Версия за печат

01473-2012-0001

BG-Банкя: 24 - Образователни услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Национален институт за обучение и квалификация в системата на образованието, ул. Княз Борис І, №7, За: Анелия Филипова Андреева, директор НИОКСО, партньор по проект BG051PO001-3.1.03-001, Република България 1320, Банкя, Тел.: 02 9977402, E-mail: niod_2006@abv.bg, Факс: 02 9977127

Място/места за контакт: 1320, Банкя, ул. Княз Борис І, №7, канцелария, ет.2, стая 217

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: niod.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.niod.bg/modules/wfdownloads/visit.php?cid=9&lid=45.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Обучение на педагогически специалисти за превенция на училищното насилие, агресията и други негативни прояви” Проект № BG051PO001-3.1.03-0001 „Квалификация на педагогическите специалисти“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007-2013”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 24
Основно място на изпълнение: Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Обществената поръчка е за избор на изпълнител на дейност „Обучение на педагогически специалисти за превенция на училищното насилие, агресията и други негативни прояви” по проект BG051PO001-3.1.03-0001 „Квалификация на педагогическите специалисти” по ОП РЧР. Чрез настоящата дейност трябва да бъдат предадени и усвоени ключови умения и компетенции за оценка на риска от конфликт, неговото ефективно управление и превенция в училищна среда, което ще се постигне чрез формиране на екипи, обучени да се справят и да обучават за справяне с агресията и насилието в училище. Целева група на дейността са 13 000 педагогически специалисти, обособени в екипи от всички училища .

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80500000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги по обучение

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Съгласно техническата спецификация в документацията за участие дейността включва : Компонент 1: ОБУЧЕНИЯ, с включени поддейности: 1.Изготвяне на Анализ на актуалното състояние на нуждите от обучение на целевата група, Методология и методика на обучението, вкл.: подробни учебни програми за реализиране на учебното съдържание по посочените модули; използвани подходи, методи и форми; използвани добри практики, 2.Разработване съдържанието на учебните модули 3.Създаване и отпечатване на учебни материали за обучаваните педагогически специалисти 4.Отпечатване на сертификати 5. Обучение на обучители 6.Създаване на електронни версии на програмата, учебните материали и обучителните модули. 7.Създаване на Списък с интернет ресурси, 8.Доставка на учебни материали за участниците 9.Осъществяване на присъствено обучение в обем 32 часа на 13 000 педагогически специалисти 10.Осъществяване на дистанционно консултиране за 13 000 обучаеми в размер на не по-малко от 2 часа за всеки обучаем 11.Изготвяне и връчване на поименни сертификати на преминалите обучението Компонент 2: ЛОГИСТИЧНА ПОДКРЕПА ЗА ОБУЧЕНИЕТО 1. Осигуряване на зали и техническо оборудване за провеждане на обученията 2. Осигуряване на нощувки, обеди, вечери, кафе-паузи за участниците. 3. Осигуряване транспорт за участниците до мястото на провеждане на обучението и обратно.

Прогнозна стойност без ДДС
9531750 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Завършване

