Версия за печат

00165-2012-0023

BG-София: 07 - Компютърни и свързаните с тях услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Георги Кирков, Маргарита Цветкова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217742; 02 9217610, E-mail: g.kirkov@mon.bg, m.tzvetkova@mon.bg, Факс: 02 9217695

Място/места за контакт: Проект "Ученически практики"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.mon.bg.

Адрес на профила на купувача: mon.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Създаване и поддръжка на информационна система /уеб-базирана/ за обслужване на процеса по координиране и провеждане на ученически практики”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 7
Основно място на изпълнение: Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Предметът на настоящата поръчка е: „Създаване и поддръжка на информационна система /уеб-базирана/ за обслужване на процеса по координиране и провеждане на ученически практики” по проект BG051PO001-3.3.07-0001 „УЧЕНИЧЕСКИ ПРАКТИКИ”. Изпълнителят на поръчката трябва да изгради софтуерна информационна система, обслужваща предоставяне на качествена професионална подготовка в реални работни условия за над 50 000 ученици в системата на професионалното образование и обучение (ПОО). В тон с тенденциите на модерното образование и нуждата от постоянна квалификация на кадрите, проектът цели улесняване на прехода от училище към работното място и повишаване на успешната реализация на трудовия пазар на учениците, обучаващи се в системата на ПОО в периода 2012-2015 г. както и подпомагане на изграждането на стабилни партньорства между образователните институции и бизнеса в поне 25 % от 39-те проф. направления, в които се обучават учениците в системата на ПОО. Разработваната система цели да автоматизира и ефективизира голяма част от тези комуникации, както и да даде разумна уверенот на съответните одитиращи и сертифициращи институции, че средствата по проекта са разходвани по максимално ефективен, прозрачен и балансиран начин с оглед постигане целите на проекта.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

48000000

Описание:

Софтуерни пакети и информационни системи

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Изграждане на софтуерна информационна система обслужваща предоставяне на качествена професионална подготовка в реални работни условия за над 50 000 ученици в системата на професионалното образование и обучение (ПОО)

Прогнозна стойност без ДДС
185000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

3


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие. Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 1 000 (хиляда) лева, като участникът избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: 1.парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: “Гаранция за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Създаване и поддръжка на информационна система /уеб-базирана/ за обслужване на процеса по координиране и провеждане на ученически практики” по проект BG051PO001-3.3.07-0001 „Ученически практики”; 2.банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на валидност на офертата. Банковата гаранция за участие следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български. Гаранция за изпълнение (текуща поддръжка) по договор Гаранцията за изпълнение (текущата поддръжка) по договора се представя при подписването на договора и е в размер на 3 % (три процента) от стойността на договора без ДДС, като изпълнителят избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: 1. парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101; 2. банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на изпълнение на услугата. Банковата гаранция за изпълнение следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български. 3.Възложителят има право да задържи гаранцията за участие при условията на чл. 61, ал. 1 от ЗОП: 3.1 до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител; 4.Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма при условията на чл. 61, ал. 2 от ЗОП, когато кандидат или участник: 4.1 оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 4.2 е определен за изпълнител на поръчката, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. 5.Възложителят освобождава гаранциите за участие, както следва: 5.1.на отстранените участници – в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнители; 5.2.на участниците, класирани на първо и второ място – след сключване на договора, а на останалите класирани участници – в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. 5.3.при прекратяване на процедурата гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. 6.Възложителят освобождава гаранциите по този раздел, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 7.Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка. 8.Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение/сдружение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

