00661-2012-0006
BG-Белене: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН
Община Белене, област Плевен, ул." България"№ 35, За: Цветомир Цветанов - ст. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 31061, E-mail: obshtinabl@abv.bg, Факс: 0658 31062
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://obshtina.belene.net/.
Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm.
Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ОБЩИНСКИ ПЪТИЩА В ОБЩИНА БЕЛЕНЕ И ЧАСТИЧНИ РЕМОНТИ НА ЧИТАЛИЩАТА В СЕЛАТА ДЕКОВ, КУЛИНА ВОДА, ПЕТОКЛАДЕНЦИ И ТАТАРИ
Възлагане на обществена поръчка
Предмет на настоящата обществена поръчка е „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене и частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”, съгласно приложените към Документацията за участие в процедурата инвестиционни проекти, количествени сметки и технически спецификации и типови детайли, със следните обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” PVN1001 ІІ-52-Ореш-Деков/Татари –Петокладенци/ PVN2122; PVN1003-ІІІ-5202-Деков-Белене/ ХТК-Белене (до кръстовището на продължението на ул.„Фердинанд Дечев” с пътя); PVN1004/PVN 1005, Белене-АЕЦ Белене/ -ЗМК Обособена позиция № 2: „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”
45000000
Описание:
НЕ
ДА
НЕ
Подробно описание на предвидените дейности са дадени в инвестиционни проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли, приложени към документация за участие на хартия и/или електронен носител и са неразделни части от нея!
НЕ
20
РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
Кандидатите представят отделни за всяка една позиция оригинал/-и на гаранция/-и за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка, а определеният за изпълнител представя отделни за всяка позиция оригинал/-и на гаранция/-и за изпълнение при подписването на договора. Възложителят определя (чл. 59 ал. 2 ЗОП) гаранция за участие в настоящата процедура в размер на: За об. позиция № 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” 48 952,00 лв./Четиридесет и осем хиляди деветстотин петдесет и два лева/; За об. позиция № 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари” 5 221,00 лв. /Пет хиляди двеста двадесет и един лева/; Когато участникът е обединение гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на 3 (три) на сто от общата цена по договора без ДДС. Валидността на гаранцията за изпълнение, в случай че е представена банкова гаранция, следва да е 30 (тридесет) дни след датата получаване на разрешение за ползване на обекта, съгласно чл. 2 ал.2 от (проекто) договора. Гаранциите се представят в оригинали, в една от следните форми: Депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (Община Белене): Банка: ДСК-клон гр. Белене IBAN: BG61 STSA 9300 3359 4547 00 BIC: STSA BGSF Или банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Участниците в процедурата и определения изпълнител избират свободно формата на гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима в полза на Община Белене и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че Изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка. Банковите разходи по откриването и поддържането на гаранциите са за сметка на участника, съответно Изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят освобождава гаранциите за участие в процедурата на участника или на упълномощен от него представител с нотариално заверено пълномощно, в съответствие с чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за добро изпълнение се освобождава от Възложителя в едномесечен срок след получаване на разрешението за ползване на обекта. Оттеглянето на оферта от участник, в интервала между крайния срок за подаване и изтичане на периода на валидността й, води до загуба на гаранцията му за участие и същата ще бъде усвоена от Възложителя. При подписване на договора, определеният за Изпълнител представя на Възложителя оригинал на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане в размер на 110% от стойността на авансовото плащане с ДДС за срока на договора между Възложителя и Изпълнителя, удължен с 1 месец. Освобождаването на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се извършва пропорционално на приспадане на авансовото плащане при актуване с всеки протокол образец 19. В случай, че участникът, определен за изпълнител, не представи някой от горепосочените документи упоменати и в т. 84 от Документацията за участие, Възложителят не сключва договор за обществена поръчка в съответствие с чл. 42, ал. 1 от ЗОП и Възложителят може да определи за изпълнител участникът, класиран на второ място, или да прекрати процедурата. Банковата гаранция за участие следва да бъде издадена по образеца в Приложение № 13, тази за изпълнение на договора - по образеца в Приложение № 14, а банковата гаранция за обезпечаване на авансово плащане - по образеца в Приложение № 16 от Документацията за участие.