31.08.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 36 000 лв. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: - парична сума, внесена по сметката на МОМН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност не по-кратък от 150 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите. Гаранцията за изпълнение е в размер на 1% от стойността на договора без ДДС, която се представя преди сключване на конкретния договор, в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОМН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност надвишаващ с не по-малко от един месец срока за изпълнение на договора. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансиране: от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" - проект BG051PO001-3.1.03 „Квалификация на педагогическите специалисти”. Плащане: по банков път, в български лева, включително законоустановения ДДС при следните условия и ред, отразени в договора за обществена поръчка: (1) Първо плащане в размер на 20 % (двадесет процента) от общата стойност на поръчката, при изпълнение на дейностите от Първи етап, приемане на изготвените продукти с приемо-предавателен протокол, одобрение на Встъпителен доклад и представяне на оригинална фактура. (2) Първо Междинно плащане в размер на 30 % (тридесет процента) от общата стойност на поръчката, при изпълнение на дейностите от Втори етап, приемане на изготвените продукти с приемо-предавателен протокол, одобрение на междинен доклад и представяне на оригинална фактура. (3) Второ Междинно плащане в размер на 20 % (двадесет процента) от общата стойност на поръчката, при приключване на присъственото обучение на 4 500 участници, след приемането на изпълнението, оформено с приемо-предавателен протокол, представяне на присъствени списъци на участниците и оригинална фактура. (4) Трето междинно плащане в размер на 10 % (десет процента) от общата стойност на поръчката, при приключване на присъственото обучение на 4 500 участници, след приемането на изпълнението, оформено с приемо-предавателен протокол, представяне на присъствени списъци на участниците и оригинална фактура. (5) Окончателно плащане, представляващо 20% (двадесет процента) от стойността на договора след приспадане на изплатените суми (евентуални неустойки и санкции) при приключване на присъственото обучение на останалите участници и дистанционното консултиране на обучаемите, след одобрение от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на Заключителния доклад за изпълнение на договора, подписване на приемо-предавателен протокол и представяне оригинална фактура от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Окончателни плащания по договора ще се извършват до 30 дни след приемането на окончателните доклади за изпълнението на всяка от планираните дейности, оформено с двустранно подписан протокол и издаване на фактура.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай че избраният за изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Всяка оферта се представя в запечатан плик, в който са приложени три отделни запечатани непрозрачни плика,надписани: До Директор НИОКСО гр. Банкя ул.Княз Борис І, №7, За участие в открита процедура с предмет:„Обучение на педагогически специалисти за превенция на училищното насилие, агресията и други негативни прояви”, по Проект № BG051PO001-3.1.03-001. Върху плика участникът посочва наименование, адрес за кореспонденция, телефон, актуален факс, електронен адрес. Пликът с офертата съдържа: А) плик № 1 с надпис „Документи за подбор”който трябва да съдържа: копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице; при участници обединения - документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият; Когато не е представен ЕИК, кандидатите или участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите заявления за участие или оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени; Ако участникът е физическо лице - копие от документ за самоличност; удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, в случай че участникът подлежи на регистрация в този регистър на основание чл. 3 от ЗРБУЛСТАТ /не се отнася за неперсонифицираните обединения, а за членовете им, когато те подлежат на вписване в регистъра/; документ за гаранция за участие; декларация за отсъствие на обстоятелствата по: чл. 47 ал. 1, с изключение на т.1,буква “е“; чл.47.ал. 2, с изключение на т. 2 , т.2а и т. 6; декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл.47 ал.5 от ЗОП ; неподаването на посочените декларации води до отстраняване; Копие от документ за регистрация по ЗДДС(ако е приложимо) декларация по чл. 56, ал.1, т.8 ЗОП; Декларация за липсата на обстоятелствата по чл. 93, ал. 1, чл. 94 и чл. 96, буква „а” от Регламент №1605/2002; Документите, свързани с участието на подизпълнители, ако участникът предвижда такива, се представят за всеки от тях, както и вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие; изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие; административна справка по образец; доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени от възложителя в т. ІІІ.2.2. от обявлението; доказателства за техническите възможности и/или квалификация, посочени от възложителя в т. ІІІ.2.3. от обявлението; заявление за участие (образец) декларация за приемане на условията в проекта на договор; списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; копие на всички гореописани документи на СД ПЛИК 2 „Предложение за изпълнение на поръчката“ : (1) Техническото предложение по образец на Възложителя, попълнено, подписано,оригинал. (2) Приложения към Техническото предложение – План-график за изпълнение на дейностите и други документи по преценка на участника (3) копие на всички гореописани документи на СД ПЛИК 3 – „Предлагана цена” Попълва се образецът на ценово предложение общо и пооделно за компонент 1 – ОБУЧЕНИЕ и компонент 2 – ЛОГИСТИЧНА ПОДКРЕПА; копие на СД.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Всеки участник представя следните доказателства, удостоверяващи финансовото му и икономическо състояние: 1. заверени от регистриран одитор счетоводен баланс, отчет за приходите и разходите и доклад на одитора за всяка от предходните три години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.), в случай, че финансовият им отчет подлежи на независим финансов одит, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. 2. Декларация за оборота от дейност, сходна с предмета на поръчката – съгласно приложение. 3. Нотариално заверено копие на застрахователна полица или еквивалентен документ Непредставянето на някой от тези документи води до отстраняване на участника. Когато по обективни причини, участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При участие на обединения /сдружения/ документите по т.1 ,2 и 3 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1.Участникът трябва да има минимален оборот от дейности, сходни с предмета на поръчката, за предходните три приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) общо или от датата на учредяване/започване на дейността, в размер на не по-малко от 9000000 (девет милиона) лева без ДДС. Сходни с предмета на поръчката са дейности, свързани с провеждане на обучения за педагогически специалисти в сферата на образованието; изготвяне на програми, изготвяне на ръководства, методологии, методики за изпълнение на програми; апробация на методики, модели, програми и подобни; логистична подкрепа 2.Участникът трябва да има застрахователна полица или еквивалентен документ В случай че участникът участва като обединение/консорциум, което не е юридическо лице, изискването се отнася само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Участникът представя: 1.Списък-декларация на основните договори за изпълнение на дейности, сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 години (съгласно образец ) 2. Препоръки за добро изпълнение за най-важните договори, доказващи че договорите са изпълнени 3.заверено от участника копие на Сертификат за управление на качеството ISO9001:2008, с обхват в съответствие с предмета на поръчката, или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки,или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството 4.Заверено от участника копие на удостоверение за регистрация за туроператорска или туристическа агентска дейност или еквивалент. 5. Списък на екип от ключови експерти и експерти-обучители, придружен с автобиографиите им, съгласно Образец 6. Списък на изпълнени договори от ключовите експерти и експерт-обучителите Документите, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опит на лицата, са: - копия от дипломи за завършено образование и удостоверения за квалификация; - копия от длъжностни характеристики, трудови книжки и други удостоверяващи професионалния опит на лицата; - публикации в научни издания -препоръки и референции, издадени на предложените експерти (от други работодатели, ако имат такива). - декларация от всеки ключов експерт , удостоверяваща, че: 1. ще бъде на разположение на изпълнителя за целия период за изпълнение на поръчката. 2. няма да участва в екипа на друг кандидат, който кандидатства по същата процедура. - декларация от всеки експерт-обучител, удостоверяваща, че: 1. ще бъде на разположение на изпълнителя за целия период за изпълнение на поръчката. 2. няма да участва в екипа на друг кандидат, който кандидатства по същата процедура. 3. няма да участва като обучаем педагогически специалист в обучението по предмета на поръчката (за превенция на училищното насилие, агресията и други негативни прояви) Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: * документите по точки (1), (2), (3),(4) се представят от физическото или юридическо лице, включено в обединението, в зависимост от дейностите и функциите, които ще извършва и за които отговаря; * документите по т.(5) и (6) се подготвят и подписват от лицето, което е упълномощено от членовете на обединението/консорциума съгласно споразумението и пълномощното. Всички документи в офертите на участниците, които не са на български език, се представят и в превод.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1.Участникът трябва да има през последните три години, до крайния срок за подаване на офертите, изпълнени или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си /самостоятелно или в консорциум/обединение, минимум два договора за услуги с включени дейности, сходни с предмета на настоящата поръчка, от които: 1.1. не по-малко от един договор с предмет обучение 1.2. не по-малко от един договор за логистична подкрепа 2.Препоръки за добро изпълнение мин. 2 бр. 3.Сертификат за управление на качеството ISO9001:2008, с обхват в съответствие с предмета на поръчката, или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки,или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството; 4. Удостоверение за регистрация за туроператорска или туристическа агентска дейност или еквивалент 5.Участникът трябва да има на разположение екип от ключови експерти и обучители, притежаващи необходимата професионална квалификация и опит, съответстващи на спецификата на поръчката, пряко ангажирани за изпълнението на услугата. Участникът следва да докаже, че има на свое разположение за целия срок на изпълнение на поръчката следните ключови експерти: Ръководител екип: образователно-квалификационна степен „магистър” със специалност в областта на образование, на хуманитарните, социални, стопански, правни, поведенчески, управленски, обществени науки или еквивалентни; Експерт учебна дейност: образователно-квалификационна степен „магистър” със специалност в областта на образование, на хуманитарните, социални, стопански, правни, поведенчески, управленски, обществени науки или еквивалентни; Експерт организация и координация на обученията: образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” със специалност в областта на социалните, стопански или правни науки, с професионални направления администрация и управление, икономика, туризъм или еквивалентни. Експерт логистика: образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” със специалност в областта на стопанските, социални или правни науки, с професионални направления логистика, администрация и управление, икономика, туризъм или еквивалентни. Експерт финансов контрол и отчетност: образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” в професионални направления икономика, финанси, счетоводство, логистика или еквивалентни Експерти-обучители-60 броя: образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” със специалност в областта на педагогическите, управленските, обществените, хуманитарните, социалните или поведенческите науки. В случай че участникът участва като обединение/консорциум, което не е юридическо лице, изискването по т. 1, 2, 3 и 4 се отнася само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. В случай че участникът участва като обединение/консорциум, което не е юридическо лице, изискването по т.5 се отнася за обединението/консорциума като цяло
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Техническа оценка ТО; ТО = П1 + П2 + П3 = 100 точки;П1=10т; П2=10т; П3=80 т. ; тежест: 70
Показател: Финансова оценка ФО; тежест: 30
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 43 - 070384 от 02.03.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
20.11.2012 г.  Час: 16:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
30.11.2012 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

