Версия за печат

00165-2011-0007

BG-София: 15 - Полиграфически услуги и услуги по възпроизвеждане на записани носители срещу възнаграждение или по договор

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Рени Рангелова; Йовко Йовчев, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217499; 02 9217601, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: дирекция ОПОС

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Разработване на учебни и методически материали за ограмотяване и обучение на възрастни, отпечатването им, окомплектоването им и доставката им до училища в страната

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 15
Основно място на изпълнение: гр. София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Услугата включва следните дейности: 1. Създаване на учебни и методически материали, представящи цялостна методология за обучение на неграмотни и слабограмотни възрастни хора (лица над 16 години, които нямат завършен начален етап или клас от основното образование). 2. Отпечатване на одобрените от възложителя учебни и методически материали. 3. Окомплектоване на цялостни комплекти за осигуряване на обучението, всеки от които трябва да включва чанта с логото на проекта, на оперативната програма и на министерството, съдържаща учебния пакет за съответния курс и насърчаващи материали, необходими за обучението – химикалки, моливи, чертожни инструменти. 4. Доставка до училищата, в които ще се извършват обученията, на необходимите за провеждане на обучението учебни, методически и насърчаващи материали.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

80400000, 79810000, 22000000, 30000000

Описание:

Образование за възрастни и други образователни услуги
Услуги по печатане на печатни изделия
Печатни материали и свързани с тях продукти
Компютърни и офис машини, оборудване и принадлежности, с изключение на мебели и софтуерни пакети

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Видовете учебни и методически материали, които трябва да бъдат създадени, са детайлно описани в документацията, а количеството, в което всеки от тях трябва да бъде отпечатан и доставен, е в зависимост от включилите се в обучението неграмотни и слабограмотни възрастни хора.

Прогнозна стойност без ДДС
839166.67 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

