00165-2012-0007
BG-София:
РЕШЕНИЕ
В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка
І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)
Дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието” на Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН), бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Пенка Добрева Иванова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217435, E-mail: p.ivanova@mon.bg, Факс: 02 9217437
Място/места за контакт: Дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието”Интернет адрес/и:
Адрес на профила на купувача: mon.bg.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Образование
В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
„Организиране и провеждане на Годишни конференции за споделяне на добри практики и обучение на представителите на РИО и директорите на училищата за изпълнение на проект BG051PO001 - 4.2.05-0001 „Да направим училището привлекателно за младите хора” УСПЕХ”
Обучения за изпълнение и мониторинг на дейностите по проекта да развие и подобри специфични компетенции и умения на екипа на проекта, представителите на РИО- членове на екипа на проекта и директорите на училища за управление на проекти, както и да бъдат организирани 3 броя годишни конференции за споделяне и обмен на добри практики. По този начин ще се гарантира адекватното изпълнение на проекта чрез придобиването на унифицирани знания от всички заинтересовани лица, ангажирани с административни дейности по отчитането на проекта. Ще бъдат разработени фокусирани програми за обучение и ще бъдат обучени не повече от 120 представители на РИО и не повече от 1700 директори на училища, които ще преминат по две обучения.
80000000, 80500000, 80510000, 80511000
Описание:
Открита процедура
ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ
Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"
решение и обявление за поръчка
472132
28.02.2012 г.
ІV: ПРЕКРАТЯВАМ
процедура за възлагане на обществена поръчка
Мотиви за прекратяване на процедурата: 1. В Раздел ІІІ, т. 2.3 от Обявлението, касаещо условията относно техническите възможности на участниците са записани следните изисквания за екипа за изпълнение на поръчката: - за „Ръководител екип” се изисква доказването на общ професионален опит с участие в минимум 5 /пет/ изпълнени договора, свързани с обучения в областта на управление на средствата от ЕС и/или от други международни програми и проекти, а специфичен професионален опит с участие като ръководител /координатор в минимум 2 /два/ изпълнени договора със горепосочения предмет. Същевременно в „Указания към участниците за реда и условията за провеждане на процедурата”, т.1.4.3.1 на документацията са посочени други изисквания за доказване на професионалния опит, а именно: за общ професионален опит – участие в минимум 3 /три/ изпълнени договора свързани с обучения в областта на управление на средствата от ЕС и/или от други международни програми и проекти, а за специфичен професионален опит – участие в минимум 15 /петнадесет/ договора с подобен предмет. 2. Посоченото за „Ключови експерти 2 и 3” в Обявлението за обществената поръчка, като изискване за доказване на специфичния професионален опит на тези експерти е за участие като координатор в минимум 2 /два/ изпълнени договора, свързани с обучения в областта на управление на средствата от ЕС и/или от други международни програми и проекти, но същото това изискване не е записано в изготвените „Указания към участниците за реда и условията за провеждане на процедурата”. По дефиницията на чл. 25, ал. 1 от ЗОП, с Решението си за откриване на процедурата, възложителят одобрява обявлението и документацията за участие в обществената поръчка. Само обявлението и документацията за участие нямат самостоятелно съществуване извън одобряването им с решението за откриването на процедурата. Самото решение и обявление се изготвят по определен образец, визиран от законодателя и съдържат точно определени реквизити. Според чл. 27, ал. 1 от ЗОП обявлението по чл. 25, ал. 2 трябва да съдържа до 650 думи и да бъде изготвено съгласно образеца по чл. 19, ал. 7. Поради това и законно установеното съдържание на обявлението е дадено в отделен текст от този за документацията за участие. Възложителят не може да промени изискванията към екипа за изпълнение, без промяната да се отрази и в документацията и в обявлението, които се утвърждават с решението му за откриването на процедурата. Решението за откриване на процедурата, ведно с утвърденото обявление и документация за участие представляват едно цяло. В срока на чл. 29, ал. 1 от ЗОП не са получени искания за разяснения по документацията за участие до изтичането на срока за нейното закупуване или получаване от закупилите документацията, във връзка с гореописаните несъответствия между Обявлението и документацията. Видно е, че по своето естество грешката е техническа, но по своето съдържание тя е съществена. Посочените несъответствия в Обявлението и „Указанията към участниците за реда и условията за провеждане на процедурата” от документацията възпрепятстват комисията при обективното оценяване на постъпилите оферти. Допуснатият първоначален порок при посочване на изискванията за екипа за изпълнение на поръчката оказва пряко влияние и върху самия процес на оценяване, и върху крайните резултати от него, като по този начин е предпоставка да се стигне до постановяване на незаконосъобразен акт за избор на изпълнител. Откриването на процедура при наличие на различни условия в различните документи е със сериозни негативни последици. Причина за това е, че допуснатите неточности не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена поръчката.
НЕ
V: ОБЖАЛВАНЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ
23.05.2012 г.
Възложител