150

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 03.12.2012 г.  Час: 11:00
Място

Национален институт за обучение и квалификация в системата на образованието, гр. Банкя, ул. Княз БорисІ, №7

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Финансирането ще е със средства, предоставени от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007-2013 г.” за извършване на дейностите по настоящата обществена поръчка с предмет „Избор на изпълнител за „Обучение на педагогически специалисти за превенция на училищното насилие, агресията и други негативни прояви” Проект № BG051PO001-3.1.03-0001 „Квалификация на педагогическите специалисти“

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всяко заинтересовано лице, съгласно чл. 120 от ЗОП. На обжалване по реда на глава 11 подлежи всяко решение на възложителя по процедура за възлагане на обществена поръчка, включително чрез прилагане на рамково споразумение, динамична система за доставки или система за предварителен подбор; Решенията по чл. 120, ал. 1 се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. На обжалване по реда на глава 11 подлежат и решенията по чл. 119м, ал. 2. ЗОП.На обжалване по реда на глава 11 подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по ал.1,чл.120. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; Срокът за обжалване на решението по ал. 5, т. 1 тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: 1. жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; 2. документацията не е публикувана едновременно с обявлението; 3. документацията е получена след срока по чл. 27а, ал.3 Жалбата по ал. 4 се подава в 10-дневен срок от уведомяването за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

06.11.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