100% от сумата по договор се заплаща до 5 работни дни след подписване на приемно-предавателен протокол между страните за предаване на ПРОДУКТА.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Участник в настоящата процедура за обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, което отговаря на изискванията на закона, на условията по настоящата документация. 2. Всяка оферта трябва да се представи в запечатан плик, в който да са приложени три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика. Върху запечатания плик с офертата участникът посочва адрес за кореспонденция, телефон и актуален факс и електронен адрес, както следва: Наименование, адрес, телефон, факс и електронен адрес на участника. Следното означение: „За участие в открита процедура за сключване на договор с предмет: „Създаване и поддръжка на информационна система /уеб-базирана/ за обслужване на процеса по координиране и провеждане на ученически практики” 3. Пликът с офертата следва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, както следва: 3.1.Плик № 1 с надпис „Документи за подбор”, който следва да съдържа: 3.1.1.копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя копие от документа за създаването му, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност. Документите по настоящата точка следва да бъдат издадени не по-рано от 3 /три/ месеца преди датата на представяне на офертата; 3.1.2.оферта, попълнена съгласно Образец № 1 от документацията; 3.1.3.документ за гаранция за участие; 3.1.4.копие от документ за закупена документация за участие в откритата процедура; 3.1.5.удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, в случай че участникът подлежи на регистрация в този регистър на основание чл. 3 от Закона за регистър БУЛСТАТ /не се отнася за новоучредените неперсонифицирани обединения, а за членовете им, когато те подлежат на вписване в регистъра/; 3.1.6.удостоверение за обща данъчна регистрация и регистрация по ЗДДС/ не се отнася за новоучредените обединения/; 3.1.7.доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени в обявлението; 3.1.8.доказателства за техническите възможности и квалификация, посочени в обявлението; 3.1.9.декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви от "а" до "д" от ЗОП; 3.1.10.декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 2 точки от 1 до 5 от ЗОП; 3.1.11.декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП; 3.1.12.документите, свързани с участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката, вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители; 3.1.13.списък на документите, съдържащи се в офертата; При участие на обединение/сдружение в процедурата, образецът се попълва за обединението/сдружението като цяло (не и за отделните членове в него) и се подписва от лицето, което е упълномощено от членовете на обединението/сдружението. 4. Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”, съдържащ: 4.1. документ, попълнен в съответствие с образец № 2 към документацията – Предложение за изпълнение на поръчката (Техническа оферта), който следва да съдържа подробно описание на техническите параметри на изпълнението на настоящата поръчка. Участникът трябва да изготви предложение за всички елементи на дейностите от Техническата спецификация. Предложението за изпълнение на поръчката (техническа оферта) и приложенията към него трябва да бъдат представени в оригинал и номерирани страници. Участниците попълват, подписват и подпечатват предложението за изпълнение на поръчката (техническата оферта), ведно с всички приложения към него, изисквани от възложителя, без да се посочват цени. 4.3. Проект на договор, който не се попълва и парафира, а към който се прилага декларация за приемане на условията в него. 5. Плик № 3 с надпис „Предлагана цена” следва да съдържа попълнена Ценова оферта съгласно образеца, приложен към документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. Заверени от регистриран одитор счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните три календарни години (2009, 2010 и 2011), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, в случай, че финансовият отчетна участника подлежи на независим финансов одит; 2. Справка-декларация за годишния размер на приходите от общата дейност и приходите от сходна с предмета на поръчката дейност за последните три години (2011 г., 2010 г., 2009 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. При предоставяне на ЕИК и документът е видим чрез търговския регистър, кандидатът може да се позове на тези обстоятелства, вместо да ги представи; 3. Банкова атестация от обслужващата банка, удостоверяваща, че участникът е коректен клиент - оригинал (Важи за всеки член на обединението (сдружение и др.), ако участникът е такова). Когато участник в процедурата е обединение /сдружение/, изпълнението на критериите за подбор се прилагат към обединението участник. За тази цел всяко от включените в него лица представя съответните документи, а показателите на всеки член се сумират, за да се постигне общата стойност съобразно посочените изисквания.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: Всеки участник трябва да притежава финансови и икономически възможности, гарантиращи качественото и своевременно изпълнение на предмета на поръчката, във връзка с което трябва да отговаря на следните минимални изискванияМ 1. Всеки участник общо за последните три години (2011 г., 2010 г., 2009 г.) трябва да е реализирал минимум 100 000 (сто хиляди) лева оборот, който се отнася до предмета на поръчката, т.е. оборот от сходна дейност. 2. Всеки участник трябва да е коректен клиент на обслужващата дейността му банка.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. Справка-декларация, съдържаща списък на договори, сходни с предмета на поръчката, които участникът е изпълнил през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, попълнена съгласно Образец № 10 към документацията, в която са отразени данни за стойностите, датите и възложителите по договорите. Към справката участникът представя препоръки /референции/ за добро изпълнение на поне два договора с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка, в съответствие с т. 13.1, съдържащи положителната оценка на възложителите относно качеството на извършените услуги. 