Версия за печат

00165-2012-0017

BG-София: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Доставки

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Дирекция "Информационни и комуникационни технологии" (ИКТ) в Министерство на образованието, младежта и науката (МОМН), бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Шенай Мюмюн - гл. експерт в дирекция ИКТ, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217642, E-mail: internet@mon.bg, Факс: 02 9217658

Място/места за контакт: 1000, гр. София, бул. "Княз Дондуков" № 2А

Интернет адрес/и:

Адрес на профила на купувача: mon.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение в средните училища в България”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Доставки
Покупка 
Основно място на изпълнение: Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Предметът на настоящата поръчка е: „Доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение в средните училища в България". Платформата трябва да бъде напълно интегрирана платформа за електронно обучение, която предлага административен модул, модул за управление на курсове, модул за управление на съдържанието, модул за управление на общности и организации, модул за сътрудничество и видеоконферентна връзка, модул електронен дневник и модул за антиплагиатство. Системата и всички нейни модули (функционалности) трябва да бъдат напълно съвместими и интегрирани помежду си. Доставката на платформата трябва да включва предоставяне на безсрочен лиценз за ползване на цялостната платформа и всички предоставени модули и функционалности. Изпълнителят трябва да инсталира, конфигурира, адаптира и тества платформата с цел осигуряване на пълната й работоспособност в срок до 3 месеца от сключването на договора за изпълнение. Възложителят изисква от участника минимален гаранционен срок на платформата от 3 години, считано от датата на приемане, както и условия за удължаване на този срок, включващи цена на годишна база. В рамките на проекта изпълнителят трябва да обучи администратори и учители за работа със системата и да предостави документация (системна, техническа и потребителска документация), както и да окаже съдействие на фирми-разработчици, които да интегрират в платформата наличното към момента образователно съдържание, поддържано от МОМН. Решението трябва да бъде създадено и инсталирано в конфигурация включваща предложените елементи с възможности да обхване минимум 2 500 училища и 1 000 000 потребители. В рамките на проекта изпълнителят трябва да извърши следните основни дейности: • Доставка на лицензи за безсрочно ползване на софтуер за електронната платформа за обучение. • Инсталация и конфигурация на електронната платформа за обучение. • Обучение на учители на ефективно използване на платформата за електронно обучение и новостите в методологията на преподаване. • Доставка на документация за работа и администриране на системата • Оказване на съдействие на посочени от МОМН фирми-разработчици, които да интегрират в платформата наличното образователно съдържание

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

48000000, 48900000, 48930000, 48931000

Описание:

Софтуерни пакети и информационни системи
Други софтуерни пакети и операционни системи
Софтуерни пакети за обучение и развлечение
Софтуерни пакети за обучение

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Платформата трябва да бъде напълно интегрирана платформа за електронно обучение, която предлага: • административен модул. • модул за управление на курсове; • модул за управление на съдържанието; • модул за управление на общности и организации; • модул за сътрудничество и видео конферентна връзка; • модул електронен дневник; • модул за антиплагиатство; Платформата следва също да предлага вграден цикъл локализирани онлайн обучения за използването и – видео уроци, демонстриращи на потребителите основните операции в нея като: вход, навигация, настройки, създаване, редактиране и изтриване на курс и други ключови функционалности. Системата трябва да бъде напълно интегрирана и всички модули и функционалности към момента на поръчката да бъдат собственост и разработвани от един и същи производител като трябва да са налични съответните междумодулни връзки, без да е необходимо да бъдат допълнително програмирани, за да се гарантира съвместимостта на различните функционалности при нови версии и обновления. Доставката на платформата следва да осигурява безсрочен лиценз за ползване на всички предоставени модули и функционалности. Изпълнителят трябва да инсталира, конфигурира, адаптира и тества платформата с цел осигуряване и гарантиране на пълната и работоспособност. В рамките на проекта изпълнителят трябва да обучи администратори и учители за работа със системата и да предостави документация (системна, техническа и потребителска). Електронната платформа, включваща всички предложени модули и функционалности, трябва да бъде с доказано и проверено качество и внедрена в практиката. Заедно с подаването на своето предложение, всеки кандидат трябва да предостави инсталирано копие на версията на софтуера - предмет на предложението му и препратка към публично обявената документация за предложената версия на продукта. Предложената версия на софтуера на платформата не трябва да бъде тестова или в процес на разработка, като софтуерното решение на конкретния производител следва да е инсталирано и работещо в не по-малко от 2 (два) проекта, всеки от които с минимум 100 училища и 100 000 потребители на инсталация. В своята техническа оферта участникът трябва да укаже уеб достъп до инсталирана и работеща система, която да включва всички функционалности в обхвата на тази спецификация.

