Версия за печат

00165-2012-0007

BG-София:

РЕШЕНИЕ

Номер: Р01-30 от 23.05.2012 г. 

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието” на Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН), бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Пенка Добрева Иванова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217435, E-mail: p.ivanova@mon.bg, Факс: 02 9217437

Място/места за контакт: Дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието”

Интернет адрес/и:

Адрес на профила на купувача: mon.bg.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Услуги
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Организиране и провеждане на Годишни конференции за споделяне на добри практики и обучение на представителите на РИО и директорите на училищата за изпълнение на проект BG051PO001 - 4.2.05-0001 „Да направим училището привлекателно за младите хора” УСПЕХ”

II.3) Кратко описание на поръчката

Обучения за изпълнение и мониторинг на дейностите по проекта да развие и подобри специфични компетенции и умения на екипа на проекта, представителите на РИО- членове на екипа на проекта и директорите на училища за управление на проекти, както и да бъдат организирани 3 броя годишни конференции за споделяне и обмен на добри практики. По този начин ще се гарантира адекватното изпълнение на проекта чрез придобиването на унифицирани знания от всички заинтересовани лица, ангажирани с административни дейности по отчитането на проекта. Ще бъдат разработени фокусирани програми за обучение и ще бъдат обучени не повече от 120 представители на РИО и не повече от 1700 директори на училища, които ще преминат по две обучения.

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

80000000, 80500000, 80510000, 80511000

Описание:

Образователни и учебно-тренировъчни услуги
Услуги по обучение
Услуги по специализирано обучение
Услуги по обучение на персонала

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: Р01-11 от 24.02.2012 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2012-472132
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.1)
Номер на обявлението в ОВ: 2012/S 34 - 54945 от 18.02.2012 г. 
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 165-2012-7
III.4.3) Вид на документа в Регистъра на обществените поръчки

решение и обявление за поръчка

III.4.4) Номер на документа (ID на документа) в Регистъра на обществените поръчки

472132

III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

28.02.2012 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

Мотиви за прекратяване на процедурата: 1. В Раздел ІІІ, т. 2.3 от Обявлението, касаещо условията относно техническите възможности на участниците са записани следните изисквания за екипа за изпълнение на поръчката: - за „Ръководител екип” се изисква доказването на общ професионален опит с участие в минимум 5 /пет/ изпълнени договора, свързани с обучения в областта на управление на средствата от ЕС и/или от други международни програми и проекти, а специфичен професионален опит с участие като ръководител /координатор в минимум 2 /два/ изпълнени договора със горепосочения предмет. Същевременно в „Указания към участниците за реда и условията за провеждане на процедурата”, т.1.4.3.1 на документацията са посочени други изисквания за доказване на професионалния опит, а именно: за общ професионален опит – участие в минимум 3 /три/ изпълнени договора свързани с обучения в областта на управление на средствата от ЕС и/или от други международни програми и проекти, а за специфичен професионален опит – участие в минимум 15 /петнадесет/ договора с подобен предмет. 2. Посоченото за „Ключови експерти 2 и 3” в Обявлението за обществената поръчка, като изискване за доказване на специфичния професионален опит на тези експерти е за участие като координатор в минимум 2 /два/ изпълнени договора, свързани с обучения в областта на управление на средствата от ЕС и/или от други международни програми и проекти, но същото това изискване не е записано в изготвените „Указания към участниците за реда и условията за провеждане на процедурата”. По дефиницията на чл. 25, ал. 1 от ЗОП, с Решението си за откриване на процедурата, възложителят одобрява обявлението и документацията за участие в обществената поръчка. Само обявлението и документацията за участие нямат самостоятелно съществуване извън одобряването им с решението за откриването на процедурата. Самото решение и обявление се изготвят по определен образец, визиран от законодателя и съдържат точно определени реквизити. Според чл. 27, ал. 1 от ЗОП обявлението по чл. 25, ал. 2 трябва да съдържа до 650 думи и да бъде изготвено съгласно образеца по чл. 19, ал. 7. Поради това и законно установеното съдържание на обявлението е дадено в отделен текст от този за документацията за участие. Възложителят не може да промени изискванията към екипа за изпълнение, без промяната да се отрази и в документацията и в обявлението, които се утвърждават с решението му за откриването на процедурата. Решението за откриване на процедурата, ведно с утвърденото обявление и документация за участие представляват едно цяло. В срока на чл. 29, ал. 1 от ЗОП не са получени искания за разяснения по документацията за участие до изтичането на срока за нейното закупуване или получаване от закупилите документацията, във връзка с гореописаните несъответствия между Обявлението и документацията. Видно е, че по своето естество грешката е техническа, но по своето съдържание тя е съществена. Посочените несъответствия в Обявлението и „Указанията към участниците за реда и условията за провеждане на процедурата” от документацията възпрепятстват комисията при обективното оценяване на постъпилите оферти. Допуснатият първоначален порок при посочване на изискванията за екипа за изпълнение на поръчката оказва пряко влияние и върху самия процес на оценяване, и върху крайните резултати от него, като по този начин е предпоставка да се стигне до постановяване на незаконосъобразен акт за избор на изпълнител. Откриването на процедура при наличие на различни условия в различните документи е със сериозни негативни последици. Причина за това е, че допуснатите неточности не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена поръчката.

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

НЕ


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

23.05.2012 г. 


Възложител

Трите имена: Пенка Добрева Иванова
Длъжност: Директор на дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието” в Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН)