРАЖДАНЕ ЕАД, бул.Сливница 168А, За: Виолета Петрова, България 1202, София, Тел.: 0885 2501136, E-mail: pazariv@yahoo.com

Място/места за контакт: бул.Сливница 168А

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Изпълнение на СМР по проект „Реконструкция и капитален ремонт на "Женски пазар" в участъка от ул. „Екзарх Йосиф” до ул. „Св. Св. Кирил и Методий”, Зона Б-2, Район „Възраждане”, гр. София” /І-ви етап/” „Изпълнение на СМР по проект „Реконструкция и капитален ремонт на "Женски пазар" в участъка от ул. „Екзарх Йосиф” до ул. „Св. Св. Кирил и Методий”, Зона Б-2, Район „Възраждане”, гр. София” /І-ви етап/”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение 
Основно място на изпълнение: от ул. „Екзарх Йосиф” до ул. „Св. Св. Кирил и Методий”, Зона Б-2,
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Изпълнение на СМР по проект „Реконструкция и капитален ремонт на "Женски пазар" в участъка от ул. „Екзарх Йосиф” до ул. „Св. Св. Кирил и Методий”, Зона Б-2, Район „Възраждане”, гр. София” /І-ви етап/”

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Възложителят разполага с одобрени инвестиционни проекти в работна фаза по следните части: Геология Геодезия Архитектура – околно пространство и Oбекти 3 и 4 (със сгради 5, 6, 7 и 8 в тях) и обект 5 (със сграда 10 юг, 10 север и 11) Конструкции Паркоустройство Електро Отопление, вентилация и климатизация Водоснабдяване и канализация Технологична за обект 5 Енергийна ефективност Пожарна безопасност План за безопасност и здраве Възложителят разполага с проекти в идейна фаза за изместване на подземната техническа инфраструктура – ВиК, електроинсталации и топлопровод, улично осветление и телефонни кабели. Избраният изпълнител трябва да разработи във фаза „Работен проект” предвидените измествания, да съгласува и получи одобрение на работните проекти, преди да започне строителните работи, като проектите следва да включват минимум следните части: част „Ел. снабдителна мрежа” част „Улично осветление” част ”Топлоснабдяване” част „Водоснабдяване и канализация” Част „Пътни работи – постоянна организация на движението” Пожарна безопасност План за безопасност и здраве

