Версия за печат

00165-2012-0028

BG-София: 07 - Компютърни и свързаните с тях услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Маргаритка Цветкова; Георги Кирков, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217610; 02 9217742, E-mail: m.tzvetkova@mon.bg;, Факс: 02 9217695

Място/места за контакт: Проект "Студентски практики"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.mon.bg.

Адрес на профила на купувача: mon.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Създаване и поддръжка на уеб-платформа и модули за обслужване процеса по координиране и провеждане на студентски практики ”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 7
Основно място на изпълнение: Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Предметът на настоящата поръчка е: Създаване и поддръжка на уеб-платформа и модули за обслужване процеса по координиране и провеждане на студентски практики”, с което да се обезпечи изпълнението на част от дейностите, предвидени в одобрения проект BG051PO001-3.3.07-0002 „Студентски практики”. Изпълнителят на поръчката трябва да изгради софтуерна информационна система, обслужваща предоставяне на качествена професионална подготовка в реални работни условия за над 70 000 студенти. В тон с тенденциите на модерното образование и нуждата от постоянна квалификация на кадрите, проектът цели улесняване на прехода от висшето училище към работното място и повишаване на успешната реализация на трудовия пазар на студентите, обучаващи се в системата на висшето образование в периода 2012-2015 г. както и подпомагане на изграждането на стабилни партньорства между образователните институции и бизнеса в 52-те професионални направления, в които се обучават студентите в България. Разработваната система цели да автоматизира и ефективизира голяма част от тези комуникации, както и да даде разумна увереност на съответните одитиращи и сертифициращи органи, че средствата по проекта са разходвани по максимално ефективен, прозрачен и балансиран начин с оглед постигане целите на проекта и в съответствие с принципа за добро финансово управление.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

48000000

Описание:

Софтуерни пакети и информационни системи

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Целта на настоящата обществена поръчка е изграждане на софтуерна информационна система обслужваща предоставяне на качествена професионална подготовка в реални работни условия за над 70 000 студенти. В тон с тенденциите на модерното образование и нуждата от постоянна квалификация на кадрите, проектът цели улесняване на прехода от висшето училище към работното място и повишаване на успешната реализация на трудовия пазар на студентите, обучаващи се в системата на висшето образование в периода 2012-2015 г. както и подпомагане на изграждането на стабилни партньорства между образователните институции и бизнеса в 52-те професионални направления, в които се обучават студентите в България.

Прогнозна стойност без ДДС
220000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

3


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие. 1. Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 2 000 (две хиляди) лева, като участникът избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: 1.1. парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 9661 3300 1491 01, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: “Гаранция за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Създаване и поддръжка на уеб-платформа и модули за обслужване процеса по координиране и провеждане на студентски практики” по проект BG051PO001-3.3.07-0002 „Студентски практики”; 1.2. банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на валидност на офертата. Банковата гаранция за участие следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български. 2. Гаранция за изпълнение (текуща поддръжка) по договор Гаранцията за изпълнение (текущата поддръжка) по договора се представя при подписването на договора и е в размер на 3 % (три процента) от стойността на договора без ДДС, като изпълнителят избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: 2.1. парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 9661 3300 1491 01; 2.2. банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на изпълнение на съответната доставка. Банковата гаранция за изпълнение следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български. 3. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие при условията на чл. 61, ал. 1 от ЗОП: 3.1 до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител; 4. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма при условията на чл.61, ал. 2 от ЗОП, когато кандидат или участник: 4.1 оттегли заявлението си след изтичането на срока за получаване на заявления или оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 4.2 е определен за изпълнител на поръчката, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. 5. Възложителят освобождава гаранциите за участие, както следва: 5.1. на отстранените участници – в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнители; 5.2. на участниците, класирани на първо и второ място – след сключване на договора, а на останалите класирани участници – в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. 5.3. при прекратяване на процедурата гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. 6. Възложителят освобождава гаранциите по този раздел, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 7. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка. 8. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение/сдружение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