24


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 5 000 (пет хиляди) лева Гаранцията се представя в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОМН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност не по-кратък от 120 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите. Гаранцията за изпълнение е в размер на 3% от цената на услугата по създаване на описаните в документацията учебни и методически материали, представящи цялостна методологията за обучение на неграмотни и слабограмотни възрастни хора. Гаранцията за изпълнение се представя преди сключване на договора, в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОМН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на договора. В случай че определеният за изпълнител участник е предложил в офертата си да му бъде предоставен аванс за изпълнение на поръчката, преди получаване на аванса е необходимо да представи гаранция за авансово плащане, покриваща стойността на аванса, в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОМН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансиране: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, проект „Нов шанс за успех”, финансиран по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG051PO001/4.3-01 „Ограмотяване на възрастни”.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Необходими документи за участие в откритата процедура: 1. Офертата за участие в процедурата се изготвя, предава и приема в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП). Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик от участника или от упълномощен от него представител лично или по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка. Върху плика участникът посочва адрес за кореспонденция, телефонен номер, номер на факс, адрес на електронна поща. Пликът с офертата съдържа поне три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: 1.1 плик № 1 с надпис „Документи за подбор”. 1.2 плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”; 1.3 плик № 3 с надпис „Предлагана цена”, който съдържа ценовото предложение на участника. 2.Офертата трябва да се представи в запечатан и непрозрачен плик с надпис „Предложение за изпълнение на обществена поръчка с предмет "Разработване на учебни и методически материали за ограмотяване и обучение на възрастни, отпечатването им, окомплектоването им и доставката им до училища в страната" и изписано име на участника, в който да са приложени три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, със следното съдържание: 2.1 плик № 1 с надпис „Документи за подбор” следва да съдържа: 2.1.1 Копие от документа за регистрация, ако не е посочен ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а ако не е пререгистриран в ТР – удостоверение за актуално състояние, издадено от съда по регистрация не повече от 3 месеца преди датата на подаване на офертата. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя копие от документа за създаването му, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност; 2.1.2 оферта по образец, приложен в документацията; 2.1.3 документ за внесена гаранция за участие; 2.1.4 копие от документ за закупена документация за участие в откритата процедура; 2.1.5 удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ /не се отнася за търговците, пререгистрирали се в търговския регистър; не се отнася и за обединенията, а за членовете им, освен ако са търговци, пререгистрирали се в търговския регистър/ 2.1.6 удостоверение за обща данъчна регистрация и регистрация по ЗДДС /не се отнася за обединенията, а за членовете им/; 2.1.7 декларации (по образец) за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП; 2.1.8 декларация по образец за запознаване с документацията и приемане на проекто-договора; 2.1.9 списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2.1.10 доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени в раздел III.2.2 от обявлението; 2.1.11 доказателства за техническите възможности и квалификация, посочени в раздел III.2.3 от обявлението; 2.1.12 документите, свързани с участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители; 2.2. плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” следва да съдържа: 2.2.1. техническо предложение за изпълнение на поръчката, попълнено съгласно образец, приложен в документацията. 2.2.2. концепция за изпълнение на поръчката, детайлни изисквания към съдържанието на която се съдържат в документацията. 2.3 плик № 3 с надпис „Предлагана цена”, следва да съдържа: 2.3.1 ценово предложение, попълнено съобразно приложения към документацията образец 3; 2.3.2. ценовото предложение на участника относно стойността на един комплект насърчаващи учебни материали, попълнено съгласно приложения към документацията образец № 10; 2.3.3 ценовото предложение на участника относно стойността на транспортирането на учебните и методически материали, попълнено съгласно приложения към документацията образец № 11.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. заверени от регистриран одитор счетоводен баланс, отчет за приходите и разходите и доклад на одитора за всяка от предходните три години (2008 г., 2009 г. и 2010 г.), ако финансовият отчет на участника подлежи на независим финансов одит. В случай че счетоводните баланси и отчетите за приходите и разходите не са заверени от регистриран одитор, следва да се приложи писмено обяснение по силата на какво законово основание не подлежат на заверка. 2. справка за оборота от дейност, сходна с оснония предмет на поръчката. 3. референция/и (препоръка/и) от банка/и, обслужваща/и дейността на участника през предходните три години (2008 г., 2009 г. и 2010 г.) – мин. 1 (един) брой, в които е отбелязано от коя година участникът е клиент на банката и дали има необслужвани задължения към нея. За да отговори на посоченото изискване участникът следва да представи една или няколко банкови референции (препоръки), от които да е видно, че няма необслужвани задължения към банките, обслужвали дейността му през периода 01.01.2008 г. – 31.12.2010 г. 4. удостоверение/удостоверения от банка/банки, доказващи наличие на достъп до финансовия ресурс по т. 3.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците в процедурата трябва общо за трите предходните години (2008 г., 2009 г. и 2010 г.) да са реализирали оборот от дейност, сходна с тази по основния предмет на поръчката, в минимален размер от 500 000 /петстотин хиляди/ лева без ДДС. Под дейност сходна с основния предмет на поръчката се има предвид дейност по издаване на печатни издания. При липсата на доказателства за такъв оборот, участниците ще бъдат отстранявани от участие в процедурата. 1.1 Когато участникът е обединение, се приема сумарно реализираният оборот от дейност, сходна с тази по основния предмет на поръчката за предходните три години (2008г., 2009 г. и 2010 г.) от всички лица в обединението. 2. Участниците в процедурата трябва да нямат необслужвани задължения към обслужващата/ите ги банка/и през предходните три години (2008 г., 2009 г. и 2010 г.). 3. Всеки участник трябва да има достъп до собствен финансов ресурс, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 200 000 (двеста хиляди) лева.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Покриването на изискванията по т. 1 се доказва с представянето на кратка справка за досегашния опит на участника в реализацията на дейности, сходна с тази по основния предмет на поръчката, данни относно издадените от него учебници и/или учебни помагала през последните 5 години (2006, 2007, 2008, 2009 и 2010), с посочване на тиража на отпечатване; 2. Покриването на изискванията по т. 2 се доказва с представянето на следните документи: 2.1 списък на лицата, които отговарят за организацията на изпълнението на поръчката, в който се посочват имената на тези лица, тяхната връзка с участника и телефони за контакт с всяко от лицата. 2.2 списък на специалистите, ангажирани за реализацията на поръчката, в който се посочва за коя от дейностите по изпълнение на поръчката ще бъде ангажиран всеки от тях, придружен от следните документи, представени за всяко едно от посочените в списъка лица: 2.2.1 копия на документи за образователна и/или научна степен; 2.2.2 професионални автобиографии, съдържащи подробни данни относно реализираните от съответния специалист изследвания в областта на андрагогиката и/или относно участието му в създаването на издадени учебни материали за обучение на възрастни, съответно в разработване на издадени учебни материали по отделните предмети; 2.2.3 копия на документи, удостоверяващи връзката между участника и съответния специалист (трудови или граждански договори, включително и предварителни такива, сключени под условие, че участникът бъде определен за изпълнител на настоящата поръчка или декларации от експертите, че ще участват в разработването на учебните и методическите материали, както и всякакви други документи, удостоверяващи ангажираността на специалистите към изпълнението на поръчката); 2.2.4 декларации в оригинал, подписани от всеки от специалистите, ангажирани от участника за реализацията на поръчката, с които те декларират, че са съгласни на основание чл. 42 от Закона за авторското право Министерството на образованието, младежта и науката да придобие пълни и изключителни авторски права върху създадените с тяхно участие в изпълнение на настоящата поръчка учебни и методически материали. 3. Покриването на изискването по т. 3 се доказва с представяне на декларация (попълнена съгласно образец № 12от документацията) относно необходимото според участника оборудване за отпечатване на описаните в техническото задание материали, в която същевременно се посочва и с каква част от него участникът разполага. В случай че оборудването е собственост на трети лица, в офертата следва да се приложат и декларации от тези лица (от техните законни представители, в случай че собствениците са юридически лица), че участникът ще може да разполага с оборудването.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците в откритата процедура трябва да притежават специфичен опит в реализацията на дейност, сходна с тази по основния предмет на поръчката, който да се изразява в създаването и издаването на поне 3 учебника и/или учебни помагала общо през последните 5 години (2006, 2007, 2008, 2009 и 2010), всеки от които трябва да е отпечатан в тираж не по-малък от 5000 бройки. За нуждите на конкретното изискване под учебник и учебно помагало се имат предвид не само изданията, отговарящи на изискванията на Наредбата за учебниците и учебните помагала, но и учебниците и учебните помагала, използвани в системата на висшето образование. 2. Участниците в откритата процедура трябва да разполагат с екип от специалисти в следните области: 2.1 в областта на обучението на възрастни, за което е необходимо да имат в екипа си следните специалисти: 2.1.1 поне един от членовете на екипа следва да има опит в сферата на обучението на възрастни – да има поне една публикация в областта на андрагогиката или да е участвал в създаването на издадени учебни материали за обучение на възрастни или да е учител или друг специалист с опит в обучението на възрастни. 2.2 в областта на разработването на учебни материали по отделните учебни предмети, за което е необходимо да имат в екипа си следните специалисти: 2.2.1 поне по един специалист с опит в създаването на учебни материали по всеки от учебните предмети, описани в техническото задание – всеки от специалистите да е участвал в създаването на поне един издаден учебник или учебно помагало по съответния предмет, одобрени по реда на Наредбата за учебниците и учебните помагала. 3 Участниците в откритата процедура трябва да осигурят необходимото оборудване за отпечатване на описаните в техническото задание учебни и методически материали.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Стойност на създаването на комплекта учебни и методически материали, представящи цялостна методология за обучение на неграмотни и слабограмотни възрастни хора; тежест: 30
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за провеждане на курса за ограмотяване на лицата над 16-годишна възраст; тежест: 3
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Български език и литература за V, VІ и VІІ клас; тежест: 3
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Чужд език – английски (ниво А1) за V, VІ и VІІ клас; тежест: 3
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Математика за V, VІ и VІІ клас; тежест: 3
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по ИКТ за V, VІ и VІІ клас; тежест: 3
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Човекът и природата за V и VІ клас; тежест: 2
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Физика и астрономия за VІІ клас; тежест: 1
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по История и цивилизация за V, VІ и VІІ клас; тежест: 3
Показател: Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по География и икономика за V, VІ и VІІ клас; тежест: 3
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2011/S 41 - 066658 от 01.03.2011 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
05.09.2011 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава в деловодството на МОМН всеки работен ден, след представяне на документ за закупена документация. Плащането се извършва по банков път - IBAN - BG50BNBG96613000149101 - БНБ - ЦУ - София

