00233-2010-0022
BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
ДП НК "Железопътна инфраструктура", бул. "Княгиня Мария Луиза" №110, За: Светлана Станева, Република България 1233, София, Тел.: 02 9322934, E-mail: s_staneva@rail-infra.bg, Факс: 02 9310663
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.rail-infa.bg.
Публичноправна организация
Друг: поддържане на жп инфраструктураДруго (моля пояснете): поддържане на жп инфраструктура
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
„Аварийно укрепване на свлачище на км 73+200 (сп. Струя) в участъка Търнак - Аспарухово”
„Аварийно укрепване на свлачище на км 73+200 (сп. Струя) в участъка Търнак - Аспарухово”
45234100
Описание:
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Договаряне без обявление
НЕ
НЕ
РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
4
„Трансстрой Варна” АД ЕИК: 103044422, бул. „Хан Омуртаг” №2, Р България 9000, Варна, Тел.: 052 680111, E-mail: plc@transstroy-varna.bg, Факс: 052 603480
НЕ
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
30.09.2010 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Г
г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.
Един от приоритетните за България проекти е удвояването и електрификацията на железопътната линия Карнобат - Синдел. Този 123 километров участък свързва един от най-натоварените Европейски коридори № 8 с Коридора Трасека, осъществяващ връзката между Европа и Азия (между Черно и Адриатическо море) и свързващо звено между 2-ра и 8-ма магистрални железопътни линии от системата на железопътната инфраструктура на България. Той е и най-близката железопътна връзка между големите морски пристанища Варна и Бургас. Удвояването на единичната електрифицирана жп линия Карнобат – започва преди 20 години в началото на 80-те години. Въпреки значителните инвестиции удвояването не е завършено. Останали са за изпълнение най-тежките междугария – там, където линията пресича същинската част на Източна Стара планина. Тези междугария: Люляково – Дъскотна – Търнак – Аспарухово с обща дължина малко повече от 30 км включват 2 тунела, десетки големи мостови съоръжения, две нови гари и голям обем земни работи. Съществуващата единична железопътна линия е с ниски технически параметри, възпрепятства разтоварването на северния маршрут, влошава движението на комбинираните товари, както по направление север – юг, така и между пристанищата Варна и Бургас. С модернизацията на пристанищата Варна и Бургас, както и на бъдещия ферибот между Силистра и Калъраш се очаква нарастване на нивото на трафика, което увеличава значението на тази най-източна връзка между Северна и Южна България. Вследствие усложнената метеорологична обстановка и обилни валежи в количества над средните за периода 26-27.07.2010 год., е констатирано активизиране на свлачищните процеси в зоната от км 73+150 до км 73+210 – района на спирка Струя, в участъка Търнак –Аспaрухово. Нарушена е работоспособността на водоотводните съоръжения, геометрията на железния път в план и профил, регистрирано е движение на земни и скални маси в долното строене на железния път, насипите и откосите. В изключително опасната за безопасността на пътниците и сигурността на превозваните товари, влаковото движение се осъществява с намалена скорост от 25 км/час. Организирано е денонощно наблюдение на критичните места. За бедственото положение в района сме алармирани от експлоатационното поделение жп секция Варна с писмо № 69-23-ЖП-961/27.07.2010 год. В изключително критичната ситуация, съществува реална опасност за прекъсване на влаковото движение, в резултат на което националната икономика да остане без железопътна връзка със североизточната част на България и пристанищата Варна и Бургас, а жп инфраструктурата без алтернативни маршрути за осигуряване на достъп на железопътните превозвачи до жп инфраструктурата. В тази връзка, за овладяване на аварийната ситуация и предотвратяване на усложнения с непредвидим характер, спешно e информиран г-н Константин Гребенаров – областен управител на Област Бургас и с негова заповед № РД-10-153/28.07.2010 год. е назначена комисия във връзка с чл. 64, ал. 1, т. 6 от Закона за защита при бедствия. Комисията констатира с протокол № П-01-67/29.07.2010 год. изключително критичната ситуация и предлага да се вземат спешни мерки за аварийно укрепване на свлачището. Във връзка с гореизложеното и предвид това, че съществува реална опасност за прекъсване на влаковото движение, както и с оглед на това, че не могат да бъдат спазени сроковете за открита процедура и процедура на договаряне с обявление, предлагам да се проведе процедура на договаряне без обявление за възлагане на обществена поръчка за строителство с обект: “Аварийно укрепване на свлачище на км 73+200(спирка Струя) в участъка Търнак –Аспaрухово”, на основание чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП, съгласно препоръките на комисията. За укрепване на свлачището има изготвен работен проект, който е приет от Експертният съвет на ДП “НК”ЖИ”.