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

6


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

ІV. ИЗИСКВАНИЯ И УСЛОВИЯ КЪМ ГАРАНЦИИТЕ ЗА УЧАСТИЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ 4.1. Участникът в процедурата следва да представи гаранция за участие на стойност 80 000 лв. /осемдесет хиляди лева/ в една от следните, избрана от него форми: • Депозит на парична сума по сметка на Възложителя. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по сметка на Възложителя: Банкова сметка (IBAN): BG41SOMB91301025978901; Банков код (BIC): SOMBBGSF; Търговска Банка: Общинска банка АД. • Банкова гаранция в полза на Възложителя. Представената банкова гаранция трябва да бъде в съответствие с условията по приложения в документацията образец на „Банкова гаранция за участие” (Образец № 9). Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката - гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от Възложителя. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на Участника. Валидността на гаранцията за участие трябва да бъде не по-малка от срока на валидност на офертите. 4.2. Възложителят освобождава гаранцията за участие без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли у него, на: • отстранените участници - в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на Изпълнител; • класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка; • останалите участници - в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на Изпълнител. 4.3. В случай на прекратяване на процедурата за възлагане на обществената поръчка, Възложителят освобождава гаранциите за участие на всички участници в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. 4.4. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка: • оттегли офертата си след изтичане на срока за подаване на офертите; • обжалва решението на Възложителя за определяне на Изпълнител – до решаване на спора; • е определен за Изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. 4.5. При подписване на договора за възлагане на обществена поръчка, Участникът в процедурата следва да внесе гаранция за изпълнение в размер на 3% от приетата договорна стойност (без ДДС) в лева, в една от следните, избрана от него форми: • Депозит на парична сума по сметка на Възложителя. При избор на гаранция за изпълнение - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по сметка на Възложителя: Банкова сметка (IBAN): BG41SOMB91301025978901; Банков код (BIC): SOMBBGSF; Търговска Банка: Общинска банка АД. • Банкова гаранция в полза на Възложителя. Банковата гаранция трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на „Банкова гаранция за изпълнение” (Образец № 15). Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от Възложителя. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на Участника. 4.6. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка. 4.7. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането на процедурата е 80% по програма Джесика и 20% собствено финансиране. Съгласно проекто договора ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ аванс 30% -тридесет процента/словом/ от общата стойност на договорените видове проектни и строителни работи по чл. 5 от договора, в срок от 20 /двадесет/ дни от осигуряване на финансирането и подписването на акт за откриване на строителната площадка. /2/. Разплащането се извършва по единични фирмени цени, съгласно предложението на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, въз основа на протокол за установяване на извършени строителни дейности /СМР/, съставен от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по реда на Наредба № 3 / 31.07.2003 г. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и проверен и съгласуван с ИНВЕСТИТОРСКИЯ КОНТРОЛ и КОНСУЛТАНТА, упражняващ СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР, акт за разплащане – образец 19, сметка 22 и фактура, представени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. /3/. Допускат се междинни плащания – от 1 до 3, при условията на чл. 6, ал. 2 от договора и при изготвяне на протокол за установяване на извършени строителни дейности /СМР/, съставен от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по реда на Наредба № 3 / 31.07.2003 г. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, и проверен и съгласуван с ИНВЕСТИТОРСКИЯ КОНТРОЛ и КОНСУЛТАНТА, упражняващ СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР, акт за разплащане – образец 19, сметка 22 и фактура, като пропорционално се приспада преведения аванс. Междинните плащания се извършват в срок от 20 /двадесет/ дни от подписването на надлежните документи и предоставянето им на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. /4/. Окончателното разплащане се извършва при условията на чл. 6, ал. 2 от договора в 20 /двадесет/ дневен срок, считано от подписването на констативен акт за установяване годността за приемане на строежа по реда на чл. 176 от ЗУТ, като се приспада остатъка от преведения аванс. /5/. Документацията за всички плащания по предходните алинеи, както и свързаните с тях действително извършени строителни работи на обекта, подлежат на контрол и приемане от страна на ИНВЕСТИТОРСКИЯ КОНТРОЛ и СТРОИТЕЛНИЯ НАДЗОР по отношение на количество и качество, както е посочено по - горе. В тази връзка и в случай на констатирани несъответствия, плащането се извършва в указания срок по чл. 6, ал. 3. и ал. 4. от договора, като същият започва да тече след отстраняване на тези несъответствия. /6/. Реализацията на обекта ще се извършва след осигуряване на финансирането му.