Авансово плащане – 30 (тридесет) % от цената по чл. 3 ал. 1 от (проекто) договора към документацията, се заплащат в срок до 10 (десет) работни дни, считано от датата на откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. За обособена позиция № 1: Първо междинно плащане – след приемане на път PVN1004/PVN 1005, Белене-АЕЦ Белене/-ЗМК от Държавна приемателна комисия и получаване на Разрешение за въвеждане на обекта в експлоатация. Последващи междинни плащания – 10 (десет) работни дни, считано от датата на издаване на протокол образец 19 за действително извършените работи, подписан от представител на Възложителя, представител на Изпълнителя и строителния надзор, но не по-рано от 4 (четири) месеца от извършване на първо междинно плащане. Обособена позиция № 2: Междинни плащания и/или окончателно плащане по договора ще се извършват по банков път в срок до 10 /десет/ работни дни от двустранното подписване на протокол образец 19 за действително извършените работи, подписан от представител на Възложителя, представител на Изпълнителя и строителния надзор, и представяне на оригинална фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. За двете обособени позиции: Възстановяването на авансовото плащане става с пропорционално приспадане от средствата, актувани с всеки протокол образец 19. За обособена позиция № 1: Общият размер на авансовото и междинните плащания по договора не може да надвишава 80 (осемдесет) % от общата стойност на договора. Окончателно плащане – в срок до 4 (четири) месеца, считано от датата на получаване на на Разрешение за въвеждане на обекта в експлоатация за целия предмет на договора по реда на ПМС 59 от 11 март 2011 г. за условията и реда за отпускане на безлихвени заеми на общините от централния бюджет за финансиране на разходи за окончателни плащания по одобрени проекти по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. и за тяхното възстановяване. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури, отговарящи на Закона за счетоводството, номера на съответния договор и текста: Проект „Рехабилитация на общински пътища в община Белене и частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”, Обособена позиция № 1 и/или Обособена позиция № 2. ПРСР, мярка 321, ДБФП № 15/321/01081”. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ си запазва правото да замени даден вид строителна работа и заложени материали в процеса на изпълнение на поръчката, без да се променя общата стойност на обекта след техническо предписание на авторския надзор и строителния контрол. При установяване на по-големи количества СМР от предвидените в ценовото предложение на изпълнителя, същите се заплащат от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, само ако са предварително съгласувани с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, строителния контрол и авторския надзор, и се заплащат по вече утвърдените единични цени след представяне на отчетни документи. "Непредвидени разходи" са разходи, възникнали в резултат на работи, които не е могло да бъдат предвидени при първоначалното проектиране и водят само до увеличаване на количествата заложени предварително в количествено-стойностната сметка към проекта, но при изпълнение на дейностите са обективно необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Непредвидените разходи се отчитат и заплащат на окончателното плащане по договора. Цената по чл. 3 ал. 1 от (проекто) договора към документацията е за цялостно извършване на СМР, включително цената на вложените материали, извършени работи и разходите за труд, механизация, енергия, опазване и други подобни, както и печалба за ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Финансови корекции по вина на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, наложени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ от Управляващия орган, ДФ „Земеделие”-РА или от други одитиращи органи процеса на изпълнение на договора, са за сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Същите се прихващат от предстоящи плащания или се възстановяват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ.
В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица и е определен за изпълнител на обществената поръчка, той следва да се регистрира като юридическо лице в срок от 20 (двадесет) календарни дни, след изтичане срока за обжалване на решението за избор на изпълнител. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението, съгласно чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Ако участникът определен за изпълнител е обединение и не се регистрира като юридическо лице в горепосочения срок, Възложителят ще пристъпи към сключване на договор с втория класиран участник.
Кандидатите в настоящата процедура трябва да са регистрирани и вписани в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за обекти втора група строежи минимум трета категория за изпълнение дейностите по Обособена позиция № 1 „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене” и по Обособена позиция № 2 „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”. Чуждестранните лица, които са установени в държава – членка на ЕС, или в държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, могат да представят документ по чл. 53а от ЗОП. В случай, че участникът е обединение/консорциум, което е регистрирано юридическо лице, изискванията за регистрация и вписване в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за обекти втора група строежи минимум трета категория, се прилагат за обединението/консорциума като цяло. Когато участникът е обединение/консорциум, който не е регистрирано юридическо лице или се предвижда участие на подизпълнители, регистрация и вписване в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за обекти втора група строежи минимум трета категория трябва да представи всеки от подизпълнителите и/или всеки един участник в обединението (чл. 56 ал.ал. 2 и 3 ЗОП) - представя се заверено копие на документа от съответния участник, на чието име е издадено. При изпълнение на строителството следва да се спазват приложимите за предмета на настоящата обществената поръчка изисквания на инвестиционните проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли, представени като приложения към Документацията за участие и съшите са неразделна част от нея; Техническите предписания на инвестиционните проекти, които определят изискванията към влаганите в строителството продукти/материали, и към изпълнението и приемането на СМР, представена в Приложение към Документацията; Приложимите технически спецификации по чл. 30, ал. 1 от ЗОП и нормативните актове, които поставят изисквания към СМР, които не са включени в техническата спецификация и/или Прилоежнията към Документацията, както следва: (a) Закон за устройство на територията (ЗУТ); (b) Наредба № 3 / 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; (c) Наредба № 2 / 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; (d) Наредба № 2 / 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; (e) Закон за пътищата; (f) Закон за задълженията и договорите; (g) Наредба № 7 / 1999 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места при използване на работното оборудване; (h) Наредба № 3 / 1996 г. за инструктажа на работниците и служителите по БХТПО; (i) Наредба № 4 / 1995 г. за знаците и сигналите за БТПО; (j) Технически правила за приложение на ограничителни системи за пътища по републиканската пътна мрежа 2010 г.; (k) Технически изисквания при изпълнение на пътни знаци и указателни табели от светлоотразителни материали 2010 г. Всички документи от офертата следва да бъдат сканирани съгласно т.24 от Документацията, при окончателното й окомплектоване и подписване където е указано. Сканират се по отделно съдържанието на всеки плик 1, 2 и 3 по ред на подредба на документите и се преобразуват в .pdf формат. Сканираното съдържание се записва на 3 оптични електронни носители (СD/DVD), като на диск 1 се записват сканираните документи от плик 1, в диск 2 – тези от плик 2, и в диск 3 – тези от плик 3. Дисковете се поставят в съответния плик, чиито документи съдържат. Количествено-стойностни сметки, единичните анализни цени към тях,и/или други калкулации се привеждат във табличен вид на ексел (.xls) версия 2003 г., като, се записват на диска от съответния плик и в електронен формат.
