00283-2012-0006

BG-Банско: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Банско, област Благоевград, община Банско, град Банско, площад "Никола Вапцаров" №: 1, За: Сашка Георгиева Въчкова - Зам. Кмет на община Банско, България 2770, Банско, Тел.: 0749 88611, E-mail: sv_bansko@yahoo.com, Факс: 0749 88633

Място/места за контакт: Сашка Георгиева Въчкова - Зам. Кмет на община Банско

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.bansko.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение строително монтажните работи по проект „Почистване на корекцията на река Глазне и реконструкция на прагове - II- ри етап”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: община Банско
Код NUTS: BG413
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Задължения на изпълняващия строителен надзор са: -да изготвя всички необходими документи, съпътстващи изпълнението на СМР, съгласно действащата нормативна база; -да изисква изготвянето на екзекутивна документация и другата техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя на тези дейности; -да подписва съвместно с Изпълнителия на строително-монтажните дейности на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71520000

Описание:

Строителен надзор

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

„Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение строително монтажните работи по проект „Почистване на корекцията на река Глазне и реконструкция на прагове - II- ри етап” ; Задължения на изпълняващия строителен надзор са: -да изготвя всички необходими документи, съпътстващи изпълнението на СМР, съгласно действащата нормативна база; -да изисква изготвянето на екзекутивна документация и другата техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя на тези дейности; -да подписва съвместно с Изпълнителия на строително-монтажните дейности на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ и др.

Прогнозна стойност без ДДС
19440 BGN
ІІ.2.2) Опции

Срокът за изпълнение на поръчката започва да тече от датата на влизане в сила на договора за осъществяване на Строителния надзор и приключва с изготвянето и одобрението на окончателния доклад и въвеждането на обектите предмет на строително-монтажни работи в експлоатация.

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

28.02.2013 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участникът следва да представи с офертата и документ за внесена/учредена гаранция за участие в откритата процедура в размер на 199 (сто деветдесет и девет) лева.; Гаранцията за участие може да се представи под формата на банкова гаранция (по образец от документацията за участие) или парична сума, внесена в касата на общината или по сметка на община Банско: IBAN: BG36FINV915033BGN0M1YP; BIC: FINVBGSF, при банка: "Първа инвестиционна банка" АД. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за участие в процедура по реда на чл. 14, ал. 3, т. 2 от ЗОП с предмет„Упражняване на независим строителен надзор.....".Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима със срок на валидност не по-кратък от срока на валидност на офертата.Когато участникът е обединение и представя гаранцията за участие под формата на банкова гаранция, гаранцията трябва да гарантира изпълнението на определените в нея задължения от участника, а не от отделен член на обединението.Гаранциите за участие се освобождават от възложителя, както следва: на отстранените участници в срок до 5 (пет) работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител;на класираните на първо и второ място участници след сключване на договор за обществена поръчка;на останалите класирани участници в срок до 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител;при прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок до 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението за прекратяване.Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедурата за възлагане на обществена поръчка:а) оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на оферти;б) обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител – до решаване на спора;в) е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка;г) в случаите по буква „а” и „в”, когато участникът е представил банкова гаранция, възложителят има право да пристъпи към упражняване на правата по нея.Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за участие. 2. Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора, условия и начин на плащането й.Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора без ДДС.Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция - Образец № 15.2 или парична сума, внесена в касата на общината или по сметка на община Банско: IBAN: BG36FINV915033BGN0M1YP; BIC: FINVBGSF, при банка: "Първа инвестиционна банка" АД, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: "Гаранция за изпълнение на договор с предмет:„Упражняване на независим строителен надзор.........." Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора.Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима гаранция, в полза на община Банско и със срок на валидност – 30 дни след окончателното приемане на обекта. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път или в касата на общината гаранция за изпълнение на договора преди подписването на договора.Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането е от предоставените на община Банско финансови средства от Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет. Плащането на дължимото възнаграждение от Възложителя към Изпълнителя по договора за изпълнение на настоящата обществена поръчка се извършва по следния ред: - авансово плащане в размер на 30% (тридесет процента) от стойността на договора в срок до 10 (десет) работни дни, считано от датата на влизане в сила на договор и след представяне на фактура. - Окончателното разплащане, в размер на 70% (седемдесет процента) от стойността на договора, се извършва в срок до 20 (двадесет) работни дни от датата на въвеждане в експлоатация на обекта.