3. Кратка анотация за досегашната дейност на участника по предмета на поръчката, показваща неговия опит и възможности за изпълнение на поръчката, която да съдържа описание на разработената от участника поне една сходна информационна система, обслужваща минимум 50 000 потребители, включително линк към тази информационна система и демо акаунт, с който да демонстрира наличие на сходни функционалности с изискваните в поръчката. 4. Списък на предложените специалисти, които ще участват в изпълнението на поръчката с посочване на ролята им в проекта. Списъкът трябва да е придружен с документи, удостоверяващи образованието и квалификацията на експертите съгласно спецификацията и опитът им в проекти, сходни с предмета на поръчката, като трябва да се представят минимум следните документи: 3.1. автобиографии за всеки от специалистите, предвидени за заемане на позициите по т. 4.1 – 4.4, съдържащи информация за професионалния им опит, включително проектите, в които съответното лице е участвало и времетраенето им. 3.1.дипломи за висше образование за специалистите, предвидени за заемане на позициите по т. 4.1 – 4.3 3,3 сертификати за работа с Microsoft Windows Server 2008 и Microsoft SQL Server 2008 или еквивалентен, издадени на името на някой от специалистите в списъка по 14.3. 3.4 декларация по образец, в случай че участникът е чуждестранно лице, посочил в офертата си, че ще изпълни обществената поръчка с определен брой служители, които не са граждани на държава – членка на ЕС, или на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, с която декларира, че поема на свой риск и за своя сметка, да осигури изискващите сe по българското законодателство визи, разрешения за пребиваване и разрешения за работа на посочените служители. 4. Заверено с подпис и печат на участника копие от валиден документ, доказващ, че участникът е регистриран като администратор на лични данни. Когато участникът в процедурата е обединение/сдружение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация като администратор на лични данни трябва да се изпълнява от всеки от участниците в обединението/сдружението.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. През последните три години, считано от датата определена като краен срок за подаване на офертите, участникът трябва да е изпълнил успешно не по-малко от 2 (два) договора с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка, и за изпълнението им да разполага с положителни референции от възложителите. 2. Участникът следва да е разработил поне една сходна информационна система, обслужваща минимум 50 000 потребители. 3. Участникът трябва да е регистриран като администратор на лични данни съгласно действащото законодателство на Република България. 4. Участникът следва да обезпечи наличието на специалисти със съответните квалификации, отговорни за въвеждането на системата в експлоатация, както следва: 4.1. Ръководител на софтуерния екипа. Минимални изисквания: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" в областта на информационните технологии и/или администрация и управление. Най-малко 5 /пет/ години професионален опит в областта на информационните технологии, от които поне 3 /три/ години опит в ръководенето на проекти в областта на информационните технологии. 4.2. Главен технически консултант. Минимални изисквания: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" в областта на информационните технологии. Най-малко 4 /четири/ години професионален опит в областта на информационните технологии. 4.3. Консултант системна поддръжка. Минимални изисквания: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" или "бакалавър" в областта на информационните технологии. Консултант системна поддръжка следва да има минимум 3 /три/ години професионален опит в сферата на проектирането и разработването на софтуер. 4.4. Технически консултант. Минимални изисквания: Техническият консултант следва да е участвал в минимум 1 /един/ успешно завършен проект в областта на информационните технологии, свързан с разработка и внедряване на уеб-базирани информационни системи. 4.5. Поне едно от посочените в т.4.1. – 4.4. лица следва да притежава персонален сертификат за работа с Microsoft Windows Server 2008 и Microsoft SQL Server 2008 или еквивалентен, тъй като това е средата, върху която поръчката следва първоначално да се разработи и внедри. 4.6. Когато участник – чуждестранно лице, е посочил в офертата си, че ще изпълни обществената поръчка с определен брой служители, които не са граждани на държава – членка на ЕС, или на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, същият следва да поеме на свой риск и за своя сметка, да осигури изискващите сe по българското законодателство визи, разрешения за пребиваване и разрешения за работа на посочените служители.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Техническа оценка на предложението ; тежест: 60
Показател: Финансова оценка на предложението ; тежест: 40
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 43 - 070384 от 02.03.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
03.09.2012 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да бъде закупена всеки работен ден, след заплащането по банкова сметка в БНБ – Централно управление, Сметка в лева: IBAN: BG 85 BNBG 9661 3300 1491 01. Крайния срок за закупуване на документи за участие в процедурата е 10 дни преди изтичане на срока за получаване на офертите. В случай, че срокът изтича в неработен ден, този ден не се брои и срокът изтича на следващия работен ден.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
13.09.2012 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 14.09.2012 г.  Час: 10:30
Място

МОМН

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Схема/процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-3.3.07 „Ученически и студентски практики”

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, 1 и ал. 6 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Министерство на образованието, младежта и науката, дирекция "Държавна собственост и обществени поръчки", София, бул. "Княз Дондуков" № 2А, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217672, E-mail: ts.lilova@mon.bg, Факс: 02 9217684

Интернет адрес/и:

URL: www.mon.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

13.08.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