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
НЕ
ДА
Цената на документацията е 20 лв. е платима в каса ЦИОГ при Община Белене всеки работен ден от 08:00 часа до 17:00 часа . Документацията за участие се получава на адреса на управление на община Белене – гр. Белене, п.к. 5930, ул.„България” №: 35, стая №: 14, след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена или може да бъде изпратена на съответния участник по куриер за негова сметка. Плащане за закупуване на документацията може да бъде направено и по банков път: BG 74 STSA 9300 8459 4547 00; BIC: STSA BGSF, БАНКА ДСК-клон гр. Белене. Вид плащания код: 44 80 07 Документацията за участие в процедурата може да бъде изтеглена и от интернет адреса на Възложителя: ttp://obshtina.belene.net/pp.htm
Български
120
Заседателна зала 26 на Община Белене, ул. “България” 35 , гр. Белене
По смисъла на чл. 68 ал. 3 ЗОП могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Финансиран по Договор № 15/321/01081 от 08.09.2011 г. за отпускане на финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013 г. (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР).
При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи следните документи: Удостоверения за наличие или липса на задължения към държавата и община, на основание чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ или, в случаите когато участникът е чуждестранно лице, съответен документ, издаден от компетентните органи на държавата на участника, за наличие или липса напарични задължения, свързани с плащането на вноски за социалното осигуряване или на данъци съгласно правните норми на държавата, в която участникът е установен, издадени най-късно 6 (шест) месеца преди датата на подписване на договора. Документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по т. 10 от Документацията за участие (чл. 47, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП), издадени от компетентен орган, или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. Не се изисква представяне на документите в случаите по чл. 42, ал. 2 от ЗОП, когато има посочен ЕИК, с изключение на всички други обстоятелства невписани в Търговския регистър. Когато участникът е чуждестранно лице и съгласно законодателството на държавата, в която е установен, не се издават документите по т. 10.4, т. 10.5 и т. 10.6 от Документацията за участие, или когато те не включват всички случаи по т. 10 от Документацията, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правна стойност според законодателството на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правна стойност, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен. Удостоверение от ИА „Главна инспекция по труда”, че няма наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години (съгасно чл.47, ал. 2, т.4 от ЗОП). Всяка оферта трябва да съдържа: Заверено копие на документ за регистрация, или документ/декларация, съдържаща Единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (ЗТР) и регистрация по ЗДДС, или декларация, че не е регистриран по ЗДДС, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът се представя и в официален превод на български език. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. Участникът прилага удостоверение за актуално състояние, само в случай, че не е представил ЕИК. Ако е посочен ЕИК, участникът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от Закона за търговския регистър и да не представя доказателства за обстоятелства, вписани в търговския регистър, както и да не представя актове, обявени в търговския регистър, с изключение на всички други обстоятелства невписани в Търговския регистър. Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата - не се представя пълномощно на лицето, което представлява участник в процедурата – обединение, което не е юридическо лице, ако в договора за обединение участниците са го определили за лице, което представлява обединението. Декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участието му в изпълнението на поръчката съгласно Приложение № 4 в Документацията за участие. Когато кандидатът предвижда участие на подизпълнители, в декларацията се посочват имената на подизпълнителите, вида и дела на участието им. Посочените документи не са изчерпателно изброени. Пълният им списък е съгласно документацията за участие т.24-т.30.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл.120, ал.3 от ЗОП
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
24.02.2012 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ
PVN1001 ІІ-52-Ореш-Деков/Татари –Петокладенци/ PVN2122; PVN1003-ІІІ-5202-Деков-Белене/ ХТК-Белене (до кръстовището на продължението на ул. „Фердинанд Дечев” с пътя); PVN1004/PVN 1005, Белене -АЕЦ Белене/ -ЗМК;
45000000
Описание:
Съгласно приложените към Документацията за участие в процедурата инвестиционни проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли;