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
15.09.2011 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 16.09.2011 г.  Час: 14:00
Място

В сградата на Министерството на образованието, младежта и науката

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, проект „Нов шанс за успех”, финансиран по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: G051PO001/4.301 „Ограмотяване на възрастни”.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение на раздел IV.2.1, в който поради ограничения брой редове не могат да се посочат всички показатели за оценка: 11. Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Домашна техника и икономика за V и VІ и по Технологии за VІІ клас - тежест 3. 12. Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Биология и здравно образование за VІІ клас - тежест 1. 13. Стойност на отпечатването на един пакет с методически материали за учителя (книга за учителя), предназначен за учителите, водещи курсовете за усвояване на учебното съдържание по Химия и опазване на околната среда за VІІ клас - тежест 1. 14. Стойност на отпечатването на един учебен пакет за курса за ограмотяване, предназначен за обучаемите - тежест 5. 15. Стойност на отпечатването на един учебен пакет за курса за усвояване на учебното съдържание в V клас, предназначен за обучаемите - тежест 5. 16. Стойност на отпечатването на един учебен пакет за курса за усвояване на учебното съдържание в VІ клас, предназначен за обучаемите - тежест 5. 17. Стойност на отпечатването на един учебен пакет за курса за усвояване на учебното съдържание в VІI клас, предназначен за обучаемите - тежест 5. 18. Стойност на един комплект насърчаващи учебни материали - тежест 8. 19. Стойност на транспортната услуга по доставка на един цялостен комплект за обезпечаване на обучението до посочено от възложителя училище - тежест 8. 20. Адекватност на концепцията за изпълнение на поръчката, съдържаща се в офертата на участника - тежест 5.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

съгласно чл. 120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

01.08.2011 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