80% от общия размер на възнаграждението се заплаща до 30 дни след приемане на ПРОДУКТА от Възложителя с протокол, съгласно чл. 2., ал.1, т. 1 от договора. 20% от общия размер на възнаграждението се заплаща до 30 дни след приемане от Възложителя на окончателната версия на ПРОДУКТА, базирана на извършване на доработки по системата, които следва да се осъществяват в период от 18 (осемнадесет) месеца от функционирането на системата в реална работна среда, съгласно чл. 2., ал.1, т. 2 от договора.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Участник в настоящата процедура за обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, което отговаря на изискванията на закона, на условията по настоящата документация. 2. Всяка оферта трябва да се представи в запечатан плик, в който да са приложени три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика. Върху запечатания плик с офертата участникът посочва адрес за кореспонденция, телефон и актуален факс и електронен адрес, както следва: Наименование, адрес, телефон, факс и електронен адрес на участника. Следното означение: „За участие в открита процедура за сключване на договор с предмет: „Създаване и поддръжка на уеб-платформа и модули за обслужване процеса по координиране и провеждане на студентски практики” 3. Пликът с офертата следва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, както следва: 4. Плик № 1 с надпис „Документи за подбор”, който следва да съдържа: 4.1. копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя копие от документа за създаването му, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност. Документите по настоящата точка следва да бъдат издадени не по-рано от 3 /три/ месеца преди датата на представяне на офертата; 4.2. оферта, попълнена съгласно Образец № 1; 4.3. документ за гаранция за участие; 4.4. копие от документ за закупена документация за участие в откритата процедура; 4.5. удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ; 4.6. удостоверение за обща данъчна регистрация и регистрация по ЗДДС; 4.7. доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени в настоящата документация – образец № 9; 4.8. доказателства за техническите възможности и квалификация, посочени в настоящата документация – образец № 10 и образец № 12; 4.9. декларации по образец за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, букви от "а" до "д" от ЗОП – образец № 4; 4.10. декларации по образец за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 2, т. 1 до 5 от ЗОП – образец № 5; 4.11. декларации по образец за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП – образец № 6; 4.12. документите, свързани с участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката, вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители – образец № 7 и образец № 8; 4.13. декларации по образец 11; 4.14. Декларация за липсата на обстоятелствата по чл. 93, ал. 1, чл. 94 и чл. 96, буква “а” от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета на ЕС (Образец № 13). 4.15. друга информация, посочена в документацията за участие; 4.16. списък на документите, съдържащи се в офертата; 5. Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”, съдържащ: 5.1. Документ, попълнен в съответствие с образец № 2 към документацията – Предложение за изпълнение на поръчката (Техническа оферта), който следва да съдържа подробно описание на техническите параметри на изпълнението на настоящата поръчка. Участникът трябва да изготви предложение за всички елементи на дейностите от Техническата спецификация. Предложението за изпълнение на поръчката (техническа оферта) и приложенията към него трябва да бъдат представени в оригинал и номерирани страници. Участниците попълват, подписват и подпечатват предложението за изпълнение на поръчката (техническата оферта), ведно с всички приложения към него, изисквани от възложителя, без да се пособез да се посочват цени. 5.2. Проект на договор, който не се попълва и парафира, а към него се прилага декларация за приемане на условията в проекта на договор; 6. Плик № 3 с надпис „Предлагана цена” следва да съдържа попълнена Ценова оферта съгласно образец № 3, приложен към документацията. Ценовата оферта трябва да съответства на техническата оферта по отношение на дейностите.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. Заверени от регистриран одитор счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните три календарни години (2009, 2010 и 2011), в случай, че финансовият му отчет подлежи на независим финансов одит, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; При предоставяне на ЕИК и документът е видим чрез търговския регистър, кандидатът може да се позове на тези обстоятелства, вместо да ги представи; 2. Справка-декларация за годишния размер на приходите от общата дейност и приходите от сходна с предмета на поръчката дейност за последните три години (2011 г., 2010 г., 2009 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; 3. Банкова атестация от обслужващата банка, удостоверяваща, че участникът е коректен клиент - оригинал (Важи за всеки член на обединението (сдружение и др.), ако участникът е такова). Когато участник в процедурата е обединение /сдружение/, изпълнението на критериите за подбор се прилагат към обединението участник. За тази цел всяко от включените в него лица представя съответните документи, а показателите на всеки член се сумират, за да се постигне общата стойност съобразно посочените изисквания.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Всеки участник трябва да притежава финансови и икономически възможности, гарантиращи качественото и своевременно изпълнение на предмета на поръчката, във връзка с което трябва да отговаря на следните минимални изисквания: 1.1. Всеки участник общо за последните три години (2011 г., 2010 г., 2009 г.) трябва да е реализирал минимум 220 000 (двеста и двадесет хиляди) лева оборот, който се отнася до предмета на поръчката, т.е. оборот от сходна дейност. 1.2. Всеки участник трябва да е коректен клиент на обслужващата дейността му банка.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. Справка-декларация, съдържаща списък на договори, сходни с предмета на поръчката, които участникът е изпълнил през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, попълнена съгласно Образец № 10 към настоящата документация, в която са отразени данни за стойностите, датите и възложителите по договорите. Към справката участникът представя препоръки /референции/ за добро изпълнение на поне два договора с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка, съдържащи положителната оценка на възложителите относно качеството на извършените услуги. 