ІІІ.1.4) Други особени условия

В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в него сключват споразумение, което трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да ги представлява за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП. В настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Настоящата открита процедура е за възл. на общ. поръчка, при която всички заинтерeсовани лица могат да подадат оферта. Заинтерeсовани лица са български или чуждестранни физ. или юрид. лица, включително техни обединения, които отговарят на определените в ЗОП и предварително обявените от Възложителя условия и указания, посочени в документацията за участие. Представят се: 1). Удостов. за акт. състояние или ЕИК съгл. чл. 23 от ЗТР – за българско юрид. лице, документ за рег. на чужд. лице съобразно националното му законодателство, а когато участникът е физ. лице – копие от документ за самоличност.Ако участникът е обединение, което не е юрид. лице следва да приложи нот. зав. учр. акт(споразумение) на обединението. Физ. лица, включени в състава на обединения представят копие на документ за самоличност. Юрид. лица, включени в състава на обединения, представят удостов за акт. състояние или ЕИК (за българско юридическо лице) или документ за рег. на чуждестранно лице съобразно националното му законод., в официален превод.2).Списък на док., съдържащи се в офертата, подписан от участника - по обр.;3). Адм. сведения за участника - по обр. ;4). Декл., че участника е запознат с всички обстоятелства от значение за поръчката-по обр.; 5). Декл., че участника ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката-по обр.;6).Декл. за приемане на условията в проекта на договора - по обр.;7). Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1 и чл. 47, ал. 2, т. 2, 2а и 5 от ЗОП; по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т. 1, 3 и 4 от ЗОП; по чл. 47, ал. 5 от ЗОП - по обр.;8). Документ за регистр. по ЗДДС - зав. копие;9). Доказателства за иконом. и фин. състояние на участника, и техническите възможности - справка за оборота от дейности по строителен надзор, общо за последните 3 календарни години - по обр.; списък на основните договори за строителен надзор, изпълнени от участника през последните3 години - по обр.;Копие от лиценз за извършване на дейността – Стр. надзор, в съответствие с изискванията на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии на консултанти за упражняване на Стр. надзор и/или оценка на съответствието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 99/2003г.10).Списък на техническия състав от правоспособни физ. лица на участника, ангажиран за изпълнението на общ. поръчка - по обр.;.11).Копие от Застрах.„Професионална отговорност” съгл. чл.171, ал.1 от ЗУТ. 12).Декл. за участие на подизпълнител - по обр.; 13).Декларация от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв - по обр.;14).Декл. за оглед на обекта - по обр.;15).Декларация от членовете на обединението (в случай, че има такова) - по обр.;16).Декл. за спазването на изискването за минимална цена на труда- по обр.;17).Документ за закупена тръжна документация - ориг. или зав. копие; 18).Документ за внесена гаранция за участие – оригинал на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие; 19). Проект на договор;20).Техн. предложение за изпълнение на поръчката - по обр.;21). Ценово предложение - по обр.; 22).Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (тогава, когато участника не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за съдебна регистрация). Когато се предвижда участие на подизпълнители, за тях трябва да представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП; Миним. изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.Когато участникът е обединение, което не е юрид. лице, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физ. или юрид. лице, включено в обединението. Документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствиетоси с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Справка за оборота от дейности по строителен надзор за последните 3 (три) години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си и заверени копия от счетоводни баланси и отчети за приходите и разходите за последните три счетоводни години (2009, 2010 и 2011г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; 2.Документ, издаден от банка или извлечение от банкова сметка, удостоверяващи, че участникът разполага със свободни, оборотни финансови средства или че има осигурен достъп до кредитна линия – участника представя оригинал или заверено копие; 3. Копие от Застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията трябва да бъдат изпълнени поне от един от участниците в обединението. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки документ, който възложителя приеме за подходящ. В този случай участникът следва да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага по реда и начина, описани в настоящата процедура.
Минимални изисквания: 1.Участникът да има оборот от дейности по строителен надзор, общо за последните 3 (три) години (2009г., 2010г. и 2011г.) в размер не по-малко от: 50 000.00лв. (петдесет хиляди лева); 2.Участникът трябва да разполага със собствени средства или да има достъп до кредитен ресурс в размер не по-малък от: 20 000.00лв. (двадесет хиляди лева); 3.Участникът да има сключена застраховка „Професионална отговорност”, която да е валидна минимум 60 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите.В случай, че участникът бъде избран за изпълнител е длъжен в срок не по-късно от датата на сключване на договора за строителство да удължи срока на застраховката „Професионална отговорност” с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията трябва да бъдат изпълнени поне от един от участниците в обединението. Когато се предвижда участие на подизпълнители, за тях трябва да представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от Закон за обществените поръчки (ЗОП); Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на основните договори за строителен надзор, изпълнени от участника през последните 3 (три) години до датата на подаване на офертата (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), включително стойностите, датите и получателите - в края на списъка участникът посочва договорите с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка ; За договорите, посочени от участника като договори с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка задължително се представят и Препоръки (Референции) за добро изпълнение на договорите, посочени в списъка. В препоръките задължително трябва да са посочени: датата и мястото на предоставяне на услугата, наименование, стойност и срок на изпълнение, възложител и изпълнител – представя се заверено от участника копие. 2. Лиценз за извършване на дейността – Строителен надзор, в съответствие с изискванията на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии на консултанти за упражняване на Строителен надзор и/или оценка на съответствието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 99/2003г.). 3.Списък на техническите лица. Към списъка участниците трябва да приложат за лицата, упоменати в минималните изисквания, автобиографии (по образец на участника и подписани собственоръчно от съответния експерт) заедно с копия от документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита им (копия на: дипломи за завършено образование; документи, доказващи стажа (опита) на служителя (специалиста), напр. трудови книжки и др.); 4.Сертификат за въведена система на управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентен – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 5.Сертификат за въведена система за управление на околната среда ISO 14001:2004 или еквивалентен – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 6. Сертификат за въведена система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007 или еквивалентен – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за здравето и безопасността при работа с обхват отговарящ на предмета на поръчката.
Минимални изисквания: 1.През последните 3 (три) години до датата на подаване на офертата, участникът да е изпълнил договор/и с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка, които да са на обща стойност не по-малка от прогнозната стойност на настоящата поръчка; Обектите трябва да са завършени преди датата на подаване на офертата от кандидата. Под договори с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка следва да се разбират: договори за строителен надзор на строително – монтажни работи, свързани с отводняване, корекция на речни корита, изграждане на хидро съоръжения за предотвратяване на наводнения, укрепителни съоръжения и др. 2. Участникът в настоящата процедура, трябва да притежава лиценз за извършване на дейността – Строителен надзор, в съответствие с изискванията на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии на консултанти за упражняване на Строителен надзор и/или оценка на съответствието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 99/2003г.).В случай, че участникът бъде избран за изпълнител е длъжен в срок не по-късно от датата на сключване на договора за Строителен надзор да удостовери, че притежавания от него лиценз е с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществената поръчка. 3. В инженерно – техническия състав на участника за изпълнение на настоящата процедура да са включени минимум 2 (два) специалисти, притежаващи образователна степен „Магистър” – инженер и не по-малко от 3 (три) години професионален опит в сферата на услугите по осъществяване на Строителен надзор на инфраструктурни и/или инвестиционни проекти. 4.Участникът да има внедрена система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008 или еквивалентен, с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 5.Участникът да има внедрена система за управление на околната среда съгласно стандарта ISO 14001:2004 или еквивалентен, с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 6. Участникът да има внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарта OHSAS 18001:2007 или еквивалентен, с обхват отговарящ на предмета на поръчката. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, минималните изисквания трябва да бъдат изпълнени поне от един от участниците в обединението. Когато се предвижда участие на подизпълнители, за тях трябва да представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от Закон за обществените поръчки (ЗОП); Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