Прогнозна стойност без ДДС
5700000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

39


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие. Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие в процедурата „Доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение в средните училища в България” в размер на 50 000 (петдесет хиляди) лева. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение, както следва: а) Парична сума – внася се по банкова сметка на МОМН в БНБ ЦУ BIC BNBGBGSD, IBAN BG85BNBG96613300149101, като в нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: Гаранция за участие в процедура с предмет „Доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение"; б) Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Министерство на образованието, младежта и науката. 2. Гаранция за изпълнение на договор. Гаранцията за изпълнение на договор се представя под формата на банкова гаранция, неотменима в полза на Възложителя или парична сума внесена по банкова сметка на МОМН в БНБ ЦУ, BIC BNBGBGSD, IBAN BG85BNBG96613300149101. Тя се освобождава след приключване на договора при условията, определени в него - при точно и пълно изпълнение на договора гаранцията за изпълнение се освобождава на 3 (три) равни части, в края на всяка година от гаранционния срок, като последното освобождаване до пълния размер е в рамките на 15 (петнадесет) календарни дни след изтичане на срока на гаранционната поддръжка по настоящия договор или прекратяване на действието му, след уреждането на всички финансови претенции между страните. Гаранцията за изпълнение се представя при подписването на договора за изпълнение и е на стойност 3 % (три процента), от стойността на договора без ДДС. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Цената на реализацията се заплаща от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в срок до 15 (петнадесет) календарни дни от подписването на приемо-предавателен протокол и след получаване на издадена оригинална фактура за извършеното.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения. В случай, че Участникът участва като обединение (консорциум и др.), изброените по-долу технически и финансови изисквания трябва да се изпълняват от обединението като цяло. За целта на настоящата процедура участниците в обединението сключват споразумение за съвместно изпълнение на поръчката. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на договора; че представляващия обединението / консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението / консорциума; че изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на представляващия обединението / консорциума, и че всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението / консорциума трябва да определят едно лице, което да представлява обединението / консорциума за целите на поръчката. Това лице подписва проектодоговора кьм настоящата документация. Не се допускат промени в състава на обединението след изтичане срока за подаване на оферти. Когато не е приложено споразумение за създаването на обединение/ консорциум, или в приложеното споразумение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата - участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Документ за регистрация на участника в официален регистър на търговските дружества или юридическите лица (оригинал или нотариално заверено копие), а когато е физическо лице - документ за самоличност (заверено от участника копие). Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът трябва да е издаден от компетентния орган в държавата, в която участникът е установен. Този документ не се изисква, ако участникът е местно лице, регистрирано или пререгистрирано след 01.01.2008 г. по реда на Закона за търговския регистър (ЗТР). В този случай е достатъчно да се приложи извлечение от статуса на участника от официалната интернет страница на Агенцията по вписванията. Заверено от участника копие на документ за актуална регистрация. Участниците, регистрирани в Република България са длъжни да представят оригинал /заверено копие/ на удостоверение за актуална регистрация (когато е приложимо), което да е с дата на издаване, предшестваща подаването на офертата с не повече от 3 /три/ месеца. Неперсонифицираните обединения (напр. такива, които са възникнали по силата на договор по чл. 357 и сл. ЗЗД) са длъжни да представят оригинал на документа, по силата на който е възникнало обединението (напр. договор по чл.357 и сл. ЗЗД), или нотариално заверено копие на този оригинал. Чуждестранните юридически лица представят съответен еквивалентен документ (оригинал или нотариално заверено копие), издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която са установени. Документът следва да бъде издаден не по-рано от 3 /три/ месеца преди датата на представяне на офертата. Когато участникът в процедурата е чуждестранно юридическо