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите в България за изпълнение на строежи от I-ва (първа) и II-ра (втора) група, III-та (трета) категория и III-та (трета) и IV-та група, II-ра (втора) категория или по-висока. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася кумулативно за обединението. За наличие на вписване в регистъра, участникът представя декларяция /образец № 11/, а в случай, че участникът е чуждестранно физическо или юридическо лице представя декларация, че е регистриран в еквивалентен професионален регистър на държавата, в която е установен . в. Участникът трябва да разполага с подходящ инженерно-технически състав от технически правоспособни лица, наети по трудов, които да бъдат ангажирани с изпълнението на поръчката, включващ минимум следните позиции: • Ръководител на обекта: инженер с образователна степен магистър, специалност „Строителство на сгради и съоръжения”. Трудов стаж по специалността – минимум 5 години; • Ръководител на част строително-ремонтни дейности (СРД)/Технически ръководител: минимум средно специално образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство" или аналогична. Трудов стаж по специалността – минимум 5 години; • Инженер-геодезист: образователна степен магистър, специалност „Геодезия”. Трудов стаж по специалността - минимум 3 години; • Инженер „ВиК” : образователна степен магистър, специалност „ВиК”. Трудов стаж по специалността – минимум 3 години; • Електроинженер с: образователна степен магистър, специалност „Електроснабдяване и електрообзавеждане” или аналогична. Трудов стаж по специалността - минимум 3 години; • ОВК инженер: образователна степен магистър, специалност „Топло и ядрена енергетика” или „Топлотехника”. Трудов стаж по специалността - минимум 3 години; • Електроинженер: образователна степен магистър, специалност „Телекомуникации” или аналогична. Трудов стаж по специалността - минимум 3 години; • Архитект: образователна степен магистър, специалност „Ландшафтна архитектура”. Трудов стаж по специалността - минимум 3 години; • Пътен инженер: образователна степен магистър, специалност „Пътно строителство”. Трудов стаж по специалността - минимум 3 години; • Отговорник по контрола на качеството: притежаващ познания и техническа компетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството, и опит на подобна позиция минимум 3 години; • Координатор по безопасност и здраве: отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, и опит на подобна позиция минимум 3 години. За отговорника по качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на две позиции. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването е кумулативно. За доказване на горепосочените изисквания към персонала участникът трябва да представи „Списък на инженерно-техническия състав” (Образец №13), придружен от следните документи: - Биография, подписана от съответния член на екипа (Образец №14); - Заверено копие от диплома за завършено образование; - Заверени копия от документи, удостоверяващи придобит трудов стаж по специалността (копие от трудова книжка, референции от работодател и/или възложител за конкретен проект, др.); - Заверени копия от релевантни дипломи/лицензи/удостоверения за Отговорник по контрола на качеството и Координатор по безопасност и здраве; - Заверени копия от трудови или граждански договори между участника (в случай на обединение - с член на обединението) и посочените лица със заличена конфиденциална информация. Участникът трябва да има внедрени следните системи за управление на: • качеството в строителството според международно признат стандарт ISO 9001 или еквивалент; • околната среда в строителството според международно
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Минимални изисквания за икономическо и финансово състояние: а. Оборотът от СМР от дейности, сходни с предмета на настоящата процедура, общо за последните три финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си трябва да бъде равен на минимум 12 000 000 (дванадесет милиона) лева или тяхната равностойност във валута без ДДС; б. Участникът трябва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност”. В случай, че участникът е обединение или консорциум, което не е юридическо лице, изискването по буква а. се прилагат за обединението/консорциума като цяло, а изискването по буква б. за всеки от членовете на обединението/консорциума, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство и проектиране. За доказване на оборота от строителство участникът представя Справка за оборот от строителни дейности по образец (Образец № 10), придружена със заверени копия на отчетите за приходите и разходите на участника за посочените 3/три/ години: 2009, 2010, 2011 г., съгласно изискванията на Закона за счетоводството и заверени копия на справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство за последните 3 /три/ години (2009, 2010 и 2011 г.) от Годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия. В случай, че някои от исканите документи се отнасят за обстоятелства, вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията към датата на представяне на офертата, участниците могат да не ги представят съгласно чл. 47 ал. 11 от ЗОП. Обстоятелството по буква б. се установява с копие от валидната/валидните застрахователна/и полица/и.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: Доказателства за икономическото и финансовото състояние: a) Справка за оборота от строителство общо за последните три (3) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (Образец № 10); б) Заверено копие на отчета за приходите и разходите на участника за последните 3 /три/ години (2009, 2010 и 2011 г.), оформени съгласно Закона за счетоводството или приложимото законодателството на страната, в която е учредено чуждестранното юридическо лице; в) Заверено копие на Справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство за последните 3 /три/ години (2009, 2010 и 2011 г.) от Годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия; г) Копие от полица за валидна застраховка “Професионална отговорност”