Участниците задължително изработват ценовите си предложенията при съобразяване с максималната стойност на осигурения от възложителя бюджет, който е в размер до 4 895 204,00 лв. (Четири милиона осемстотин деветдесет и пет хиляди двеста и четири лева) без ДДС по Обособена позиция № 1: „Рехабилитация на общински пътища в Община Белене”. От участие в процедурата се отстранява участник, предложил цена за изпълнение на поръчката по-висока от максималната стойност на осигурения бюджет. Обектите се считат за окончателно предадени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ след приемане от Държавна приемателна комисия и получаване на Разрешение за въвеждане на обектите в експлоатация. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ може да откаже да приеме обект/-и и/или отделни СМР, ако открие съществени недостатъци. Недостатъците се отстраняват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и за негова сметка. До тяхното отстраняване ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ може да задържи плащането на дължимата сума. Техническа оферта следва да бъде изготвена по образеца съгласно Приложение № 5 от Документацията, при съблюдаване на изискванията на инвестиционни проекти, количествени сметки и технически спецификации и типови детайли, изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта гаранционен срок, който да е съобразен с минималните гаранционни срокове, които са определени в чл. 20 ал.ал 3-4 на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнение строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, а именно: 4 (четири) години за рехабилитация на пътищата. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта срок за изпълнение на договорените видове СМР в календарни месеци, но не по-дълъг от 20 месеца от деня на съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, като етапите за изпълнение са определени в предложения “График за изпълнение на проекта” от техническата оферта на изпълнителя. При спиране на строителството по нареждане на общински или държавен орган, срокът по чл. 2 ал. 1 от (проекто) договора съответно се удължава, ако ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма вина за спирането и подписване на акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. При спиране на строителството по нареждане на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, поради лоши метеорологични условия или други фактори, които биха довели до некачествено изпълнение на СМР се съставя акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и обекта се предава на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за съхранение, като срокът по ал. 1 спира да тече до съставяне на акт образец 11 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.
Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари в Община Белене
45000000
Описание:
Съгласно приложените към Документацията за участие в процедурата инвестиционни проекти, количествени сметки, технически спецификации и типови детайли.
Участниците задължително изработват ценовите си предложенията при съобразяване с максималната стойност на осигурения от възложителя бюджет, който е в размер до 522 158,00 лв. (Петстотин двадесет и две хиляди сто петдесет и осем лева) без ДДС по Обособена позиция № 2: „Частични ремонти на читалищата в селата Деков, Кулина вода, Петокладенци и Татари”. От участие в процедурата се отстранява участник, предложил цена за изпълнение на поръчката по-висока от максималната стойност на осигурения бюджет. Обектите се считат окончателно предадени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ с подписването на необходимите актове, съгласно изискванията на действащата нормативна уредба за контрол и приемане на СМР (акт образец 15). ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ може да откаже да приеме обект/-и и/или отделни СМР, ако открие съществени недостатъци. Недостатъците се отстраняват от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и за негова сметка. До тяхното отстраняване ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ може да задържи плащането на дължимата сума. Техническа оферта следва да бъде изготвена по образеца съгласно Приложение № 5 от Документацията, при съблюдаване на изискванията на инвестиционни проекти, количествени сметки и технически спецификации и типови детайли, изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта гаранционен срок, който да е съобразен с минималните гаранционни срокове, които са определени в чл. 20 ал.ал 3-4 на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнение строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, а именно: 5 (пет) години за ремонт на читалищата. Всеки участник следва да предложи в техническата си оферта срок за изпълнение на договорените видове СМР в календарни месеци, но не по-дълъг от 20 месеца от деня на съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, като етапите за изпълнение са определени в предложения “График за изпълнение на проекта” от техническата оферта на изпълнителя. При спиране на строителството по нареждане на общински или държавен орган, срокът по чл. 2 ал. 1 от (проекто) договора съответно се удължава, ако ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма вина за спирането и подписване на акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. При спиране на строителството по нареждане на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, поради лоши метеорологични условия или други фактори, които биха довели до некачествено изпълнение на СМР се съставя акт образец 10, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и обекта се предава на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за съхранение, като срокът по ал. 1 спира да тече до съставяне на акт образец 11 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.