лице, указаните документи трябва да са издадени от компетентния орган в държавата, в която участникът е установен. Споразумение за изпълнение на настоящата поръчка включващо посочените в документацията критерии. Заверено копие от документа за регистрация по БУЛСТАТ - за участник, който не е вписан в Търговския регистър, съгласно Закона за търговския регистър; Документ, удостоверяващ представянето на гаранция за участие в процедурата, в размер на 50 000 (петдесет хиляди) лв. (оригинал или заверено копие). За доказване на обстоятелствата по чл. 47, ал.1, букви от "а" до "д", включително, ал. 2, точки от 1 до 5, включително, като за ал. 2, т. 2 декларира че не лишен от правото да упражнява професия или дейност в областта на информационно-комуникационните технологии, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението и ал. 5 от ЗОП участникът и съответните лица подават декларации по образец от документацията; За доказване на обстоятелствата по чл. 93, ал. 1 чл. 94 и чл. 96, буква "а" от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета на ЕС, приложим към общия бюджет на Европейските общности, изменен с Регламент (ЕО, Евратом) № 1995/2006 на Съвета на ЕС участникът и съответните лица подават декларации по образец от документацията; Документ за закупена документация за участие в поръчката или заверено копие; Пълномощно на лицето, подписващо офертата, когато не е подписана от законния представител на участника - оригинал или нотариално заверено копие; Декларация на участника по чл. 56, ал. 1, т. 8 от Закона за обществените поръчки за използване/не използване на подизпълнители и списък с имената на подизпълнителите, процентът от общата стойност и конкретната част от предмета на обществената поръчка, която ще бъде изпълнена от всеки подизпълнител, ако участникът предвижда подизпълнители. Подписан на всяка страница образец на договор. Ако участникът е обединение, договорът се подписва, съгласно споразумението от представляващия обединението.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Документи за доказване на икономическото и финансово състояние на участника: (1) Документ съдържащ информация за общия оборот и за оборота от доставките сходни с предмета на поръчката, за последните три години (2011 г., 2010 г., 2009 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си; (2) Заверено от участника копие на отчет за приходи и разходи и счетоводен баланс за последните три отчетни години - 2011 г., 2010 г., 2009 г. (Важи за обединението (консорциум и др.) като цяло и се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, ако участникът е обединение (консорциум и др.) и в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си); (3) Банкова атестация от обслужващата банка, удостоверяваща, че участникът е коректен клиент - оригинал (Важи за всеки член на обединението (консорциум и др.), ако участникът е такова). Под „сходен предмет" се разбира проект за доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение с поне 100 (сто) училища и 100 000 (сто хиляди) потребителя на една инсталация.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: Участникът трябва да притежава финансови и икономически възможности гарантиращи качественото и своевременно изпълнение на предмета на поръчката. Участникът трябва да има общ оборот от дейност сходна с предмета на поръчката минимум 15 000 000 лева за последните три години (2011 г., 2010 г., 2009 г.). Под „сходен предмет" се разбира проект за доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение с поне 100 (сто) училища и 100 000 (сто хиляди) потребителя на една инсталация.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Документи за доказване на технически възможности и квалификация: (1) Кратка анотация за досегашната дейност на участника по предмета на поръчката, показваща неговия опит и възможности за изпълнение на поръчката. (2) Декларация, че участникът работи в сферата на информационните технологии и разработва и/или внедрява софтуерни решения, включително разработва и/или внедрява софтуерни решения на аналогични с предмета на поръчката платформи. (3) Списък на основните договори с предмет сходен с предмета на поръчката, изпълнени през последните три години - 2011 г., 2010 г., 2009 г., както и договори, които са изпълнени в началото на настоящата година, включително до крайния срок за подаване на офертите, включващи стойностите, датите и получателите с описание на извършените дейности. (4) Представяне на най-малко 2 (две) препоръки за добро изпълнение на проекти с предмет сходен с предмета на настоящата поръчка за последните три години - 2011 г., 2010 г., 2009 г. (5) Декларация, че участникът разполага център за обслужване на клиенти на територията на България, предоставящ обслужване на крайни клиенти на платформата 24/7/365 (24 часа в денонощието, седем дни в седмицата и 365 дни в годината) на