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Минимални изисквания за технически възможности и квалификация на участника: а. Участникът трябва успешно да е изпълнил 5 /пет/ или повече договори за период от 5 /пет/ години, считано до датата на подаване на документите за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка, включващи дейности, сходни с предмета на обществената поръчка. Под сходни дейности следвада се разбира: изграждане, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация на сгради за обществено обслужване, вертикална планировка и озеленяване, изграждане/реконструкция/рехабилитация на ВК мрежи, изграждане/реконструкция/рехабилитация на ел.снабдителна мрежа, като поне три от обектите в изпълнените договори следва да са комплексни и да включват едновременно следните видове работи: „АС” част, част „ВК”, част „Електро” и част „Вертикална планировка” • архитектурно-благоустройствено оформление на открити пешеходни и/или търговски пространства; изграждане/реконструкция/рехабилитация на ел. снабдителна мрежа; изграждане/реконструкция/рехабилитация на ВиК мрежи; изграждане сгради за обществено обслужване от модулни конструкции; проектиране на подземна техническа инфраструктура. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, това изискване се отнася общо (кумулативно) за всички участници в обединението. Договори в процес на изпълнение не се приемат. За доказване на горепосоченото, участникът представя Списък по образец (Образец № 12), придружен с препоръки за добро изпълнение за най-важните строителни обекти. Тези препоръки трябва да посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: а) Списък на изпълнени подобни договори за строителство, изпълнени през последните 5 години до датата на подаване на офертата (Образец № 12), придружен от: - оригинал или заверено копие от препоръки за добро изпълнение за най-важните строителни обекти. Тези препоръки посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. б) Декларация, че участникът е вписан в Централния професионален регистър на строителя. В случай, че участникът е чуждестранно физическо или юридическо лице, той следва да представи декларация, че е регистриран в еквивалентен професионален регистър на държавата, в която е установен. в) Списък на предложения инженерно-технически състав за цялостното изграждане на обекта и списък на специалистите за проектиране на подземните комуникации – специалисти с ППП - (Образец № 13), придружен от Биография, подписана от съответния член на екипа (Образец № 14); Заверено копие от диплома за завършено образование, за всеки член от екипа; Заверени копия от документи, удостоверяващи придобит трудов стаж (копие от трудова книжка, граждански договори, референции от работодател и/или възложител за конкретен проект, др.) за всеки член от екипа; Заверени копия от релевантни дипломи/лицензи/удостоверения за Отговорник по контрола на качеството и Координатор по безопасност и здраве; Заверени копия от договори между участника (в случай на обединение - с член на обединението) и посочените лица в екипа; г) Заверено копие от валиден сертификат по ISO 9001 за внедрена система за управление на качеството в строителството или еквивалент; д) Заверено копие от валиден сертификат по ISO 14001 за внедерена система за управление на околната среда в строителството или еквивалент; В случай, че някои от исканите документи се отнасят за обстоятелства, вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията към датата на представяне на офертата, участниците могат да не ги представят съгласно чл. 47 ал. 11 от ЗОП.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: 1. Показател Т Техническо предложение ; тежест: 35
Показател: 2. Показател С Срок за изпълнение ; тежест: 5
Показател: 3. Показател Ц Предлагана цена ; тежест: 60
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
15.03.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 30 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на документацията за участие се заплаща на каса в брой в административната сграда на „Пазари Възраждане” ЕАД - гр. София, бул. „Сливница” №168А или по банкова сметка на Възложителя: Банкова сметка (IBAN): BG41SOMB91301025978901; Банков код (BIC): SOMBBGSF; Търговска Банка: Общинска банка АД.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
25.03.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 27.03.2013 г.  Час: 10:00
Място

бул.Сливница 168А

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Програма ДЖЕСИКА.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно разпоредбите на ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

30.01.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