2. Кратка анотация за досегашната дейност на участника по предмета на поръчката, показваща неговия опит и възможности за изпълнение на поръчката, която да съдържа описание на разработената от участника поне една сходна информационна система, обслужваща минимум 100 000 потребители, включително линк към тази информационна система и демо акаунт, с който да демонстрира наличие на сходни функционалности с изискваните в поръчката. 3. Списък на предложените специалисти, които ще участват в изпълнението на поръчката с посочване на ролята им в проекта. Списъкът трябва да е придружен с документи, удостоверяващи образованието и квалификацията на експертите съгласно спецификацията и опитът им в проекти, сходни с предмета на поръчката, като трябва да се представят минимум следните документи: 3.1. автобиографии за всеки от специалистите, предвидени за заемане на позициите по т. 4.1. – 4.4., съдържащи информация за професионалния им опит, включително проектите, в които съответното лице е участвало и времетраенето им. 3.2. дипломи за висше образование за специалистите, предвидени за заемане на позициите по т. 4.1. – 4.3. 3.3. сертификати за работа с Microsoft Windows Server 2008 и Microsoft SQL Server 2008, издадени на името на някой от специалистите в списъка по т. 4. 3.4. декларация по образец, в случай че участникът е чуждестранно лице, посочил в офертата си, че ще изпълни обществената поръчка с определен брой служители, които не са граждани на държава – членка на ЕС, или на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, с която декларира, че поема на свой риск и за своя сметка, да осигури изискващите сe по българското законодателство визи, разрешения за пребиваване и разрешения за работа на посочените служители. 4. Заверено с подпис и печат на участника копие от валиден документ, доказващ, че участникът е регистриран като администратор на лични данни. Когато участникът в процедурата е обединение/сдружение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация като администратор на лични данни трябва да се изпълнява от всеки от участниците в обединението/сдружението.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. През последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил успешно не по-малко от 2 (два) договора с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка, и за изпълнението им да разполага с положителни референции от възложителите. 2. Участникът следва да е разработил поне една сходна информационна система, обслужваща минимум 100 000 потребители. 3. Участникът трябва да е регистриран като администратор на лични данни съгласно действащото законодателство на Република България. 4. Участникът следва да обезпечи наличието на специалисти със съответните квалификации, отговорни за въвеждането на системата в експлоатация, както следва: 4.1. Ръководител на софтуерния екипа. Минимални изисквания: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" в областта на информатиката и компютърните науки, математиката, комуникационната и компютърна техника и/или администрация и управление. Най-малко 5 /пет/ години професионален опит в областта на информационните технологии, от които поне 3 /три/ години опит в ръководенето на проекти в областта на информационните технологии. 4.2. Главен технически консултант. Минимални изисквания: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" в областта на информатиката и компютърните науки, математиката, комуникационната и компютърна техника. Най-малко 4 /четири/ години професионален опит в областта на информационните технологии. 4.3. Консултант системна поддръжка. Минимални изисквания: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" или "бакалавър" в областта на информатиката и компютърните науки, математиката, комуникационната и компютърна техника. Консултант системна поддръжка следва да има минимум 3 /три/ години професионален опит в сферата на проектирането и разработването на софтуер. 4.4. Технически консултант. Минимални изисквания: Техническият консултант следва да е участвал в минимум 1 /един/ успешно завършен проект в областта на информатиката и компютърните науки, математиката, комуникационната и компютърна техника, свързан с разработка и внедряване на уеб-базирани информационни системи. 5. Поне едно от посочените в т. 4.1 – 4.4. лица следва да притежава персонален сертификат за работа с Microsoft Windows Server 2008 и Microsoft SQL Server 2008, тъй като това е средата, върху която поръчката следва първоначално да се разработи и внедри. 6. Когато участник – чуждестранно лице, е посочил в офертата си, че ще изпълни обществената поръчка с определен брой служители, които не са граждани на държава – членка на ЕС, или на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, същият следва да поеме на свой риск и за своя сметка, да осигури изискващите сe по българското законодателство визи, разрешения за пребиваване и разрешения за работа на посочените служители.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Техническа оценка на предложението ; тежест: 70
Показател: Финансова оценка на предложението ; тежест: 30
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 43 - 070384 от 02.03.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
02.11.2012 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да бъде закупена всеки работен ден, след заплащането по банкова сметка в БНБ – Централно управление, Сметка в лева: IBAN: BG 50 BNBG 9661 3000 1491 01. Крайния срок за закупуване на документи за участие в процедурата е 10 дни преди изтичане на срока за получаване на офертите. В случай, че срокът изтича в неработен ден, този ден не се брои и срокът изтича на следващия работен ден.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
12.11.2012 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 13.11.2012 г.  Час: 10:30
Място

МОМН

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Схема/процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-3.3.07 „Ученически и студентски практики”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”,съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, 1 и ал. 6 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Министерство на образованието, младежта и науката, дирекция "Държавна собственост и обществени поръчки", София, бул. "Княз Дондуков" № 2А, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217672, E-mail: ts.lilova@mon.bg, Факс: 02 9217684

Интернет адрес/и:

URL: www.mon.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

12.10.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