български език. Прилага се списък с посочените адреси на центровете, с които разполага участника, включващи телефон и лица за контакт. В техническата оферта участникът предоставя на Възложителя линк към действаща инсталация на софтуера подлежащ на закупуване по поръчката. Декларация, че участникът разполага на територията на страната с подходящо оборудван офис и специалисти сертифицирани, съгласно документацията и оторизирани за инсталация, поддръжка и обучение за работа с всички инсталирани системи предмет на обществената поръчка, от производител на платформа. (6) Списък на предложените специалисти, които ще участват в изпълнението на поръчката с посочване на ролята им в проекта съгласно раздел изисквания към персонала от „спецификацията за изискванията" за изпълнение на обществената поръчка. Списъкът трябва да е придружен с автобиографии и документи доказващи квалификацията на експертите съгласно спецификацията и опитът им в проекти сходни с предмета на поръчката, както и документи доказващи, че са в законоопределена форма на трудово правоотношение с участника. (7) Участникът трябва да представи декларация с която да удостовери, че е собственик на предлаганото софтуерно решение или оторизационно писмо, че има право да продава и поддържа предложеното софтуерно решение за целите на конкретната обществена поръчка. Под „сходен предмет" се разбира проект за доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение с поне 100 (сто) училища и 100 000 (сто хиляди) потребителя на една инсталация.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: Участникът трябва да разполага с: (1) Най-малко 2 /два/ изпълнени договора с предмет еднакъв и/или сходен с предмета на настоящата поръчка за последните три години - 2011 г., 2010 г., 2009 г. и началото на настоящата година, включително до крайния срок за подаване на офертите. Всеки участник следва да представи минимум 2 /две/ препоръки за добро изпълнение от съответните на цитираните договори контрагенти. (2) Център за обслужване на клиенти на територията на България, предоставящ обслужване на крайни клиенти на платформата 24/7/365 (24 часа в денонощието, седем дни в седмицата и 365 дни в годината) на български език. Обслужването да бъде извършвано по телефон, имейл и онлайн система за текстови съобщения (чат система). Ако участникът е обединение, достатъчно е един от членовете му да изпълнява това условие. (3) Участникът да предостави на Възложителя линк към действаща инсталация на софтуера, предвиден за закупуване с потребителско име и парола, с цел да се проверят описаните функционалности. (4) Участникът трябва да докаже, че разработва и/или внедрява софтуерни решения на аналогични с предмета на поръчката платформи. Изискването се доказва с декларация и кратка анотация на участника и списък с договорите, съгласно точка (1). (5) Участникът трябва да работи по сертифицирана система за управление на качеството по стандарта ISO 9001:2000/2008 или еквивалентен. Под „сходен предмет" се разбира проект за доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение с поне 100 (сто) училища и 100 000 (сто хиляди) потребителя на една инсталация.
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Техническа оценка на предложението (Тп); тежест: 70
Показател: Финансова оценка на предложението (Фп); тежест: 30
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 43 - 070384 от 02.03.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
23.07.2012 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Такса за закупуване на документите по процедурата е платима по банкова сметка на МОМН в БНБ ЦУ, BIC BNBGBGSD, IBAN BG50BNBG96613000149101

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
01.08.2012 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 02.08.2012 г.  Час: 10:00
Място

1000, гр. София, бул. "Княз Дондуков" № 2А

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или упълномощени техни представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Обществената поръчка се осъществява с финансиране от Европейския социален фонд, като е свързана с изпълнението на Компонент 3. "Система за управление и контрол на процеса на въвеждане на ИКТ в образованието" по схема BG051P0001/3.1-01 "ИКТ в образованието" за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на възложителя по настоящата процедура относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията, както и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по чл. 120, ал. 1. Жалба може да подава всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното решение или действие, а ако не е уведомено - от датата на узнаването или от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие. Обжалването се извършва по реда на "Глава единадесета" от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

03.07.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