лиценз за извършване на дейността – Строителен надзор, в съответствие с изискванията на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии на консултанти за упражняване на Строителен надзор и/или оценка на съответствието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 99/2003г.).

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
21.09.2012 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 24 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на документацията е 24.00 лв.;Сумата следва да бъде внесена в касата на община Банско или по следната банкова сметка на Общината:IBAN: BG16FINV915084BGN0M1Z5 ; BIC:FINVBGSF;код за вид плащане 447000; при банка:"Първа инвестиционна банка" АД;Документацията за участие може да се закупува и получава до 7 (седем) календарни дни преди изтичането на срока за подаване на офертите.Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят.Комплект от документацията за участие се получава на адреса на управление на община Банско – гр. Банско, п.к. 2770, площад „Никола Вапцаров” №: 1, партерен етаж, Община Банско, "Фронт офис", след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена. Документацията за участие може да бъде изпратена на съответния участник по куриер за негова сметка.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
28.09.2012 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 01.10.2012 г.  Час: 10:00
Място

община Банско, гр. Банско,Общинска администрация - Банско, площад "Никола Вапцаров" №: 1, етаж 2 - "Ритуална зала".

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел, могат да присъстват при отваряне на офертите;



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Процедурата попада в праговете по чл.14, ал.3, т.2 от ЗОП. Обявлението е изпратено по електронен път и от датата на побликуване на обявлението в електронен вид, Възложителя предоставя пълен достъп по електронен път до документацията на посочения интернет адрес - www.bansko.bg в "Конкурси, търгове и обяви" , което обуславя предвидените съкратени срокове.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя, с което се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 7 и ал. 8 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал. 6 от ЗОП; Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

29.08.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